abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2010 @ 05:36:34 #126
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_78668286
Lukt met gemak ! Je hebt steden die allemaal redelijk dicht bij elkaar liggen, en goede verbindingen met elkaar hebben

Wenen is een mooie stad, maar pak ook zeker even Bratislava mee (kaartje kopen!) een stuk goedkoper en leuk om toch even gezien te hebben!
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
  maandag 8 maart 2010 @ 00:31:20 #127
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_78872627
Hoi allemaal,

Ik zou graag wat advies horen over de steden die ik graag wil bezoeken. Die had ik een aantal posts geleden al genoemd, maar het gaat me nu om de tijd die ik in elke stad doorbreng. Het plan is namelijk ook dat mijn vriendin en zus een keer een weekje langskomen, wel handig om te weten waar je wanneer ongeveer zit, waardoor het nodig is om in elk geval een idee te hebben waar je hoe lang verblijft.
Dus: zouden jullie dit ook (ongeveer) zo doen, of zouden jullie bepaalde steden echt veel langer/korter bezoeken?

Naam Stad = 2 á 3 dagen blijven
Naam Stad = 4 á 5 dagen blijven
Naam Stad = 7 dagen (of langer) blijven

Amsterdam
Brusel
Parijs (hier ben ik al een keer geweest, dus vandaar dat ik er niet extra lang blijf, anders had ik dat gedaan)
Toulouse
San Sebastián
Santiago de Compostela
Porto
Lissabon
Madrid
Barcelona

Marseille
Venetië
Florence
Rome
Athene (via de boot vanaf Bari)
Thessoloníki
Sofia
Bukarest
(Belgrado)
Zagreb
Wenen
Budapest
Krakau
Warschau
Berlijn
Kopenhagen
Göteborg
Oslo + Flåm (om de fjorden te bekijken)
Stockholm
Helsinki
Guanine en Cytosine! *O*
  maandag 8 maart 2010 @ 00:32:30 #128
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_78872656
Leuk alternatief trouwens, Blinker, om ipv Lowlands lekker op reis te gaan! Wordt vast gaaf!
Guanine en Cytosine! *O*
pi_78878184
Koenholio, wil je al die steden in één reis bezoeken?
  maandag 8 maart 2010 @ 09:29:06 #130
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_78878332
Jup, ik heb zo'n 4 maanden tot mijn beschikking.
Dus ik blijf niet overal even lang (soms dus maar een paar dagen). Maar het zijn niet alleen steden die ik ga bezoeken hoor, ik zal ook opzoeken wat er rondom een stad te doen is wat betreft bijvoorbeeld natuur of strand of zoiets.
Guanine en Cytosine! *O*
  maandag 8 maart 2010 @ 12:16:45 #131
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_78883883
Jeetje, Koenholio, wat een gigantische Eurotrip ga jij maken, zeg!
Hoeveel dagen je in elke stad blijft kun je het beste toch zelf bepalen, want dat heeft alles met smaak en interesse te maken, lijkt mij zo.
Maar wat ik niet begrijp is dat je jou reis zo strak gepland wil hebben. Die planning houdt toch nooit stand, want als je zolang op reis bent kan er vanalles gebeuren waardoor je het reisschema moet aanpassen. En bovendien is het veel en veel leuker om zonder strak schema te reizen, dus lekker zwerven door Europa!
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_78885917
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef Blinker het volgende:
Ik had al een geruime tijd het idee om te gaan interrailen en omdat ik geen kaartje voor Lowlands heb kunnen bemachtigen hebben we hier voor gekozen
Dan ga je toch naar Opener (Polen) of Sziget (Honarije)
Kost je inclusief reis en eten & drinken net zoveel als Lowlands
pi_78886051
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:31 schreef Koenholio het volgende:
-lijst steden-
Krakau zo ik niet zo lang blijven, Berlijn wat langer en als je naar Helsinki gaat, dan horen Tallinn en Riga er minstens ook bij. Zagreb zou ik hooguit een dag naar toe gaan en dan twee dagen zeker in Ljubljana zijn. Je vergeet ook nog Sarejevo, Ohrid, Skopje en Prishtina om je reis compleet te maken.
En waarom niet vanuit Lissabon eerst nog even door Zuid-Spanje langs Sevilla, Cordoba en Malaga?
  maandag 8 maart 2010 @ 13:59:35 #134
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_78887768
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dan ga je toch naar Opener (Polen) of Sziget (Honarije)
Kost je inclusief reis en eten & drinken net zoveel als Lowlands
Ja, daar had ik eerst ook aan gedacht, maar een festival van een week gaat me net iets te ver.
Sowieso vind ik het ook leuker om eerlijk gezegd al die steden te bezoeken, dan naar Lowlands te gaan

Maar nog genoeg te plannen, maar ik heb er erg zin in!
Ik merk dat het plannen ook al leuk is
  maandag 8 maart 2010 @ 16:25:13 #135
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_78894264
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:16 schreef boeiuh2 het volgende:
Jeetje, Koenholio, wat een gigantische Eurotrip ga jij maken, zeg!
Hoeveel dagen je in elke stad blijft kun je het beste toch zelf bepalen, want dat heeft alles met smaak en interesse te maken, lijkt mij zo.
Maar wat ik niet begrijp is dat je jou reis zo strak gepland wil hebben. Die planning houdt toch nooit stand, want als je zolang op reis bent kan er vanalles gebeuren waardoor je het reisschema moet aanpassen. En bovendien is het veel en veel leuker om zonder strak schema te reizen, dus lekker zwerven door Europa!
Weet ik, en ik ga er ook niet van uit dat dit schema zo blijft. Als een stad/streek me heel erg bevalt, blijf ik er natuurlijk langer! Maar dit was meer om een beetje het idee te krijgen hoe lang ik erover ga doen en waar ik wanner ongeveer ben. Zou dus ook kunnen dat ik een paar steden veel mooier vind dan verwacht en er langer blijf (of juist omgekeerd). En verder was het meer een vraag om advies, of ik er goed aan doe om deze lengte aan te houden. Advies zoals dat van DutchTrain (bedankt!) kan ik dan weer gebruiken om mijn reisschema eventueel aan te passen.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_79588839
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:07 schreef Europees het volgende:

[..]

Graag gedaan ! Misschien was plannen een groot woord, maar sinds dat ik terug kwam ben ik al druk bezig met kijken waar ik heen wil, en wat er te doen is, welke routes ik eventueel zou kunnen nemen (welke is mooier etc.)

Meer voorpret dan echt plannen ! Ik heb alleen een beginpunt en eindpunt vaststaan, en een voorgestelde route, maar afhankelijk van de mensen die we onderweg tegenkomen kan dat totaal omgegooid worden. Maar het is gewoon leuk om te kijken wat overal te doen is, en wat je graag zou willen zien als je er bent!

Het plannen is een leuk deel van de vakantie ! Heb denk ik ondertussen al 5/6 denkbeeldige reizen gemaakt, en de plaatsen die me interessant lijken is oneindig groot ! Succes in ieder geval, laat je nog weten wat je rondje word?

Mijn rondje van de zomer word waarschijnlijk naar Lviv (Oakraine) - Chisinau - Istanbul - Athene - Venetie, alles ertussen staat nog open en we zien wel hoe we gaan reizen! En ja, ik weet dat Oakraine en Moldavie geen interrail landen zijn, daar kopen we losse tickets voor. We willen waarschijnlijk 4/5 weken gaan !

Eu.
Late reactie:
Klinkt leuk, jouw route! Vooral Oekraine lijkt me tof om een x te zien! Wij hebben nu een voorlopige planning gemaakt! (adviezen zijn van harte welkom!)

Amsterdam
Milaan( nog niet zeker)
Genua
Napels
Rome
Barcelona( met de boot vanuit Civitavecchia)
Madrid
Sevilla
Malaga( daar zit een vriend van ons dan in een villa aan 't strand:))
Daarna nog eventueel Portugal bezoeken, hangt van de tijd af etc.

Als iemand nog een stad niet op de lijst ziet staan die wel zeer de moeite waard is: vertel het aub. (Toscane is reeds meerdere malen bezocht)
Vertel het aub ook als er een stad is die NIET de moeite waard is.
  donderdag 25 maart 2010 @ 23:56:51 #137
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_79592946
Milaan! Ik hoor van veel mensen dat het vrij weinig voorsteld, leuk voor een dagje, maar zou er zeker niet langer blijven! Dankje trouwens, van de week eens ff kijken wat het allemaal word !

Klinkt trouwens wel heel leuk, lekker weer landen ook !
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
  vrijdag 26 maart 2010 @ 23:37:50 #138
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_79631629
Inderdaad. Het is leuk voor 2 dagen maar dan heb je ook wel alles gezien. Ben er zelf 2 jaar geleden geweest en toen ook niet meer als 2 dagen geweest. Misschien is Venetie een optie?
Slay the dragon in your dreams!
pi_79639019
vraagje: is dit topic bij uitstek geschikt om te vragen te stellen als ik geen idee heb naar welke stad ik wil gaan maar gewoon ideeën wil opdoen welke steden het leukst zijn om aan te doen en prijstechnisch het meest interessante inclusief bijbehorende hotels?
75 topics = FIN
pi_79640347
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:37 schreef Aryon het volgende:
Inderdaad. Het is leuk voor 2 dagen maar dan heb je ook wel alles gezien. Ben er zelf 2 jaar geleden geweest en toen ook niet meer als 2 dagen geweest. Misschien is Venetie een optie?
Zou Venetie niet veel te toeristisch zijn in de zomer? We gaan nl. in Juli weg.
pi_79646038
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:06 schreef lennaertt het volgende:

[..]

Amsterdam
Milaan( nog niet zeker)
Genua
Napels
Rome
Barcelona( met de boot vanuit Civitavecchia)
Madrid
Sevilla
Malaga( daar zit een vriend van ons dan in een villa aan 't strand:))
Daarna nog eventueel Portugal bezoeken, hangt van de tijd af etc.

Als iemand nog een stad niet op de lijst ziet staan die wel zeer de moeite waard is: vertel het aub. (Toscane is reeds meerdere malen bezocht)
Vertel het aub ook als er een stad is die NIET de moeite waard is.
Als je in het zuiden van Spanje bent, zou ik ook zeker naar Granada gaan. Als je naar het Alhambra wil, moet je wel op tijd reserveren. Misschien dat een tussenstop in Toledo of Cordoba ook nog leuk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Virton op 27-03-2010 16:31:39 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 00:22:53 #142
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_79693825
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:22 schreef lennaertt het volgende:

[..]

Zou Venetie niet veel te toeristisch zijn in de zomer? We gaan nl. in Juli weg.
Ja, dat is wel zo. Misschien kan je het aan elkaar plakken, want volgens mij ligt het niet zover van me elkaar af.
Slay the dragon in your dreams!
  maandag 29 maart 2010 @ 22:15:36 #143
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_79726354
Koenholio: dat zijn wel heel veel uren in de trein. Je wilt letterlijk een rondje door de hele europa maken. Misschien kun je eerst bekijken of je niet alleen Scandinavië, zuid europa, oost europa, balkan, noordoost europa wil doen. (misschien evt 2 delen combineren)

Ik heb bijv 1x een maand dit route gedaan: Milaan, Venetië, Ljubljana, Zagreb, Belgrado, Sofia, Varna, Boekarest, Boedapest, Bratislava, Krakau, Berlijn, Amsterdam.
Vrij goed te doen, per stad 2 a 3 dagen blijven. (Ljubljana maar 1 dag, Zagreb dezelfde (hadden vrienden daar wonen dus konden vrij snel alles vinden wat wij wouden bekijken, anders ben je veel langer bezig )

Andere keer 3 weken: Wenen, Bratislava, Boedapest, Boekarest, Burgas, Istanbul, Thessaloniki, Skopje, Ohrid, Pristina, Tirana.. En dat ging toch iets te snel... weinig ruimte om een paar dagen te blijven hangen..

Dus deze zomer ga ik opnieuw de oost in als het lukt.. Bosnie, Montengro moet ik nog zien en wil nog eens paar dagen naar Kosovo en Albanie (heb een vriend wie woont in Albanie maar daar waren we maar 1 dag..)

MIsschien dat ik daarna nog even snel doorreis naar Oekraine, Moldova, Wit Rusland, Estland, Letland, Litouwen... weet niet of het lukt maar opnieuw,, ik heb een vriend die in letland woont en ik wil hem daar ook eens bezoeken.
pi_79734606
Oeh dit topic moet ik even goed in de gaten houden! In de zomer hoogstwaarschijnlijk ook plannen om rond te trekken en het liefst Scandinavië
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:58:08 #145
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_79740653
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:15 schreef broccolitaart het volgende:
Koenholio: dat zijn wel heel veel uren in de trein. Je wilt letterlijk een rondje door de hele europa maken. Misschien kun je eerst bekijken of je niet alleen Scandinavië, zuid europa, oost europa, balkan, noordoost europa wil doen. (misschien evt 2 delen combineren)
Bedankt voor je tips!
Het is inderdaad een lange reis. Vandaar dat het ook maar een idee is om dit te doen. Het zou best kunnen dat ik na een tijd het reizen zat ben en ervoor kies om langer in een bepaald deel van Europa te blijven om de rest (grotendeels) te laten voor wat het is. Of dat ik een paar landen oversla om langer te kunnen blijven in andere. Maar reizen met de trein vind ik wel prettig, dus wie weet vind ik ook wel helemaal niet vervelend om zo lang onderweg te zijn op deze manier

Feit is wel dat ik t/m augustus de tijd heb om te reizen, en van die tijd wil ik wel graag gebruik maken. Hoe ik die tijd precies ga invullen heb ik nu dus wel uitgestippeld, maar niks staat vast.
Guanine en Cytosine! *O*
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:04:10 #146
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_79740866
Ik had in mijn hoofd dat je 1 maand wou gaan, dan is het echt te veel.. Maar als je minimaal 2 maanden gaat moet het wel lukken. Heb eens tijdens reis een fransman ontmoet die al 2 maand onderweg was en hij had de hele west europa al gehad en was net begonnen aan oost europa.. (heeft trouwens niet alle oost europese landen aangedaan maargoed.)

(en toen is ie naar nieuw zeeland vertrokken grr)
pi_79979652
Ben van plan om deze zomer ook te gaan reizen door Europa.
Aangezien ik vorig jaar al 3 maanden Spaans in Sevilla geleerd heb, lijkt het me leuk om een rondreis door Spanje te doen en daar alle leuke steden/plaatsen te gaan bekijken.
Ik had de volgende route beetje in mijn hoofd:

Sevilla - Malaga - Almeria/Alicante - Valencia - (Madrid) - Barcelona

Paar vraagjes:
Zou ik het beste kunnen vliegen naar Sevilla en terug vanaf Barcelona, of zou het uiteindelijk goedkoper zijn om bijvoorbeeld eerst naar Sevilla te vliegen, en dan helemaal met de trein terug uit Barcelona?
Ik dacht er ook aan om een Language Pass van 22 dagen (waarin je 10 dagen kan treinen). Dit moet toch wel te doen zijn?
En moeten er in Spanje veel toeslagen betaald worden in de treinen. Pass kost ongeveer ¤170 euro. Komt daar nog veel bij?
Mis ik nog plaatsen/steden die ik 'zowieso' moet bezoeken? En omdat ik niet omkom in het geld vroeg ik mij af wat het goedkoopste is om voor te kiezen. Slapen in nachttreinen gaat denk ik niet lukken, want daarvoor zijn de afstanden simpelweg te klein. Ook dacht ik aan 'couchsurfen', maar daar heb ik totaal geen ervaring mee. En hostels kunnen natuurlijk ook. Hoeveel schatten jullie dat ik dan kwijt ben, ¤20 per nacht aan hostel?
Wasted already too much of my life, I'm 19!
pi_79993079
Ik ben vorig jaar 3 weken in Spanje geweest en heb het volgende parcours afgelegd: Madrid-Toledo-Cordoba-Sevilla-Ronda-Malaga-Granada. De planning was eerst om vanuit Sevilla naar Cadiz, Tarifa en Gibraltar te gaan. Dit lukte niet omdat het hier allemaal vol zat, vandaar dat we langer in Ronda en Malaga zijn geweest.
Malaga is meer een toeristenplaats. Tijdens de jaarlijkse Feria is het leuk/druk, maar kosten de hostels ook meer. Er is het Picasso-museum en het Alcazaba is mooi en geeft een tof uitzicht over de stad. Als ik zou moeten kiezen zou ik Malaga eerder links laten liggen voor Granada, Cadiz of Cordoba qua bezienswaardigheden. Ik heb vorig jaar geen gebruik gemaakt van een interrailticket, maar heb gewoon met losse trein- en busreizen gewerkt. Vond ik zelf iets relaxter en volgens mij heeft het geen extra geld gekost.
Voor de heen- en terugweg per vliegtuig zou ik even de ryanair-site checken voor goedkope vluchten. Ik denk dat het goedkoper is om heen naar Sevilla en terug van Barcelona te gaan.
pi_80044068
Hallo,

Na heel wat site's te hebben doorgelezen en vanalles over interrailen te hebben gelezen. Ben ik echt super enthousaist geworden en waarschijnlijk ga ik volgend jaar zomer (2011) eindelijk interrailen.
Misschien het enigste probleem is dat ik alleen ga. Het liefste ga ik met vrienden maar die vinden het te saai, geen geld etc. je kent het wel. Aan de ene kant denk, ik ga gewoon alleen! Nu heb ik het hier met mn pa over gehad en die vind het ''goed'' haha. Maar toch houd ik enkele vragen..

Is het veilig om alleen te reizen? En daar komt bij dat ik dan net 18 ben, en van het vrouwelijke geslacht.
Opzich ben ik niet snel bang maar 1000 km verder op is andere koek.

En voor de eerste keer is het toch wel slim op 5/10 dagen kaart te kopen.. Valt het dan te regelen alles bij elkaar voor ¤1000 euro ofzo? Of is toch 10/22.. En dan wat meer geld natuurlijk.
En heb je in een hostel/slaapzaal een beetje privacy? Niet dat iedereen de douche binnen loopt etc. ik kan me er echt niks van voorstellen

Ik zit te denken aan de volgende plaatsen;
Frankrijk:
- Parijs (al twijfel ik hieraan..)
- Nice
Italië:
- Florence
- Venetië
- Pompei
- Milaan
- Pisa
- Rome
Spanje:
- Barcelona
- Madrid
- Valencia
Duitsland:
Frankfurt/Berlijn..

Ja ik wil veel
Weet iemand misschien ook van het bovengenoemde een goede plaats om mee te beginnen? Want Frankfurt lijkt me ook mooi (mede door dit forum met skyline van europa haha)
En ja zijn mijn plannen een beetje te realiseren? Moet ik plaatsen skippen ofzo?
En zijn er ook plaatsen die te ''gevaarlijk'' of niet te doen zijn?

Bedankt in ieder geval
(sorry voor het lange bericht haha)
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_80106349
Ik heb het idee om vanuit Nederland naar Parijs te gaan en daar de stad te bezoeken en dan door te reizen naar Barcelona om daar hetzelfde te doen. Is de trein dan het gunstigst/goedkoopst? Iemand suggesties hoe ik dit het best kan aan pakken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')