Wat is fytotherapie? *benieuwd*quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:56 schreef freecell het volgende:
Zo te zien is het eerste middel fytotherapie en het tweede middel homeopathie
Ik zou voor de eerste gaan
Ik zag het net staan in de OP inderdaadquote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:00 schreef spoor4 het volgende:
D# geeft ook aan dat het middel # keer is verdund met 1 op 10 geloof ik.
dat is ook mijn mening over homeopathiequote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:59 schreef spoor4 het volgende:
Volgens de homeopathie werkt een middel beter als je het sterker verdund. Ik zou gewoon kraanwater drinken.
Er zijn wel veel mensen die er baat bij hebbenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:14 schreef _LotT het volgende:
[..]
dat is ook mijn mening over homeopathie
Sowieso doet een stof als "nux vomica" al vermoeden dat het homeopathie is. Het principe is dat je een erg giftige stof neemt die misselijkheid veroorzaakt en die vervolgens extreem gaat verdunnen. En dan zou het spontaan de omgekeerde werking krijgen. Gaat compleet in tegen alle logica. Maar goed, de placebowerking is er sowieso.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik zag het net staan in de OP inderdaad
Allebei homeopathie dus, niet zoveel verschil in samenstelling![]()
Dus een D-4 is:
één druppel stof op 10 water of alcohol, daarvan
één druppel op op 10 water of alcohol, daarvan
één druppel op op 10 water of alcohol, daarvan
één druppel op op 10 water of alcohol.
Hoi
Ik vind homeopathie ook onlogisch, maar als je bijvoorbeeld digitalis (vingerhoedskruid neemt) en dat opeet, ga je dood aan een hartstilstand.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:17 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Sowieso doet een stof als "nux vomica" al vermoeden dat het homeopathie is. Het principe is dat je een erg giftige stof neemt die misselijkheid veroorzaakt en die vervolgens extreem gaat verdunnen. En dan zou het spontaan de omgekeerde werking krijgen. Gaat compleet in tegen alle logica. Maar goed, de placebowerking is er sowieso.
fytotherapie it isquote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:39 schreef Icosahedron. het volgende:
Het beste medicijn is nog altijd cannabis.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:08 schreef Buschetta het volgende:
Reisziekte
Dat is volgens mij gewoon een psychologische aandoening.
Jawel hoor..quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:09 schreef freecell het volgende:
[..]
Mag ik je morgen 3 uur in verschillende kermisattracties zetten? AAAAH?
De mexicaanse griep is ook een pshychologisch aandoening?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:08 schreef Buschetta het volgende:
Reisziekte
Dat is volgens mij gewoon een psychologische aandoening.
Ik vind m&m's niet lekkerquote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:16 schreef SpecialK het volgende:
Dan zijn die M&M's echt perfect. Ze hebben het homeopathische effect en ze geven je wat suiker.
Ik heb zelf Simulation Sickness... Is kut ja. Maar wel psychologisch.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:15 schreef Keiichi het volgende:
[..]
De mexicaanse griep is ook een pshychologisch aandoening?
Je moet eens weten hoe beroerd het is om reisziek te zijn.
Klopt, maar dit is juist het idee achter homeopathie. Dat luidt similia similibus curentur, d.w.z. 'het gelijke wordt door het gelijke genezen'. Je neemt dus een braakmiddel, lost hiervan een heel klein beetje op en water (en schudt het, erg belangrijk!) en neemt hiervan weer een heel klein beetje (1/10e of 1/100e) en lost dit weer op.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:14 schreef Keiichi het volgende:
Ipecacuanha wordt volgens de engelse wikipedia gebruikt om juiste braken op te wekken, wat je bij reisziekte juist wilt voorkomen
Paracetamol zit volgens mij in geen enkele plant. In wilgenbast zit salicylzuur wat de basis vormde voor acetylsalicylzuur, Aspirine.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:09 schreef freecell het volgende:
en stiekem was paracetamol (dat is een boombast) vroeger ook fytotherapie.
quote:Wie geen reguliere middelen tegen reisziekte wil gebruiken, of teveel last heeft van bijwerkingen, kan een kruidenmiddel proberen. Een middel dat niet versuft en wel te koop is bij de gewone apotheek, is capsules met gemberpoeder. Gemberpoeder werkt niet versuffend. In plaats van capsules kun je ook gewoon gemberpoeder nemen: neem hiervan een theelepel gemberpoeder (eventueel met water vermengd), en neem dit in een half uur voor het vertrek innemen. Net als bij gewone medicijnen heeft inname van gemberpoeder tijdens de reis geen zin. Gemberthee of het kauwen op een stukje gekonfijte gember kan ook helpen. Gekonfijte gember kun je zelf maken: schil een groot stuk verse gember en hak het fijn. Maak siroop door 1 kop suiker in 4 koppen water op te lossen. Voeg de gember toe en laat het mensel sudderen tot de wortel zacht is. Laat de siroop een nacht staan, zeef het en giet het in gesteriliseerde potten. Behalve tegen reisziekte werkt het tegen winderigheid, rillingen, verkoudheid en slechte bloedcirculatie.
Gember is het bekendste kruidenmiddel tegen reisziekte. Andere kruiden die ook wel worden gebruikt, zijn Roomse kamille en malrove. Voor deze kruidenmiddelen geldt: niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Na advies van de huisarts is het mogelijk vitamine B6 extra te nemen als middel tegen reisziekte.
Je hebt gelijkquote:Op zondag 7 juni 2009 17:04 schreef Orlistat het volgende:
[..]
Paracetamol zit volgens mij in geen enkele plant. In wilgenbast zit salicylzuur wat de basis vormde voor acetylsalicylzuur, Aspirine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |