Je weet dat op de Sabbat in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen de liften automatisch op elke verdieping stoppen zodat mensen kunnen instappen en uitstappen wanneer ze willen? Het op de knop drukken voor de juiste verdieping of om de deur te openen is namelijk een vorm van arbeid die niet toegestaan is.quote:
Het lijken wel katholieken!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
Normaliter mogen Joden op de Sabbat buitenshuis geen arbeid verrichten of veel lopen, ze mogen o.a.. niets ‘tillen’ (b.v. in hun zak stoppen). Dat beperkt de mogelijkheden nog al, maar daar is wat op gevonden, namelijk de Eroew, die dient als uitbreiding van het ‘huiselijk gebied’. Dit biedt Joden dus wat meer vrijheid.
Ook als er geen Eroev is zijn er wel wat mogelijkheden, want het zou wat lastig zijn als een Jood in Nederland niet met z'n sleutels over straat kan naar de Synagoge. Dan worden die sleutels echter voorzien van twee gaatjes zodat ze als onderdeel van een riem gedragen kunnen worden. Dan til je de sleutel niet, maar draag je hem. En kleding dragen mag wel, want ze hoeven natuurlijk niet naakt over straat.
Was er niet een wet in het land van de joden, dat ze vreemdelingen heel netjes moesten behandelen? Bijna zo goed als zichzelf? Meen ik ergens in het Oude Testament of de Thora gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je weet dat op de Sabbat in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen de liften automatisch op elke verdieping stoppen zodat mensen kunnen instappen en uitstappen wanneer ze willen? Het op de knop drukken voor de juiste verdieping of om de deur te openen is namelijk een vorm van arbeid die niet toegestaan is.
Joden hebben heel veel van dat soort rituelen en gebruiken. Maar, het Jodendom is er niet op uit om mensen te bekeren en doorgaans respecteren ze de wetten van het land waar ze in leven.
Je vraagt je af of het Gods bedoeling was dat mensen dit soort loopholes moeten verzinnen om hun sleutels te kunnen dragen op sabbatquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
Normaliter mogen Joden op de Sabbat buitenshuis geen arbeid verrichten of veel lopen, ze mogen o.a.. niets ‘tillen’ (b.v. in hun zak stoppen). Dat beperkt de mogelijkheden nog al, maar daar is wat op gevonden, namelijk de Eroew, die dient als uitbreiding van het ‘huiselijk gebied’. Dit biedt Joden dus wat meer vrijheid.
Ook als er geen Eroev is zijn er wel wat mogelijkheden, want het zou wat lastig zijn als een Jood in Nederland niet met z'n sleutels over straat kan naar de Synagoge. Dan worden die sleutels echter voorzien van twee gaatjes zodat ze als onderdeel van een riem gedragen kunnen worden. Dan til je de sleutel niet, maar draag je hem. En kleding dragen mag wel, want ze hoeven natuurlijk niet naakt over straat.
Nielschquote:
Inderdaad één van de meest fanatieke haatverspreiders op dit forum.quote:
de joden in dat filmpje zijn de haatzaaiers, niet Nielsch.quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Inderdaad één van de meest fanatieke haatverspreiders op dit forum.
Lezen aub, ik heb het over dit forum. Als ik met een vergrootglas 2000 kilometer verderop wil gaan zoeken dan laat ik het je wetenquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:30 schreef hans3000 het volgende:
de joden in dat filmpje zijn de haatzaaiers, niet Nielsch.
Blij dat ik niet in het jaloerse, afgunstige maar vooral verstikkend links bekrompen Nederland woon.quote:
Wat een mongolen zijn die gasten idd.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:30 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Ja en ?Dat staat niet gelijk aan alle Jodenquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:30 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Gevoelig onderwerp hequote:Op woensdag 10 juni 2009 12:57 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ja en ?Dat staat niet gelijk aan alle Joden
Logisch, je kunt je afvragen wat de beweegredenen zijn van een gebruiker zoals Meki die 150 topics heeft geopend over joden en niets plaatst over de 6.000.000.000 - 10.000.000 = 5.989.999.999 andere mensen op deze wereld.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super actie!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://images.google.nl/images?q=Pantsil+israel+flag
Maar wel een groot deel.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:57 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ja en ?Dat staat niet gelijk aan alle Joden
en wij stemmen hier 'masaal' PVV...quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
Maar wel een groot deel.
Zie Israëlische regering: de joden hebben en masse op die freaks gestemd!
PVV zit niet in de regeringquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:55 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
en wij stemmen hier 'masaal' PVV...
ik maakte een kromme vergelijking op een krom standpunt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:56 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
PVV zit niet in de regering
Nee hoor, ik laat gewoon mijn stem horen tegen het nazi-tuig uit Pisrael die niet alleen zijn doorgedrongen tot in de regering, maar ook gewoon op straat rondzwerven.quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Inderdaad één van de meest fanatieke haatverspreiders op dit forum.
Nou, persoonlijk lijkt verplicht vrijen me even onbevredigend als betaald vrijen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 01:22 schreef cemeteryslut het volgende:
wat ik er toch van heb gemerkt, is dat de joodse rituelen voor de meeste joden meer een soort indentiteit, of cultuurgoed is dan dat ze echt geloven dat god hun meer zou mogen als ze op sabbath niet het licht op de wc aan of uit doen.
joden, zeker in israel, hangen enorm aan hun rituelen en zijn trots op hun eigen identiteit.
compleet offtopic:
oohhh, en wat ik een sympathieke regel vind van het jodendom, je moet als man (volgens de thora) je vrouw tenminste 1 keer per week, maar in ieder geval op sabbath, bevredigen.
dat is toch lief!![]()
Jaloers op Israel en zijn bewoners? Noem eens een halve reden, hoeft niet eens een goede reden te zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:41 schreef telavivnick het volgende:
[..]
Blij dat ik niet in het jaloerse, afgunstige maar vooral verstikkend links bekrompen Nederland woon.
- Als iemand commentaar op je heeft kun je altijd de antisemitisme troefkaart spelenquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaloers op Israel en zijn bewoners? Noem eens een halve reden, hoeft niet eens een goede reden te zijn.
Massaal? 20 % van, wat was de opkomst ook al weer, 34 % of zo?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:55 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
en wij stemmen hier 'masaal' PVV...
Nou, daarvoor hoef je daar niet te wonen en bovendien: wie trapt daar nou nog in??quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als iemand commentaar op je heeft kun je altijd de antisemitisme troefkaart spelen
Genoeg mensenquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, daarvoor hoef je daar niet te wonen en bovendien: wie trapt daar nou nog in??
Ik geef twee redenen:quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaloers op Israel en zijn bewoners? Noem eens een halve reden, hoeft niet eens een goede reden te zijn.
Als ik net als de TS van dit topic iedere dag één of meerdere topic open over negers die achterna gezeten worden door de politie dan zal dat op een gegeven moment ook gaan irriteren. Na een paar gezouten waarschuwingen zal men mij dan gaan betichten van een bepaalde eenzijdige kijk op de mensheid. Hetzelfde verwijt dat wij geven aan de israel-haat-kliek.quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:43 schreef Nielsch het volgende:
- Als iemand commentaar op je heeft kun je altijd de antisemitisme troefkaart spelen
Ach, het is ook toegestaan voor Joden om op de Sabbat te vliegen hč – zolang ze de riem maar niet open maken. Als ze dat niet doen, dan dragen ze het vliegtuig.quote:Op woensdag 10 juni 2009 05:47 schreef Seneca het volgende:
Je vraagt je af of het Gods bedoeling was dat mensen dit soort loopholes moeten verzinnen om hun sleutels te kunnen dragen op sabbat
Of deze, ook zo'n lekkere Joodse beauty:quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:59 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik geef twee redenen:
http://images.google.nl/images?hl=nl&um=1&sa=1&q=israel+girl+bikini&btnG=Afbeeldingen+zoeken&aq=f&oq=
In alle kleuren aanwezig keesje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
In Israël kan men nog normaal stemmen laten we het maar niet over Palestina hebbenquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
Maar wel een groot deel.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Of deze, ook zo'n lekkere Joodse beauty:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is wel wat voor jouw zelfde ideeën
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
Mwa, ook daarvoor hoef ik niet te verhuizen!quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:59 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik geef twee redenen:
http://images.google.nl/images?hl=nl&um=1&sa=1&q=israel+girl+bikini&btnG=Afbeeldingen+zoeken&aq=f&oq=
In alle kleuren aanwezig keesje!
Mensen klaarstomen voor het leven dat ze te wachten staatquote:Op woensdag 10 juni 2009 20:09 schreef Slappy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Dit is wel wat voor jouw zelfde ideeën
[..]
Of deze, ook zo'n lekkere Joodse beauty:Post er iemand ff een pic van Nathalie Portman?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of deze, ook zo'n lekkere Joodse beauty:Amy Winehouse, goeie zangeres!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent trouwens het levende bewijs van een verwerpelijk figuur die kritiek op israel misbruikt t.b.v. zijn anti-semitisme. Het lijkt me dat we daar met de opstapelende bewijzen nu toch wel uit zijn. Hetzelfde geldt voor kees22 overigens.Super actie!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://images.google.nl/images?q=Pantsil+israel+flag
Wat precies wil je hiermee bereiken?quote:Op maandag 8 juni 2009 19:30 schreef buachaille het volgende:
doet een beetje hier aan denken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hetzelfde als wat de starter van dit topic wil bereiken, stigmatisering van een bepaalde groep.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:27 schreef Machiavelli. het volgende:
Wat precies wil je hiermee bereiken?
Door de linkse media geďndoctrineerde ploertenquote:
nee je kan er ook thuis over dromenquote:Op woensdag 10 juni 2009 20:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mwa, ook daarvoor hoef ik niet te verhuizen!
dat hebben die joden toch echt aan zichzelf te danken hoor en niet aan good 'ol mekiquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:32 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hetzelfde als wat de starter van dit topic wil bereiken, stigmatisering van een bepaalde groep.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
ik denk eigelijk aan de personen zoals :good old meki.en er nog trots op zijn .quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:28 schreef hans3000 het volgende:
[..]
dat hebben die joden toch echt aan zichzelf te danken hoor en niet aan good 'ol meki
De groep waar meki het zo graag over heeft, zoals in dit topic, heeft eeuwenlang in vrede gewoond in Jeruzalem. In de jaren 1920-1930 nog is door de mufti van jeruzalem Mohammad Amin al-Husayniquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:28 schreef hans3000 het volgende:
dat hebben die joden toch echt aan zichzelf te danken hoor en niet aan good 'ol meki
quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:28 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Nou, dan komt het voor jou als mohammedaan toch mooi uit dat je ze allemaal al haat nietwaar?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
Maar wel een groot deel.
Maar dan huil jij weer "razzzzzsiesssme!!!".quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:28 schreef hans3000 het volgende:
[..]
dat hebben die moslims toch echt aan zichzelf te danken hoor.
Wat jij nu (indirect) doet dus?quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:22 schreef sumerian het volgende:
[..]
Maar dan huil jij weer "razzzzzsiesssme!!!".
Nee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |