Jaa, hartstikke goed!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Haaai!
Net keurig braaf een boterham met kipfilet én een boterham met pindakaas gegeten. Mag ik nu wel naar RPM van de slankie-polizei?
Het lijkt mij best lastig om voor je te koken. Want er is geen lijst met dingen die je niet mag, zoals bij gluten- of lactoseintolerantie. Je hebt als kok zo weinig grip op het probleem.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:39 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik eet dus ook bijna nooit bij anderen, en de mensen waar ik eet die weten het: dan doen we of samen boodschappen, of ik eet iets niet als ik t niet lust... is heel lastig en genant en sociaal beperkend. vaak spreek ik na het eten af (soms met een smoes als ik mensen neit goed ken) of eten mensen bij mij (ik ben goed in eetafspraken naar "zal ik koken?" te draaien - gelukkig kan ik wel goed koken)
ja, is het ook. en ik leer wel steeds meer dingen eten en drinken hoor, het is echt een soort gedragsstoornis maar wel een hele vervelende, en misshcien dat ik daar ook nog wel eens therapie voor zoek. het is voor mij namelijk ook niet leuk om kokhalzend aan tafel te zitten en bang te zijn voor bepaald voedsel...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het lijkt mij best lastig om voor je te koken. Want er is geen lijst met dingen die je niet mag, zoals bij gluten- of lactoseintolerantie. Je hebt als kok zo weinig grip op het probleem.
Het lijkt me lastig voor jeWel leuk dat je 't nog positief oppakt door voor anderen te koken!
we hebben trouwens nog steeds het plan om een keer met 4 meiden te gaan eten samen:quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het lijkt mij best lastig om voor je te koken. Want er is geen lijst met dingen die je niet mag, zoals bij gluten- of lactoseintolerantie. Je hebt als kok zo weinig grip op het probleem.
Het lijkt me lastig voor jeWel leuk dat je 't nog positief oppakt door voor anderen te koken!
Ik ga het eens proberen met zuurkool!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:45 schreef Blurred86 het volgende:
@kwak:
Je kunt dingen ook leren eten hoor!
Ik was vroeger echt heel erg kieskeurig wat betreft eten maar nu eet ik bijna alles (en ja, daar zitten ook dingen bij waar ik letterlijk van moest kokhalzen als ik ze proefde). Gewoon iedere keer een klein hapje proeven, dan wen je aan de smaak en textuur en na een tijdje (als ik het me goed herinner 12 keer, het is onderzocht) vind je het niet meer vies. Veel dingen die ik niet lustte vind ik zelfs echt lekker nu
En dan toch maar een 9? Tssquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:13 schreef Phaidra het volgende:
Ja, dat was 'm idd Maria! Hihiiiii. Het was wel een érg simpel tentamen hoor, het waren 10 korte vraagjes waarvan 1 dus het tekenen van dat symbool was. Kom op zeg...
Woehoeee!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben aan het eten en ik heb net een foto voor Maria's topic gemaakt. Ter inspiratie voor alle talentloze (ex)studenten.
ik weet het. de weerstand is alleen wel echt heel erg groot, en ik heb niet echt energie momenteel om ook dát probleem nog eens aan te pakken.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:45 schreef Blurred86 het volgende:
@kwak:
Je kunt dingen ook leren eten hoor!
Ik was vroeger echt heel erg kieskeurig wat betreft eten maar nu eet ik bijna alles (en ja, daar zitten ook dingen bij waar ik letterlijk van moest kokhalzen als ik ze proefde). Gewoon iedere keer een klein hapje proeven, dan wen je aan de smaak en textuur en na een tijdje (als ik het me goed herinner 12 keer, het is onderzocht) vind je het niet meer vies. Veel dingen die ik niet lustte vind ik zelfs echt lekker nu
Zuurkoolquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ga het eens proberen met zuurkool!
Moet toch best kunnen? Vlees/vis, aardappels, rijst, overgebleven groentes?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:47 schreef kwakveense het volgende:
[..]
we hebben trouwens nog steeds het plan om een keer met 4 meiden te gaan eten samen:
- 1 met coeliakie (dus geen gluten)
- 1 met heftige lactose en melk allergie, schaaldieren, bepaalde groenten en fruit, hele ernstige pinda en noten allergie
- ik met al mn nukken en lussikniets
- 1 die bijna alles eet.
en dan gaan we iets koken wat we allemaal lekker vinden en mogen eten
Vroeger moest ik er letterlijk van kotsen, tegenwoordig krijg ik het zonder kokhalzen weg. Maar het blijft een beetje mwaa.quote:
Ik vind het echt zo lekkerquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vroeger moest ik er letterlijk van kotsen, tegenwoordig krijg ik het zonder kokhalzen weg. Maar het blijft een beetje mwaa.
De wat?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:51 schreef Muis006 het volgende:
Misschien wil Goodbye wel naar Elies haar EHBO tent!
Wat een geniale ingeving!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:51 schreef Muis006 het volgende:
Misschien wil Goodbye wel naar Elies haar EHBO tent!
Het idee was toch dat je minder vet nodig hebt omdat je alleen het eten in hoeft te smeren met olie in plaats van de hele pan?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:55 schreef Laureline het volgende:
Hee dames, wat is nou eigenlijk het voordeel van de grillpan boven de gewone koekenpan? (Allebei met teflon-laag) Onze vis voor vanavond ligt nu in zo'n ding, maar ik wil graag nog even bevestiging dat het nu wel extra gezond is. Want anders had ik niet bij de Ikea voor 10 euro gehaktballetjes met bier gegeten om dan gratis de grillpan te bekomen natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |