abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70485309
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:59 schreef WNDYYY het volgende:
Dus tot nu toe gaat de "voorkeur" dan uit naar woensdag en/of donderdag? Nog meer mensen met ervaring doordeweeks?
Die twee dagen zijn hier ook de rustigste over het algemeen. Heel af en toe ook HAH op donderdag, maar dat is dan zo'n lokaal krantje.
pi_70497187
Wat raar... Woensdag is bij ons een van de drukste dagen van de week qua postvolumes.

Ik vind maandag altijd leuk werken. Geen reet post, creatief zetten en lekker door meerdere wijken jagen. Maar je maakt ook bijna geen uren op maandag.
Dinsdag is doorgaans de minste post, maar de meeste HAH. Leer met de HAH om te gaan en dinsdag is een eitje. Woensdag is zoals gezegd de drukste dag (vanwege tv-gidsen). Donderdag is doorgaans rustig, vaak zonder HAH (al is het de afgelopen tijd twee keer misse boel geweest op donderdag). Vrijdag is druk, vanwege de tijdschriften.

En daar komt dan nog bij dat je op rustige dagen waarschijnlijk moet nutten (=opdeel), terwijl dat op de drukke dagen niet het geval is en je een normale dienst hebt, zonder extra werkzaamheden.
Vraag het gewoon even aan een van de vaste medewerkers... Die kunnen het beter zeggen, omdat zulke dingen per vestiging verschillen (en soms zelfs per teamcoach)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:45:21 #178
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70514768
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe graag je geld wilt verdienen en hoe belangrijk dat geld eigenlijk voor je is. Als je krap bij kas zit en je woont op kamers en je moet alles zelf betalen zou ik als ik jou was alle uren pakken die je kunt pakken, ook al zijn dat niet altijd de leukste of gemakkelijkste diensten.

Als je er alleen werkt om je zakgeld een beetje aan te vullen en/of voor je plezier is het natuurlijk weer een heel ander verhaal. Dan kun je er idd voor kiezen om op dinsdagen niet te werken en niet folders te gaan vouwen en bijvoorbeeld alleen op woensdag en donderdag te werken.

Ikzelf kan bijvoorbeeld best wat gebruiken en werk dan al gauw van 6 tot 6 in de vakanties. Zeker ook omdat over een paar jaar mijn studiefinanciering op is èn ik vind het wel prettig om wat geld te hebben en niet continu op rood te staan zoals het gros van de huidige studentenpopulatie eigenlijk het meeste van de tijd doet...
Nothing is what it seems
pi_70516878
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:45 schreef Viper86 het volgende:
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe graag je geld wilt verdienen en hoe belangrijk dat geld eigenlijk voor je is. Als je krap bij kas zit en je woont op kamers en je moet alles zelf betalen zou ik als ik jou was alle uren pakken die je kunt pakken, ook al zijn dat niet altijd de leukste of gemakkelijkste diensten.

Als je er alleen werkt om je zakgeld een beetje aan te vullen en/of voor je plezier is het natuurlijk weer een heel ander verhaal. Dan kun je er idd voor kiezen om op dinsdagen niet te werken en niet folders te gaan vouwen en bijvoorbeeld alleen op woensdag en donderdag te werken.

Ikzelf kan bijvoorbeeld best wat gebruiken en werk dan al gauw van 6 tot 6 in de vakanties. Zeker ook omdat over een paar jaar mijn studiefinanciering op is èn ik vind het wel prettig om wat geld te hebben en niet continu op rood te staan zoals het gros van de huidige studentenpopulatie eigenlijk het meeste van de tijd doet...
Idd. Maar ik mag niet meer overwerken in de vakantie.

