quote:Alle auto's op Wâldwei geflitst
dinsdag 09 juni 2009 Nijega
Alle weggebruikers op de Wâldwei (N31) tussen Drachten en Nijega worden volgende week dinsdag geflitst door Rijkswaterstaat. De dienst wil weten wie er rijden en met welke reden. Alle automobilisten krijgen een paar dagen later een brief thuis met een vragenformulier. De kentekens worden dinsdag tussen 6.00 uur en 19.00 uur geflitst. Voor het onderzoek wordt van maandag 19.00 uur tot dinsdag 16 juni 19.00 uur ook het passerende verkeer geteld.
Zowel de kentekens van vrachtauto's als personenauto's worden geregistreerd op de hoofdrijbaan tussen Drachten en Nijega, de oprit Nijega in de richting Leeuwarden en de oprit Garyp in de richting Leeuwarden. Rijkswaterstaat verwacht eind oktober de uitkomst van het onderzoek. Ook op de weg tussen Harlingen en Zurich worden auto's geflitst om de eigenaren later een brief te kunnen sturen.
Best leuk inderdaad, maar ik ga niet even naar het andere kant van ut land om post van ze te mogen ontvangenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:08 schreef marcel-o het volgende:
wat is dit nou weer voor privacy schending?
waarom willen ze weten waarom men daar rijdt ?
k zou echt sturen: "lekker cruzen met mn waggy"
of "ik ben drugrunner"
http://www.rijkswaterstaa(...)_n31_15_16_juni.aspxquote:Onderzoek reisgedrag en tellingen auto's op N31: 15-16 juni
09-06-2009 | Noord-Nederland | persbericht
Rijkswaterstaat onderzoekt op maandag 15 juni en dinsdag 16 juni op de N31 tussen Drachten-Leeuwarden en Harlingen-Zurich gelijktijdig het reisgedrag van passerende voertuigen. Rijkswaterstaat wil door dit onderzoek beter inzicht krijgen in o.a. de herkomst en bestemming van personen- en vrachtauto’s.
De uiteindelijke resultaten worden gebruikt als aanvulling op de reeds beschikbare informatie over het aantal voertuigen dat op deze wegen rijdt.
Voor het onderzoek telt Rijkswaterstaat op maandag 15 juni van 19.00 uur tot dinsdag 16 juni 19.00 uur het passerende verkeer in beide richtingen op de op- en afritten op de N31 tussen Drachten-Leeuwarden en Harlingen-Zurich en de op- en afritten inclusief de verbindingsbogen in het knooppunt Zurich.
Kentekens noteren
Op dinsdag 16 juni noteert Rijkswaterstaat op de volgende locaties tussen 6.00 uur en 19.00 uur alle kentekens van het passerende verkeer, zowel vrachtauto’s als personenauto’s:
■de hoofdrijbaan van de N31 tussen Drachten-Nijega
■de oprit Nijega in de richting Leeuwarden
■de oprit Garyp in de richting Leeuwarden
■de hoofdrijbaan tussen Harlingen-Kimswerd
■de oprit Kimswerd in de richting Zurich.
Steekproef
Uit de geregistreerde kentekens wordt vervolgens een steekproef getrokken. Rijkswaterstaat vraagt vervolgens bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer de adressen op die bij de kentekens horen. Deze automobilisten krijgen na enkele dagen een envelop met een enquêteformulier thuis gestuurd en het verzoek om deze enquête in te vullen en te retourneren.
In het formulier wordt onderscheid gemaakt tussen vrachtverkeer en personenvervoer. Bij het vrachtverkeer wordt specifiek gevraagd naar de belading en de frequentie waarin het traject wordt afgelegd. Aan de reizigers van de personenauto wordt o.a. ingegaan op het traject, het aantal inzittenden en de reden van de reis (zakelijk, recreatief).
Jaarlijks voert Rijkswaterstaat soortgelijke onderzoeken uit op zijn wegennet.
Privacy
Met nadruk wordt er op gewezen dat de kentekens uitsluitend voor dit onderzoek worden genoteerd en niet voor andere doeleinden. De enquêteformulieren worden volledig anoniem behandeld en na beëindiging van het onderzoek vernietigd.
Resultaten
De resultaten van het onderzoek worden eind oktober 2009 verwacht.
Ken jij dan iemand die zo'n vragenlijst thuis heeft gehad?quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:37 schreef Klonk het volgende:
dat soort controles worden al zo lang uitgevoerd, met als enig verschil dat ze nu moderne technieken gebruiken, wat een ophef om niets
vragenlijsten zijn modern, maar die verkeerstellingen aan de hand van delen van het kenteken en of de kleur van de auto om zo de doorstroming op een bepaald traject te meten, men dat deden de romeinen alquote:Op woensdag 10 juni 2009 09:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Ken jij dan iemand die zo'n vragenlijst thuis heeft gehad?
Ik ken wel van die draden over de weg en zo'n kastje en studenten die bij kruispunten zitten te tellen, maar die noteren dacht ik geen kenteken en krijg je achteraf ook geen vragenlijst toegestuurd.quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
vragenlijsten zijn modern, maar die verkeerstellingen aan de hand van delen van het kenteken en of de kleur van de auto om zo de doorstroming op een bepaald traject te meten, men dat deden de romeinen al
Hier in mijn stad wordt het verkeer op kruispunten regelmatig geteld. Dat wordt gedaan door oudere vrijwilligers die de hele dag in de berm bij een kruispunt staan.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:28 schreef Casos het volgende:
Ik ken wel van die draden over de weg en zo'n kastje en studenten die bij kruispunten zitten te tellen, maar die noteren dacht ik geen kenteken en krijg je achteraf ook geen vragenlijst toegestuurd.
Ik dacht dat die vrijwilligers het aantal kruispunten in een stad teldenquote:Op woensdag 10 juni 2009 11:09 schreef vanhal het volgende:
[..]
Hier in mijn stad wordt het verkeer op kruispunten regelmatig geteld. Dat wordt gedaan door oudere vrijwilligers die de hele dag in de berm bij een kruispunt staan.
Maar gewoon verkeer tellen is toch wel wat anders dan alle bewegingen registreren, dit vervolgens koppelen aan adresgegevens om vervolgens de voertuigeigenaren op hun schouder te komen kloppen van wtf denk je daar te doenquote:Op woensdag 10 juni 2009 09:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
vragenlijsten zijn modern, maar die verkeerstellingen aan de hand van delen van het kenteken en of de kleur van de auto om zo de doorstroming op een bepaald traject te meten, men dat deden de romeinen al
Ben je verplicht de vragenlijst in te vullen?quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:48 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar gewoon verkeer tellen is toch wel wat anders dan alle bewegingen registreren, dit vervolgens koppelen aan adresgegevens om vervolgens de voertuigeigenaren op hun schouder te komen kloppen van wtf denk je daar te doen
Dan reageer je toch niet op die vragenlijst?quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:48 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar gewoon verkeer tellen is toch wel wat anders dan alle bewegingen registreren, dit vervolgens koppelen aan adresgegevens om vervolgens de voertuigeigenaren op hun schouder te komen kloppen van wtf denk je daar te doen
Oe die zag ik pas hier voor het eerst... Een paar dagen lang, elke dag iemand anders... 's ochtends toen ik heen ging (0700 uur) zat ie er, toen ik terug kwam (1600 uur) zat ie er nogquote:Op woensdag 10 juni 2009 11:09 schreef vanhal het volgende:
[..]
Hier in mijn stad wordt het verkeer op kruispunten regelmatig geteld. Dat wordt gedaan door oudere vrijwilligers die de hele dag in de berm bij een kruispunt staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |