Bron: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/16076quote:Alle vmbo-leerlingen moeten de kans krijgen om een diploma op het hoogste niveau te halen. Dat vindt staatssecretaris Van Bijsterveldt van Onderwijs. Dat betekent dat vmbo'ers die een praktijkgericht diploma halen, daarna moeten kunnen doorstromen naar bijvoorbeeld de theoretische leerweg.
De staatssecretaris wil ook de laatbloeiers helpen. Nu mag je maximaal vijf jaar op het vmbo blijven, de staatssecretaris wil dat maximum afschaffen.
Met deze maatregelen zouden enkele honderden leerlingen per jaar geholpen zijn. Vandaag stuurt de staatssecretaris een brief over dit onderwerp naar de Tweede Kamer.
Klopt maar het is al 'lang leve de lol' op de gemiddelde VMBO...quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:13 schreef isogram het volgende:
Het lijkt me in principe een goed idee. Alles wat eraan bijdraagt dat jongeren zonder diploma of met te weinig kennis van school gaan, is mooi meegenomen.
Dit dus. Is waardevol om een diploma te hebben, biedt ze een beter toekomstperspectief en de kans wordt groter dat ze later netjes belasting gaan betalen, want dat is het natuurlijk om te doen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:13 schreef isogram het volgende:
Het lijkt me in principe een goed idee. Alles wat eraan bijdraagt dat jongeren zonder diploma of met te weinig kennis van school gaan, is mooi meegenomen.
Zolang je het niveau handhaaft, is het alleen maar toe te juichen dat leerlingen voor het hoogste niveau gaan. Dat doet niets af aan de waarde van dat papiertje.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:04 schreef Resco het volgende:
[..]
Bron: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/16076
Waarom zouden alle vmbo-leerlingen het hoogste niveau moeten kunnen halen? Wat is zo'n papiertje dan nog waard?![]()
Deels wel natuurlijk maar er zijn ook veel VMBO leerlingen die het daadwerkelijk moeilijk hebben met de stof die ze moeten leren. Waarom zou je die na 5 jaar van zo'n school af willen schoppen?quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:14 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Klopt maar het is al 'lang leve de lol' op de gemiddelde VMBO...
Vroeger mocht je maximaal 5 jaar op het VMBO blijven blijkbaar. Dus als je in de eerste een keer blijft zitten, kan je na je eindexamen niet meer doorstromen naar een hoger niveau, maar moet dat via bijv. het MBO.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:22 schreef LoggedIn het volgende:
Ik vind het nieuwsbericht een beetje onduidelijk? Was het vroeger dan zo dat je niet door kon stromen? Da's toch raar?
Natuurlijk zijn die er, maar naar mij mening zijn er meer mensen die het 6e jaar gebruiken alsnog een half jaar hangen en lol trappen dan echt serieus wat doen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Deels wel natuurlijk maar er zijn ook veel VMBO leerlingen die het daadwerkelijk moeilijk hebben met de stof die ze moeten leren. Waarom zou je die na 5 jaar van zo'n school af willen schoppen?
Raar dat je dan eerst ambitieus bent om extra lang door te gaan op school om vervolgens op school geen reet uit te voeren terwijl je dat, na 4 jaar VMBO, ook thuis had kunnen doen...quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:49 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er, maar naar mij mening zijn er meer mensen die het 6e jaar gebruiken alsnog een half jaar hangen en lol trappen dan echt serieus wat doen.
Hmm.. Dus eigenlijk maakte het geen zak uit?quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Vroeger mocht je maximaal 5 jaar op het VMBO blijven blijkbaar. Dus als je in de eerste een keer blijft zitten, kan je na je eindexamen niet meer doorstromen naar een hoger niveau, maar moet dat via bijv. het MBO.
denk ik
Als je te dom bent voor VMBO kan je beter gewoon praktijkonderwijs gaan volgen ipv. je VMBO te hale in heel veel jaar.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Deels wel natuurlijk maar er zijn ook veel VMBO leerlingen die het daadwerkelijk moeilijk hebben met de stof die ze moeten leren. Waarom zou je die na 5 jaar van zo'n school af willen schoppen?
Een redelijk groot deel van de VMBO opleidingen zijn al dicht verwant aan het praktijkonderwijs (waar leerlingen vaak ook al 6 jaar of meer over doen). Dan kan wat langer in regulier onderwijs met uiteindelijk een diploma zomaar eens beter uitpakken (en goedkoper voor de maatschappij)quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je te dom bent voor VMBO kan je beter gewoon praktijkonderwijs gaan volgen ipv. je VMBO te hale in heel veel jaar.
Tja, dat snap ik ook niet zo. Volgens mij kan je in de oude situatie even snel instromen in een MBO4-opleiding als in de nieuwe situatie.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:55 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Hmm.. Dus eigenlijk maakte het geen zak uit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |