abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:02:45 #51
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_71710615
Volgende week een meeting in Shenzhen en daarna naar het bierfestiival aldaar. Ben benieuwd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_71738895
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:02 schreef static het volgende:
Volgende week een meeting in Shenzhen en daarna naar het bierfestiival aldaar. Ben benieuwd.
Liquan Ice Beer (lokaal geproduceerd, omgeving Guilin / Yangshuo) of natuurlijk gewoon TsingTao. Was ik nog nergens in Nederland tegen gekomen, tot het laatst bij de AH XL in de schappen bleek te staan. Een beetje vreemd, maar wel lekker.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_71754533
Ik mag binnenkort voor stage van eind augustus tot eind januari naar Xiamen toe. Iemand nog tips van dingen die ik absoluut moet zien in die omgeving daar? Ik zat zelf te denken om de boot naar taiwan een keer te pakken voor een week oid. Verder zit je overal een flink eind vandaan.
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:58:02 #54
92409 Twinky
Little star.
pi_71767883
jaaaaaaaaaaaa ik ga mijn verjaardag op de Great Wall vieren aanstaande woensdag!!!!! WOEHOE!! Het wordt 35 graden, heet en zonnig, maar ik ga de hike nog een keer doen.
pi_71779624
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:52 schreef just.in.case het volgende:

Liquan Ice Beer (lokaal geproduceerd, omgeving Guilin / Yangshuo) of natuurlijk gewoon TsingTao. Was ik nog nergens in Nederland tegen gekomen, tot het laatst bij de AH XL in de schappen bleek te staan. Een beetje vreemd, maar wel lekker.
Tsing Tao, mijn man is er dol op maar sinds hij zich heeft laten vertellen dat het water dat ervoor gebruikt wordt, van onduidelijke oorsprong is, kiest hij liever voor andere biersoorten...

Weet iemand daar toevallig wat meer over?
 FR
pi_71779640
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:58 schreef Twinky het volgende:
jaaaaaaaaaaaa ik ga mijn verjaardag op de Great Wall vieren aanstaande woensdag!!!!! WOEHOE!! Het wordt 35 graden, heet en zonnig, maar ik ga de hike nog een keer doen.
Gaaaf dit!!
Een mooi verjaardagscadeau alvast!!
 FR
pi_71855940
kom je zomaar in een hostel in Shanghai nog een stel FOK!kers tegen. Eens zien of ze de weg naar dit topic weten te vinden...

maffemaniak I_are_rudeboy
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:30:51 #58
15080 static
pi_71856369
In Shenzhen kun je zeker niet met HK$ betalen hè?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_71856555
als het in china is niet nee
pi_71859288
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:38 schreef Twinky het volgende:
als het in china is niet nee
Er wonen slechts 14 miljoen Chinezen in Shenzhen, dus kans is groot dat het in China ligt.

Ondanks dat het een speciaal economische zone (SER) betreft, en natuurlijk vlakbij Hong Kong ligt, kun je er bij mijn weten enkel met RMB's terecht. Zorg er wel voor dat je alle bonnetjes van pinautomaten bewaard, voor het geval je RMB's over houdt en steeksproefsgewijs bij de grens gecontroleerd wordt.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_71859464
Heb zelf overigens op dit moment grote problemen met het verkijgen van een Z-visum. Visa agency, ingeschakeld door mijn toekomstige werkgever, geeft aan dat het op dit moment erg lastig is om een invitation letter te regelen. Dat heeft vooral te maken met het 60-jarig bestaan van de PRC op 1 oktober straks. Het duurt allemaal steeds langer, en op het moment is het zo dat mijn vlucht al vertrekt voordat ik überhaupt een invitation letter ontvangen heb, laat staan een visum aangevraagd. Gelukkig vlieg ik op Hong Kong, maar toch..

Static, heb jij toevallig ervaringen met Z-visa runs in Hong Kong? Niet persoonlijk wellicht, maar van collega's of wellicht expats in de omgeving? Officieel moet een Z-visa in je homecountry uitgegeven worden, maar af en toe schijnt het in Hong Kong ook mogelijk te zijn. Ik bereid me al voor op een lang verblijf in Hong Kong.
pi_71862476
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:13 schreef Twinky het volgende:
kom je zomaar in een hostel in Shanghai nog een stel FOK!kers tegen. Eens zien of ze de weg naar dit topic weten te vinden...

Oh lachen!

En nog gefeliciteerd hè!
Hoe was je Chinese-muur-dag?
 FR
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 06:10:55 #63
92409 Twinky
Little star.
pi_71866895
Het was geweldig. Echt de beste verjaardag ever! Het was bloedheet maar erg droog dus goed te hebben, gweoon veel zon en weinig fog dus heel mooi uitzicht! En al een stuk makkelijker dan vorige keer... Ik zou zo nog een keer gaan!

foto's (nog een desktop backgrond nodig?) http://picasaweb.google.c(...)#5369261345496642402
pi_71871234
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 06:10 schreef Twinky het volgende:
Het was geweldig. Echt de beste verjaardag ever! Het was bloedheet maar erg droog dus goed te hebben, gweoon veel zon en weinig fog dus heel mooi uitzicht! En al een stuk makkelijker dan vorige keer... Ik zou zo nog een keer gaan!

foto's (nog een desktop backgrond nodig?) http://picasaweb.google.c(...)#5369261345496642402
Fantastisch joh!

En leuk dat je weer foto's laat zien; ik ga d'r strax nog even goed voor zitten om die te bekijken.
 FR
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 02:00:05 #65
92409 Twinky
Little star.
pi_71894319
Nou, dat was een toffe avond. Met vier FOK!kers zijn we gisteren naar M2 gegaan in Shanghai (ben ik al vaker geweest) om mijn laatste avond in China te vieren. De woorden 'beste avond ooit' zijn een paar keer gevallen. Nu (acht uur) moet ik zo ervandoor om mijn vlucht te gaan halen. De kater komt later
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:57:23 #66
15080 static
pi_71898804
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:14 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Er wonen slechts 14 miljoen Chinezen in Shenzhen, dus kans is groot dat het in China ligt.

Ondanks dat het een speciaal economische zone (SER) betreft, en natuurlijk vlakbij Hong Kong ligt, kun je er bij mijn weten enkel met RMB's terecht. Zorg er wel voor dat je alle bonnetjes van pinautomaten bewaard, voor het geval je RMB's over houdt en steeksproefsgewijs bij de grens gecontroleerd wordt.
Je kunt er wel met HK$ betalen.
pi_71902911
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:57 schreef static het volgende:

[..]

Je kunt er wel met HK$ betalen.
Ah, ok, beter. Dat is nieuw voor mij. Hoe was het bierfestival?
pi_71902964
Hoe is jullie ervaring met engelssprekenden op straat in Shang Hai ? De ene keer dat ik er was geweest was echt moeilijk (aangezien ik alleen cantonees spreek).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:22:55 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71903130
Ik kreeg honger van je peking eend
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:55:02 #70
15080 static
pi_71903684
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:10 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Ah, ok, beter. Dat is nieuw voor mij. Hoe was het bierfestival?
Bierfestival was ok, was in het 'pret'park Window of the World.
Zelfde aanpak als in Duitsland: grote hallen met (Chinese) schlagers.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:14:45 #71
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_71905093
quote:

Found it! Met een beetje hulp

Maar inderdaad best raar om een mede fokker tegen te komen! We hadden haar al eventjes gesproken toen we net aan waren gekomen (ze hoorde ons Nederlands praten) en later die avond zagen we haar fokken. Kleine wereld!

En stappen in de M2 in Shanghai... echt heel vet! De muziek is daar zo vet! En we liepen per ongeluk tegen een Chinees aan die zijn verjaardag bleek te vieren met zijn vrienden, geld geen probleem. We moesten gelijk meedoen met shotjes enzo. De ene bak na de andere werd besteld en wij moesten (nog voor zijn eigen vrienden) met hem drinken Ze zijn hier erg dol op westerlingen...

Overmorgen alweer de nachttrein richting Xi'an en dan door naar Pingyao als er nog een plaatsje vrij is in de trein en anders maar door naar Beijing voor onze terugvlucht.

Heeft iemand in Xi'an de panda-toer gedaan? Wij zitten hier aan te denken, maar is dit wel leuk?
Fingerbang... BANG! BANG!
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:13:08 #72
92409 Twinky
Little star.
pi_71926367
nou, ik ben weer thuis.... Wel raar weer! Heb nou een dik weekend met mijn voordat hij voor een maand weggaat...
pi_71953223
Wat is de site van de chinese treinvervoer? Ben wel benieuwd hoe duur het treinreizen daar is.
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_71953560
Een contact van mij die reeds langer in China handelt en o.a. in Chengdu en Tianjin heeft gewoond, heeft een zeer effectieve manier gevonden van het ontlopen van censuur. Hij heeft namelijk in NL een server PC staan die beheert wordt door een vriend van hem. Deze PC is de gene die alle internetsites bezoekt, het enige wat zijn laptop die hij in China gebruikt doet, is beelden en audio ontvangen, en bedieningssignalen verzenden. Zijn nl IP staat tot op heden nog niet op een zwarte lijst en dat zal waarschijnlijk ook niet zo snel gebeuren ( speld in een hele grote hooiberg).

Volgens hem maken veel activisten ook gebruik van een soort gelijke methode om de internetblokkades van de CCP te omzeilen
The brain is a wonderful organ. It starts working the moment you get up in the morning, and does not stop until you get into the office.
holidaycheck | dutchcowboys | dumpert
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:12:12 #75
92409 Twinky
Little star.
pi_71954259
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:13 schreef Space-Chinees het volgende:
Hoe is jullie ervaring met engelssprekenden op straat in Shang Hai ? De ene keer dat ik er was geweest was echt moeilijk (aangezien ik alleen cantonees spreek).
Van alle steden die ik ben geweest is het Engels in Shanghai veruit het beste... En dan moet je vooral de jongvolwassenen (tussen 20 en 30) hebben. Probleem is vaak wel dat ze niet durven maar het wel kunnen!
pi_71992763
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:30 schreef caffeinjunk het volgende:
Wat is de site van de chinese treinvervoer? Ben wel benieuwd hoe duur het treinreizen daar is.
Check Seat 61 en TravelChinaGuide. Treinreizen is over het algemeen goedkoop. Nachttreinen varieren meestal van 30 tot 50 euro voor een hardsleeper en dan ben je tussen de 15 en 25 uur onderweg. Korte ritjes van zeg 2 á 3 uur zijn meestal drie tot vijf euro, of acht ofzo als je First Class reist. Met de trein is in ieder gval een hele comfortabele manier van reizen in China.
pi_71996848
TVP - over een weekje of 3-4 voor een jaar in Shijiazhuang. (Beetje afgezaagd met Engels doceren maar goed...wilde er in ieder geval een jaar tussenuit tussen bachelor en master op uni.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:25:27 #78
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_72097841
quote:

Twinkie!

Topic gevonden!
Heel thuis gekomen lees ik? Ik zit nu in Beijing, Nog 4 dagen en we moeten weer naar huis helaas! Xi'an was heel vet, wel wat toeristisch maar het uitgaan was ook daar weer erg goed! Laveloze Chinesen, giegelende meisjes en stoere backstreetboys! ( know what I mean? , All the lonelyness has never been a friend of my.......... )

Gr vanuit Beijing!!
pi_72117367
Morgenochtend vliegen naar Hong Kong.
  maandag 24 augustus 2009 @ 18:29:49 #80
15080 static
pi_72117766
Welkom.
pi_72117982
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:29 schreef static het volgende:
Welkom.
Lekker warm daar, heb ik begrepen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 02:31:29 #82
15080 static
pi_72130653
pi_72130665
Hoe warm?
 FR
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 04:25:29 #84
15080 static
pi_72130962
30+. Soms met veel regen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:43:33 #85
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_72137155
Hier is het ook niet bepaald koud, komt nog een hittegolf aan binnenkort, pffff.
No bad soldiers under a good leader
pi_72169741
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 04:25 schreef static het volgende:
30+. Soms met veel regen.
Vandaag rond de 34 graden, lekker warm dus. Zeker in combinatie met de hoge luchtvochtigheid. Gelukkig is er airco. Heb besloten om vandaag Chinees te gaan eten. Nu eerst even jetlag uitslapen.
pi_72169803
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:43 schreef Rbhp het volgende:
Hier is het ook niet bepaald koud, komt nog een hittegolf aan binnenkort, pffff.
Shanghai, toch? Als het goed is heb ik eind deze week m'n invitation letter, zodat ik m'n werkvisum aan kan vragen. Als alles meezit ben ik volgende week in Shanghai. Mijn werk gaat een appartement regelen, voor slechts 1700 RMB en niet eens gedeeld. Ben benieuwd waar ze mee aan komen. Iedereen die ik spreek en in Shanghai woont vindt het wat aan de goedkope kant..
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:49:11 #88
15080 static
pi_72169844
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:45 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Vandaag rond de 34 graden, lekker warm dus. Zeker in combinatie met de hoge luchtvochtigheid. Gelukkig is er airco. Heb besloten om vandaag Chinees te gaan eten. Nu eerst even jetlag uitslapen.
Vanaf vandaag tot en met maandag (dus inclusief weekend!) blijft het hetzelfde, geen regen voorspeld.

We gaan een boot huren denk ik.
pi_72171223
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:49 schreef static het volgende:

[..]

Vanaf vandaag tot en met maandag (dus inclusief weekend!) blijft het hetzelfde, geen regen voorspeld.

We gaan een boot huren denk ik.
Relaxt. Sprak net al iemand die was wezen surfen. Morgen maar eens de buurt verkennen, zit midden op Causeway Bay, dus voorlopig genoeg te beleven.
pi_72191316
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:47 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Shanghai, toch? Als het goed is heb ik eind deze week m'n invitation letter, zodat ik m'n werkvisum aan kan vragen. Als alles meezit ben ik volgende week in Shanghai. Mijn werk gaat een appartement regelen, voor slechts 1700 RMB en niet eens gedeeld. Ben benieuwd waar ze mee aan komen. Iedereen die ik spreek en in Shanghai woont vindt het wat aan de goedkope kant..
Succes en hou ons op de hoogte! Als je wat meer budget had kon je mijn apartement huren.
pi_72372418
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 06:47 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Succes en hou ons op de hoogte! Als je wat meer budget had kon je mijn apartement huren.
Mijn salaris bedraagt slechts 4000 RMB, dus een veel hoger budget zit er helaas niet in. Mijn appartement straks kost 1800 RMB p/m en is in de buurt van Zhongshan Park. Dat is vrijwel op loopafstand van het kantoor, dus dat is heel relaxt.

Het lijkt er sterk op dat eind deze week danwel begin volgende week alles rond is en ik naar Shanghai kan verhuizen. Ben heel benieuwd. Hong Kong is leuk, maar na een week wil ik wel weer verder. Grappig genoeg kreeg ik vanochtend nog een baan aangeboden door een Chinees die mij aansprak ik in de supermarkt. Niet echt op ingegaan, aangezien ik dus al naar Shanghai vertrek.
pi_72389133
De mooiste manier om Hong Kong Island te verkennen is toch wel per tram.

pi_72422860
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:11 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Mijn salaris bedraagt slechts 4000 RMB, dus een veel hoger budget zit er helaas niet in. Mijn appartement straks kost 1800 RMB p/m en is in de buurt van Zhongshan Park. Dat is vrijwel op loopafstand van het kantoor, dus dat is heel relaxt.

Het lijkt er sterk op dat eind deze week danwel begin volgende week alles rond is en ik naar Shanghai kan verhuizen. Ben heel benieuwd. Hong Kong is leuk, maar na een week wil ik wel weer verder. Grappig genoeg kreeg ik vanochtend nog een baan aangeboden door een Chinees die mij aansprak ik in de supermarkt. Niet echt op ingegaan, aangezien ik dus al naar Shanghai vertrek.
1800 RMB p/m is inderdaad erg weinig.... Ik woon samen met 3 vrienden en wij betalen in totaal 9000 RMB. We hebben daarintegen wel een gloednieuw appartement met erg veel ruimte en gestoffeerd. Verder kun je van die 2200 RMB prima rondkomen en zelfs genoeg uitgaan op sommige plekken.
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:17:14 #94
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_72428542
Ik wilde over enkele maanden mijn oom opzoeken in China. Weet iemand of je je visum ook onderweg kan aanvragen voor China in bijvoorbeeld Kiev, of moet dat altijd in eigen land geschieden?
Het is wel een enorme reis, iets van 10 dagen in de trein geloof ik.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_72454655
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef HugoChavez het volgende:
Ik wilde over enkele maanden mijn oom opzoeken in China. Weet iemand of je je visum ook onderweg kan aanvragen voor China in bijvoorbeeld Kiev, of moet dat altijd in eigen land geschieden?
Het is wel een enorme reis, iets van 10 dagen in de trein geloof ik.
Officieel in eigen land, en dat is ook zeker aan te raden. Vanaf 3 maanden vantevoren kun je dat al regelen, dus als je dan nog niet vertrokken bent zou ik het zeker in Nederland al aanvragen. Eventueel kan het ook in Hong Kong, maar over andere locaties durf ik weinig te zeggen. Kiev kan weleens een probleem vormen.
pi_72454666
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 05:12 schreef MassApeal het volgende:

[..]

1800 RMB p/m is inderdaad erg weinig.... Ik woon samen met 3 vrienden en wij betalen in totaal 9000 RMB. We hebben daarintegen wel een gloednieuw appartement met erg veel ruimte en gestoffeerd. Verder kun je van die 2200 RMB prima rondkomen en zelfs genoeg uitgaan op sommige plekken.
Dat 1800 weinig is hoor ik inderdaad van alle kanten; ben dan ook erg benieuwd. Tot nog toe hebben ze alles erg goed geregeld, dus op zich heb ik er wel vertrouwen in. We zullen zien. Moet zeggen dat 2200 RMB niet als erg veel klinkt voor de rest van de maand, maar misschien valt het mee. Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met een verblijf als toerist.. In clubs als Babyface en Attica (helaas gesloten) was ik al gauw 5 tot 7 euro kwijt voor een biertje.
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:42:37 #97
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_72456766
Ja, dan ben je snel door die 2200 rmb heen.
pi_72572701
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 08:59 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Dat 1800 weinig is hoor ik inderdaad van alle kanten; ben dan ook erg benieuwd. Tot nog toe hebben ze alles erg goed geregeld, dus op zich heb ik er wel vertrouwen in. We zullen zien. Moet zeggen dat 2200 RMB niet als erg veel klinkt voor de rest van de maand, maar misschien valt het mee. Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met een verblijf als toerist.. In clubs als Babyface en Attica (helaas gesloten) was ik al gauw 5 tot 7 euro kwijt voor een biertje.
Dat zijn dan ook wel de wat duurdere clubs, in bijv. Soho op hengshan lu betaal je 10 euro voor een bandje waarmee je onbeperkt kan drinken.

Ik denk dat het wel mee zal vallen, het is in ieder geval prima te doen voor dagelijks leven als eten, drinken, vervoer, kapper etc... Uitgaan zul je wat voorzichtiger mee moeten zijn inderdaad. Echter kan je jezelf natuurlijk van tevoren al redelijk lam drinken met wat biertjes uit de super

Gelukkig heb ik zelf wat meer te besteden in mijn periode hier, maar het gevaar is dat je dan al snel teveel gaat uitgeven.... Vooral op van die markten als op nanjing lu/chengdubei lu, waar je lekker kan onderhandelen.
pi_72572768
quote:
Op woensdag 9 september 2009 04:15 schreef MassApeal het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook wel de wat duurdere clubs, in bijv. Soho op hengshan lu betaal je 10 euro voor een bandje waarmee je onbeperkt kan drinken.

Ik denk dat het wel mee zal vallen, het is in ieder geval prima te doen voor dagelijks leven als eten, drinken, vervoer, kapper etc... Uitgaan zul je wat voorzichtiger mee moeten zijn inderdaad. Echter kan je jezelf natuurlijk van tevoren al redelijk lam drinken met wat biertjes uit de super

Gelukkig heb ik zelf wat meer te besteden in mijn periode hier, maar het gevaar is dat je dan al snel teveel gaat uitgeven.... Vooral op van die markten als op nanjing lu/chengdubei lu, waar je lekker kan onderhandelen.
True, heb er op zich ook wel vertrouwen in. Gewoon niet al teveel de toerist uithangen.. Op dit moment op Shenzhen Airport, alwaar ik over twee uurtjes mag boarden voor m'n vlucht naar Shanghai.
pi_72604947
quote:
Op woensdag 9 september 2009 04:48 schreef just.in.case het volgende:

[..]

True, heb er op zich ook wel vertrouwen in. Gewoon niet al teveel de toerist uithangen.. Op dit moment op Shenzhen Airport, alwaar ik over twee uurtjes mag boarden voor m'n vlucht naar Shanghai.
Succes met de reis! Je bent denk ik nog wel even onderweg vanuit Shenzhen. Verder is Shongzhan park ook niet dichtbij vanaf pudong
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')