abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69775919
Gisteren was het kennelijk Wereld Natuurdag en in meer dan 50 landen was de première van de documentaire HOME te zien.

De film gaat over de impact van de mens op de aarde en dan met name over de laatste 50 jaar. Er komen een aantal feiten aan bod die samen met de beelden laten zien in hoeverre de aarde wordt uitgeput door de mens.

Het is echt spectaculair en ook schokkend om te zien. Voor wie deze ruim 90 minuten durende film gisteren heeft gemist is er tot 14 juni de mogelijkheid om 'm helemaal op YouTube te bekijken.

Volgens mij start de film wat langzaam op (ik heb alleen het laatste uur kunnen zien) maar ik zou het echt een kans geven, als je de tijd er voor hebt.

http://www.youtube.com/homeproject

*Ik hoop dat dit het juiste subforum is voor dit bericht
pi_69776482
Politiek bedoel je?
Geen aarde subforum?
Wetenschap?
Filsofie?

Mooi begin trouwens...

[ Bericht 34% gewijzigd door hardromacore op 06-06-2009 20:18:09 ]
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:46:30 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69778629
16 minutes in en nu al hoofdengeschud om een hele trits van conclusies en ongefundeerde waardeoordelen van de narrator.

Jammer want de beelden zijn prachtig.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:58:42 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69778966
Indefat iiii gable
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_69863822
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 19:22 schreef hardromacore het volgende:
Politiek bedoel je?
Geen aarde subforum?
Wetenschap?
Filsofie?

Mooi begin trouwens...
Had inderdaad beter in het aarde subforum gekund, maar misschien dat het hier kan blijven staan.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:46 schreef SpecialK het volgende:
16 minutes in en nu al hoofdengeschud om een hele trits van conclusies en ongefundeerde waardeoordelen van de narrator.

Inderdaad prachtige beelden maar wat bedoel je precies met de ongefundeerde waardeoordelen? Vooraf is er vanzelfsprekend een groot onderzoek geweest en de feiten komen nu naar boven.
pi_69876551
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:46 schreef SpecialK het volgende:

Hoe erg is dit?
Want ik ben zelf altijd wel geinteresseerd in een goede documentaire, maar ik heb geen zin om anderhalf uur propaganda te gaan kijken..

zag trouwens dat ie ook op rtl is uitgezonden, dus met NL ondertiteling:
link

Ik zal het deze week een kans geven, maar ik ben wel erg benieuwd nu. Zeker als ik de reacties lees op de youtube pagina (zeer gemengd van 'prachtig' tot 'CO2 hoax propaganda bs').
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:49:16 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69882649
Mijn probleem met de docu is dat er een aantal punten zijn waarop de narrator ontiegelijk veel waardeoordelen hecht aan interpertaties van bepaalde feiten. Ik snap natuurlijk dat dat hoort bij het doel van zo'n film maar ik erger mij daar wel actief aan. Er zitten gewoon wel een paar goeie punten in waarvan je denkt we zijn idd niet zo goed bezig maar een hoop van de negatieviteit is slechts gebaseert op de emotie van de schrijvers van deze docu en dat is vervelend.
pi_69882788
Ik vind wel dat ze het vooral maar vanaf één kant belichten. Bekijk het ook eens van de andere kant, ten koste van het milieu kunnen we misschien sneller uit de recessie klimmen? Zou je dan voor de economie of milieu kiezen? Denkd at we niets anders willen dan zo snel mogelijk weer uit dat dal proberen te klimmen voordat we er nog verder in vallen.
pi_69887911
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:53 schreef F04 het volgende:
Ik vind wel dat ze het vooral maar vanaf één kant belichten. Bekijk het ook eens van de andere kant, ten koste van het milieu kunnen we misschien sneller uit de recessie klimmen? Zou je dan voor de economie of milieu kiezen? Denkd at we niets anders willen dan zo snel mogelijk weer uit dat dal proberen te klimmen voordat we er nog verder in vallen.
En dan over 20 jaar weer een crisis?
Maar idd ik schat dat de mens zichzelf te belangrijk vind en te weinig kan veranderen.

Het lijkt me zeer onverantwoordelijk dat 1 dier het verpest voor de rest.
pi_69889612
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:49 schreef SpecialK het volgende:
Mijn probleem met de docu is dat er een aantal punten zijn waarop de narrator ontiegelijk veel waardeoordelen hecht aan interpertaties van bepaalde feiten. Ik snap natuurlijk dat dat hoort bij het doel van zo'n film maar ik erger mij daar wel actief aan. Er zitten gewoon wel een paar goeie punten in waarvan je denkt we zijn idd niet zo goed bezig maar een hoop van de negatieviteit is slechts gebaseert op de emotie van de schrijvers van deze docu en dat is vervelend.
En waarom vind je de waarheid, hun emoties, vervelend?
Ik zie hier enkel en docu gebasseerd op feiten, die idd met waardeoordelen op de proppen komt, die mijns inziens ook tot de waarheid behoren, of iig van grote solidariteit uitgaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door hardromacore op 10-06-2009 10:41:14 ]
pi_69901516
De documentaire is bedoeld als waarschuwing met de boodschap dat er snel zaken moeten veranderen, anders zal het er somber uit zien voor ons allemaal.

Het is logisch dat hierdoor de negatieve kant wordt belicht, hier kunnen we gewoon niet meer omheen. Aan het eind van de documentaire worden echter ook positieve punten genoemd die een sprankje hoop bieden.

@ Boswachtertje; bedankt voor de link!

@ F04; hopelijk besef je dan ook wat voor gevolgen dat zal meebrengen voor de aarde, en voor ons. De crisis is tijdelijk, maar de huidige grootschalige vernietiging zal voor de mens onherstelbaar zijn.
pi_70863219
Heb net de docu in zijn geheel bekeken. Wat een prachtige beelden
De film begint heel erg traag, maar gaat het sneller. Uiteraard wel waardeoordelen en soms denk ik wel eens 'wat wil ze nou? Als ook de armen allemaal naar onze levensstandaard zouden gaan, dan gaat de vernietiging van de Aardse resources nog sneller'

Door die prachtige beelden wel veel mooier dan Al Gore's AIT docu. Je krijgt meteen zin in een vakantie naar dat soort gebieden. Dat dorp in Mali, Djenne bijvoorbeeld (met al die witte kleihuisjes).
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_70957190
Zeer indrukwekkende documentaire
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')