Heb jij die THK nu wel of niet ondertekend?
pi_70517731
daar is bij ons nog geen sprake van.zaterdagwerkers hebben hun dagen voor de vakantie die ze willen werken in moeten leveren zonder enige nieuwe of andere voorwaarden..beetje vreemd dus
  dinsdag 30 juni 2009 @ 17:38:29 #181
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_70520106
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:17 schreef tntster het volgende:
daar is bij ons nog geen sprake van.zaterdagwerkers hebben hun dagen voor de vakantie die ze willen werken in moeten leveren zonder enige nieuwe of andere voorwaarden..beetje vreemd dus
Er zijn bij ons wel THK-ers aangenomen, maar meer als aanvulling op de zaterdagbestellers die extra willen werken (en dat zijn er steeds minder, want het is niet meer zo relaxt als vroeger) dan ipv. Logisch, want een zdw hoef je niet meer in te werken en is meestal een stuk geroutineerder/sneller dan zo'n THK-er.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juni 2009 @ 17:41:35 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70520189
Gehehe. stond enkele weken geleden mijn eigen kast in te gooien en de vaste kracht naast mij moest telkens zoeken naar de straten in de kast waar hij voor stond. Hij vroeg of ik het wel even wilde doen en binnen een mum van tijd had ik die kast er in zitten

Het is maar net hoe vaak je een wijk doet he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70520637
Ja moet je wel routine in krijgen idd. Maar bij de meeste kasten staat de wijk hier nu de volgorde op alfabet, was in het begin even wennen maar bij het ingooien van vreemde wijken werkt 't wel sneller moet ik zeggen.

En ik heb ook wel weer zin om te werken deze zomer. Het is niet dat ik het geld heel hard nodig heb (kan het wel gebruiken hoor ), maar als er wat meer ZDW'ers door de week zijn is het wel gezellig op kantoor en het buitenwerk is ook niet vervelend om te doen. Ga deze zomer niet op vakantie, en dan haal ik meestal meer voldoening uit een dagje werken dan uit een dagje thuis zitten, dus doe 't ook voor m'n plezier.

In het begin is drie soorten HAH op dinsdag even lastig maar je went er snel genoeg aan. Verder is er weinig post idd, behalve de vaste zaken al;s tv-gidsen e.d. Met werken op maandag heb ik wel een trauma, twee jaar geleden eens vijf voor mij onbekende wijken moeten voorbereiden en wegbrengen, was een ramp. Snap nog steeds niet dat m'n TC toen dacht dat ik dat wel even kon doen. Nu ken ik die wijken overigens allemaal wel (mede door 't werken in de zomer, waarbij ik niet echt een vaste dienst had...) en zou 't niet zo'n probleem meer zijn (zou 't leuk vinden om een mooie route te bedenken ).
pi_70522662
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 17:59 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ja moet je wel routine in krijgen idd. Maar bij de meeste kasten staat de wijk hier nu de volgorde op alfabet, was in het begin even wennen maar bij het ingooien van vreemde wijken werkt 't wel sneller moet ik zeggen.

En ik heb ook wel weer zin om te werken deze zomer. Het is niet dat ik het geld heel hard nodig heb (kan het wel gebruiken hoor ), maar als er wat meer ZDW'ers door de week zijn is het wel gezellig op kantoor en het buitenwerk is ook niet vervelend om te doen. Ga deze zomer niet op vakantie, en dan haal ik meestal meer voldoening uit een dagje werken dan uit een dagje thuis zitten, dus doe 't ook voor m'n plezier.

In het begin is drie soorten HAH op dinsdag even lastig maar je went er snel genoeg aan. Verder is er weinig post idd, behalve de vaste zaken al;s tv-gidsen e.d. Met werken op maandag heb ik wel een trauma, twee jaar geleden eens vijf voor mij onbekende wijken moeten voorbereiden en wegbrengen, was een ramp. Snap nog steeds niet dat m'n TC toen dacht dat ik dat wel even kon doen. Nu ken ik die wijken overigens allemaal wel (mede door 't werken in de zomer, waarbij ik niet echt een vaste dienst had...) en zou 't niet zo'n probleem meer zijn (zou 't leuk vinden om een mooie route te bedenken ).
Als jullie buitenwijken hebben moet je die proberen te krijgen, heerlijk rondrijden op een scooter op maandag. Dat is dan ook de enige reden dat ik 's maandags werk lekker de polder in en relaxed rondrijden daar.
pi_70524074
Dit hoort misschien niet helemaal in dit topic,, maar kan ik in Amsterdam een vakantiebaantje nemen als postsorteerder?
pi_70524296
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:16 schreef TokenW het volgende:

[..]

Als jullie buitenwijken hebben moet je die proberen te krijgen, heerlijk rondrijden op een scooter op maandag. Dat is dan ook de enige reden dat ik 's maandags werk lekker de polder in en relaxed rondrijden daar.
Voor de buitenwijken hebben ze toch meestal vaste mensen? Die heb ik met extra werken in ieder geval nog nooit gehad. (maar wel klein depot hier, misschien is het bij de grotere anders )
pi_70524368
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:02 schreef Cudles het volgende:
Dit hoort misschien niet helemaal in dit topic,, maar kan ik in Amsterdam een vakantiebaantje nemen als postsorteerder?
http://www.tntpost.nl/ove(...)edewerker/index.aspx
Kan je even kijken
pi_70524431
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:11 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

http://www.tntpost.nl/ove(...)edewerker/index.aspx
Kan je even kijken
Als ik daar kijk, lijkt het net alsof ze alleen maar bezorgers nodig hebben. Maar ja jij en ik weten natuurlijk dat ik beter geschikt ben als sorteerder.
pi_70524638
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:13 schreef Cudles het volgende:

[..]

Als ik daar kijk, lijkt het net alsof ze alleen maar bezorgers nodig hebben. Maar ja jij en ik weten natuurlijk dat ik beter geschikt ben als sorteerder.
Echt alleen maar "sorteerders" zijn er bijna niet hoor. Meestal bereid je eerst een aantal wijken voor (dus sorteren) en daarna ga je je eigen wijk (die je dus eerst gesorteerd hebt) bezorgen.
pi_70524665
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:13 schreef Cudles het volgende:

[..]

Haha daar ging mn koffie zowat
Er staat dat ze voor allerlei werkzaamheden vakantiewerkers zoeken. Ben je echt op zoek naar een vakantiebaantje of zie je jezelf ook op zaterdag werken bij TNT? Dan kan je je namelijk beter als zaterdagbesteller aanmelden en aangeven dat je in de vakantie ook wil werken. Een zaterdagbesteller sorteert en bezorgt.
Ik weet niet of er mensen zijn die echt alleen maar post sorteren...
pi_70524670
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 17:59 schreef Ohrpolster. het volgende:

.....
Ja dat is inderdaad handig, maar sinds het 'nieuwe' werken lijkt het alsof ze de alfabet hier niet meer kennen. Laatst een nieuwe (voor mij onbekende) bestelling gekregen en ruim 1,5 uur staan ingooien omdat de straten kriskras door elkaar staan ( en de nummers ook ) . Klein voorbeeld: straat met oneven nummers maar wel + 2 6 8 of straat x met de oneven nummers 59-5 en met even nummers 2-60 .

Dit terwijl de rest van de vakken wel oplopende nummers zijn
pi_70525005
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Haha daar ging mn koffie zowat
Er staat dat ze voor allerlei werkzaamheden vakantiewerkers zoeken. Ben je echt op zoek naar een vakantiebaantje of zie je jezelf ook op zaterdag werken bij TNT? Dan kan je je namelijk beter als zaterdagbesteller aanmelden en aangeven dat je in de vakantie ook wil werken. Een zaterdagbesteller sorteert en bezorgt.
Ik weet niet of er mensen zijn die echt alleen maar post sorteren...
Oké, naja ik wil geen post bezorgen. Maar ik dacht dat er altijd van die hele grote centra waren waar mensen als dooien post in allemaal vakjes douwen.
pi_70525704
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:30 schreef Cudles het volgende:

[..]

Oké, naja ik wil geen post bezorgen. Maar ik dacht dat er altijd van die hele grote centra waren waar mensen als dooien post in allemaal vakjes douwen.
Bij Sandd is dat wel zo ja, moet je daar maar even op de site kijken
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juni 2009 @ 21:00:58 #194
Maffe Fries
pi_70525712
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:20 schreef greatchampion het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad handig, maar sinds het 'nieuwe' werken lijkt het alsof ze de alfabet hier niet meer kennen. Laatst een nieuwe (voor mij onbekende) bestelling gekregen en ruim 1,5 uur staan ingooien omdat de straten kriskras door elkaar staan ( en de nummers ook ) . Klein voorbeeld: straat met oneven nummers maar wel + 2 6 8 of straat x met de oneven nummers 59-5 en met even nummers 2-60 .

Dat heb ik nu ook al met wijken die ik moet zetten. Heb als ik moet zetten er een wijk tussen zitten die ik nog nooit gelopen heb, maar daar is het ook een gekrioel met nummers. Wordt daar af en toe niet goed van. Maar ook met de autoroute die ik wel eens heb, is het het geval. Komt omdat je soms straten met 1 huis hebt en die worden bij anderen gevoegd
pi_70525740
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:30 schreef Cudles het volgende:

[..]

Die zijn er ook wel, maar hier vind je denk ik alleen maar mensen van de bestelkantoren
pi_70526033
Pff, wat was het weer ontzettend warm vandaag, heb me echt in het zweet gewerkt. Ook nog eens keihard mijn kop gestoten tegen de rand van m`n busje, gelukkig dat er een rubberen rand omheen zit anders lag ik nu op de eerste hulp.
Tok.
pi_70526395
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:09 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Voor de buitenwijken hebben ze toch meestal vaste mensen? Die heb ik met extra werken in ieder geval nog nooit gehad. (maar wel klein depot hier, misschien is het bij de grotere anders )
Hier zijn de vaste mensen blij als ze er van af zijn en zijn 2 van de 3 buitenwijken postbezorgerkanten (1 is meer een halve buitenwijk), daarbij kennen de meeste vaste medewerkers de buitenwijken niet goed (genoeg). Probeer een paar keer zo'n wijk op een normale dag te lopen en je kan ze maandag zo bezorgen.
pi_70526938
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:00 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Bij Sandd is dat wel zo ja, moet je daar maar even op de site kijken
Sandd levert dus aan de lokale TNT depots? Ik ben op google wel tegengekomen dat TNT medewerkers van sorteercentra gingen staken, dus ze moeten er wel zijn.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:44:23 #199
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_70527295
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:20 schreef greatchampion het volgende:

[..]

Gaan ze met dat "nieuwe werken" weer de kasten veranderen? Dat hebben we hier vorig jaar al gedaan. Er staan nu 3 wijken op 1 kast (of 4, als het geen VOS-kast is), de straten staan alfabetisch (althans, alfabetisch volgens de TNT, dus de Willem de Zwijgerlaan bij de W, het Wedde bij de H, etc) en de kast is ingekrompen zodat er nu minstens 15 afgiftepunten in een vak zitten. Dat is in een gewone woonwijk niet zo'n punt, in een villawijk wordt het lastiger, en om de post van 15 bedrijven in een vak te krijgen is al helemaal onmogelijk. En je hebt de vreemde situatie dat je een straat hebt die loopt van 15-1 + 2-14 (staat genoteerd als 1-13 HL + 2-14) die dus in 1 vakje moet, en de volgende straat (15-1 + 2- 16) heeft ineens 2 vakjes, want meer dan 15 adressen.

Ook leuk is dat bij straten met een wat minder logische nummering alleen nog maar het eerste en het laatste nummer van de reeks op de kast staat, gevolgd door een *. Dus een straat die loopt van 1, 2A, 2B, 2E, 3, 2D, 3A, 2C staat genoteerd als 1-2C *. Sta je daar vreemd voor die kast en te zoeken naar het vakje waar 3A in moet. En dan moet je het nog zetten ook, en is de postbezorger pissig dat alles door elkaar zit.

Het idee is dat door te standaardiseren het werk zo simpel wordt dat iedereen elke willekeurige wijk kan voorbereiden en lopen. Vaklieden en kennis zijn niet meer nodig, en de grootste idioot kan dit werk doen. Dat komt goed uit, als ik zie wat voor eigenaardige figuren ze tegenwoordig aannemen......
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juni 2009 @ 21:52:26 #200
Maffe Fries
pi_70527642
Bij ons hebben ze die boekjes nog in gebruik waarin precies staat hoe een wijk gezet moet worden. Gaat wel iets minder snel, maar het wordt wel foutloos gedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')