abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 02:09:41 #1
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69786012
We hebben te horen gekregen op werk dat er deze maand noodgedwongen ontslagen zullen plaatsvinden. Er werken ongeveer 200 mensen binnen en buiten.

Vooral de consultants op de bank worden eruit geflikkerd waarschijnlijk. Helaasch ben ik daar dus een van
Ik ben nu ongeveer een half jaar in dienst en heb een vast contract.

Stel ik ben één van de gedupeerden. Wat zijn mijn mogelijkheden? Ik hoef het niet zomaar te accepteren denk ik, wat voor nut heeft een vast contract anders nog. Zij moeten gewoon meer opdrachten binnen halen, het is niet mijn schuld dat ik op de bank zit.

1. Wat voor ontslag vergoeding kan ik verwachten? En wat kan ik hiervoor doen?
2. Er is ook een kans dat ze je gaan herplaatsen op een ander afdeling(minder salaris waarschijnlijk). Als je dit niet accepteerd zou dat gevolgen kunnen hebben voor je 'toekomstige' WW uitkering?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  zondag 7 juni 2009 @ 02:12:00 #2
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_69786036
Maar hey, je baas krijgt tenminste nog een bonus.
Positief denken man.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  Redactie Frontpage zondag 7 juni 2009 @ 02:48:22 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_69786306
half jaar in dienst? halve maand vergoeding
KOmt er een sociaal plan?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 7 juni 2009 @ 03:11:16 #4
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69786439
quote:
Op zondag 7 juni 2009 02:48 schreef Innisdemon het volgende:
half jaar in dienst? halve maand vergoeding
KOmt er een sociaal plan?
Of er een sociaal plan komt weet ik niet.

Halve maand vergoeding stelt niks voor. IK dacht meer aan minimaal 3 maanden ofzo.
Daarnaast heb ik toen ik hier in dienst kwam een opleiding bij mijn vorige werkgever moeten stoppen en zou ik hier aan een nieuwe starten. Dat is er nooit van gekomen, dit soort kansen ben ik misgelopen, dus wil ik wel één of andere tegemoetkoming voor terug zien.

Mocht ik eruit moeten.
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  zondag 7 juni 2009 @ 04:52:59 #5
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69786992
Dit zijn van die zaken... als je er 1 hebt je rechtsbijstand bellen.Als je er geen hebt je kosten en baten goed meewegen voor je een standpunt inneemt richting je werkgever.

Voor de rest valt er weinig zinnigs over te zeggen uiteindelijk. Tenzij je de slijmjurk bent .. dan blijven slijmen op de jurk ..:P
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  zondag 7 juni 2009 @ 09:52:32 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_69787892
Trek het je niet aan, je krijgt gewoon een uitkering, verdien je net iets minder maar heb je wel 40 uur extra vrije tijd per week. Geen slechte deal dacht ik zo!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 7 juni 2009 @ 10:10:24 #7
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69788045
Er moet iets over instaan in je CAO of Personeelsgids. Anders informeer eens bij de OR?
Waar ik werk hebben we hetzelfde (worden ook gedwongen (consultancy) mensen uitgeflikkerd) maar hier hebben we een sociaal plan, geaccordeerd door de OR.

BTW: ik was nooit lid van een vakbond maar toen eind vorig jaar de crisis ellende grote vormen begon aan te nemen en ik ook bij mijn werkgever verontrustende signalen waarnam, heb ik me toch maar aangesloten bij een vakbond. Toch een stukje extra zekerheid voor die 20 euro de maand.
Echter, je kunt pas een beroep op ze doen na een half jaar lidmaatschap.
How can I make this topic about me?
pi_69789000
quote:
Op zondag 7 juni 2009 03:11 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

Of er een sociaal plan komt weet ik niet.

Halve maand vergoeding stelt niks voor. IK dacht meer aan minimaal 3 maanden ofzo.
Als je een half jaar in dienst bent kun je dat natuurlijk shaken he.

Kantonrechterformule (die nu niet eens gangbaar meer is) komt gemiddeld uit op 1 maand per jaar dat je in dienst bent. A (annuiteit, hoeveel jaar in dienst?) x B (bruto maandsalaris) x C (constante, bij geen verwijtbaarheid werkgever of werknemer is dit 1, anders hoger/lager).

Dus als ze heel erg aardig zijn krijg je een maand mee maar waarschijnlijk minder, grote kans dat je NIKS krijgt.

Hebben jullie een ondernemingsraad? Zo nee, dan zou ik die heel snel oprichten.
  zondag 7 juni 2009 @ 12:05:14 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_69789783
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:25 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je een half jaar in dienst bent kun je dat natuurlijk shaken he.

