Eind september, dus collegegeld van september moet je in augustus "voorschieten".quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:05 schreef wikwakka2 het volgende:
Klopt het dat je pas vanaf oktober studiefinanciering ontvangt? Best wel laat eigeblijk.
Ik kreeg gisteren hetzelfde, maar dan voor een andere opleiding. Vandaag kreeg ik een mailtje van de universiteit waar ze zeiden dat dit een fout van SL was en je dit dus niet moest doen, en meteen daarna een mailtje van SL dat het weer een normale opleiding was geworden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:26 schreef Joels het volgende:
[..]
Eind september, dus collegegeld van september moet je in augustus "voorschieten".
Ik word nu een beetje zenuwachtig van studielink, vanavond had ik weer mail:
Beste ..., De hieronder genoemde opleiding is veranderd in een opleiding met decentrale selectie. Indien je mee wilt doen aan de decentrale selectie moet je je verzoek intrekken en opnieuw een verzoek doen waarbij je opgeeft dat je wilt meedoen aan de decentrale selectie. Met vriendelijke groet, Studielink
Gaat over journalistiek in Utrecht dus. En nu? Voor zover ik weet heb ik alles opgestuurd wat er op te sturen viel, vorige week heb ik contact gehad met bureau inschrijvingen van de HU en volgens hen verliep alles ook zoals het hoort, maar dit lijkt me toch niet helemaal kloppen
Goed dat ze het even zeggenquote:Mon, Aug 03, 2009 -- FDR_St: Mail Studielink / Email Studylink
Vanuit Studielink is onderstaande mail gestuurd. Deze mail mag je als niet verzonden beschouwen. Indien je een machtiging hebt opgestuurd, wordt jouw inschrijving voor de opleiding verwerkt.
Beste ……,
Je verzoek tot (her)inschrijving voor de opleiding ………….. is nog niet volledig afgerond.
Je hebt mogelijk nog geen collegegeld betaald.
Orienteer je via de website van de instelling waar je wilt gaan studeren wat de gangbare procedure is
Je vooropleidingen zijn mogelijk nog niet gecontroleerd.
Orienteer je via de website van de instelling waar je wilt gaan studeren wat de gangbare procedure is om je vooropleiding te laten controleren.
Met vriendelijke groet,
Studielink.
Dit bericht is automatisch gegenereerd en kan niet beantwoord worden.
********************************************************************************
Studylink has sent a mail to numerous students about registrations not being completed and tuition fees not being paid. This mail can be considered as not sent. If you have posted the invoice, your registration for the programme will be processed.
zoiets heb ik ook gehad. Met studielink gebeld, want ik kon het niet veranderen. Zeiden ze; "maak je je daar nou echt druk over? het gaat je heus geen problemen opleveren", en dat ik als het echt belangrijk was maar naar de IB-groep moest bellen daarover (????). Mark my words, dat gaat ooit nog eens problemen geven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 01:35 schreef Andyy het volgende:
Op mijn diploma staat 3 juli, maar studielink beweert van niet
Euhhh... je uitschrijven voor CIW en voor Psycho afwachten? Anders bellen en het officiele bericht van je inloting mailen/opsturen? Of je faculteit bellen met de vraag of er iets fout is gedaan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:18 schreef Nebo het volgende:
Ik ga het hier ook maar eens proberen, ik zit namelijk met heel veel stress rondom mijn studie. Kort verhaal: een paar maanden terug heb ik mij ingeschreven voor psychologie aan de UU. Voor het geval ik uitgeloot zou worden heb ik me op studielink ook aangemeld voor CIW. Halverwege juli kreeg ik te horen dat ik ben ingeloot voor psycho en kreeg ik een bewijs van toelating + zo'n formulier voor de eerste inschrijving die je samen met nog wat bijlagen moest opsturen. Nu heb ik vorige week een blauw formulier gekregen om me aan te melden aan de faculteit waar ook CIW nog als opleiding op staat terwijl ik daar het balletje helemaal niet voor heb door laten rollen. Ik ga die maar doorstrepen en het papier zo opsturen. Maar nu mijn vraag: heeft iemand enig idee of het allemaal normaal gaat zo? Ik heb namelijk nog maar weinig bevestiging dat ik nu officieel student psycho ben. Komt dit nog of moet ik bang zijn dat er iets niet aangekomen is?
Alvast bedankt!
Per wanneer ben je gestopt? vóór 1 februari krijg je de helft van je collegegeld terug. Erna ben je het doorgaans kwijt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:44 schreef reetveter het volgende:
Hallo, ik ben nogal dom met dit soort dingen. Vandaar ook dat ik mijn studie niet gehaald heb.
Maar ik heb me uitgeschreven voor mijn studie en ingeschreven voor een nieuwe. Mijn oude studie zou ik niet gehaald hebben vandaar dat ik me heb uitgeschreven. Is op de knop 'uitschrijven' bij studielink voldoende voor de school zelf? Aangezien ik nog wat mails krijg over teruggave collegegeld. Ik snap er namelijk geen kolere van.
Ik wist dat ik mijn collegeld niet terug zou krijgen. Alleen ik neem aan dat ik ook collegekaart etc. terug moet sturen? Ook al krijg ik in september precies dezelfde weer.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Per wanneer ben je gestopt? vóór 1 februari krijg je de helft van je collegegeld terug. Erna ben je het doorgaans kwijt.
Juist omdat het goed gegaan is krijg je die mailtjes medunkt. Drukken op die knop!
Ik zou niet weten waarom? Ga je naar dezelfde hogeschool? Die zouden het allemaal zelf kunnen regelen qua uitschrijving. De collegekaart hoef ik niet in te leveren, ik heb wel een nieuwe voor het aankomende jaar gekregen zonder bericht dat ik hem terug moet brengen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:18 schreef reetveter het volgende:
[..]
Ik wist dat ik mijn collegeld niet terug zou krijgen. Alleen ik neem aan dat ik ook collegekaart etc. terug moet sturen? Ook al krijg ik in september precies dezelfde weer.
Ja Hanze hogeschool blijf ik gewoon.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:26 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom? Ga je naar dezelfde hogeschool? Die zouden het allemaal zelf kunnen regelen qua uitschrijving. De collegekaart hoef ik niet in te leveren, ik heb wel een nieuwe voor het aankomende jaar gekregen zonder bericht dat ik hem terug moet brengen.
Tja, dat vermoedde ik ook, maar aangezien het er al een paar weken staat..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:41 schreef Sylvana het volgende:
Volgens mij betekent dat gewoon dat er nog geen beslissing is of je bent toegelaten tot die opleiding en als dat wel besloten is en je ingeschreven bent krijg je vast wel weer een berichtje.
Ik heb gisteren de bevestiging gehad dat mn inschrijving is gehonoreerd en dat ik officieel ben ingeschreven
Nu alleen nog wachten op nieuwe collegekaart enzo.
Even op de website van de instelling kijken wil meestal wel uitkomst bieden, zie:quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:42 schreef marckvandijk het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met bestaande studenten. Ik ben student van de Hanze en ga van het 2e naar het 3e studiejaar. De betaling heb ik al gedaan via een machtiging van de Hanze Hogeschool zelf. ( termijnen ). Ik sta al wel ingeschreven bij studielink, dit gaat automatisch via de Hogeschool?
Alleen op studielink staat dat ik nu sta ingeschreven voor studiejaar 2008-2009. Nu is mijn vraag; Moet ik mij opnieuw inschrijven voor 2009-2010. Wanneer ik dit wil doen, geeft studielink een waarschuwing dat ik momenteel al als ingeschreven sta.
Ook niemand van mijn studiegenoten heeft zich al ingeschreven en de klassenlijsten staat al online, maar ook al sta ingedeeld.
Moet ik me nog inschrijven voor 2009 - 2010 ? Of gaat dit automatisch via je onderwijsinstelling ?
Alvast bedankt !
Als de Hanzehogeschool je gegevens goed heeft aangeleverd bij SL dan staat er in je SL account dat je bent ingeschreven voor het afgelopen jaar. In dat geval kan je gewoon naar mijn inschrijvingen gaan en kiezen voor herinschrijven.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:36 schreef marckvandijk het volgende:
Studielink gaat er automatisch van uit dat je start in het eerste jaar. Vreemd dat ze niet gewoon een button hebben gemaakt. Inschrijven voor bestaande studenten, dit zorgt voor verwarring.
Tevens moet je je minor weer aangeven en een vreemde taal. Terwijl ik in het derde jaar helemaal geen vreemde extra taal meer heb omdat dit in de propedeuse jaar al is afgesloten. Vaag
Als deze status lang blijft staan dan is het verstandig om even bij je hogeschool of universiteit te informeren. Meestal moet je dan gewoon een kopie van je diploma en cijferlijst opsturen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:14 schreef Caveat het volgende:
Heb je een probleem als studielink je diploma nog niet geverifieerd heeft?
Dag Zonnestraaltje. Waarschijnlijk heb je een nieuw inschrijfverzoek gedaan in plaats van een herinschrijving, dan kan het gebeuren als je meerdere vooropleidingen in SL hebt dat je dit bericht krijgt.quote:Op zondag 5 september 2010 23:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Het vorige studiejaar heb ik het diploma van mijn vooropleiding laten verifiëren op mijn hogeschool en raad eens? Ik kreeg een mail van Studielink dat ik dat opnieuw moet laten doen voor het nieuwe studiejaar (let wel: voor dezelfde studie op dezelfde hogeschool).
Ze kunnen de boom in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |