quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:00 schreef freecell het volgende:
Wat een maag-omdraai-plaatje op de fp bij dat automutilatie-bericht trouwens. Ik werd er even naar van, maar vroeg me af of dat aan mij lag of niet?
Absoluut waar. Tis dat ik te lang geleden ontbeten heb, anders had ik er nog een keer van kunnen genietenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:00 schreef freecell het volgende:
Wat een maag-omdraai-plaatje op de fp bij dat automutilatie-bericht trouwens. Ik werd er even naar van, maar vroeg me af of dat aan mij lag of niet?
Dat bedoel ik.. Ik had dit plaatje 6 of 7 jaar geleden niet moeten zien in ieder geval...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:04 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Absoluut waar. Tis dat ik te lang geleden ontbeten heb, anders had ik er nog een keer van kunnen genieten![]()
Bijzonder ongepast en stijlloos. Plus ik denk dat het onze zwakkere broeders en zusters op slechte ideeën kan brengen
Als ik labielerder zou zijn dan nu, zou ik ook zoiets hebben van: 'joah, best een goed plan, als de pijn in de binnenkant dan wegtrekt'...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:06 schreef freecell het volgende:
Dat bedoel ik.. Ik had dit plaatje 6 of 7 jaar geleden niet moeten zien in ieder geval...
Hoezo, zet het dan aan tot zelf krassen?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.. Ik had dit plaatje 6 of 7 jaar geleden niet moeten zien in ieder geval...
Het doet mij ook niks.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:06 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Welkom in Nederland waar niks meer als schokkend ervaren wordt. We raken afgestompt. Het doet mij niks. Blijkbaar de MOD's daar ook niet.
Ook niet als je bedenkt dat iemand die krast zo de weg kwijt is dat hij dit als enige manier ziet om zijn pijn te 'kanaliseren'?quote:
Die kans zit er zeker wel in inderdaad. Als ik dit zie dan doet het zelfs nog een soort van *tjik!* in mijn maag. En het is al zo lang geleden. Ik word er een beetje verdrietig van dat er nog zoveel mensen zijn die zich NU zo voelen en als ik dat plaatje zie voel ik even exact hoe zij zich voelen. En daar zit hem het gevaar in, dat iemand die het herkent zich teveel in dat gevoel laat meeslepen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoezo, zet het dan aan tot zelf krassen?
Ik vind het ook wel een schokkend plaatje, maar ook op een bepaalde manier wel helder; ik heb niet zo'n beeld bij automutilatie, ofzo. Het is wel een fenomeen dat ik moeilijk te begrijpen vind (interessant artikel, trouwens!).
Ik ken alleen maar het uitdrukken van peuken op armen (heb ooit een zomer in de wasserette van een inrichting gewerkt).
niet echt waar. Beetje generaliserend. Lein, Freecell en mijzelf bijvoorbeeld (en zo ken ik er meer die sommige dingen echt mijden ofzo) vinden dat dus niet normaal en zijn dus zeker niet afgestompt...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:06 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Welkom in Nederland waar niks meer als schokkend ervaren wordt. We raken afgestompt. Het doet mij niks. Blijkbaar de MOD's daar ook niet.
Zou ik niet direct aan denken. Zo'n plaatje op zich zelf doet mij niks. Op mij hebben plaatjes nauwelijks invloed. Brengt mij iig niet op foute ideeën. Ik ben erg rationeel ingesteld misschien soms wel tequote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ook niet als je bedenkt dat iemand die krast zo de weg kwijt is dat hij dit als enige manier ziet om zijn pijn te 'kanaliseren'?
Ik denk dat je geschokt raakt door dit soort plaatjes als je (no offence! kan het niet goed vertalen) niet helemaal stevig staat. Dit kan net het zetje zijn dat je om doet vallen. Als het ware. En als je niet geschokt raakt, sta je kennelijk stevig genoeg of kan je je niet voorstellen wat krassen met een mens doet.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:23 schreef DarkElf het volgende:
niet echt waar. Beetje generaliserend. Lein, Freecell en mijzelf bijvoorbeeld (en zo ken ik er meer die sommige dingen echt mijden ofzo) vinden dat dus niet normaal en zijn dus zeker niet afgestompt...
Hoewel ik het meer heb met dierenleed trouwens, er zijn dus ook bepaalde berichten die ik echt niet open...
Moh ik vind dit een beetje een harde uitspraakquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:27 schreef borisz het volgende:
[..]
Zou ik niet direct aan denken. Zo'n plaatje op zich zelf doet mij niks. Op mij hebben plaatjes nauwelijks invloed. Brengt mij iig niet op foute ideeën. Ik ben erg rationeel ingesteld misschien soms wel te. Maar als je emotioneel een wrak bent kan het mogelijk aanzetten tot ja.
Oh, ik heb me er zelf nooit mee bezig gehouden, en het zou mij nergens toe aanzetten of wat dan ook. Maar dat zegt niet dat ik het niet schokkend vind dat anderen wel krassen. Daaom vind ik het ook een naar plaatje, omdat ik weet dat het gebeurt. Noem het een beetje empathie voor mensen met psychische problemenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:27 schreef borisz het volgende:
[..]
Zou ik niet direct aan denken. Zo'n plaatje op zich zelf doet mij niks. Op mij hebben plaatjes nauwelijks invloed. Brengt mij iig niet op foute ideeën. Ik ben erg rationeel ingesteld misschien soms wel te. Maar als je emotioneel een wrak bent kan het mogelijk aanzetten tot ja.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:34 schreef freecell het volgende:
Aanzetten tot niet meer, wel geweest inderdaad. Voor mij is het meer als iemand die altijd door zijn papa met een riem geslagen is en die dan ineens precies zo'n riem in de winkel ziet ofzo.
Lekker voorbeeld weer
Mijn vader?quote:
Nou ja, ik vind het plaatje hier -voor mijn eigen beeldvorming- niet zo misplaatst. Zeker i.c.m. dat artikel; ik denk dat het plaatje wel wat weergeeft van wat de onderzoeker zegt. Voor mij, dan.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:29 schreef DarkElf het volgende:
Dat het kan aanzetten tot zie ik zelf niet (gelukkig denk ik) maar ik vind het gewoon onnodig plastisch
Ik heb gewoon vaak bij plaatjes dat ik denk: is dat nou écht nodig?
Ik heb m één keer zijdelings toevallig gezien. En m de hand geschud. Maar meer dan dat nietquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:38 schreef freecell het volgende:
Mijn vader?
Ken je de man? Zo ja: foei!Z nee, het zij je vergeven
Mijn vader zou me echt nooit iets aandoen gelukkig
Het is niet een beetje genaraliserend, maar in grote lijnen is er weing dat in Nederland nog als schokkend wordt ervaren.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
niet echt waar. Beetje generaliserend. Lein, Freecell en mijzelf bijvoorbeeld (en zo ken ik er meer die sommige dingen echt mijden ofzo) vinden dat dus niet normaal en zijn dus zeker niet afgestompt...
Hoewel ik het meer heb met dierenleed trouwens, er zijn dus ook bepaalde berichten die ik echt niet open...
Daar heb ik me dan weer niet echt mee bezig gehoudenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, ik heb me er zelf nooit mee bezig gehouden, en het zou mij nergens toe aanzetten of wat dan ook. Maar dat zegt niet dat ik het niet schokkend vind dat anderen wel krassen. Daaom vind ik het ook een naar plaatje, omdat ik weet dat het gebeurt. Noem het een beetje empathie voor mensen met psychische problemen
Freecell, kan me wel voorstellen hoor, dat het als ervaringsdeskundige toch even slikken is
Is ook wel een beetje zo; het lijkt soms wel alsof het steeds groter, viezer en enger moet in bijvoorbeeld De Telegraaf. Maar dat wil niet zeggen dat ik (of DE, of Freecell, of Lein), dat niet smakeloos mag vinden.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:44 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Het is niet een beetje genaraliserend, maar in grote lijnen is er weing dat in Nederland nog als schokkend wordt ervaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |