abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:52:10 #52
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69878161
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:45 schreef JFK_USA het volgende:
En dan worden moslims fundi's genoemd.
Je weet dat op de Sabbat in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen de liften automatisch op elke verdieping stoppen zodat mensen kunnen instappen en uitstappen wanneer ze willen? Het op de knop drukken voor de juiste verdieping of om de deur te openen is namelijk een vorm van arbeid die niet toegestaan is.

Joden hebben heel veel van dat soort rituelen en gebruiken. Maar, het Jodendom is er niet op uit om mensen te bekeren en doorgaans respecteren ze de wetten van het land waar ze in leven.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_69883825
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Normaliter mogen Joden op de Sabbat buitenshuis geen arbeid verrichten of veel lopen, ze mogen o.a.. niets ‘tillen’ (b.v. in hun zak stoppen). Dat beperkt de mogelijkheden nog al, maar daar is wat op gevonden, namelijk de Eroew, die dient als uitbreiding van het ‘huiselijk gebied’. Dit biedt Joden dus wat meer vrijheid.

Ook als er geen Eroev is zijn er wel wat mogelijkheden, want het zou wat lastig zijn als een Jood in Nederland niet met z'n sleutels over straat kan naar de Synagoge. Dan worden die sleutels echter voorzien van twee gaatjes zodat ze als onderdeel van een riem gedragen kunnen worden. Dan til je de sleutel niet, maar draag je hem. En kleding dragen mag wel, want ze hoeven natuurlijk niet naakt over straat.
Het lijken wel katholieken!
En denken ze echt dat hun god in dat soort trucjes trapt? Wat een blasfemie!
Maar dank voor de uitleg.
Op die manier kunnen ze dus ook (dodelijk) geweld op sabbath goedpraten?
Extremisten van allerlei pluimage zijn ook altijd even leugenachtig en hypocriet!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_69883925
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je weet dat op de Sabbat in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen de liften automatisch op elke verdieping stoppen zodat mensen kunnen instappen en uitstappen wanneer ze willen? Het op de knop drukken voor de juiste verdieping of om de deur te openen is namelijk een vorm van arbeid die niet toegestaan is.

Joden hebben heel veel van dat soort rituelen en gebruiken. Maar, het Jodendom is er niet op uit om mensen te bekeren en doorgaans respecteren ze de wetten van het land waar ze in leven.
Was er niet een wet in het land van de joden, dat ze vreemdelingen heel netjes moesten behandelen? Bijna zo goed als zichzelf? Meen ik ergens in het Oude Testament of de Thora gelezen te hebben.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_69885059
wat ik er toch van heb gemerkt, is dat de joodse rituelen voor de meeste joden meer een soort indentiteit, of cultuurgoed is dan dat ze echt geloven dat god hun meer zou mogen als ze op sabbath niet het licht op de wc aan of uit doen.

joden, zeker in israel, hangen enorm aan hun rituelen en zijn trots op hun eigen identiteit.

compleet offtopic:
oohhh, en wat ik een sympathieke regel vind van het jodendom, je moet als man (volgens de thora) je vrouw tenminste 1 keer per week, maar in ieder geval op sabbath, bevredigen.

dat is toch lief!
pi_69886200
PWBF
pi_69886266
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Normaliter mogen Joden op de Sabbat buitenshuis geen arbeid verrichten of veel lopen, ze mogen o.a.. niets ‘tillen’ (b.v. in hun zak stoppen). Dat beperkt de mogelijkheden nog al, maar daar is wat op gevonden, namelijk de Eroew, die dient als uitbreiding van het ‘huiselijk gebied’. Dit biedt Joden dus wat meer vrijheid.

Ook als er geen Eroev is zijn er wel wat mogelijkheden, want het zou wat lastig zijn als een Jood in Nederland niet met z'n sleutels over straat kan naar de Synagoge. Dan worden die sleutels echter voorzien van twee gaatjes zodat ze als onderdeel van een riem gedragen kunnen worden. Dan til je de sleutel niet, maar draag je hem. En kleding dragen mag wel, want ze hoeven natuurlijk niet naakt over straat.
Je vraagt je af of het Gods bedoeling was dat mensen dit soort loopholes moeten verzinnen om hun sleutels te kunnen dragen op sabbat
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_69886580
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 04:31 schreef Nielsch het volgende:
Joden
Nielsch
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_69887903
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 07:48 schreef Slappy het volgende:
Nielsch
Inderdaad één van de meest fanatieke haatverspreiders op dit forum.
pi_69893816
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:19 schreef buachaille het volgende:

[..]

de joden in dat filmpje zijn de haatzaaiers, niet Nielsch.
pi_69893885
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:30 schreef hans3000 het volgende:

Lezen aub, ik heb het over dit forum. Als ik met een vergrootglas 2000 kilometer verderop wil gaan zoeken dan laat ik het je weten
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:41:11 #62
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_69894181
quote:
Joden
Blij dat ik niet in het jaloerse, afgunstige maar vooral verstikkend links bekrompen Nederland woon.
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_69894766
quote:

[..]

Wat een mongolen zijn die gasten idd.
pi_69894816
quote:

[..]

Ja en ?Dat staat niet gelijk aan alle Joden
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_69900149
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:57 schreef Slappy het volgende:

[..]

Gevoelig onderwerp he
X
pi_69900428
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:35 schreef Alulu het volgende:

Gevoelig onderwerp he
Logisch, je kunt je afvragen wat de beweegredenen zijn van een gebruiker zoals Meki die 150 topics heeft geopend over joden en niets plaatst over de 6.000.000.000 - 10.000.000 = 5.989.999.999 andere mensen op deze wereld.

Ik heb dat wel gedaan, en.... http://www.israel-palestina.info/modules.php?name=News&file=article&sid=1015

Het is gewoon marokkaanse folkore...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69900751
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:57 schreef Slappy het volgende:

[..]

Maar wel een groot deel.
Zie Israëlische regering: de joden hebben en masse op die freaks gestemd!
pi_69900834
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef AmsterDamnImFine het volgende:

[..]

Maar wel een groot deel.
en wij stemmen hier 'masaal' PVV...
pi_69900847

Jew stole my invisible bike?
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_69900852
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:55 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

PVV zit niet in de regering
pi_69904640
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:56 schreef AmsterDamnImFine het volgende:

[..]

PVV zit niet in de regering
ik maakte een kromme vergelijking op een krom standpunt.
pi_69905807
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:19 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nee hoor, ik laat gewoon mijn stem horen tegen het nazi-tuig uit Pisrael die niet alleen zijn doorgedrongen tot in de regering, maar ook gewoon op straat rondzwerven.

Er zijn ook heus wel goede Joden. Bob Dylan bijvoorbeeld.
PWBF
pi_69906527
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 01:22 schreef cemeteryslut het volgende:
wat ik er toch van heb gemerkt, is dat de joodse rituelen voor de meeste joden meer een soort indentiteit, of cultuurgoed is dan dat ze echt geloven dat god hun meer zou mogen als ze op sabbath niet het licht op de wc aan of uit doen.

joden, zeker in israel, hangen enorm aan hun rituelen en zijn trots op hun eigen identiteit.

compleet offtopic:
oohhh, en wat ik een sympathieke regel vind van het jodendom, je moet als man (volgens de thora) je vrouw tenminste 1 keer per week, maar in ieder geval op sabbath, bevredigen.

dat is toch lief!
Nou, persoonlijk lijkt verplicht vrijen me even onbevredigend als betaald vrijen.
pi_69906561
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:41 schreef telavivnick het volgende:

[..]

Blij dat ik niet in het jaloerse, afgunstige maar vooral verstikkend links bekrompen Nederland woon.
Jaloers op Israel en zijn bewoners? Noem eens een halve reden, hoeft niet eens een goede reden te zijn.
pi_69906651
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaloers op Israel en zijn bewoners? Noem eens een halve reden, hoeft niet eens een goede reden te zijn.
- Als iemand commentaar op je heeft kun je altijd de antisemitisme troefkaart spelen

- Je hebt altijd een excuus voor alles (ja maar, de Holocaust )

- Je mag bezettertje spelen

- Je mag met toestemming van de regering spullen van anderen jatten. Wanneer anderen die spullen terug willen mag je die mensen verrot schoppen, zonder dat er consequenties tegenover staan...

- Je voelt je altijd superieur ten opzichte van anderen (moslims, katholieken, protestanten, heidenen, negers etc...)
PWBF
pi_69906719
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:55 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Massaal? 20 % van, wat was de opkomst ook al weer, 34 % of zo?
pi_69906746
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als iemand commentaar op je heeft kun je altijd de antisemitisme troefkaart spelen
Nou, daarvoor hoef je daar niet te wonen en bovendien: wie trapt daar nou nog in??
pi_69906752
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, daarvoor hoef je daar niet te wonen en bovendien: wie trapt daar nou nog in??
Genoeg mensen
PWBF
pi_69907235
quote:

[..]

Ik geef twee redenen:

http://images.google.nl/images?hl=nl&um=1&sa=1&q=israel+girl+bikini&btnG=Afbeeldingen+zoeken&aq=f&oq=

In alle kleuren aanwezig keesje!

[ Bericht 1% gewijzigd door buachaille op 10-06-2009 19:04:58 ]
pi_69907410
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:43 schreef Nielsch het volgende:

- Als iemand commentaar op je heeft kun je altijd de antisemitisme troefkaart spelen

Als ik net als de TS van dit topic iedere dag één of meerdere topic open over negers die achterna gezeten worden door de politie dan zal dat op een gegeven moment ook gaan irriteren. Na een paar gezouten waarschuwingen zal men mij dan gaan betichten van een bepaalde eenzijdige kijk op de mensheid. Hetzelfde verwijt dat wij geven aan de israel-haat-kliek.
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:13:52 #81
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69907812
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 05:47 schreef Seneca het volgende:
Je vraagt je af of het Gods bedoeling was dat mensen dit soort loopholes moeten verzinnen om hun sleutels te kunnen dragen op sabbat
Ach, het is ook toegestaan voor Joden om op de Sabbat te vliegen hč – zolang ze de riem maar niet open maken. Als ze dat niet doen, dan dragen ze het vliegtuig.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_69908178
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik geef twee redenen:

http://images.google.nl/images?hl=nl&um=1&sa=1&q=israel+girl+bikini&btnG=Afbeeldingen+zoeken&aq=f&oq=

Of deze, ook zo'n lekkere Joodse beauty:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PWBF
pi_69909904
quote:

[..]

Maar wel een groot deel.
In Israël kan men nog normaal stemmen laten we het maar niet over Palestina hebben
pi_69910100
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

SPOILER
Dit is wel wat voor jouw zelfde ideeën
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:31:59 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_69911142
Wat een zouteloos topic.

Ze rellen niet eens tegen de pallies, maar alleen tegen zichzelf. En er gaat niet eens iemand dood. Saaie bedoening, zeker ivm de rest van de regio.

Maar alle mohammedaantjes, en alle mohammedaantjes die net doen alsof ze het niet zijn, wilde zeker een uitje.

Nah, vooruit.
&lt;signature here&gt;.
pi_69911898
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik geef twee redenen:

Mwa, ook daarvoor hoef ik niet te verhuizen!
pi_69912542
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:09 schreef Slappy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]Dit is wel wat voor jouw zelfde ideeën
Mensen klaarstomen voor het leven dat ze te wachten staat
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:36:16 #88
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69914046
quote:

[..]

SPOILER
Post er iemand ff een pic van Nathalie Portman?
pi_69925328
quote:
SPOILER
Amy Winehouse, goeie zangeres!

Je bent trouwens het levende bewijs van een verwerpelijk figuur die kritiek op israel misbruikt t.b.v. zijn anti-semitisme. Het lijkt me dat we daar met de opstapelende bewijzen nu toch wel uit zijn. Hetzelfde geldt voor kees22 overigens.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:27:35 #90
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_69931268
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:30 schreef buachaille het volgende:
doet een beetje hier aan denken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat precies wil je hiermee bereiken?
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
pi_69931410
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:27 schreef Machiavelli. het volgende:

Wat precies wil je hiermee bereiken?
Hetzelfde als wat de starter van dit topic wil bereiken, stigmatisering van een bepaalde groep.
pi_69933789
quote:
Joden
Door de linkse media geďndoctrineerde ploerten
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:26:50 #93
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_69935729
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mwa, ook daarvoor hoef ik niet te verhuizen!
nee je kan er ook thuis over dromen stiekem in een hoekje .
pi_69935794
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:32 schreef buachaille het volgende:

[..]

Hetzelfde als wat de starter van dit topic wil bereiken, stigmatisering van een bepaalde groep.
dat hebben die joden toch echt aan zichzelf te danken hoor en niet aan good 'ol meki
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:32:13 #95
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_69935932
quote:

[..]

voor jou is niets een goede reden .je ben al eenmaal zo ver gebrainwashed, door de nederlandse linkse TV.
dat er niet meer normaal gedacht kan worden .en eerlijk gezegt ik ben er blij om maar heb medelijden tegelijk . wat ben ik blij dat ik' niet uit je vaders ballen ben gekomen
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:35:33 #96
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_69936048
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:28 schreef hans3000 het volgende:

[..]

dat hebben die joden toch echt aan zichzelf te danken hoor en niet aan good 'ol meki
ik denk eigelijk aan de personen zoals :good old meki.en er nog trots op zijn .

[ Bericht 12% gewijzigd door telavivnick op 11-06-2009 16:23:50 ]
pi_69936576
quote:

De groep waar meki het zo graag over heeft, zoals in dit topic, heeft eeuwenlang in vrede gewoond in Jeruzalem. In de jaren 1920-1930 nog is door de mufti van jeruzalem Mohammad Amin al-Husayni nazi sympathisant en moordenaar van zijn halfbroer een lafhartige aanval op de bevolking van jeruzalem uitgevoerd. Een smerig figuur die ook islamitisch was.

De orthodoxe joden waar meki het zo graag over heeft krijgen zelfs vaak vrijstelling van dienstplicht zodat er ook weinig arabische terroristen door deze groep over de kling worden geholpen. Dus ik begrijp niet waar ze de haat van meki aan te danken hebben.
pi_69936913
quote:

[..]

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_69942746
quote:

[..]

Maar wel een groot deel.
Nou, dan komt het voor jou als mohammedaan toch mooi uit dat je ze allemaal al haat nietwaar?
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
pi_69942835
quote:

[..]

dat hebben die moslims toch echt aan zichzelf te danken hoor.
Maar dan huil jij weer "razzzzzsiesssme!!!".
Crush antifa.
pi_69942882
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:22 schreef sumerian het volgende:

[..]

Maar dan huil jij weer "razzzzzsiesssme!!!".
Wat jij nu (indirect) doet dus?
pi_69942984
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat jij nu (indirect) doet dus?
Nee.
Crush antifa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')