abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69813763
Hoe kan ik het best en mooist een raampje boven de deur verduisteren? We krijgen straks een klein meisje en ik heb geen zin dat ze continue wakker wordt als we het licht op de overloop aan hebben of wanneer ik op de computerkamer zit.

Optie is misschien raamverf of is er ook een soort van plakplastic zoals je voor de ramen doet als sier, dat mensen niet door heen kunnen kijken maar in dit geval licht.
  maandag 8 juni 2009 @ 00:14:38 #2
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69813798
ik heb het hier met een vuilniszak gedaan
beetje omvouwen, en dan past hij perfect, helemaal rondom met plakband, en geen centje last meer van licht.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69813828
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:14 schreef Mirjam het volgende:
ik heb het hier met een vuilniszak gedaan
beetje omvouwen, en dan past hij perfect, helemaal rondom met plakband, en geen centje last meer van licht.
Hier precies hetzelfde.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_69813843
Plankje voor het raam (op het kozijn) timmeren, netjes opschilderen, klaar is kees.

Zo heb ik het hier ook gedaan met 5 raampjes boven deuren.
pi_69813888
Oja, ik heb aluminum kozijnen, dus dan moet het kit worden.

En vuilniszak lijkt niks, moet me doodschamen als er visite komt na de bevalling
  maandag 8 juni 2009 @ 00:19:10 #6
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69813923
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:18 schreef Jaheur het volgende:
Oja, ik heb aluminum kozijnen, dus dan moet het kit worden.

En vuilniszak lijkt niks, moet me doodschamen als er visite komt na de bevalling
doe de zwarte kant naar de 'kijkkant', en plak 'm netjes op, geen probleem hoor
pi_69813976
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:18 schreef Jaheur het volgende:

Eensch
pi_69814048
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:19 schreef Mirjam het volgende:

[..]

doe de zwarte kant naar de 'kijkkant', en plak 'm netjes op, geen probleem hoor
Het is niet voor 1 raampje, want ik wil de 3 andere dan ook doen en ik heb helaas geen bijpassende zwarte kozijnen.
  maandag 8 juni 2009 @ 00:28:34 #9
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69814120
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:25 schreef Jaheur het volgende:

[..]

Het is niet voor 1 raampje, want ik wil de 3 andere dan ook doen en ik heb helaas geen bijpassende zwarte kozijnen.
ah, zo.
sja, zit wat in.
gewoon schilderen in een leuke kleur?
pi_69814151
Ik vind die raampjes boven de deuren ook zo zwaar '70 er jaren . Bij ons in huis heb ik de meeste ruitjes vervangen door triplex plaatjes die ik netjes in de kleur van de deurposten heb geschilderd. Niet alleen hebben we in de slaapkamers geen last meer van licht op de overloop, het ziet er bovendien een stuk beter uit!

De plaatjes triplex kun je bij de Gamma (of andere bouwmarkt) op maat laten zagen. De ruitejs zijn meestal vrij eenvoudig te vervangen. Het meeste werk is het schilderen in de juiste kleur.
pi_69814397
Ik heb er niets aangedaan. Van het begin af aan heb ik ze laten wennen aan het idee dat ze niet alleen in het huis wonen. Laten wennen aan licht wat zomaar aangaat midden in de nacht, laten wennen aan een deurbel die 's avonds gaat, laten wennen aan de wekker die 's morgens gaat. Op den duur worden ze vertrouwd met de geluiden en lichten die in het huis, waarin ze wonen, ontstaan. Niet overdreven met de deuren slaan natuurlijk maar ik kan rustig 's nachts de lamp op hun kamertjes aan doen en hun kleren klaar leggen voor de volgende dag.

Ideaal met feesten van jezelf of die van de buren (die altijd luider zijn als die van jezelf). En onweer slapen ze ook doorheen, zelfs op de camping. Laat ze maar lekker wennen aan je leef gewoonten en kweek geen watjes.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_69814876
quote:
Op maandag 8 juni 2009 00:30 schreef 49R het volgende:
Ik vind die raampjes boven de deuren ook zo zwaar '70 er jaren . Bij ons in huis heb ik de meeste ruitjes vervangen door triplex plaatjes die ik netjes in de kleur van de deurposten heb geschilderd. Niet alleen hebben we in de slaapkamers geen last meer van licht op de overloop, het ziet er bovendien een stuk beter uit!

De plaatjes triplex kun je bij de Gamma (of andere bouwmarkt) op maat laten zagen. De ruitejs zijn meestal vrij eenvoudig te vervangen. Het meeste werk is het schilderen in de juiste kleur.
of behangen met hetzelfde behang als de rest van de kamer
pi_69815368
Pfft zwangere vrouwen en hormonen. Nu wil ze van dat verf hebben wat ze ook op scholen hebben om een tekening op te maken en de rest van de raampjes gewoon zo laten.

Pfft, sorry voor dit topic.
pi_69823290
En gaat je kind dan op 1.90 m hoogte tekenen?

Mocht ze nog van gedachte veranderen of even wat wilen proberen: ik heb een stuk karton op maat gesneden en beplakt met een leuk stofje (van de markt, lekker goedkoop!). Dit kon ik precies in de kozijnen klemmen. Het is niet duur, je haalt het gemakkelijk weg en kunt het aanpassen aan de inrichting van je kamer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69824657
Er zal ook wel statische, zwarte raamfolie bestaan.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_69828439
wit spuiten aan twee kanten (of de kleur van je kozijn/deur). Denk dat je dat veel mooier krijgt dan raar plakfolie enzo.
  maandag 8 juni 2009 @ 16:36:05 #17
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_69829561
quote:
Op maandag 8 juni 2009 01:49 schreef Jaheur het volgende:
Pfft zwangere vrouwen en hormonen.
whahahaha, je bent er nog lang niet jongen!!!

Ik was tijdens de zwangerschap een compleet huis aan het bouwen, dat is pas erg met een zwangere vrouw!
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 18:07:58 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_69832776
wat voor soort kozijn is het; dan kunnen we makkelijk tips geven
Plaats eens een fototje ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')