Dat dusquote:Op maandag 8 juni 2009 15:31 schreef Skylark. het volgende:
Ik had het mokkel met de vlakke hand in haar gezicht geslagen. Serieus. No internet-hero, maar ze zou eens aan mijn spullen moeten komen.
dat kan inderdaad niet zoals je zelf al zegt maar je moet je ogen er ook niet voor sluiten en er wat van zeggen. zo komen die malloten er altijd mee wegquote:Op maandag 8 juni 2009 15:30 schreef Natalie het volgende:
Alle Amsterdammers hebben een kort lontje en dreigen je een klap te verkopen als je iets zegt wat ze niet bevalt. Tenminste, volgens de passagiere waarmee ik eerder vanmiddag in de trein zat. Zucht.
Zit daar rustig in de Sprinter van Amsterdam CS naar Uitgeest. Ergens verderop hoor ik een vrouw telefoneren. Geen idee waar ze het precies over heeft, maar het klinkt als een leuk gesprek. Niet enorm hard of vervelend om op de achtergrond aan te moeten horen.
Zie ik de man aan de overkant van het pad ineens op staan, en vraagt haar (beleefd) of ze het gesprek misschien kort kan houden. Hij is namelijk aan het werk.
Geïrriteerde reactie van haar kant. Hij moet maar in de 1ste klas gaan zitten als ie wil werken.
Meneer gaat weer zitten en geeft nog een verbaasde reactie met iets als: "Maar u kunt toch wel een beetje rekening houden met de rest?" Waarop zij prompt (nog aan de telefoon) op staat, zijn map met papieren pakt, hem ermee slaat en ze dan door de trein smijt.
Ik schrok me rot. (Was wel meteen wakker)
De man zo mogelijk nog verbaasder, zich hardop afvragend -terwijl ik hem de papieren zie verzamelen- waar die uitbarsting vandaan komt. Zij meteen een grote bek: "Dit heb ik één keer eerder meegemaakt en als je me nog een keer lastig valt tijdens m'n gesprek dan verkoop ik je een klap. Wen er maar aan. Zo gaat het in Amsterdam."
Vervolgens belt ze verder, de persoon aan de andere kant van de lijn vertellen wat voor autoritaire onbeschofte man er aan de overkant zit.
Heb me er niet mee bemoeid, ondanks de hulpzoekende ogen in mijn richting (zowel van haar als van hem). En die conductrice (die even later door die man werd aangesproken) deed ook niet. "Wat moet ik dan doen, meneer? Ik kan niet helpen, hoor."
Pffffff... sorry, hoor, maar dit kán toch niet?
quote:Op maandag 8 juni 2009 15:31 schreef Skylark. het volgende:
Ik had het mokkel met de vlakke hand in haar gezicht geslagen. Serieus. No internet-hero, maar ze zou eens aan mijn spullen moeten komen.
quote:Op maandag 8 juni 2009 15:35 schreef Pakspul het volgende:
Ik had haar vol met de gebalde voet in haar kut geslagen
VUIST!!quote:Op maandag 8 juni 2009 15:35 schreef Pakspul het volgende:
Ik had haar vol met de gebalde voet in haar kut geslagen
Misschien. Maar ik was stomverbaasd. Reis dagelijks met die trein en dit is me echt nog nooit overkomen. Achteraf denk ik: dit had ik kunnen zeggen, dat had ik kunnen doen.quote:Op maandag 8 juni 2009 @ 15:33 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
dat kan inderdaad niet zoals je zelf al zegt maar je moet je ogen er ook niet voor sluiten en er wat van zeggen. zo komen die malloten er altijd mee weg
Hahaha. Neequote:
Bij zo'n agressieve uitbarsting ga ik er echt niet tussen springen. Maar voel je vrij het de volgende keer te doen als je in een zelfde situatie zitquote:Op maandag 8 juni 2009 @ 15:45 schreef Chooselife het volgende:
En dan niets doen. Dat laffe. Dat laffe bij al die andere treinreizigers.
Daar kan ik me aan dood ergeren.
quote:Op maandag 8 juni 2009 15:52 schreef J-heronimus het volgende:
Haha de Randstad.
Ben blij dat ik er niet woon. Dat vieze arrogante accent, altijd overdreven sterke verhalen en die agressie, ik moet er niks van hebben. Op vakantie kom ik weleens met ze in aanraking, maar probeer ze altijd het liefst te vermijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |