Ik ook nietquote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:50 schreef TNA het volgende:
Geachte heer Irritatie100,
U heeft een valide klacht geponeerd en ik begrijp niet hoe de makers dit durven.
Hartelijke groeten,
TNA
Neequote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:54 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb zin in pizza, weet jij nog een goed restaurant?
Hartelijke groeten,
Boem-dikkem.
okquote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:56 schreef Zith het volgende:
Als je fouten in je Latijn leerboek vindt dan weet je het:
Je moeder ging vreemd met haar baas toen terwijl ze baarmoederhalskanker had
collegiale groeten
Zith
Jaquote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:59 schreef wikwakka2 het volgende:
Heb ik gelijk als ik opmerk dat de fout in het boek "ik wordt" is? Ik weet niet of u dit is opgevallen.
Bij voorbaat dank,
Hartelijke groeten,
wikwakka2.
Neequote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:02 schreef byah het volgende:
[..]
right.
Je moeder wees je op de fout in het boek of niet?
Idd ja, van die nerds die betweterig gaan roepen dat ze een fout in het latijn leerboek hebben gevondenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:13 schreef twiFight het volgende:
Euh ja, dat gebeurt wel vaker he!? Schoolboeken staan vol met fouten. Houdt je scherp. Ik vond het zelf nooit zo dramatisch, maar mijn klasgenootjes wel (ook gymnasium gedaan) die een half orgasme kregen als ze eens een boek of leraar konden verbeteren..
Hoe durf je les te geven uit zulk bar slecht materiaal?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja maar ik verbeterde niet de leraar, ik was de leraar
Ik welquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:36 schreef Schokbreker het volgende:
Ik heb nog nooit 2 toeristen Latijns horen praten met elkander
quote:
quote:Waarom Latijn leren?
Heel vaak vraagt men zich af wat het nut van Latijn eigenlijk is. Deze vraag wordt meestal gesteld door ouders met een zoon of dochter in het zesde leerjaar van de lagere school, omdat ze een beslissing moeten nemen over de middelbare studies van hun kind. Maar ook vragen soms de leerlingen, die Latijn volgen, het zichzelf af!
Enkele voordelen van Latijn
* Met Latijn krijg je een beter inzicht in taal. Zo leg je een stevige basis voor het aanleren van vreemde talen en verrijk je tegelijk je eigen taal.
* Je hoort vaak zeggen dat Latijn goed is voor je ‘algemene ontwikkeling’. Wat betekent dat? Wel, door een andere beschaving goed te leren kennen, krijg je een andere kijk op onze eigen manier van leven. Die is immers op veel manieren beïnvloed door de levenswijze van de Romeinen!
* Latijn leren is leren leren. Je moet de gewoonte aannemen om uit jezelf en heel regelmatig een aantal dingen te herhalen. Anders krijg je bij het studeren moeilijkheden. Als je nu zo leert werken, pluk je er later de vruchten van!
* In sommige latere studierichtingen (genees- en verpleegkunde, rechten, ...) krijg je veel te maken met Latijnse woorden.
* Latijn heb je nergens voor nodig. Je kan later alles worden zonder dat je Latijn geleerd hebt. Maar je zal wel merken dat Latijn voor veel dingen nuttig is. Je zou het een luxevak kunnen noemen: iets wat je niet moet leren, maar kan leren omdat je zelf wil en er dan ook voordelen bij hebt.
Ik blijf wel bij mijn eigen standpunt en dat is dat je Latijn alleen moet doen als je het zelf wilt! Want anders doe je het met tegenzin en dan is het inderdaad niet zo plezant, en ben je er meestal ook niet zo goed in.
Het kost een extra inspanning, maar het is de moeite waard!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |