Heey Billy en Chico... hoe vinden jullie mijn nieuwe outfit!
Giroblauw pas bij jou:
![]()
Stemmig beige en klaar om te gaan fietsen:
![]()
Lara is zielig

... een week of 3 geleden was ze tussen de prikkeldraad gesprongen bij het overloopparkeerterrein van de Efteling. Ze had een ienimienie klein wondje wat mooi aan het genezen was... maar korstjes gaan jeuken en madam had er nogal last van. Dus als het jeukt, moet je krabben volgens mijn oma, met als gevolg dat ze het helemaal had opgengekrabt.
![]()
Vrijdag dus naar de dierenarts geweest, shot antibiotica gehad en een pillenkuur voor 5 dagen en ook een antibioticazalfje voor 5 dagen. Trek maar een oud shirt aan, in de hoop dat ze er vanaf blijft. En wonder boven wonder helpt het als een tierelier. Als het meezit mag ze morgenavond bij de training weer zwemmen, het is nu al een paar dagen dicht. Hopelijk ligt ze binnenkort weer gewoon weer lekker in het zonnetje.
![]()
Onze vaste dierenarts was op vacantie en z'n vervangster was minder enthousiast over jachthonden. Ik vroeg haar over het zwemmen, toen ze vroeg of ik er mee op jachtcursus zit en of we dan toch alleen maar met dummies oefenen. Tuurlijk niet... jachthonden die aan jachtwedstrijden mee willen doen, zullen van te voren toch ook wel een keertje een eend of konijn in hun bek moeten hebben gehad. Wat dat betreft zijn het net boeren... wat ze niet kennen dat vreten ze niet. Dat vond ze dus al niets.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vervolgens ging ze een verhaal [wat ze ooit ergens van iemand gehoord had] vertellen over Duitse Staande Draadharen die in Duitsland zo gefokt worden dat ze pas mee op jacht mogen als ze eerst een kat hebben vermoord

.
Ik heb haar toch beleefd verteld dat er geen enkele Staande hond zelf een beest gaat vermoorden... sowieso geen enkele jachthond [die fatsoenlijk is opgevoed en afgericht]. Uitgelegd dat Staande honden het wild aanwijzen en dat de jager het beest afschiet, maar ze wilde het niet helemaal geloven. Toen ik haar vertelde dat al die lieve leuke labrador en golden retrievers ook jachthonden zijn... keek ze me aan of ze water zag branden.
Natuurlijk snap ik ook wel dat niet iedereen een liefhebber is van de jacht... ik ben er wel voor. De oom van mijn vriend was boswachter en jaagde ook [met langharen, vandaar onze voorliefde]. Een goede jager schiet om de populatie in stand te houden, niet om gewoon effe lekker te knallen. En ze schieten wild... dus niet het konijn van je buurmeisje of de eend op de kinderboerderij.
Dus mijn hond mag lekker oefenen met wild en als ze het goed doet en er veel plezier aan beleefd, mag ze straks lekker met de wedstijden meedoen.
Volgende week gaan we naar Asperen. Daar is de
kampioenschapclubmatch van de Langhaarvereniging en Lara gaat ook meedoen. Wel leuk om een keertje mee te maken en de fokker vroeg of ik ook mee wilde doen. Gelukkig een vrije dag kunnen regelen op m'n werk, en m'n moeder vond het niet erg dat ik 's avonds pas naar haar verjaardag kom.
[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 09-06-2009 09:51:40 ]
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.