abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69869495
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Haaai!

Net keurig braaf een boterham met kipfilet én een boterham met pindakaas gegeten. Mag ik nu wel naar RPM van de slankie-polizei?
Jaa, hartstikke goed!

Goodbye: vervelend zeg, dat je er zo lang last van hebt! Ik weet helaas ook geen wondermiddeltjes, maar ik weet hoe je je voelt. Misschien een keer bijhouden wat je hebt gegeten, dan kun je over een tijdje misschien afleiden waar het door zou kunnen komen en wat juist helpt?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_69869530
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:39 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik eet dus ook bijna nooit bij anderen, en de mensen waar ik eet die weten het: dan doen we of samen boodschappen, of ik eet iets niet als ik t niet lust... is heel lastig en genant en sociaal beperkend. vaak spreek ik na het eten af (soms met een smoes als ik mensen neit goed ken) of eten mensen bij mij (ik ben goed in eetafspraken naar "zal ik koken?" te draaien - gelukkig kan ik wel goed koken)
Het lijkt mij best lastig om voor je te koken. Want er is geen lijst met dingen die je niet mag, zoals bij gluten- of lactoseintolerantie. Je hebt als kok zo weinig grip op het probleem.

Het lijkt me lastig voor je Wel leuk dat je 't nog positief oppakt door voor anderen te koken!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:45:31 #78
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69869583
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Het lijkt mij best lastig om voor je te koken. Want er is geen lijst met dingen die je niet mag, zoals bij gluten- of lactoseintolerantie. Je hebt als kok zo weinig grip op het probleem.

Het lijkt me lastig voor je Wel leuk dat je 't nog positief oppakt door voor anderen te koken!
ja, is het ook. en ik leer wel steeds meer dingen eten en drinken hoor, het is echt een soort gedragsstoornis maar wel een hele vervelende, en misshcien dat ik daar ook nog wel eens therapie voor zoek. het is voor mij namelijk ook niet leuk om kokhalzend aan tafel te zitten en bang te zijn voor bepaald voedsel...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:45:34 #79
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69869584
@kwak:
Je kunt dingen ook leren eten hoor!
Ik was vroeger echt heel erg kieskeurig wat betreft eten maar nu eet ik bijna alles (en ja, daar zitten ook dingen bij waar ik letterlijk van moest kokhalzen als ik ze proefde). Gewoon iedere keer een klein hapje proeven, dan wen je aan de smaak en textuur en na een tijdje (als ik het me goed herinner 12 keer, het is onderzocht ) vind je het niet meer vies. Veel dingen die ik niet lustte vind ik zelfs echt lekker nu
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:47:11 #80
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69869643
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

we hebben trouwens nog steeds het plan om een keer met 4 meiden te gaan eten samen:
- 1 met coeliakie (dus geen gluten)
- 1 met heftige lactose en melk allergie, schaaldieren, bepaalde groenten en fruit, hele ernstige pinda en noten allergie
- ik met al mn nukken en lussikniets
- 1 die bijna alles eet.

en dan gaan we iets koken wat we allemaal lekker vinden en mogen eten
pi_69869707
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:45 schreef Blurred86 het volgende:
@kwak:
Ik was vroeger echt heel erg kieskeurig wat betreft eten maar nu eet ik bijna alles (en ja, daar zitten ook dingen bij waar ik letterlijk van moest kokhalzen als ik ze proefde). Gewoon iedere keer een klein hapje proeven, dan wen je aan de smaak en textuur en na een tijdje (als ik het me goed herinner 12 keer, het is onderzocht ) vind je het niet meer vies. Veel dingen die ik niet lustte vind ik zelfs echt lekker nu
Ik ga het eens proberen met zuurkool!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:49:10 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69869713
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:13 schreef Phaidra het volgende:
Ja, dat was 'm idd Maria! Hihiiiii. Het was wel een érg simpel tentamen hoor, het waren 10 korte vraagjes waarvan 1 dus het tekenen van dat symbool was. Kom op zeg...
En dan toch maar een 9? Tss .

Ik ben aan het eten en ik heb net een foto voor Maria's topic gemaakt. Ter inspiratie voor alle talentloze (ex)studenten .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:50:00 #83
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_69869739
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ben aan het eten en ik heb net een foto voor Maria's topic gemaakt. Ter inspiratie voor alle talentloze (ex)studenten .
Woehoeee!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:50:03 #84
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_69869743
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:45 schreef Blurred86 het volgende:
@kwak:
ik weet het. de weerstand is alleen wel echt heel erg groot, en ik heb niet echt energie momenteel om ook dát probleem nog eens aan te pakken.

ik eet inmiddels wel veel meer dan vroeger: ik lust sinds heel kort ragout/kroketvulling/dingen met een iets gebonden/romige saus. lusten. niet lekker vinden. en ik zal nog steeds de meeste saus opzij vegen, maar ik eet het tegenwoordig wel.
ik heb mezelf rijst leren eten, en thee leren drinken, en wijn leren drinken...jaja...
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:50:05 #85
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_69869744
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:39 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Niet eens

* afdruipt
Arme schat

Ik wil wel langskomen in de tent?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_69869753
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:48 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ga het eens proberen met zuurkool!
Zuurkool
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_69869758
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:47 schreef kwakveense het volgende:

[..]

we hebben trouwens nog steeds het plan om een keer met 4 meiden te gaan eten samen:
- 1 met coeliakie (dus geen gluten)
- 1 met heftige lactose en melk allergie, schaaldieren, bepaalde groenten en fruit, hele ernstige pinda en noten allergie
- ik met al mn nukken en lussikniets
- 1 die bijna alles eet.

en dan gaan we iets koken wat we allemaal lekker vinden en mogen eten
Moet toch best kunnen? Vlees/vis, aardappels, rijst, overgebleven groentes?

Of gekke dingen als quinoa en boekweitnoedels? Met het risico dat jij het niet eet.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:50:56 #88
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69869771
haha zuurkool staat bij mij ook nog op mijn to-do lijstje (volgens mij als enige ding nog), ik ken alleen eigenlijk niemand die het wél lust dus ik krijg het nooit voorgeschoteld en heb dus nooit de kans om het te proeven.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:51:06 #89
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_69869775
Misschien wil Goodbye wel naar Elies haar EHBO tent!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_69869789
Tja, als je van uitdagingen houdt Kwak...

Ik heb trouwens ook wel dingen leren eten/drinken die ik vroeger echt niet lustte en nu juist heel lekker vind, zoals koffie en schimmelkaas, dus er is nog hoop!

Offtopic: Suzie Orman is weer eens bij Oprah (streng mens dat financiële open deuren intrapt), die doet me altijd zo denken aan Mufasa!

-edit- Ter vergelijking, Suzie zelf:
pi_69869808
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:50 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Zuurkool
Vroeger moest ik er letterlijk van kotsen, tegenwoordig krijg ik het zonder kokhalzen weg. Maar het blijft een beetje mwaa.
pi_69869829
hardlopen
Ja doei.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:53:46 #93
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69869869
ik ga risotto maken
pi_69869896
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:51 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Vroeger moest ik er letterlijk van kotsen, tegenwoordig krijg ik het zonder kokhalzen weg. Maar het blijft een beetje mwaa.
Ik vind het echt zo lekker Ik hou sowieso wel van zuur (yoghurt, kwark, zure matten )
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_69869906
Ik vind zuurkool lekker uit de oven met ananas. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_69869936
Hee dames, wat is nou eigenlijk het voordeel van de grillpan boven de gewone koekenpan? (Allebei met teflon-laag) Onze vis voor vanavond ligt nu in zo'n ding, maar ik wil graag nog even bevestiging dat het nu wel extra gezond is. Want anders had ik niet bij de Ikea voor 10 euro gehaktballetjes met bier gegeten om dan gratis de grillpan te bekomen natuurlijk
pi_69869977
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:51 schreef Muis006 het volgende:
De wat?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:56:58 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_69869978
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:51 schreef Muis006 het volgende:
Wat een geniale ingeving! Heb je er meer?

Mufasa! Huhuhuhuhuu *bibbert*
Mufasa!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_69869990
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:55 schreef Laureline het volgende:
Hee dames, wat is nou eigenlijk het voordeel van de grillpan boven de gewone koekenpan? (Allebei met teflon-laag) Onze vis voor vanavond ligt nu in zo'n ding, maar ik wil graag nog even bevestiging dat het nu wel extra gezond is. Want anders had ik niet bij de Ikea voor 10 euro gehaktballetjes met bier gegeten om dan gratis de grillpan te bekomen natuurlijk
Het idee was toch dat je minder vet nodig hebt omdat je alleen het eten in hoeft te smeren met olie in plaats van de hele pan?
Oja, die actie bij Ikea is deze maand hè? Toch eens nadenken of we niet nog iets nodig hebben.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:57:56 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69870003
Ik lustte vroeger ook niks, maar ik kwam er gelukkig al snel achter dat de kookstijl van m'n moeder me gewoon niet zo aanspreekt (erg traditioneel met gekookte aardappelen, draadjesvlees etc). Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat ik bij anderen iets niet lustte. Lijkt me inderdaad erg vervelend en gênant, niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen. Ik had ook eens gekookt voor wat huisgenoten (in m'n vorige studentenhuis) en toen werd er van alles uit de saus gevist wat mensen niet lustten. Dat vond ik heel erg storend .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')