abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71920531
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:00 schreef Harlon het volgende:

[..]

Juist meneer de expert. Tuurlijk. Je hebt helemaal gelijk. Want iedereen met een IQ van rond de 80-90 kan hetzelfde als mensen met een IQ van 105. Oh wacht.

Misschien een idee om je enigszins in te lezen in de materie voor je hier met dit soort uitspraken aan komt zetten.

De UK erbij halen is natuurlijk helemaal achterlijk, gezien de hoeveelheid tienermoorden, ontspoord tuig etc.
Het zou nieteens zo´n gek idee zijn. Als je ziet dat er toch een flink aantal (met name allochtonen) laatbloeiers zijn in het onderwijs zou hiermee voorkomen kunnen worden dat jongeren al vroegtijdig lager worden geplaatst.
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:52:29 #77
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71920832
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:00 schreef Harlon het volgende:

[..]

Juist meneer de expert. Tuurlijk. Je hebt helemaal gelijk. Want iedereen met een IQ van rond de 80-90 kan hetzelfde als mensen met een IQ van 105. Oh wacht.

Misschien een idee om je enigszins in te lezen in de materie voor je hier met dit soort uitspraken aan komt zetten.

De UK erbij halen is natuurlijk helemaal achterlijk, gezien de hoeveelheid tienermoorden, ontspoord tuig etc.
IQ is maar relatief. Kijk naar Beauty and the Nerd. Wiskundig weten ze iets maar qua mens met gevoel en communicatief zijn het nietsnutten.

Daarnaast is z'n IQ test te leren. Het is een maniertje. IQ is opgesteld door de industrie om mensen te meten. Naar mijn idee slaat dat nergens op.

Gates en Spielberg waren dropouts, zijn ze daarom nu dom. Nee ik denk juist slimmer. Beetje voldaan aan de standaard waardes die de zwaar materialistische wereld van ons eist. Zo werkt het dus mooi niet.

IQ is dan ook quatsch naar mijn idee.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:04:13 #78
3542 Gia
User under construction
pi_71924842
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:40 schreef Hunterlife het volgende:
Gia,ik ben nooit blijven zitten op het vmbo. Ik was 13 in de eerste klas van het vmbo en 4 jaar later ben ik geslaagd voor mijn examens op 17 jarige leeftijd, en ik heb absoluut geen jaar dubbel gedaan op het vmbo, wat je ook beweert.

Ik hoop dat het nu duidelijk is en je 'een hunterlife' als voorbeeld uit je toekomstige posts wilt halen, want er zijn genoeg mensen die op hun 17e, zonder te blijven zitten hun diploma hebben behaalt na 4 jaar vmbo.

En ik vind dat wanneer een leerling een hoger niveau wilt halen, en super gemotiveerd is, hij of zij die kans gegeven moet worden. Wat is er mis met een leerling die hoger op wilt komen?

Dan heb je drie jaar gekleuterd, of zo. Het is niet normaal om pas op je 17de examen vmbo te doen.
Normaal gesproken kom je op je 12de van de basisschool af.

Als je in groep 8 al 13 bent geworden, en dan nog niet eens advies vmbo T of Havo krijgt, dan denk ik niet dat je met een kaderdiploma wel effe havo kunt gaan doen.
pi_71925746
Dat zullen we dan nog wel eens zien beste Gia. Mijn tijd op de basis school kan ik me niet herinneren, wat ik me wel kan herinneren is dat ik niet ben blijven zitten op het vmbo.

Ik snap persoonlijk niet waarom je niet wilt accepteren dat het wel degelijk mogelijk is. Uiteindelijk ligt het aan jezelf, of je er genoeg werk in wilt steken om er wat van te maken.
pi_71945180
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:04 schreef Resco het volgende:

[..]

Bron: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/16076

Waarom zouden alle vmbo-leerlingen het hoogste niveau moeten kunnen halen? Wat is zo'n papiertje dan nog waard? Survival of the fittest enzo (alhoewel, "VMBO" en "fittest" combineren al niet goed natuurlijk ).
Om zodoende op de lange termijn het gemiddelde opleidingsniveau van het land omhoog te halen...
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:42:20 #81
3542 Gia
User under construction
pi_71948637
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:50 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Om zodoende op de lange termijn het gemiddelde opleidingsniveau van het land omhoog te halen...
Maar, bouwvakkers, vuilophalers, koks, obers, enz......zijn ook nodig in een maatschappij. Mensen met een hogere opleiding willen dat werk niet doen.

Niet iedereen kan minimaal mavo aan, en dat hoeft dus ook niet. Mensen die sterk gemotiveerd zijn, moeten wel de mogelijkheid hebben om eventueel op te klimmen naar een hoger niveau. Dus 2 jaar extra om kader in T om te zetten is geen verkeerd idee. Met T kan iemand dan weer naar de Havo en eventueel zelfs nog hoger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')