abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69793754
Hoi,

Ik koop regelmatig iets uit america. Meestal gewoon met Credit Card. Echter toen ik probeerde te betalen kreeg ik steeds een melding dat mijn gegevens niet klopte en dat er niet betaald kon worden. (Standaard bank melding) Ik denk problemen omdat het een amerikaans formulier is en mijn postcode ofzo wordt niet goed doorgegeven. Na enkele keren opnieuw proberen maar opgegeven.

Dus dan maar met PayPal betalen. Ook goed. Dat ging wel goed en kreeg ook bevestiging.

De volgende dag controleer ik mijn credit card gegevens. Tot mijn verbazing is de credit card transactie wel gelukt (4x zelfs) Gelukkig was de winkel zo eerlijk dit ook direct weer terug te storten.

Echter ivm met dollar-euro is het bedrag was ik terugkreeg wel mooi 1,5 euro lager dan het foutief afgeschreven bedrag.

Daarover heb ik al een klacht gestuurd naar ING maar na een week nog steeds geen reactie Nou is dit niet mijn fout en mag ik toch aannemen dat de bank mij gaat compenseren toch?

Waar ik wel echt een probleem mee heb is dat van mijn paypal rekening 6 euro meer is afgeschreven dan dezelfde transactie dus met de bank. Op de paypal website staat overal dat overmaken gratis is. Dus ik stuur een e-mail naar paypal met het verzoek tot uitleg. Vandaag (op een zondag ) krijg ik de volgende reactie:
quote:
Beste XXX,

Bedankt dat u contact hebt opgenomen met PayPal. Ik waardeer de
mogelijkheid u te assisteren met uw vragen.

Mevrouw XXX, PayPal handelt niet in valuta en moet daarom vreemde
valuta van haar bank kopen. PayPal krijgt twee maal per dag een
beursgenoteerde groothandelswisselkoers van haar bank, en voegt daar 2.5%
spreiding aan toe om de wisselkoers vast te stellen voor particulieren
die
een transactie maken met een daaraan gepaard gaande wisselkoers (zoals een
betaling in Amerikaanse dollar vanaf een PayPal-saldo in euro, of een
geldopname in Amerikaanse dollar naar een Nederlandse bankrekening in
euro).

De 2.5% spreiding die PayPal aanrekent is competitief met de meeste
creditcardtransacties in vreemde valuta
. Visa en MasterCard voegen 1%
spreiding aan hun groothandelswisselkoers toe, en de kaartuitgevende bank
rekent daarbij nog een extra spreiding van 1-3%. Visa en MasterCard
genieten een lagere groothandelswisselkoers dan PayPal, maar PayPal tracht
haar wisselkoers competitief te houden met die van creditcardmaatschapijen
en andere bedrijven die online betalingen aanbieden.

Omdat PayPal geen extra kosten aanrekent om internationale betalingen te
aken, zijn de totale kosten van een internationale betaling via PayPal nog
altijd lager dan de meeste internationale bankoverschrijvingen in vreemde
valuta.

Gelieve er rekening mee te houden dat sommige van de bekend gemaakte
wisselkoersen enkel van toepassing zijn op transacties van $1.000.000,00 of
meer. Een betere vergelijking van de door PayPal vastgestelde wisselkoers
maakt u met de wisselkoersen die gehanteerd worden door wisselkantoren op
luchthavens en elders.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,
XXX
European Services PayPal, een eBay-onderneming
Ja zo ken ik er nog wel een paar. Hoe kan ik dan weten welke kosten ik maak? Ik bekijk de officieele actuele wisselkoers en reken uit hoeveel dollar ik voor mijn euro's krijg. Leuk dat Paypal nog even 2,5 erboven op rekent maar dit komt mij over als gewoon van elke buitenlandse transactie lekker een winstmarge van elke buiten eu afromen.
Even voor de duidelijkheid. Dit weet je niet op het moment dat je betaald. Dit zie je pas NADAT de transactie al voltooid is. Ik had dit dus niet van te voren kunnen weten.

Ik ben het dus niet eens met deze reactie van PayPal. Als ze fout zitten gaan ze mij dat natuurlijk nooit vertellen.

Als de bank gewoon met de correcte response terug gekomen was had ik zowiezo niet met die, blijkt nu, prijzige paypal betaald

In totaal dus 12 euro meer betaald. 10% op het totaal bedrag dus door fout van de bank en 'creatief rekenen' door paypal.

Wie geeft mij raad? Dit is in ieder geval de laatste keer dat ik van PayPal gebruik heb gemaakt.
pi_69793975
Ik heb mijn paypal gekoppeld aan mijn rabobank rekening en koop ook regelmatig dingen met $ via paypal zonder extra kosten.
Heb je jouw creditcard gelinkt aan je paypal ipv je bank rekening? Dat is namelijk niet zo handig want dan betaal je inderdaad extra.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  zondag 7 juni 2009 @ 14:40:59 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69794207
Je kan Paypal ook (en daar moet je heel veel extra voor klikken) het bedrag in dollars van je creditcard laten afschrijven. Die instelling zetten ze zo vaak mogelijk terug, want het levert ze bakken geld op...
censuur :O
  zondag 7 juni 2009 @ 14:45:01 #4
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69794324
Ik gok dat het verschil komt doordat je hebt aangegeven dat je wil dat het bedrag in de valuta van de verkoper van je CC afgetrokken wilt hebben. Deze instelling moet je zelf handmatig instellen. Dat is in veel gevallen voordelig, maar bij een eventuele terugbetaling kan het bedrag lager of hoger uitvallen door een veranderde koers. Je kunt hem ook weer terugzetten op "betalen in eigen valuta", dan wordt het in euro's afgetrokken en in euro's terug gestort.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69794409
Dat wist ik allemaal niet :/

Is deze handelswijze van PayPal wel correct? Zou ik hiervoor een klacht naar mijn bank kunnen schrijven of kunnen die hier niets mee?
  zondag 7 juni 2009 @ 14:57:06 #6
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69794694
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:48 schreef Man_of_Aran het volgende:
Dat wist ik allemaal niet :/

Is deze handelswijze van PayPal wel correct? Zou ik hiervoor een klacht naar mijn bank kunnen schrijven of kunnen die hier niets mee?
Ik ben bang dat je er weinig mee kunt, maar je kunt het altijd proberen.
Maar het lijkt mij dat je je hierin had moeten verdiepen voor je er gebruik van ging maken, zodat je weet hoe het in elkaar steekt. Hiermee wil ik niet zeggen dat Paypal niet van geldkloppen houdt, maar in principe is dit iets wat je had kunnen weten.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69795099
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:23 schreef Man_of_Aran het volgende:
Hoi,

Ik koop regelmatig iets uit america.
hier stopte ik met lezen.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:35:11 #8
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_70793688
Je ziet wel dat je extra kosten bij PayPal hebt tijdens het betalen. Noob
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_70796862
Ja, voordat je op "Pay" klikt zie je welk euro bedrag er afgeschreven gaat worden. Als je dat niet wil moet je ervoor kiezen om het bedrag gewoon in USD (of welke valuta het dan ook is) af te laten schrijven.

PayPal rekent dan niets om, dat wordt gedaan door je CC maatschappij en die koers is veelal voordeliger (zoals je al hebt gemerkt). Dat je hier verontwaardigd gaat reageren staat een beetje dom omdat jij degene bent die fout zit (voorwaarden niet gelezen ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')