Dat was mijn oude account. Ik moest ook mijn studie afmaken maar had net als jij ook meteen een aanbod gekregen voor wanneer ik klaar zou zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 04:10 schreef icanhascheezburger het volgende:
[..]
Ben je er na je stage gebleven of niet?
Ik loop momenteel ook stage in Shanghai en ken al aardig wat van China, maar ze hebben me dus ook gevraagd of ik terug wou komen, ze zouden me zo aannemen nadat ik mijn opleiding heb afgerond. Moet er maar eens goed over nadenken denk ik
(ben nog maar 23 jaar als ik klaar ben met de opleiding).
Ik zit in de IT, dus is opzich wel genoeg in te doen en het bedrijf waar ik nu stage loop blijft ook alleen maar groeien. En inderdaad stage is ook heel anders als gewoon werk, ik ken hier nu ook aardig wat andere stagelopers en dan kan je in het weekend altijd nog wat met een aantal/allen gaan doen (feestjequote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:50 schreef Azijnproever het volgende:
[..]
Dat was mijn oude account. Ik moest ook mijn studie afmaken maar had net als jij ook meteen een aanbod gekregen voor wanneer ik klaar zou zijn.
Ik twijfel in ieder geval nog steeds om allerlei redenen, maar het blijft me bezig houden.
Ik weet niet wat je vakgebied is, maar voor mensen die Engels willen geven in China heb ik een ontzettend goede site en bijbehorend blog gevonden trouwens, echt een aanrader:
http://middlekingdomlife.com/guide/
http://middlekingdomlife.com/blog
Door alle informatie daar heb ik ook ingezien dat mijn ervaring tijdens de stage geen garantie is dat het de volgende keer weer zo geweldig zal zijn. Daarbij is het grotendeels ook een feest der herkenning.
Het staat vast dat je naar China gaat maar je hebt je niet in het land verdiept?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:31 schreef Xtreem het volgende:
Vanaf eind september woon & werk ik 5 maanden in Beijing![]()
Iemand tips in welke wijk ik moet wonen? Of andere tips?
Nee.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:20 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Het staat vast dat je naar China gaat maar je hebt je niet in het land verdiept?
Uiteraard, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in Beijing, zeker als het gaat om welke wijk ik zou moeten gaan wonen.....quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 04:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
We kunnen google hier wel quoten maar volgens mij is er qua Beijing wel veel te vinden.
Thanx voor de tipquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:37 schreef just.in.case het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon ergens in de buurt van kantoor gaan wonen. In het algemeen geldt in China: hoe meer downtown, des te beter. Volgens mij zijn er in het centrum niet echt hele slechte buurten. Sowieso kun je het allemaal toch pas regelen als je daar bent, dus dan merk je dat ook snel genoeg. In Shanghai zou ik het je exact kunnen vertellen, maar in Beijing ben ik niet zo goed bekend. Succes!
San Li Tun kun je in ieder geval goed stappen, das ook belangrijk.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:52 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Thanx voor de tip![]()
Inmiddels heb ik wat ingelezen, en mensen gesproken die er geweest zijn/gewoond hebben; Sanlitun wordt aangeraden, en dan dicht bij de metro (die rechtstreeks naar kantoor rijdt)
Nu eerst maar bezig met m'n visum!
Sanlitun is wel echt een toeristendistrict, ja. Misschien is Guomao ook wel wat, het businessdistrict van Beijing. Ik heb zelf ook in het Chaoyang-district gewoond, maar dan meer in het zuid-oosten. Iets rustiger en de appartementen liggen qua huurprijs een stuk lager. Had ook een uitstekende bereikbaarheid met metro's, ik woonde tussen haltes van twee verschillende lijnen in, erg relaxt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:52 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Thanx voor de tip![]()
Inmiddels heb ik wat ingelezen, en mensen gesproken die er geweest zijn/gewoond hebben; Sanlitun wordt aangeraden, en dan dicht bij de metro (die rechtstreeks naar kantoor rijdt)
Nu eerst maar bezig met m'n visum!
Soho en Babyface zitten toch in Shanghaiquote:Op woensdag 8 september 2010 14:30 schreef just.in.case het volgende:
Ben een paar keer in Guangzhou geweest, zowel voor zaken als tussenstop tijdens het reizen, maar het is niet mijn favoriete stad. Het is inderdaad smerig. Niet alleen vanwege de vervuilende fabrieken in de omgeving, maar ook vanwege de bouwlust. Het is sowieso een minder ontwikkelde stad dan Beijing en Shanghai, al wordt er wel hard aan de weg getimmerd. Verder heeft Guangdong, en met name Guangzhou, de naam onveilig te zijn. Chinezen van buiten Guangdong hebben meestal geen goed woord voor deze provincie over. Nu is dat natuurlijk relatief, maar de sfeer is inderdaad minder plezierig. Als je er niet goed bekend bent wordt het ook afgeraden 's avonds alleen op pad te gaan, alhoewel ik dat wel gedaan heb.
Het is verder ook gewoon geen mooie stad, op een paar kleine 'hoogtepunten' na. Het enige echt positieve is wat mij betreft het eten: dat is echt geweldig.Je kunt er ook wel mooi stappen, in o.a. SoHo en Babyface. Alhoewel dat ook de enige keer was dat ik uit het niets een duw kreeg, en dat in een jaar tijd stappen in China, dus wel weer typisch. Als je de keuze hebt tussen Shanghai en Guangzhou zou ik zeker voor Shanghai gaan, anders kan Guangzhou ook wel een mooie ervaring zijn natuurlijk. Succes!
SoHo zit door heel China. Ben in Dalian ook naar SoHo geweest. Babyface zit alleen in Guangzhou, Shenzhen en Shanghai, al heet het daar sinds de re-opening Rich Baby. Babyface was wel één van mijn favorieten, samen met Luxe en G-Plus (beide in Xintiandi). Verder heb je nog Richy's by het Fuxing Park, maar daar ben ik niet heel enthousiast over. M2 ben ik alleen op de oude locatie in Plaza 66 geweest, dat was wel aardig. Muse slechts één keer geweest, zijn nog twee locaties overigens. M1NT ben ik alleen in Hong Kong geweest, maar volgens mij vergelijkbaar met Shanghai, ook met shark aquarium enzo. Bar Rouge is wel een klassieker, de rest ben ik niet geweest. Wel kan ik Mural nog aanraden. Elke vrijdag open bar voor 100 RMB, en vaak live-muziek, Westers publiek. Daarnaast heb je nog wat underground clubs, zoals The Shelter and L0g0, maar dat is niet mijn stijl.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:04 schreef icanhascheezburger het volgende:
[..]
Soho en Babyface zitten toch in Shanghai![]()
En voor het stappen in Shangai zit je zeker wel goed![]()
![]()
• M1nt!
• Muse/ M2
• Sin (helaas gesloten)
• Bar 88
• Bar Rouge
• Lounge 18
• MT
• etc...
tip: op www.smartshanghai.com staat heel veel over wat er in shanghai te doen is.
quote:Heb ook een week in Baoding gezeten en ik vond het daar tig keer gezelliger dan Beijing. De trein naar Beijing pakken is voldoende om de weekenden daar door te brengen. Heb al wat vrienden in Baoding zitten dus ik hoop dat ik in Baoding word geplaatst.Op zondag 24 oktober 2010 11:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Baoding is wel heel iets anders dan Beijing.Ook leuk hoor, een kleine stad, daar niet van. En het zit ook nog dicht genoeg bij Beijing om er in het weekend langs te gaan.
quote:Vind ik ook hoor. In de grote steden is het wat minder "knus" en authentiek om 't zo maar te zeggen. Net zoals je hier in Nederland liever niet in een grote stad woont maar wel dichtbij genoeg om er naartoe te kunnen voor de uitgaansgelegenheden. Wel de lusten, niet de lasten van de grote stad, zeg maar.Op zondag 24 oktober 2010 12:07 schreef o.us het volgende:
[..]
Heb ook een week in Baoding gezeten en ik vond het daar tig keer gezelliger dan Beijing. De trein naar Beijing pakken is voldoende om de weekenden daar door te brengen. Heb al wat vrienden in Baoding zitten dus ik hoop dat ik in Baoding word geplaatst.
quote:Mijn zwager heeft in Baoding gewoond en daar heb ik dus tijdens een kerstvakantie 3 weken gezeten om kerst en oud en nieuw met hem te vieren.Op zondag 24 oktober 2010 12:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. In de grote steden is het wat minder "knus" en authentiek om 't zo maar te zeggen. Net zoals je hier in Nederland liever niet in een grote stad woont maar wel dichtbij genoeg om er naartoe te kunnen voor de uitgaansgelegenheden. Wel de lusten, niet de lasten van de grote stad, zeg maar.Zou zelf ook liever teruggaan naar Shijiazhuang maar aan de andere kant is Beijing ook niet echt een straf.
![]()
Waar heb je 't langst gezeten in China tot nu toe?
quote:Studeer je in Leiden of niet? Vraag me wel af hoeveel multinationals er in Baoding zitten.Op zondag 24 oktober 2010 12:57 schreef o.us het volgende:
[..]
Mijn zwager heeft in Baoding gewoond en daar heb ik dus tijdens een kerstvakantie 3 weken gezeten om kerst en oud en nieuw met hem te vieren.. Heb het daar ontzettend naar mijn zin gehad in Baoding. Daarna nog een weekje in Beijing en Hongkong gezeten uit mezelf met een paar maten en verleden weken een week in Baoding gezeten (toevallig) en een paar dagen in Beijing voor school. ( Ik studeer Mandarijn en het Chinese cultuur op school). Baoding heeft tot nu toe het meeste indruk gemaakt en ik ben daar zeker bekend dus ik hoop dat ik daar stage kan gaan lopen. En dat gaat een stage van een half jaar worden dus ik wil me wel goed voorbereiden wat betreft visa's en dergelijke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |