quote:Due to its dire economic situation, the Greek government is implementing major cuts in the state-owned train service.
The very scenic main line Piraeus - Athens - Larissa - Thessaloniki line and (when completed) the new standard gauge line Athens - Korinthos - Patras both remain, but many branch lines close, including those to Olympia, Argos & Kalamata in the Peloponnese.
Most significantly, all international trains to and from Greece, meaning those linking Thessaloniki with Sofia, Belgrade, Bucharest and Istanbul are cancelled until further notice as from January 2011, effectively cutting Greece off from the rest of the European rail network. So much for being part of Europe, let alone part of the EU!
It will still be possible to take a train to Venice, Ancona or Bari then a ferry to Greece, but the overland rauil route looks to be cut, after over 100 years.
The cuts to international trains are described as 'until further notice' so there's a glimmer of hope that they may one day be reinstated and Greece once more linked to the rest of Europe. But don't hold your breath, the nightmare is here...
Bron
Ben vorig jaar ook via Italie en Griekenland naar Istanbul gegaan, fantastische reis! Kan je op de boot alleen maar aanraden om op het dek te gaan liggen. Jammer inderdaad dat de internationale treinen niet meer rijden in Griekenland, maar ik zal me er niet door laten weerhouden. Voor reserveringen in Griekenland waren we vorig jaar ook belachelijk veel kwijt, volgens mij ruim 20 euro voor Athene-Thessaloniki en ook nog eens rond de 20 voor de nachttrein naar Istanbul.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:36 schreef beertenderrr het volgende:
interrailer present ga 18 juli richting Rome, daarna met de boot naar griekenland en dan via Istanbul weer terug ofzo. Mooie lange reis voor de boeg!
Vraag me alleen af hoe het zit met de treinen in Griekenland, liggen deze nu op hun gat vanwege de stakingen of valt het mee?
Welke kant ga je op?quote:Op zondag 29 januari 2012 20:49 schreef arachide. het volgende:
Even een ferme kick voor deze.
Eind juli 22 dagen door Europa. Iemand nog leuke ideetjes?
De route is nu arnhem-kopenhagen-Göteborg-Kopenhagen-Berlijn-Praag-Wenen-Bratislava-Boedapest-München-Frankfurt-Antwerpen-arnhemquote:
Sommige dingen zijn ook op doorreis zegmaar, dan vertrekken we sochtend van stad A naar B en ondertussen stoppen we ergens even, gaan we sfeer snuiven en weer door.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:48 schreef wormtrein het volgende:
Eerste keer interrailen? Je lijst is te lang, voor 22 dagen
Deze route kan perfect in 22 dagen mits veel gebruik van nachttreinen. Misschien Bratislava weglaten, daar hoor ik weinig positieve geluiden over. En overweeg eens om bestemmingen als Frankfurt of Antwerpen en misschien Berlijn weg te laten, dat zijn meer bestemmingen voor weekendtrips. Kun je beter iets exotisch opzoeken in verre oorden. Prop b.v. Belgrado tussen Beodapest en München of doe Praag - Boedapest - Belgrado - Wenen - (Bratislava) - München.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:14 schreef arachide. het volgende:
[..]
De route is nu arnhem-kopenhagen-Göteborg-Kopenhagen-Berlijn-Praag-Wenen-Bratislava-Boedapest-München-Frankfurt-Antwerpen-arnhem
Bratislava vond ik ook geen zak aanquote:Op zondag 29 januari 2012 22:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Deze route kan perfect in 22 dagen mits veel gebruik van nachttreinen. Misschien Bratislava weglaten, daar hoor ik weinig positieve geluiden over. En overweeg eens om bestemmingen als Frankfurt of Antwerpen en misschien Berlijn weg te laten, dat zijn meer bestemmingen voor weekendtrips. Kun je beter iets exotisch opzoeken in verre oorden. Prop b.v. Belgrado tussen Beodapest en München of doe Praag - Boedapest - Belgrado - Wenen - (Bratislava) - München.
Ah oké, dat scheelt. Ik ben afgelopen zomer ook gaan interrailen en ik kwam echt gefrustreerde jongeren tegen die in drie weken tijd héél Europa wilden zien Die zagen meer trein dan stad, echt zonde. Mijn strategie is 3 dagen per stad ongeveer, ik vind het ook heerlijk om gewoon een beetje rond te struinen en niet alleen maar de toeristische dingen te bezoeken.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:17 schreef arachide. het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn ook op doorreis zegmaar, dan vertrekken we sochtend van stad A naar B en ondertussen stoppen we ergens even, gaan we sfeer snuiven en weer door.
En vanaf Malmo gaat een directe nachttrein naar Berlijn dus je hoeft vanaf Goteborg niet weer terug naar Kobenhavn.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:14 schreef arachide. het volgende:
[..]
De route is nu arnhem-kopenhagen-Göteborg-Kopenhagen-Berlijn-Praag-Wenen-Bratislava-Boedapest-München-Frankfurt-Antwerpen-arnhem
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 29 januari 2012 22:48 schreef MCH het volgende:
[..]
En vanaf Malmo gaat een directe nachttrein naar Berlijn dus je hoeft vanaf Goteborg niet weer terug naar Kobenhavn.
Ik zal het even met mijn partner in reiscrime overleggen. Hij wilde graag Bratislava.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Deze route kan perfect in 22 dagen mits veel gebruik van nachttreinen. Misschien Bratislava weglaten, daar hoor ik weinig positieve geluiden over. En overweeg eens om bestemmingen als Frankfurt of Antwerpen en misschien Berlijn weg te laten, dat zijn meer bestemmingen voor weekendtrips. Kun je beter iets exotisch opzoeken in verre oorden. Prop b.v. Belgrado tussen Beodapest en München of doe Praag - Boedapest - Belgrado - Wenen - (Bratislava) - München.
Dan doe je toch gewoon Bratislava? Je weet pas of het echt niet leuk is als je het zelf hebt ondervonden.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:18 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik zal het even met mijn partner in reiscrime overleggen. Hij wilde graag Bratislava.
Euhm, is wel handig. Toen ik op interrail ging, hadden we het eerste hostel in Berlijn geboekt en vanuit Berlijn weer het volgende hostel en dan in dat hostel weer het hostel daarna, zeg maar, als dat een beetje logisch klinkt? Dus dan heb je toch nog vrijheid om eventueel langer te blijven, maar heb je ook weer zekerheid, aangezien het mij niet chill leek om 's avonds na het treinen nog te moeten zoeken naar iets. 1 keer gedaan en dat was geen succesquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:15 schreef DonBob het volgende:
Ik wil 23 juli met een vriend aan de volgende (22daagse) reis beginnen:
Arnhem - Bern
Bern - Innsbruck
Innsbruck - Venetie
Venetie - Rome
Rome - Nice
Nice - Marseille
Marseille - Barcelona
Barcelona - Toulouse
Toulouse - Parijs
Parijs - Nederland
Wij twijfelen alleen of het nodig is Hostels te reserveren aangezien we dus in het hoogseizoen gaan. Iemand tips?
Hee, wij willen ook rond 23 juli vertrekken vanuit arnhem!quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:15 schreef DonBob het volgende:
Ik wil 23 juli met een vriend aan de volgende (22daagse) reis beginnen:
Arnhem - Bern
Bern - Innsbruck
Innsbruck - Venetie
Venetie - Rome
Rome - Nice
Nice - Marseille
Marseille - Barcelona
Barcelona - Toulouse
Toulouse - Parijs
Parijs - Nederland
Wij twijfelen alleen of het nodig is Hostels te reserveren aangezien we dus in het hoogseizoen gaan. Iemand tips?
Kan je je ervaringen delen?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:02 schreef Fukjoeman het volgende:
Heeft iemand ervaring met de City Night Line?
Ik ga hier donderdag mee naar Praag. Vraag me af of het ook mogelijk om te zitten, vertrek namelijk om 19u savonds. Kun je ook gewoon een zitplaats pakken tot je een keer wilt gaan slapen. Heb namelijk niet zoveel zin om 14uur te gaan liggen.
Oké, Amsterdam reis ik meerdere keren per week heen dus kan wel een keer langsgaanquote:Op zondag 25 maart 2012 19:26 schreef Sandrvich het volgende:
De Interrail pass zelf is de ticket. Voor couchettes moet je voor reserveren en dus extra betalen. Makkelijkste is om in Amsterdam of Leiden naar Treinreiswinkel te gaan en daar de boel te kopen met reserveringen. Veel goedkoper als die NS HiSpeed die de balietoeslag WÉÉR omhoog heeft gedaan. ;-)
De treinreiswinkel kan ook niet om die boekingstermijn heen.quote:Op donderdag 12 april 2012 01:05 schreef RacerDKB het volgende:
Ik probeer nu uit te zoeken wat goedkoper is: GlobalPass 10 dagen binnen 22 dagen of 4 losse treinkaartjes.
Niet echt makkelijk, Duitse site zegt steeds maximaal 92 dagen van te voren en dan kies je iets wat over 90 dagen is en dan zijn de tarieven niet beschikbaar bijv.
Kan je bij dat treinreiswinkel wel gewoon aangeven wanneer je wilt reizen en alles, zij kunnen wel >92 dagen van te voren kijken en wat het kost?
Ligplaats = couchette? Zeker weten?quote:Op donderdag 12 april 2012 10:27 schreef Sandrvich het volgende:
Ligplaats=couchette
Tevens als je je InterRail bij Treinreiswinkel haalt, is het maar ¤7,50 extra kosten in plaats van die debiele ¤`15,- die NS HiSpeed vraagt. Tevens is de toeslag van couchette ¤25,- bij CityNightLine normaalgezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |