UFC

Kan nu na een tijdje binnen dan eindelijk er duidelijk over zijn, wat een spel

Aankleding is goed, jammer van de sfeer vooraf aan de wedstrijd, je mist toch wel de entrances van de vechters. Maar als het begint begint het ook goed, authentiek qua beeld met 'The Tale of the Tape' en Bruce Buffer die zijn werk zeer goed doet

. Mooi ook dat het commentaar direct is geknipt uit het echte werk, dus zijn dan ook echt enthousiaste reacties wat ervoor zorgt dat je je ook wel de koning voelt nadat je iemand K.O. slaat. Jammer dat het wel soms ervoor zorgt dat het geluidsniveau hoger of lager is.
Als de match begint ja dan is het ook gewoon de UFC, brute actie, rustigere en lastig stukken op de grond, alles werkt echt zoals je zou verwachten. Het is geen fighter á Street Fighter, maar meer een simulatie. Als men staat is het meestal een snel spel waarin er 80% wordt geblockt en de rest deelt men kicks en punches uit. Op de grond meer een strategisch schaakspel, waar je op de goede timing je stick zo moet bewegen dat je in een riante positie komt te liggen om je tegenstander kennis te laten maken met je vuist.
Modes zijn er wel zat, een redelijk uitgebreide career mode, in totaal zijn dat 40 gevechten als ik het goed heb, maar je kan natuurlijk veel nieuwe career mode's starten in nieuwe gewichtklasse. Je vecht je weg omhoog en je moet je week inplannen met trainingen, sparren en fotoshoots ed. Je hebt dan ook de eeuwige exhibition match en Classic Fights, waarin je classics afwerkt en dat moet je doen zoals het ook echt ging in het echte gevecht.
Maar het echte werk begint pas Online, waar je werkt met levels en fans. Het is simpel, altijd 1 tegen 1 maar doordat er in dit spel meer dan 80 fighters zitten met allemaal een ander vechtsysteem (te kiezen uit boksen, kickboksen, bjj, muay-thai, judo, wrestling) en iedereen een andere tacktiek toepast om te winnen, blijft het leuk. Zo win ik bijna al mijn gevechten door submission, omdat men meestal gewoon schopt en slaat in het wild en dan zijn ze moe, hup takedown, submission, AND IT IS ALLLLL OVER

Maar zo heb je ook prachtige wedstrijden tegen mensen met een hoger level, en zo blijft het uitdagend, jammer alleen dat je nu nog quitters hebt. Mensen die weggaan nadat ze hebben verloren, kom er niet veel tegen maar het is jammer. Gelukkig zijn ze bezig met een patch. Ik ben nu 31-20 online en level 29. Met 35.000 fans kan ik een leuk stadion vullen, alleen de achievement voor 1 miljoen fans is toch wel ver weg, pffff

Conclusie moet ik toch wel zeggen dat dit spel naar mijn verwachting leeft en nog verder gaat, grafisch goed, geluid is goed. En het allerbelangrijkste, de gameplay is perfect.