abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:31:50 #41
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69913847
Nog even over het accelereren.
Als de wetenschap het licht (fotonen) tot stilstand weet brengen en ze laten het weer verder gaan dan moet het wel accelereren ook al is het maar een planckseconde, toch.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:35:56 #42
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69914029
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:31 schreef Lambiekje het volgende:
Nog even over het accelereren.
Als de wetenschap het licht (fotonen) tot stilstand brengen en ze laten het weer verder gaan dan moet het wel accelereren ook al is het maar een planckseconde toch.
Instantaan.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:38:34 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69914142
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:22 schreef pfaf het volgende:

[..]

Softijs?
Uitgevonden door Margaret Thatcher trouwens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:40:30 #44
52357 Lambiekje
pi_69914232

Griebel dat is een kostbaar boek.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:44:54 #45
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69914424
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:40 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]

Griebel dat is een kostbaar boek.
Hier, om te beginnen: http://books.google.nl/books?id=ex3i9MRTi5AC&pg=PP1&dq=Theory+of+Photon+Acceleration&ei=7QwwSvnUMJPaygS458yTDg

Dit gaat te ver voor mij... Wellicht dat iemand als Haushofer er wat over kan vertellen...
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:46:57 #46
52357 Lambiekje
pi_69914500
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:35 schreef pfaf het volgende:

[..]

Instantaan.
Ja dat geloof ik dus niet. Het heeft wel degelijk tijd nodig om op snelheid te komen.

Net zo zeer als dat je in de trein gaat rennen dat een persoon buiten de trein zit dat jet met trein-snelheid+eigen snelheid. Bijv 130 + 16 = 146 gaat .. Deze rekenmethode geldt opeens niet als de trein op lichtsnelheid zou rijden. Iets zegt me dat het van geen kanten klopt. Of die natuurkundige stellingen kloppen niet of we kennen de ware eigenschappen van het licht niet. En ik denk het laatste

En roepen ja zo is het nu eenmaal zo neem ik geen genoegen mee.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:49:12 #47
52357 Lambiekje
pi_69914602
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hier, om te beginnen: http://books.google.nl/books?id=ex3i9MRTi5AC&pg=PP1&dq=Theory+of+Photon+Acceleration&ei=7QwwSvnUMJPaygS458yTDg

Dit gaat te ver voor mij... Wellicht dat iemand als Haushofer er wat over kan vertellen...
ah ja googlebooks .. maar lang niet alle blzijdes zijn beschikbaar heb ik gemerkt met andere titels (om de wel bekende redenen) . Dat is dan wel weer jammer.

Maar kort door de bocht, fotonen accelereren niet lijkt me niet waarschijnlijk. Toch?
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:53:39 #48
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69914797
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
Net zo zeer als dat je in de trein gaat rennen dat een persoon buiten de trein zit dat jet met trein-snelheid+eigen snelheid. Bijv 130 + 16 = 146 gaat .. Deze rekenmethode geldt opeens niet als de trein op lichtsnelheid zou rijden. Iets zegt me dat het van geen kanten klopt. Of die natuurkundige stellingen kloppen niet of we kennen de ware eigenschappen van het licht niet. En ik denk het laatste
Hier ga je toch echt de fout in. Ook bij ‘normale’ snelheden klopt de (klassieke Netwoniaanse) rekenmethode die jij aanhaalt (130+16=146) niet.
pi_69925402
blijkt wel dat Lambiekje nog meer verstand heeft van de natuurkunde dan als hij verstand heeft van gezondheidszorg
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:11:56 #50
52357 Lambiekje
pi_69928285
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hier ga je toch echt de fout in. Ook bij ‘normale’ snelheden klopt de (klassieke Netwoniaanse) rekenmethode die jij aanhaalt (130+16=146) niet.
Het is afhankelijk van welk gezichtspunt je kijkt.
quote:
Opmerking 5
Optellen van snelheden is een ongelukkige formulering, alsof snelheden altijd zo opgeteld moeten worden.
De formule geeft aan hoe een snelheid u wordt waargenomen door een waarnemer die zelf een snelheid v heeft.
Wanneer in bovengenoemd voorbeeld in het laboratorium twee voorwerpen elkaar naderen, beide met een snelheid van 0.6c, dan naderen ze elkaar (gezien vanuit mijn laboratorium) met een snelheid van 1.2 c, gewoon optellen dus. Echter, gezien vanuit het systeem van het ene voorwerp, nadert het andere voorwerp met een snelheid van 0.88235c
bron

[ Bericht 5% gewijzigd door Lambiekje op 11-06-2009 12:41:36 ]
  Moderator donderdag 11 juni 2009 @ 14:32:48 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69935947
quote:

[..]

Ja dat geloof ik dus niet. Het heeft wel degelijk tijd nodig om op snelheid te komen.

ja, of jij snapt het niet. Ik denk het laatste.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69954498
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is afhankelijk van welk gezichtspunt je kijkt.
[..]

Jij snapt het zelf dus niet.. Lees eens goed de overige tekst door bij jouw bron.
quote:

[..]

Bij lage snelheden geldt die formule van jouw bron ook hoor, je zult zien dat je dan als het ware wel de snelheden gewoon bij elkaar kan optellen, omdat het verschil gewoon te verwaarlozen is. Neem je eigen bron eens goed door alvorens je een reactie plaatst, you're making a fool out of yourself.
pi_69997670
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 07:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nou Quantummechanica past eigenlijk niet zo goed met algmene natuurkunde-stellingen.
Nee, de halve moderne natuurkunde is er alleen op gestoeld. Maar voor de rest past het eigenlijk niet zo goed.

Het zou je sieren als je es wat minder lukraak dingen roept, dit is niet de eerste keer dat je dat zo onbehouwen doet
pi_69997717
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:54 schreef pfaf het volgende:
Dat komt omdat massa de ruimtetijd kromt. Fotonen volgen de kortste weg door ruimtetijd langs geodeten, dus ‘buigen ze af’ bij grote objecten. Fotonen zelf hebben echter geen (rust)massa en hebben dus ook geen zwaartekracht...

Nu begin ik overigens te twijfelen of de impuls ook invloed heeft op zwaartekracht, m'n GRT is erg roestig. Het zal best kunnen...
Ja De bron voor zwaartekracht is de energie-impuls tensor. Die beschrijft de energie- en impulsdichtheid in een gegeven ruimtetijd regio.
pi_69997779
quote:

[..]

Misschien moet je es wat minder je wantrouwen gebruiken en iets meer je hersens. Lees es een boek erover en kom dan terug op je stelling
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:22:33 #56
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_70091579
Quantummechanica is gewoon niet in de macro wereld toe te passen.

Of ken jij een auto waarvan je wel de richting kan bepalen, maar niet tegelijkertijd zijn positie? Geen nut om persoonlijk te gaan doen, dat doodt de discussie alleen maar. Ipv kan je hem ook gewoon uitleggen hoe het dan wel zit volgens jou.
Kamina, manlier than you could ever hope to be
pi_70121875
Lambiekje bedoelt dat de QM niet met onze intuïtie strookt. Dat is iets heel anders dan "algemene natuurkunde stellingen". De QM is de meest solide (natuurkunde)theorie die we hebben. Dus hoe dat niet zou stroken met "algemene natuurkunde stellingen" is me een raadsel.
pi_70121930
quote:

Deze rekenmethode geldt nooit, alleen valt het voor lage snelheden niet op. Op eenzelfde manier als dat we voor knikkers nog geen quantumfysica nodig hebben, maar voor atomen wel.

Via de relativiteitstheorie zijn we erachter gekomen dat ruimte en tijd niet los van elkaar staan, maar dat ze gekoppeld zijn en in iets leven dat ruimtetijd heet. Je snapt de theorie dus niet, die optie was je vergeten
pi_70122702
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:22 schreef Waag-hals het volgende:
Quantummechanica is gewoon niet in de macro wereld toe te passen.

Of ken jij een auto waarvan je wel de richting kan bepalen, maar niet tegelijkertijd zijn positie? Geen nut om persoonlijk te gaan doen, dat doodt de discussie alleen maar. Ipv kan je hem ook gewoon uitleggen hoe het dan wel zit volgens jou.
Zou wel een mooi verweer zijn als je geflitst bent...

Ja, maar jullie weten nu wel dat ik precies 121km/u op de A10 reed, maar omdat jullie mijn impuls zo precies weten, weten jullie mijn positie des te onnauwkeurig, dus wie zegt dat ik wel op de A10 reed? (of andersom natuurlijk)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:15:41 #60
52357 Lambiekje
pi_70133119
Tijd is een perceptie voor 3D wereld waarin we denken. En daarnaast is tijd geen constante maar een periodiek veranderende variable, aangezien tijd in spiralen loopt. En niet als algemeen aanvaard in een rechtelijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')