abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71651061
Klopt het dat je pas vanaf oktober studiefinanciering ontvangt? Best wel laat eigeblijk .
Cool story, Hansel.
pi_71651185
geen idee, lijkt me sterk? maar dat kan je beter even in [Centraal] IB-Groep en OV studentenkaart #5 vragen
Ja doei.
pi_71651451
Ah, zal ik doen . Ik was even in de war met SL en de IBG .
Cool story, Hansel.
pi_71651485
het had ook helemaal niet naast elkaar moeten bestaan
Ja doei.
pi_71662371
Ik zie bij mijn inschrijvingen het volgende staan:

Betalingsgegevens:
nog niet ingevuld of ontvangen

Dit terwijl de site aangeeft dat het collegegeld etc. betaald is.
pi_71667212
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:05 schreef wikwakka2 het volgende:
Klopt het dat je pas vanaf oktober studiefinanciering ontvangt? Best wel laat eigeblijk .
Eind september, dus collegegeld van september moet je in augustus "voorschieten".

Ik word nu een beetje zenuwachtig van studielink, vanavond had ik weer mail:

Beste ..., De hieronder genoemde opleiding is veranderd in een opleiding met decentrale selectie. Indien je mee wilt doen aan de decentrale selectie moet je je verzoek intrekken en opnieuw een verzoek doen waarbij je opgeeft dat je wilt meedoen aan de decentrale selectie. Met vriendelijke groet, Studielink

Gaat over journalistiek in Utrecht dus. En nu? Voor zover ik weet heb ik alles opgestuurd wat er op te sturen viel, vorige week heb ik contact gehad met bureau inschrijvingen van de HU en volgens hen verliep alles ook zoals het hoort, maar dit lijkt me toch niet helemaal kloppen
pi_71667283
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:26 schreef Joels het volgende:

[..]

Eind september, dus collegegeld van september moet je in augustus "voorschieten".

Ik word nu een beetje zenuwachtig van studielink, vanavond had ik weer mail:

Beste ..., De hieronder genoemde opleiding is veranderd in een opleiding met decentrale selectie. Indien je mee wilt doen aan de decentrale selectie moet je je verzoek intrekken en opnieuw een verzoek doen waarbij je opgeeft dat je wilt meedoen aan de decentrale selectie. Met vriendelijke groet, Studielink

Gaat over journalistiek in Utrecht dus. En nu? Voor zover ik weet heb ik alles opgestuurd wat er op te sturen viel, vorige week heb ik contact gehad met bureau inschrijvingen van de HU en volgens hen verliep alles ook zoals het hoort, maar dit lijkt me toch niet helemaal kloppen
Ik kreeg gisteren hetzelfde, maar dan voor een andere opleiding. Vandaag kreeg ik een mailtje van de universiteit waar ze zeiden dat dit een fout van SL was en je dit dus niet moest doen, en meteen daarna een mailtje van SL dat het weer een normale opleiding was geworden.

Gewoon even afwachten dus, tot ze het maken.
Cool story, Hansel.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:32:58 #108
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_71667448
quote:
Mon, Aug 03, 2009 -- FDR_St: Mail Studielink / Email Studylink

Vanuit Studielink is onderstaande mail gestuurd. Deze mail mag je als niet verzonden beschouwen. Indien je een machtiging hebt opgestuurd, wordt jouw inschrijving voor de opleiding verwerkt.

Beste ……,

Je verzoek tot (her)inschrijving voor de opleiding ………….. is nog niet volledig afgerond.

Je hebt mogelijk nog geen collegegeld betaald.

Orienteer je via de website van de instelling waar je wilt gaan studeren wat de gangbare procedure is

Je vooropleidingen zijn mogelijk nog niet gecontroleerd.

Orienteer je via de website van de instelling waar je wilt gaan studeren wat de gangbare procedure is om je vooropleiding te laten controleren.

Met vriendelijke groet,

Studielink.

Dit bericht is automatisch gegenereerd en kan niet beantwoord worden.

********************************************************************************

Studylink has sent a mail to numerous students about registrations not being completed and tuition fees not being paid. This mail can be considered as not sent. If you have posted the invoice, your registration for the programme will be processed.
Goed dat ze het even zeggen
  FOK!fotograaf vrijdag 7 augustus 2009 @ 01:35:11 #109
145146 Andyy
pi_71670824
Op mijn diploma staat 3 juli, maar studielink beweert van niet
pi_71690048
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 01:35 schreef Andyy het volgende:
Op mijn diploma staat 3 juli, maar studielink beweert van niet
zoiets heb ik ook gehad. Met studielink gebeld, want ik kon het niet veranderen. Zeiden ze; "maak je je daar nou echt druk over? het gaat je heus geen problemen opleveren", en dat ik als het echt belangrijk was maar naar de IB-groep moest bellen daarover (????). Mark my words, dat gaat ooit nog eens problemen geven.
pi_71690459
Ik ga het hier ook maar eens proberen, ik zit namelijk met heel veel stress rondom mijn studie. Kort verhaal: een paar maanden terug heb ik mij ingeschreven voor psychologie aan de UU. Voor het geval ik uitgeloot zou worden heb ik me op studielink ook aangemeld voor CIW. Halverwege juli kreeg ik te horen dat ik ben ingeloot voor psycho en kreeg ik een bewijs van toelating + zo'n formulier voor de eerste inschrijving die je samen met nog wat bijlagen moest opsturen. Nu heb ik vorige week een blauw formulier gekregen om me aan te melden aan de faculteit waar ook CIW nog als opleiding op staat terwijl ik daar het balletje helemaal niet voor heb door laten rollen. Ik ga die maar doorstrepen en het papier zo opsturen. Maar nu mijn vraag: heeft iemand enig idee of het allemaal normaal gaat zo? Ik heb namelijk nog maar weinig bevestiging dat ik nu officieel student psycho ben. Komt dit nog of moet ik bang zijn dat er iets niet aangekomen is?

Alvast bedankt!
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_71690464
Sorry voor het dubbel posten, kon niet helemaal bepalen waar dit bericht goed zou passen
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:05:26 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71705196
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:18 schreef Nebo het volgende:
Ik ga het hier ook maar eens proberen, ik zit namelijk met heel veel stress rondom mijn studie. Kort verhaal: een paar maanden terug heb ik mij ingeschreven voor psychologie aan de UU. Voor het geval ik uitgeloot zou worden heb ik me op studielink ook aangemeld voor CIW. Halverwege juli kreeg ik te horen dat ik ben ingeloot voor psycho en kreeg ik een bewijs van toelating + zo'n formulier voor de eerste inschrijving die je samen met nog wat bijlagen moest opsturen. Nu heb ik vorige week een blauw formulier gekregen om me aan te melden aan de faculteit waar ook CIW nog als opleiding op staat terwijl ik daar het balletje helemaal niet voor heb door laten rollen. Ik ga die maar doorstrepen en het papier zo opsturen. Maar nu mijn vraag: heeft iemand enig idee of het allemaal normaal gaat zo? Ik heb namelijk nog maar weinig bevestiging dat ik nu officieel student psycho ben. Komt dit nog of moet ik bang zijn dat er iets niet aangekomen is?

Alvast bedankt!
Euhhh... je uitschrijven voor CIW en voor Psycho afwachten? Anders bellen en het officiele bericht van je inloting mailen/opsturen? Of je faculteit bellen met de vraag of er iets fout is gedaan?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:44:39 #114
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_71761259
Hallo, ik ben nogal dom met dit soort dingen. Vandaar ook dat ik mijn studie niet gehaald heb .

Maar ik heb me uitgeschreven voor mijn studie en ingeschreven voor een nieuwe. Mijn oude studie zou ik niet gehaald hebben vandaar dat ik me heb uitgeschreven. Is op de knop 'uitschrijven' bij studielink voldoende voor de school zelf? Aangezien ik nog wat mails krijg over teruggave collegegeld. Ik snap er namelijk geen kolere van.
I never workout
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 16:01:21 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71763341
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:44 schreef reetveter het volgende:
Hallo, ik ben nogal dom met dit soort dingen. Vandaar ook dat ik mijn studie niet gehaald heb .

Maar ik heb me uitgeschreven voor mijn studie en ingeschreven voor een nieuwe. Mijn oude studie zou ik niet gehaald hebben vandaar dat ik me heb uitgeschreven. Is op de knop 'uitschrijven' bij studielink voldoende voor de school zelf? Aangezien ik nog wat mails krijg over teruggave collegegeld. Ik snap er namelijk geen kolere van.
Per wanneer ben je gestopt? vóór 1 februari krijg je de helft van je collegegeld terug. Erna ben je het doorgaans kwijt.

Juist omdat het goed gegaan is krijg je die mailtjes medunkt. Drukken op die knop !
pi_71763559
Heb m'n master gehaald, paar weken geleden uitschrijfverzoek gedaan, niks meer vernomen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:18:38 #117
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_71763807
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Per wanneer ben je gestopt? vóór 1 februari krijg je de helft van je collegegeld terug. Erna ben je het doorgaans kwijt.

Juist omdat het goed gegaan is krijg je die mailtjes medunkt. Drukken op die knop !
Ik wist dat ik mijn collegeld niet terug zou krijgen. Alleen ik neem aan dat ik ook collegekaart etc. terug moet sturen? Ook al krijg ik in september precies dezelfde weer.
I never workout
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 16:26:06 #118
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71763984
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:18 schreef reetveter het volgende:

[..]

Ik wist dat ik mijn collegeld niet terug zou krijgen. Alleen ik neem aan dat ik ook collegekaart etc. terug moet sturen? Ook al krijg ik in september precies dezelfde weer.
Ik zou niet weten waarom? Ga je naar dezelfde hogeschool? Die zouden het allemaal zelf kunnen regelen qua uitschrijving. De collegekaart hoef ik niet in te leveren, ik heb wel een nieuwe voor het aankomende jaar gekregen zonder bericht dat ik hem terug moet brengen.
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:37:06 #119
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_71765843
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:26 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom? Ga je naar dezelfde hogeschool? Die zouden het allemaal zelf kunnen regelen qua uitschrijving. De collegekaart hoef ik niet in te leveren, ik heb wel een nieuwe voor het aankomende jaar gekregen zonder bericht dat ik hem terug moet brengen.
Ja Hanze hogeschool blijf ik gewoon.
I never workout
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:39:19 #120
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_71845504
Ik zie al enkele weken in Studielink dit: Toelaatbaarheid is nog niet bepaald. Maar uiteraard nergens een betekenis van deze status. Wat moet ik ermee?
pi_71845562
Volgens mij betekent dat gewoon dat er nog geen beslissing is of je bent toegelaten tot die opleiding en als dat wel besloten is en je ingeschreven bent krijg je vast wel weer een berichtje.

Ik heb gisteren de bevestiging gehad dat mn inschrijving is gehonoreerd en dat ik officieel ben ingeschreven

Nu alleen nog wachten op nieuwe collegekaart enzo.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:45:34 #122
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_71845648
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:41 schreef Sylvana het volgende:
Volgens mij betekent dat gewoon dat er nog geen beslissing is of je bent toegelaten tot die opleiding en als dat wel besloten is en je ingeschreven bent krijg je vast wel weer een berichtje.

Ik heb gisteren de bevestiging gehad dat mn inschrijving is gehonoreerd en dat ik officieel ben ingeschreven

Nu alleen nog wachten op nieuwe collegekaart enzo.
Tja, dat vermoedde ik ook, maar aangezien het er al een paar weken staat..
Ik had al gebeld, en er werd me verteld gewoon te wachten. Zal wel dan dus, maar toch allemaal wat wazig geregeld
pi_71845799
Tja, duurt allemaal wel erg lang, bij mij heeft het ook ruim 6 weken geduurd voordat ik eindelijk officieel ingeschreven was.
pi_72006593
Wat een kkzooi die studielink. Heb nog nooit m'n inloggegevens ontvangen (niet van hun en ook niet van de TU). Vervolgens via de studielink site deze gegevens proberen te verkrijgen. Zowel de methode via emailadres als via het GBA geeft 0 resultaat. Vervolgens besluit ik dan maar zelf een account aan te maken, kan dit niet omdat er al een account bestaat met mijn IB-Groep nummer.
pi_72034055
Heb je een probleem als studielink je diploma nog niet geverifieerd heeft?
pi_72278517
Hoe zit het eigenlijk met bestaande studenten. Ik ben student van de Hanze en ga van het 2e naar het 3e studiejaar. De betaling heb ik al gedaan via een machtiging van de Hanze Hogeschool zelf. ( termijnen ). Ik sta al wel ingeschreven bij studielink, dit gaat automatisch via de Hogeschool?

Alleen op studielink staat dat ik nu sta ingeschreven voor studiejaar 2008-2009. Nu is mijn vraag; Moet ik mij opnieuw inschrijven voor 2009-2010. Wanneer ik dit wil doen, geeft studielink een waarschuwing dat ik momenteel al als ingeschreven sta.

Ook niemand van mijn studiegenoten heeft zich al ingeschreven en de klassenlijsten staat al online, maar ook al sta ingedeeld.

Moet ik me nog inschrijven voor 2009 - 2010 ? Of gaat dit automatisch via je onderwijsinstelling ?

Alvast bedankt !
pi_72279240
Ja, je moet je wel elk jaar weer herinschrijven via studielink. Ik kreeg hierbij geen waarschuwing dat ik al ingeschreven stond.
pi_72279969
Studielink gaat er automatisch van uit dat je start in het eerste jaar. Vreemd dat ze niet gewoon een button hebben gemaakt. Inschrijven voor bestaande studenten, dit zorgt voor verwarring.

Tevens moet je je minor weer aangeven en een vreemde taal. Terwijl ik in het derde jaar helemaal geen vreemde extra taal meer heb omdat dit in de propedeuse jaar al is afgesloten. Vaag
pi_72286039
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:42 schreef marckvandijk het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met bestaande studenten. Ik ben student van de Hanze en ga van het 2e naar het 3e studiejaar. De betaling heb ik al gedaan via een machtiging van de Hanze Hogeschool zelf. ( termijnen ). Ik sta al wel ingeschreven bij studielink, dit gaat automatisch via de Hogeschool?

Alleen op studielink staat dat ik nu sta ingeschreven voor studiejaar 2008-2009. Nu is mijn vraag; Moet ik mij opnieuw inschrijven voor 2009-2010. Wanneer ik dit wil doen, geeft studielink een waarschuwing dat ik momenteel al als ingeschreven sta.

Ook niemand van mijn studiegenoten heeft zich al ingeschreven en de klassenlijsten staat al online, maar ook al sta ingedeeld.

Moet ik me nog inschrijven voor 2009 - 2010 ? Of gaat dit automatisch via je onderwijsinstelling ?

Alvast bedankt !
Even op de website van de instelling kijken wil meestal wel uitkomst bieden, zie:

http://www.hanze.nl/NR/rd(...)egwijzer20092010.pdf

je moet je dus inderdaad herinschrijven via Studielink. In hoofdstuk 6 staat ook hoe je dat doet.
pi_72286177
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:36 schreef marckvandijk het volgende:
Studielink gaat er automatisch van uit dat je start in het eerste jaar. Vreemd dat ze niet gewoon een button hebben gemaakt. Inschrijven voor bestaande studenten, dit zorgt voor verwarring.

Tevens moet je je minor weer aangeven en een vreemde taal. Terwijl ik in het derde jaar helemaal geen vreemde extra taal meer heb omdat dit in de propedeuse jaar al is afgesloten. Vaag
Als de Hanzehogeschool je gegevens goed heeft aangeleverd bij SL dan staat er in je SL account dat je bent ingeschreven voor het afgelopen jaar. In dat geval kan je gewoon naar mijn inschrijvingen gaan en kiezen voor herinschrijven.

De vragen over minor en de extra taal zijn niet van SL zelf maar van de Hanze. Komt waarschijnlijk doordat je een nieuwe inschrijving hebt gedaan dat je die vragen weer opnieuw krijgt.
pi_84090659
Schopje:

Ik heb een week geleden mijn HBO-diploma gehaald. Weet iemand of ik iets moet regelen met studielink of de ibgroep? Op de ib-groepsite staat dat de school het diploma doorgeeft aan de ibgroep. Daarnaast begreep ik dat de ibgroep dit weer doorgeeft aan studielink.

(Ik heb wel de einddatum van mijn studie gewijzigd van 'onbekend' naar 01-09-2010)

Als ik dus geen inschrijving/collegegeldmachtiging doe, ben ik toch automatisch uitgeschreven?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:35:19 #132
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_85906632
Wat een kankerklote organisatie.
pi_86031506
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:14 schreef Caveat het volgende:
Heb je een probleem als studielink je diploma nog niet geverifieerd heeft?
Als deze status lang blijft staan dan is het verstandig om even bij je hogeschool of universiteit te informeren. Meestal moet je dan gewoon een kopie van je diploma en cijferlijst opsturen.
(Nog) niet alle vooropleidingen kunnen door DUO worden gevonden helaas.
pi_86110048
Het vorige studiejaar heb ik het diploma van mijn vooropleiding laten verifiëren op mijn hogeschool en raad eens? Ik kreeg een mail van Studielink dat ik dat opnieuw moet laten doen voor het nieuwe studiejaar (let wel: voor dezelfde studie op dezelfde hogeschool).

Ze kunnen de boom in. :')
pi_86201791
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Het vorige studiejaar heb ik het diploma van mijn vooropleiding laten verifiëren op mijn hogeschool en raad eens? Ik kreeg een mail van Studielink dat ik dat opnieuw moet laten doen voor het nieuwe studiejaar (let wel: voor dezelfde studie op dezelfde hogeschool).

Ze kunnen de boom in. :')
Dag Zonnestraaltje. Waarschijnlijk heb je een nieuw inschrijfverzoek gedaan in plaats van een herinschrijving, dan kan het gebeuren als je meerdere vooropleidingen in SL hebt dat je dit bericht krijgt.
Als je dezelfde opleiding doet als vorig jaar kan je het bericht negeren. Doe je (ook nog) een andere opleiding, dan kan het zijn dat de eisen aan de vooropleiding daar anders zijn.
pi_90340704
Ik moet mij al inschrijven voor geneeskunde in verband met de decentrale selectie, maar heb mijn vwo-diploma dus nog niet (dat haal ik pas rond mei-juni 2011). Wat moet ik dan bij de vooropleiding invullen?
pi_90340903
Laat maar, heb het al gevonden. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')