Kantonrechterformule (die nu niet eens gangbaar meer is) komt gemiddeld uit op 1 maand per jaar dat je in dienst bent. A (annuiteit, hoeveel jaar in dienst?) x B (bruto maandsalaris) x C (constante, bij geen verwijtbaarheid werkgever of werknemer is dit 1, anders hoger/lager).

Dus als ze heel erg aardig zijn krijg je een maand mee maar waarschijnlijk minder, grote kans dat je NIKS krijgt.

Hebben jullie een ondernemingsraad? Zo nee, dan zou ik die heel snel oprichten.
Die is sinds januari gedevalueerd naar 0,5 ipv 1.

Er is sprake van noodgedwongen ontslagen. Maar is er dan een CWI procedure gestart en is daar een vergunning verleend? Is dat het geval krijg je geen vergoeding, maar hebben ze alleen een opzegtermijn van 1 maand.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 7 juni 2009 @ 13:10:56 #10
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69791547
Er is niks meegedeeld over CWI en andere zaken. ALleen dat mensen eruit gaan vliegen en misschien een paar mensen van positie zullen verschuiven. Het zou best kunnen dat ik op een andere afdeling kom te werken(want dat doe ik nu ook voor 2 maanden). ALs dat geen gevolgen heeft voor mij salaris en lease auto vind ik het prima. Maar wil er niet op achteruitgaan natuurlijk.

We hebben een OR. als het erop aankomt misschien daar eens informeren dan.
  zondag 7 juni 2009 @ 19:12:49 #11
65960 sanger
pi_69802871
Met een contract voor onbepaalde tijd en zonder een CWI procedure wordt het sowieso een lastige zaak voor de werkgever om mensen te ontslaan. Ik kan me haast niet indenken dat er geen CWI procedure aan vooraf zal gaan.

Je arbeidsvoorwaarden mogen ze in principe niet aankomen. Ook niet als je van functie gaat waar leaseauto noodzakelijk is naar een functie waar deze niet noodzakelijk is.
pi_69808974
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:12 schreef sanger het volgende:
Met een contract voor onbepaalde tijd en zonder een CWI procedure wordt het sowieso een lastige zaak voor de werkgever om mensen te ontslaan. Ik kan me haast niet indenken dat er geen CWI procedure aan vooraf zal gaan.
Buiten het CWI om kun je wel degelijk van mensen af. Als de reden 'slechte bedrijfseconomische reden' is, staat het CWI ook toe dat je met wederzijdse toestemming uit elkaar gaat. ZONDER dat dit je WW-rechten aantast! Er zijn (uiteraard) wel eisen aan verbonden, hier kun je er iets over vinden: http://www.deondernemer.n(...)ische-omstandigheden (let op: het is wel een beetje geschreven vanuit het perspectief van de werkgever, maar het geeft je meer info over in welke situatie je wel met wederzijds goedvinden akkoord kunt gaan en toch je WW-rechten niet verspeelt.

Ik spreek (helaas) uit eigen ervaring. Werkeloos sinds 15 mei j.l . Afgelopen vrijdag is de definitieve goedkeuring van de WW-aanvraag bij mij binnen gekomen. Ik heb dus met mijn werkgever een beeindigingsoverenkomst getekend.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  maandag 8 juni 2009 @ 07:32:54 #13
65960 sanger
pi_69816362
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:57 schreef Essebes het volgende:

[..]

Buiten het CWI om kun je wel degelijk van mensen af. Als de reden 'slechte bedrijfseconomische reden' is, staat het CWI ook toe dat je met wederzijdse toestemming uit elkaar gaat. ZONDER dat dit je WW-rechten aantast! Er zijn (uiteraard) wel eisen aan verbonden, hier kun je er iets over vinden: http://www.deondernemer.n(...)ische-omstandigheden (let op: het is wel een beetje geschreven vanuit het perspectief van de werkgever, maar het geeft je meer info over in welke situatie je wel met wederzijds goedvinden akkoord kunt gaan en toch je WW-rechten niet verspeelt.

Ik spreek (helaas) uit eigen ervaring. Werkeloos sinds 15 mei j.l . Afgelopen vrijdag is de definitieve goedkeuring van de WW-aanvraag bij mij binnen gekomen. Ik heb dus met mijn werkgever een beeindigingsoverenkomst getekend.
Maar daar gaat het niet over. TS vraagt of de werkgever hem zomaar kan dumpen. Dat antwoordt is nee, daar is een CWI procedure voor nodig. Wederzijds goedvinden ook inderdaad, maar dat zal hier niet echt spelenm.
pi_69816887
quote:
Op maandag 8 juni 2009 07:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar daar gaat het niet over. TS vraagt of de werkgever hem zomaar kan dumpen. Dat antwoordt is nee, daar is een CWI procedure voor nodig. Wederzijds goedvinden ook inderdaad, maar dat zal hier niet echt spelenm.
Als de werkgever o.b.v. bedrijfseconomische redenen van personeel af wil, dan zal de werkgever van het CWI of de Kantonrechter daar (bijna) altijd in slagen. Er zijn ook mensen (waaronder ik) die geen zin hebben in deze periode gedoe en gesteggel en rompslomp.

Je werkgever een onderhands aanbod laten doen is dan wel degelijk een derde optie! Als de beeindigingsovereenkomst aan de voorwaarden voldoet, verspeel je je WW-rechten er namelijk zeker niet mee.
Plus dat je redelijk snel de blik vooruit kan werpen i.p.v. dat je met de afwikkeling van iets ouds bezig blijft. m.i. dus wel degelijk een antwoord/suggestie waar TS mogelijk iets aan kan hebben. Tenslotte is TS pas een half jaar in dienst, dus het bedrag wat TS mee zal/kan krijgen is slechts een half maandsalaris, daar wordt je niet rijk van.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  maandag 8 juni 2009 @ 08:41:14 #15
65960 sanger
pi_69816970
quote:
Op maandag 8 juni 2009 08:32 schreef Essebes het volgende:

[..]

Als de werkgever o.b.v. bedrijfseconomische redenen van personeel af wil, dan zal de werkgever van het CWI of de Kantonrechter daar (bijna) altijd in slagen. Er zijn ook mensen (waaronder ik) die geen zin hebben in deze periode gedoe en gesteggel en rompslomp.
Vrijwel altijd is wat te optimistisch ben ik bang.
pi_69817194
quote:
Op maandag 8 juni 2009 08:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Vrijwel altijd is wat te optimistisch ben ik bang.
Helaas niet. In deze tijden vliegen mensen met vaste contracten er rap uit. Weigert de werknemer het tekenen van zo'n vaststellingsovereenkomst, dan is een ontslagvergunning bij het UWV erg makkelijk te regelen en anders kan het nog via de kantonrechter. Uiteraard moet wel worden aangetoond dat de reden van het ontslag van bedrijfseconomische aard is.
pi_69817273
Je hebt ruwweg 2 mogelijkheden (afgezien van evt. plaatsing op andere afdeling tegen ander salaris):
- Beeindigingsovereenkomst aannemen. Je behoudt een goede relatie met je ex-werkgever, altijd handig voor referentie of terugkomst in betere tijden. Ontslagvergoeding kun je om vragen, 1 maandje meegeven is voor hen soms goedkoper dan procedure(s) starten.
- Ontslag aanvechten. Misschien word je nu niet ontslagen, mits jouw advocaat/jijzelf hard kunt maken dat je onmisbaar bent voor het bedrijf en er geen risico op faillissement. Lukt dat niet (en dat is zeldzaam), dan kun je er nog wat meer ontslagvergoeding uit slepen. Je krediet voor de toekomst is dan wel verspeeld.

Toe er bij ons ontslagen vielen, heb ik de overeenkomst aangenomen. Relatie met ex-werkgever is nog goed, laat zelfs als referentie met de directie bellen en dat wordt positief ontvangen.
Een collega die ook ontslagen werd, heeft het wél aangevochten. Die is 2 maanden langer in dienst kunnen blijven (non-actief weliswaar) en heeft een stuk meer vergoeding meegekregen. Onder de streep gaan daar nog zijn advocaatkosten vanaf, dus heeft net zoveel opgeleverd eigenlijk. Zijn relatie met de werkgever is kapot, in betere tijden hoeft hij niet terug te komen en referentie krijgt hij ook niet. Leuk als een potentiële werkgever het oude bedrijf eens belt en navraag doet. Die collega had een vast contract en ik een tijdelijk. Financieel ben ik er iets beter uitgesprongen, die 2 maanden langer in dienst niet meegeteld dan.

Als ik jou was, probeerde ik bij het bedrijf te blijven, andere plek en ander salaris. Je auto zul je wel kwijtraken ben ik bang. Je salaris zal mss wel iets omlaag gaan. Hoe dan ook, beter dan thuiszitten met WW, alles is beter dan dat. Werk is momenteel heel lastig te krijgen.
En doe je dat (overplaatsing tegen lager salaris), kun je altijd nog uitkijken naar wat beters. Hou vast aan werk!! Denk niet dat WW best meevalt, banen zijn lastig te krijgen nu en dat geeft geen goed gevoel. De eerste 2-3 weken voelt thuiszitten aan als vakantie, daarna als verfijnde marteling.
pi_69817361
quote:
Op maandag 8 juni 2009 08:32 schreef Essebes het volgende:
Tenslotte is TS pas een half jaar in dienst, dus het bedrag wat TS mee zal/kan krijgen is slechts een half maandsalaris, daar wordt je niet rijk van.
Ik heb al gehoord dat je bij het voorstellen van een beëindigingsovereenkomst, ook wel een hele maand kunt vragen en krijgen. Voor de werkgever scheelt het een hele hoop rompslomp.

WEL zaak om zo'n overeenkomst te laten CONTROLEREN!!! Een arbeidsrechtskundige kan je snel genoeg vertellen of je je WW rechten vespeelt of niet met zo'n overeenkomst. Ga ervan uit dat je bij ontslag je ww heus nodig hebt, banen liggen niet voor het opscheppen nu.

Beter dus om aan een lagere/andere functie vast te houden bij hetzelfde bedrijf.
  maandag 8 juni 2009 @ 09:15:50 #19
65960 sanger
pi_69817506
quote:
Op maandag 8 juni 2009 08:56 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Helaas niet. In deze tijden vliegen mensen met vaste contracten er rap uit. Weigert de werknemer het tekenen van zo'n vaststellingsovereenkomst, dan is een ontslagvergunning bij het UWV erg makkelijk te regelen en anders kan het nog via de kantonrechter. Uiteraard moet wel worden aangetoond dat de reden van het ontslag van bedrijfseconomische aard is.
En dat het afspiegelingsbeginsel is gehanteerd. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de vergunning alleen dan verleend wordt als de situatie binnen het bedrijf er naar is. En niet vrijwel altijd bij aanvraag zoals geopperd werd. Er zijn ook genoeg bedrijven waarvan het afgewezen is, of afgezwakt.
  maandag 8 juni 2009 @ 11:29:02 #20
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69820800
Thnx voor de reacties

En als ik online naar banen kijk zie ik echt tientallen functies waar ik zo voor kan solliciteren. Dus een nieuwe baan vinden lijkt me niet zo heeel lastig. Maar ik verdien nu best aardig, ben bang dat ik dat niet makkelijk ergens anders zal krijgen.

Enige wat zo jammer is dat ik de afgelopen maanden niet veel op vooruit ben gegaan kwa kennis. Opleidingen die belooft waren heb ik nooit gekregen, en heb wel mijn opleiding moeten stoppen bij oude werkgever.

We krijgen het deze week te horen. Spannend
  maandag 8 juni 2009 @ 11:47:03 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69821332
dat er online een heleboel functies staan, betekent ook niet dat jij daar een kans op maakt . Veel bedrijven hebben wel vacatures uitstaan, maar zijn die alleen van plan in te vullen als de mythische 25 jarige WO'er met dubbele afstudeerrichting en 10 jaar ervaring zich meldt. niet lullig bedoelt, maar wat voor functie heb je? PM het anders even als je het hier niet wil plaatsen, maar het klinkt alsof je in een bedrijf a la Getronics/Ordina etc werkt. Dat je bij 1 van die bedrijven een leuk salaris had + auto, betekent NIET dat je dat weer zo snel bij een ander bedrijf zal vinden in de huidige omstandigheden.
bedenk dat het een stuk fijner soliciteerd vanuit een baan, dus ook al moet je in functie of salaris tijdelijk achteruitgaan om nu niet op straat te staan zou ik dat aannemen. Dan wel gelijk als een gek zoeken naar een baan op het nivo dat je nu hebt, maar vanuit de WW is het minder goed zoeken.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69821462
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:29 schreef VinnieJones het volgende:
Thnx voor de reacties

En als ik online naar banen kijk zie ik echt tientallen functies waar ik zo voor kan solliciteren. Dus een nieuwe baan vinden lijkt me niet zo heeel lastig. Maar ik verdien nu best aardig, ben bang dat ik dat niet makkelijk ergens anders zal krijgen.

Enige wat zo jammer is dat ik de afgelopen maanden niet veel op vooruit ben gegaan kwa kennis. Opleidingen die belooft waren heb ik nooit gekregen, en heb wel mijn opleiding moeten stoppen bij oude werkgever.

We krijgen het deze week te horen. Spannend
misschien een optie voor jou: ik heb in mijn beeindigingsovereenkomst opgenomen, dat mijn oude werkgever gedurende X maanden mijn WW-uitkering aanvult tot 100% van mijn oude salaris. En, dat als ik een nieuwe baan vind met een lager salaris, dat ook dat lagere salaris, gedurende de X maanden nog aangevuld wordt.

Dit soort afspraken zijn dus ook in een beeindigingsovereenkomst op te nemen
en natuurlijk teken je niks, zolang jouw advocaat of RB het document beoordeeld heeft, toch?
(Roos Vonk)
  maandag 8 juni 2009 @ 12:50:22 #23
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69823047
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
dat er online een heleboel functies staan, betekent ook niet dat jij daar een kans op maakt . Veel bedrijven hebben wel vacatures uitstaan, maar zijn die alleen van plan in te vullen als de mythische 25 jarige WO'er met dubbele afstudeerrichting en 10 jaar ervaring zich meldt. niet lullig bedoelt, maar wat voor functie heb je? PM het anders even als je het hier niet wil plaatsen, maar het klinkt alsof je in een bedrijf a la Getronics/Ordina etc werkt. Dat je bij 1 van die bedrijven een leuk salaris had + auto, betekent NIET dat je dat weer zo snel bij een ander bedrijf zal vinden in de huidige omstandigheden.
bedenk dat het een stuk fijner soliciteerd vanuit een baan, dus ook al moet je in functie of salaris tijdelijk achteruitgaan om nu niet op straat te staan zou ik dat aannemen. Dan wel gelijk als een gek zoeken naar een baan op het nivo dat je nu hebt, maar vanuit de WW is het minder goed zoeken.
Ik ben een SAP consultant (nog redelijk junior), en heb een verleden als ICT Applicatiebeheerder(3/4 jaar).
Werk niet bij Getronics/Ordina maar bij een 'kleinere' soortgelijke onderneming waarvan ik de naam nog niet van bekend kan maken

ps: Waar kan ik terecht als ik niet lid ben van een vakbond, heb je geen vereniging waar je gratis om advies kan vragen?
  maandag 8 juni 2009 @ 12:52:22 #24
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69823091
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:50 schreef Essebes het volgende:

[..]

misschien een optie voor jou: ik heb in mijn beeindigingsovereenkomst opgenomen, dat mijn oude werkgever gedurende X maanden mijn WW-uitkering aanvult tot 100% van mijn oude salaris. En, dat als ik een nieuwe baan vind met een lager salaris, dat ook dat lagere salaris, gedurende de X maanden nog aangevuld wordt.

Dit soort afspraken zijn dus ook in een beeindigingsovereenkomst op te nemen
en natuurlijk teken je niks, zolang jouw advocaat of RB het document beoordeeld heeft, toch?
Dat is een mogelijkheid, al heb ik liever een bedrag ineens zodat ik meteen voorzien ben voor de komende 2/3 maanden.
Ik teken inderdaad niks, als het goed is kan ik om een paar dagen bedenktijd vragen neem ik aan?
pi_69825249
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
dat er online een heleboel functies staan, betekent ook niet dat jij daar een kans op maakt .
Precies Net weer 2 afwijzingen binnen gekregen op vacatures die nagenoeg gelijk zijn aan mijn vorige banen en dingen die als een rode draad door mjn opleiding/werkervaring lopen.
quote:
Dan wel gelijk als een gek zoeken naar een baan op het nivo dat je nu hebt, maar vanuit de WW is het minder goed zoeken.
Waar baseer je dat op dat vanuit WW minder goed zoeken is? Het voelt minder prettig, dat wel. Heel veel minder prettig als je WEER een afwijzing krijgt. Dar grossier ik in, want ik geloof dat er alleen nog maar vacatures geplaatst worden om mensen van 21 met 10 jaar ervaring binnen te halen.
pi_69825325
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:50 schreef VinnieJones het volgende:
ps: Waar kan ik terecht als ik niet lid ben van een vakbond, heb je geen vereniging waar je gratis om advies kan vragen?
Je kunt de wetswinkel proberen, maar of je daar voldoende goed advies krijgt op arbeidsrecht? Die zijn meer gespecialiseerd op buren- en consumentenrecht.

Rechtsbijstandsverzekering snel afsluiten werkt ook niet, want die hebben vaak een termijn van 3 maanden waarin je geen beroep mag doen met zaken die van te voren al liepen.
  maandag 8 juni 2009 @ 14:19:42 #27
65960 sanger
pi_69825481
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:11 schreef Osramp het volgende:
Waar baseer je dat op dat vanuit WW minder goed zoeken is? Het voelt minder prettig, dat wel. Heel veel minder prettig als je WEER een afwijzing krijgt. Dar grossier ik in, want ik geloof dat er alleen nog maar vacatures geplaatst worden om mensen van 21 met 10 jaar ervaring binnen te halen.
Je kutn jezelf beter verkopen als je nog een baan hebt. Werkt psychologisch door bij de werkgever.
pi_69828108
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Je kunt jezelf beter verkopen als je nog een baan hebt. Werkt psychologisch door bij de werkgever.
Okee, wist ik niet. Ik heb gelukkig nog vrijwilligerswerk gevonden zodat het niet helemaal op bankzitten en afwachten lijkt.
Maar net met een detacheringsfirma gesproken, en daar kreeg ik gewoon te horen in een leuk gesprek, dat er gewoonweg GEEN werk is. En nog maar helemaal de vraag of het dit jaar nog aantrekt. Hoop niet dat dat waar is, dan stopt mijn wereld toch wel met draaien.
  maandag 8 juni 2009 @ 16:06:02 #29
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_69828579
quote:
Hoop niet dat dat waar is, dan stopt mijn wereld toch wel met draaien.
Laatste tijd het nieuws nog een beetje gevolgd?
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  maandag 8 juni 2009 @ 16:31:15 #30
65960 sanger
pi_69829398
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:50 schreef Osramp het volgende:

[..]

Okee, wist ik niet. Ik heb gelukkig nog vrijwilligerswerk gevonden zodat het niet helemaal op bankzitten en afwachten lijkt.
Maar net met een detacheringsfirma gesproken, en daar kreeg ik gewoon te horen in een leuk gesprek, dat er gewoonweg GEEN werk is. En nog maar helemaal de vraag of het dit jaar nog aantrekt. Hoop niet dat dat waar is, dan stopt mijn wereld toch wel met draaien.
Ik zit in de uitzendbranche en heb nieuws voor je; het zal niet aantrekken.
pi_69829475
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:06 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Laatste tijd het nieuws nog een beetje gevolgd?
Ja, maar daar haal ik niet uit dat het nou binnen (zeer) afzienbare tijd (veel) beter zal gaan. Huizenmarkt in de VS trekt weliswaar wel weer aan, dat wel. Maar de beurzen dalen en stijgen alsof een chimpansee aan de hendels is aan het trekken.
Ik heb ook nog gehoord van een bekende econoom, die voorspelde verbetering aan het einde van het jaar. Maar hoe betrouwbaar is dat nou als ze deze recessie niet eens hadden voorzien??

Dus elk goed nieuws is welkom.
  maandag 8 juni 2009 @ 16:41:24 #32
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_69829732
quote:
Ja, maar daar haal ik niet uit dat het nou binnen (zeer) afzienbare tijd (veel) beter zal gaan
Dat was precies mijn punt. Reken er maar niet op dat binnen afzienbare tijd de markt voor detacheerders gaat aantrekken. Overal hoor ik verhalen dat juist de (dure) externe medewerkers er uit vliegen en/of vervangen worden door internen. Volgens mij hebben de zelfs meeste detacheerders op dit moment een aannamestop en ziet het er niet naar uit dat dit op korte termijn gaat veranderen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_69829844
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zit in de uitzendbranche en heb nieuws voor je; het zal niet aantrekken.
Niet als in nooit, of niet dit jaar maar volgend jaar?
pi_69830033
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:41 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Dat was precies mijn punt. Reken er maar niet op dat binnen afzienbare tijd de markt voor detacheerders gaat aantrekken.
Dat zal me ook jeuken of het voor detacheerders beter zal gaan. Ik wil gewoon werk, liefst gewoon direct bij een bedrijf. Ik heb niks tegen detachering, heb er een hele tijd in gezeten. Maar het is nu niet zo dat ik het liefste via een detacheerder aan de slag ga.
Als ik nou maar wist dat eind dit jaar, begin volgend jaar weer kansen zijn. Goede vooruitzichten maken het probleem draagbaar.
Ik ben gewend om aan elk probleem te werken (heb echt wel mijn deel problemen gehad). Het probleem van geen werk in deze tijd valt moeilijk aan te pakken. Twee bedrijven hadden me graag in dienst genomen, maar die zijn nu ook al mensen aan het ontslaan wegens de omzetdalingen. Het ligt niet zozeer aan je kennis of kunde, maar gewoon de markt vraagt niet om meer arbeid.
  maandag 8 juni 2009 @ 16:59:16 #35
153506 Captain_Fabulous
pi_69830380
Detacheren zoals we in de afgelopen jaren hebben gezien is gewoon voorbij. de tarieven zijn enorm geknepen, en de grootafnemers als banken en verzekeringen hebben nog een hele tijd de hand op de knip.
Welcome in the brave new world.
pi_69831110
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Detacheren zoals we in de afgelopen jaren hebben gezien is gewoon voorbij. de tarieven zijn enorm geknepen, en de grootafnemers als banken en verzekeringen hebben nog een hele tijd de hand op de knip.
Welcome in the brave new world.
Ik heb niks met detacheren gelukkig, ik wil gewoon WERK en hoeft niet zo nodig detachering te zijn.
En het is natuurlijk wel waar dat hun tarieven best een aardige kostenfactor waren. Heb zelf wel eens zaken ermee gedaan, maar het tarief van het bureau legde behoorlijk wat gewicht in de schaal. Net als met wervings- en selectiebedrijven die 2 tot 3 maandsalarissen voor een bemiddeling vragen.
  maandag 8 juni 2009 @ 17:39:24 #37
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69831751
Monsterboard search:

Automatisering/ICT + Netwerk/Systeembeheer + Sap
= +300 results.

Werk zat
  maandag 8 juni 2009 @ 18:01:15 #38
153506 Captain_Fabulous
pi_69832565
Als je jaren ervaring in SAP hebt ja...maar ik hoop dat je snel er wat moois tussen kan vinden.
pi_69836607
Maar werk vinden in de techniek kan ik dus dit jaar wel bijna vergeten?
Hopelijk heeft het onderwijs iets voor me, en anders de IT omscholing, waar ik mee bezig ben te krijgen, gewoon keihard doorzetten.
  maandag 8 juni 2009 @ 21:27:54 #40
153506 Captain_Fabulous
pi_69841172
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:51 schreef Osramp het volgende:
Maar werk vinden in de techniek kan ik dus dit jaar wel bijna vergeten?
Hopelijk heeft het onderwijs iets voor me, en anders de IT omscholing, waar ik mee bezig ben te krijgen, gewoon keihard doorzetten.
Het is moeilijk, niet onmogelijk...Niet gelijk de moed opgeven. Maar dit is wel 1 van die jaren waarin je goed moet nadenken wat je wil en kan, dat wel. En welke markt op jouw skills zit te wachten. Zodra je dat weet, en dat accepteerd ben je al een stuk in de goede richting.
pi_69843352
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar dit is wel 1 van die jaren waarin je goed moet nadenken wat je wil en kan, dat wel. En welke markt op jouw skills zit te wachten.
Dat klinkt meer naar een plan dat je zou gebruiken als er keus genoeg is als werkzoekende. 3 jaar geleden kon je "overal" aan de slag als je een hamer van een beitel kon onderscheiden (naja, voorbeeldje). Nu zou ik blij zijn met werk, heel erg goed/leuk/passend/interessant werk komt dan wel weer een keer.
Hooguit kan ik het zien in het licht van bedrijven die nu mensen in de IT willen opleiden, met ondersteuning van het UWV. Daar twijfel ik wel over, op zich wél een van mijn interesses. In jouw stelling dat dus niet doen en meer bij je leest/hart blijven is voor mij het enige wat ik daaruit kan halen dan.

Maar momenteel zit het echt niet mee. Er zijn weinig passende vacatures en ook daar staan tigtallen mensen om te dringen. Geloof niet dat ik het nog een jaar uithoud, op de bank zittend.

[ Bericht 8% gewijzigd door Osramp op 09-06-2009 09:31:17 ]
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:48:37 #42
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_69869698
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:14 schreef Osramp het volgende:

[...]
Geloof niet dat ik het nog een jaar uithoud, op de bank zittend.
Heb je serieus geen andere hobby's/activiteiten thuis dan bankzitten?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_69873939
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:48 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Heb je serieus geen andere hobby's/activiteiten thuis dan bankzitten?
Natuurlijk wel hobbies, da's het probleem niet. Huishoudelijke zaken nemen al zowat 1 dag in beslag. Solliciteren minstens 2 dagen, meestal 3. Dan neem ik 1-2 middagen om te fietsen. Ik moet echt om 7:00 opstaan om alles gedaan te krijgen.
Het gaat niet erom "de tijd om te krijgen", dat lukt wel. Maar ik vind het zo zinloos, niks voor je geld doen. Daarom heb ik ook vrijwilligerswerk aangenomen voor 2 middagen, kan ik de ochtenden solliciteren. En de avonden waren leeg, wat we niet gewend waren. Dan kan poetsen/boodschappen ook wel weer terug naar de avond.

Het gaat om het nutteloze gevoel! Dat is wat me raakt. Ik heb tot 26 jaar op school gezeten, mbo en hbo techniek gedaan en het lijkt niks waard te zijn. Dat is het zure.
En ik hoor regelmatig dat men me best wil aannemen, maar er is gewoonweg geen geld/omzet/toekomst/whatever voor. Elk bedrijf knijpt z'n kont dicht voor de toekomst, niemand weet immers hoe het er uit gaat zien en wanneer het eens een keer beter gaat.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:26:41 #44
65960 sanger
pi_69874944
Zeker in de techniek en bouw wordt het zeuren helaas.....
pi_69875266
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:26 schreef sanger het volgende:
Zeker in de techniek en bouw wordt het zeuren helaas.....
Ik merk het dagelijks. Zelfs nu met ww probeer ik zoveel mogelijk in te teren en geld te sparen. WW loopt maximaal tot juli 2009, daarna bijstand. Maar zolang wil ik niet eens op die zak teren, ook al heb ik er zat aan bijgedragen.
Misschien gaat het eind volgend jaar iets vooruit. Daarna moet ik echt in het park gaan bedelen. En ik doe best wel moeite om aan werk te komen. Elke week een sloot brieven de deur uit. Zucht....er is gewoon geen werk. Maar blijven proberen toch.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:40:28 #46
65960 sanger
pi_69875387
Tja, ik zou haast zeggen kom bij ons werken. Maar ik denk dat je aan uitkering meer krijgt dan wat ik je kan aanbieden
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:47:16 #47
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_69875612
Ik ben ook ontslagen door een detacheerder. Eind maart hoorde ik dat ik per 1 mei op straat zou staan. Per 1 mei heb ik gewoon een vaste baan gevonden, dus uiteindelijk viel de schade erg mee. De communicatie liet wel te wensen over, van de ene op andere dag hoorden we het. De mensen die mochten blijven waren stuk voor stuk de type slijmballen. Ik kreeg trouwens 1 1/2 maandsalaris mee (was 1,5 jaar in dienst) en natuurlijk de nog uitstaande vakantiedagen. Ik hoorde dat het met de afgeslankte vorm van het bedrijf nog steeds slecht gaat, ik hoop dat dat klerebedrijf alsnog failliet gaat, tenminste nog wat genoegdoening.
pi_69875640
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:40 schreef sanger het volgende:
Maar ik denk dat je meer krijgt dan wat ik je kan aanbieden
Doe eens een voorzetje ?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:24:52 #49
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69879564
Nog steeds niks gehoord, hopelijk blijft dat deze week zo. Maar ben bang dat ze donderdag/vrijdag één voor één mensen het slechte nieuws gaan brengen.

We wachten af
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:40:34 #50
65960 sanger
pi_69880151
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:48 schreef Osramp het volgende:

[..]

Doe eens een voorzetje ?
Het WML (¤ 7,97 p/u).
pi_69880454
ik ben benieuwd. Mijn werkgever heeft tot heden toe nog steeds niemand ontslagen .
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:16:21 #52
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_69928438
*** update ***

* vanaf 1 augustus uit elkaar.
* 1 maandsalaris mee.
* Ze vergoeden juridische kosten(bv advocaat) voor mij tot 500 euro.
* Kan deelnmenen aan een werk/loopbaan advisbureau /coaching gedoe.
* Aanvullende vergoeding bovenop m'n WW mocht ik ervoor in aanmerking komen na augustus.

En ze zijn bereid mijn eerdere studiekosten (collegegeld) te betalen die ik nog open heb staan. (700 euro).

Wordt weer solliciteren dus
pi_69929898
Niet leuk om ontslagen te worden, ik weet er alles van. Thuiszitten is nog minder prettig

Maar het bedrijf neemt op een goede manier afscheid van je, je kunt nog doorwerken en ruim 2 maanden alvast solliciteren. Begeleiding naar een nieuwe baan en aanvulling ww is ook wat waard, zeker als je daarnaast ook nog wat geld meekrijgt.

Succes met solliciteren, hopelijk zit je in een betere sector/hoek van het land als ik.
In de techniek in Limburg is namelijk geen zak te doen. Voor mij verhuizen of omscholen dus.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:16:24 #54
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69930846
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:24 schreef VinnieJones het volgende:
Nog steeds niks gehoord, hopelijk blijft dat deze week zo. Maar ben bang dat ze donderdag/vrijdag één voor één mensen het slechte nieuws gaan brengen.

We wachten af
Tsja, iets anders kun je ook niet.
Monsterboard. Die wordt zelfs in deze tijden nog gelezen.
En tip: zet gewoon je naam en telnr erin openbaar, dan bellen ze. zet je je cv anoniem erop, dan reageren recruiters heel wat minder snel.
How can I make this topic about me?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 04:56:46 #55
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_70503603
Na wat onderhandelen, 1,5 maand vergoeding uitgekregen.

Alles inmiddels getekend.

Nu naar UWV en inschrijven voor WW denk ik.
En ondertussen volop solliciteren.
pi_70587205
En bij ons zoeken ze nog zeker wel 150 man we hebben echt veelte weinig mensen
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:38:12 #57
65960 sanger
pi_70588461
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:48 schreef Ab-Normaal het volgende:
Dat klinkt interessant. Ik stuur je even een PM
pi_70601575
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:48 schreef Ab-Normaal het volgende:
Alliander?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:20:01 #59
65960 sanger
pi_70602580
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:21 schreef Osramp het volgende:

[..]

Alliander?
Stuur hem anders een PM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')