Wat een achterlijk gedoe!!!
Net naar het gemeentehuis gegaan voor een nieuw identiteitsbewijs. Mijn oude was in januari 2006 al verlopen en sindsdien niks nodig gehad dus ook niet aangevraagd.
Nu wist ik van te voren al dat ik m'n oude ID-kaart niet meer heb, hij was toch verlopen en geen idee meer waar hij is, vast in de plee beland.
Kom ik daar aan:
Sletje Sien: "Heeft u uw oude ID-kaart bij"
McGilles: "Nee, die is een jaar geleden van mij gestolen" (leugentje voor bestwil)
Sletje Sien: "Dan heeft u een proces verbaal nodig, heeft u die"
McGilles: "Nee

"
Sletje Sien: "Dan kan ik u niet helpen"
Ok, politiebureau is toch om de hoek dus even daar langs, aangifte gedaan en hoppa, met proces verbaal terug naar Gemeentehuis.
Zelfde sloerie achter de balie...
McGilles: "Hoppa, hier is ie dan

"
Hoertje: "Dat is mooi, dan is over een week (!!!!!! lamme takken) uw ID-kaart klaar"
"Er komen nog wel administratiekosten bij"
McGilles: "Zal wel, hoeveel is dat dan?"
Hoertje: "41,50 euro voor de ID-kaart en
64,50 euro voor de administratiekosten"
McGilles: "

WAAAT??!! wat gaan jullie dan allemaal doen met die 64e?"
Hoertje: "Daar kan ik niks over zeggen, dat is een regel"
McGilles: "Ja dat snap ik, maar wat gaan jullie dan allemaal doen wat 64 euro kost?"
Hoertje: "Meneer, deze discussie is zinloos"
Nou, zo ging de discussie nog een tijdje door maar uiteindelijk kwam ik er ook achter dat ik mijn tijd aan het verdoen was.
Kom ik er nu ook nog achter dat elke gemeente zelf de hoogte van die administratiekosten mag verzinnen, dus in de gemeente waar ik woon werken zulke lamme slome debielen dat ze zogenaamd uren werk aan mijn gestolen ID-kaart hebben....
Klacht: Veel geld betalen voor gestolen ID-kaart die niet meer geldig is...