abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:39:17 #51
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_83233310
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:05 schreef ueberduitser het volgende:
op dit moment is er via werkspot een metselaar bij me bezig die 40m1. tuinmuur met 13 stiepen metselt.
Aardige gast, zzp-er, prima prijs en heeft vandaag zelfs een extra mannetje meegenomen zodat hij zeker weet dat het deze week klaar is.
Gisteren heb ik hem geholpen en behoorlijk over werkspot gepraat, maar hij zelf vindt het enorm duur en er zitten behoorlijk wat rotte appels op werkspot die vaak tegen woekerprijzen zaken aannemen.

Tot nu toe bevalt mij het goed, zal in het weekend het resultaat wel eens laten zien.
m'n metselaar schiet wel redelijk op, maar begint al te stijgeren, hij heeft zich flink verkeken op het werk en is veel langer bezig dan verwacht. Jammer voor hem, het is aangenomen werk en hij heeft van tevoren de situatie bekeken.
Hij begon te zeuren dat ik de fundering zou doen, heb ik ook gedaan, maar bij hem hoorde daar het vuile metselwerk tot maaiveld bij. Ik zeg: fundering is beton storten of stroken metselen, alles wat je daarop doet is opgaand werk. Heeft niet meer met de fundering te maken. Stil was het.
Hij heeft nu al zo'n 2,5 dag een mannetje mee en die moet hij ook betalen volgens hem. Maakt me niet uit, al komt hij met 100 man, prijsafspraak is prijsafspraak.
Was echt niet van plan meer te gaan betalen.
fotow van dinsdag:
pi_84019497
en hoe is het ondertussen verder gegaan?
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:31:52 #53
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84039596
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef oppertukker het volgende:
en hoe is het ondertussen verder gegaan?
Tja, heel verhaal

De donderdagmiddag is hij redelijk opgeschoten en we hadden afgesproken dat hij vrijdag vroeg zou beginnen en dan langer door zou gaan om het zeker vrijdags af te krijgen. De week erop had hij namelijk een ander project.
Goed, kom ik vrijdagmiddag voor 17:00 uur al thuis, is hij aan het opruimen en de muurtjes niet af, ik denk WTF... Hij had die dag 2 muurtjes van 3,20 meter gemetseld, er moest nog 1 stukje van 3,20 meter en 1 stukje van 2,20 meter. (ik had op de terugweg al een naar onderbuikgevoel)
Begint hij direct weer te klagen dat het hem zo tegen gevallen is en dat we eens over moesten praten.
Niet dus, prijsafspraak is prijsafspraak.
Begon hij weer te zeuren over het vuil-metselwerk dat ik volgens hem zou doen en dat hij nu dus een paar duizend stenen meer moest vermetselen. Niet dus, want toen hij van tevoren het werk heeft bekeken, heb ik duidelijk uitgelegd dat ik de fundering stort, hij ca. 1500 vuile stenen en 3500 schone stenen moest vermetselen, 5 lagen vuil, 5 lagen schoon+rollaag).
Ik heb vanwege een tekort aan vuile stenen nog een tas kalkzandsteen aan laten rukken, dat is het enige wat hij aan meerwerk had in feite.

Ik heb gezegd dat ik het zat was, dit eigenlijk van tevoren al wel gedacht had(ik had maandagavond direct al gezien dat hij het moeilijk kreeg met de tijd), hij kon de prijs krijgen wat we afgesproken hadden en daarmee was het klaar wat mij betreft, ik maak zelf het metselwerk af! Ik heb al zoveel gezeik, ziekte en stress aan m'n kop de laatste tijd, dat ik me hier helemaal niet druk over wil maken(wat ik dus al flink deed).
Hij bood nog wel aan een week later nog eens terug te komen om het af te maken, maar ik hou de eer aan mezelf. De sfeer was verpest immers.
Toen hij weg was vertelde mijn ega nog even dat hij dus die dag ook pas om 09:15 was komen aankakken, en tussen de middag rustig ff een uurtje weg was geweest.

Afgelopen zaterdag met 36 graden onder een grote parasol dus alvast het stukje van 3,20 meter gedaan, komende zaterdag het resterende stukje doen.

En het werk wat ik lever, ik zeker niet van mindere kwaliteit als wat hij als "prof" heeft geleverd.

Zijn beoordeling heb ik dus ook reeël ingevoerd, krap aan zesjes. Heeft zijn beoordeling aardig omlaag gehaald. Eigen schuld

Ik zal wel even weer wat foto's schieten.

Conclusie, werkspot voor mij niet weer!

  woensdag 14 juli 2010 @ 20:51:32 #54
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_84063854
quote:
Zijn beoordeling heb ik dus ook reeël ingevoerd, krap aan zesjes
een voldoende voor iemand die zijn afspraken niet nakomt? je bent te aardig.
pi_84070078
Jeetje ja die man had echt geen voldoende moeten hebben.
Maar succes hoor, snap dat je hem weg gestuurd hebt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 15 juli 2010 @ 07:36:30 #56
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84077478
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:51 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

een voldoende voor iemand die zijn afspraken niet nakomt? je bent te aardig.
misschien wel ja, maakt me nu ook meer niet uit. Ik ben wat dat betreft er klaar mee.
Moet eigenlijk gewoon zoals normaal alles zelf doen, dit was met werkspot dus ook eenmalig.

zoals beloofd ff wat foto's zoals het er vanochtend bij stond...



laatste kleine stukje op de 2e foto moet ik nog, halve dag werk.
Aanvullen en dan ik ga zelf betonafdekkers maken.

Grüße....
pi_84077534
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:36 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

misschien wel ja, maakt me nu ook meer niet uit. Ik ben wat dat betreft er klaar mee.
Moet eigenlijk gewoon zoals normaal alles zelf doen, dit was met werkspot dus ook eenmalig.

zoals beloofd ff wat foto's zoals het er vanochtend bij stond...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

laatste kleine stukje op de 2e foto moet ik nog, halve dag werk.
Aanvullen en dan ik ga zelf betonafdekkers maken.

Grüße....


Het is echt zo'n mooi huis
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:10:55 #58
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84077713
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Het is echt zo'n mooi huis
dank! Alles zelfbedacht en uitgetekend en is daarom ook helemaal ons droomhuis...Het huis is op de houtstek naast de garage in feite klaar.
Nu de tuin nog, maar dat is een meerjarenplan. Daar zullen ze hier nog van op kijken met hun standaard "plant-in-1-dag-alles-vol-op-willekeurige-plekken-net-als-de-buren" tuinen...
pi_84079188
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 08:10 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

dank! Alles zelfbedacht en uitgetekend en is daarom ook helemaal ons droomhuis...Het huis is op de houtstek naast de garage in feite klaar.
Nu de tuin nog, maar dat is een meerjarenplan. Daar zullen ze hier nog van op kijken met hun standaard "plant-in-1-dag-alles-vol-op-willekeurige-plekken-net-als-de-buren" tuinen...
[ link | afbeelding ]


Vind de tuin nu al heel mooi.
Maar mogen wij geen fotoflits rondleiding in je eigen topic?
Ga de plaatjes eens bekijken

Ooh die boom rechtsbovenin wat gaaf!! Ben benieuwd hoe irl eruit komt te zien.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:44:34 #60
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_84079483
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]



Maar mogen wij geen fotoflits rondleiding in je eigen topic?
Poeh, bijvoorbeeld dan van begin bouw tot nu zeg maar? Dat is wel het mooiste eigenlijk.
Zal ik echt even voor moeten gaan zitten, maar op zich wil ik best eens er naar kijken of me dat lukt.
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:19:39 #61
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_84080431
Vind de TT misleidend, Werkspot is een medium en brengt vraag en aanbod bij elkaar maar is geen partij.
De betrouwbaarheid is dus recht evenredig met het aanbod daarvan.

Ervaringen met kleine aannemers zou beter zijn denk ik
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_84080557
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:44 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Poeh, bijvoorbeeld dan van begin bouw tot nu zeg maar? Dat is wel het mooiste eigenlijk.
Zal ik echt even voor moeten gaan zitten, maar op zich wil ik best eens er naar kijken of me dat lukt.


Is voor jezelf misschien ook leuk kun je meteen alles op volgorde zetten voor een fotoalbum

Maar take your time
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_84080579
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:19 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Vind de TT misleidend, Werkspot is een medium en brengt vraag en aanbod bij elkaar maar is geen partij.
De betrouwbaarheid is dus recht evenredig met het aanbod daarvan.

Ervaringen met kleine aannemers zou beter zijn denk ik


Betrouwbaarheid van het aanbod via werkspot dan
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:27:13 #64
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_84080696
ok ;-)

Mijn ervaringen beperken zich tot het gevoel kirjgen van prijsstellingen
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_84081979
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:
ok ;-)

Mijn ervaringen beperken zich tot het gevoel kirjgen van prijsstellingen
Hoe bedoel je dat?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:46:32 #66
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_84083454
Door naar klussen te kijken die vergelijkbaar zijn en de biedingen daarop krijg je een aardig gevoel voor prijzen. Het is dan makkelijker om bijvoorbeeld via marktplaats een aannemertje aan te schrijven of de gouden gids te gebruiken.

referentiekader zeg maar
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_84094437
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:46 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Door naar klussen te kijken die vergelijkbaar zijn en de biedingen daarop krijg je een aardig gevoel voor prijzen. Het is dan makkelijker om bijvoorbeeld via marktplaats een aannemertje aan te schrijven of de gouden gids te gebruiken.

referentiekader zeg maar


Ah zo
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109692507
* knip *

Reclame maken is op deze manier niet toegestaan.

[ Bericht 80% gewijzigd door Vonkenboer op 30-03-2012 17:14:23 ]
pi_116452213
Ik heb meerdere ervaringen met Werkspot, de meeste zijn niet positief. De bedrijfjes (vaak zijn het éénmans bedrijfjes of een klusser zonder aantoonbare kennis of ervaring) doen de klus meestal tegen het laagste tarief en dat vaak ten nadele van de kwaliteit van het werk en de gebruikte materialen. Mijn ervaring is dat ze de klus er zo eenvoudig en zo snel mogelijk uitvoeren, met gebruik van zo weinig mogelijk materialen of van materialen van mindere kwaliteit! Als je uiteindleijk meer kwaliteit (wat je ook verwacht) eist, moet er achteraf meer betaald worden waardoor je eigenlijk de installateur uit je dorp had kunnen vragen deze klus te klaren.

Daarnaast doen de klussers op Werkspot vaak wat ze zelf het beste uitkomt, dwz door de anonimiteit (communicatie enkel dmv email of een 06 nummer) komen ze vaak hun afspraken niet na. Zo heb ik meerder keren op een klusser zitten wachten nadat we voor de zoveelste keer een afspraak hebben gemaakt. Hij gaf aan onderweg te zijn maar is nooit aangekomen. Uiteindlijk hebben we deze mijnheer netjes bedankt en de klus afgezegd.

Bij het plaatsen van een negatieve reactie (referentie) op werkspot op een bepaalde klus wordt deze vaak afgedaan als een leugen omdat ze namelijk een lijst met goede referenties hebben. Vaak wordt een slechte referentie door Werkspot zelf verwijderd. Dit om privacy redenen voor de klusser of het bedrijfje, maar dit gaat natuurlijk weer om geld want Werkspot zit niet op negatieve reacties op hun site te wachten. Ga zelf maar na, de negatieve referenties op een klus hebben ook hun weerslag op het succes van de Werkspot site zelf.

Let op! goede lovende referenties op Werkspot of andere klussites kunnen ook fake referenties zijn die ze zelf op Werkspot hebben gezet. Dit doen ze mbv zelf aangemaakte fake emailadressen en zelf aangemaakte fakeklussen (en dat is bij deze slechte klussers vaak zo).

Laat je niet misleiden en staar je niet blind op de lovende refenrenties op Werkspot of andere klussites! Vaak zien deze lovende referenties erg op elkaar, in de verschillende referenties bij een bedrijfjes zag ik bv veel lovende referenties staan met daarin dezelfde tekst "... alles naar behoren en volgens de offerte netjes is afgehandeld...".

Jammer dat ook een goed initiatief als Werkspot, je niet kan behoden voor personen met slechte bedoelingen of van slecht allooi. Maar je kan het ook treffen dat je klus wel goed wordt afgehandeld tegen een redelijke prijs. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan welke eisen je aan een klus steld.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 21:41:43 #70
423010 werkspotforum
Werkspotforum.nl
pi_137140781
Hallo,

Speciaal vanwege de extra aandacht die werkspot tegenwoordig krijgt is werkspotforum.nl opgericht. Hier kunt u al uw positieve en negatieve ervaringen delen. Omdat werkspotforum net gestart is, is er nu nog weinig te vinden, daarom roep ik iedereen op die ervaring heeft met werkspot een berichtje in ons forum te plaatsen!

Met vriendelijke groet,

werkspotforum.nl
Werkspotforum.nl, geef je mening over werkspot klussers zonder dat deze verwijderd worden!
pi_137141161
werkspot.nl
kluswebsite.nl

Allemaal fake referenties, malafide bedrijven, vriendjespolitiek en een bedrijf erachter die als je een conflict hebt van alles belooft maar niets doet. Ja meneer we zullen de aannemer erop aanspreken..... volgende gesprek: ja, de aannemer zegt dit en dit...

Primaaa prutsers.

Jammer, niemand is meer te vertrouwen.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 25 februari 2014 @ 21:59:09 #72
423010 werkspotforum
Werkspotforum.nl
pi_137141681
@gieliovd

Exact de reden waarom wij met ons forum zijn gestart. Wij waren erg verbaasd over het feit dat referenties en beoordelingen verwijderd werden. Nu zijn we dit forum gestart waar iedere mening telt en wij hebben ons juridisch optimaal verzekert zodat geen enkele aannemer zijn reputatie kan verbergen.

Het feit is dat er wel degelijk goede aannemers zijn te vinden op werkspot, vandaar dat hier meer duidelijkheid in moet komen vinden wij:)
Werkspotforum.nl, geef je mening over werkspot klussers zonder dat deze verwijderd worden!
  † In Memoriam † dinsdag 25 februari 2014 @ 22:20:43 #73
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137142632
als goede en vakkundige zzp-er maak je op werkspot gewoon geen kans tussen al die beun de hazen.
al die lage prijzen moeten toch ergens vandaan komen? de bedragen die op werk worden geboden zijn soms bizar en bovendien: hoe kan je een prijs vaststellen op basis van: mijn huis moet geschilderd worden; wat gaat me dat kosten? en dan rollen de getallen binnen. onbegrijpelijk waar dat op gebaseerd is.
en je ziet soms de meest branchevreemde bedrijfjes langskomen.

mijn man is gestopt met werk proberen te halen uit werkspot. geld betalen om te mogen reageren en daar 0,0 rendement uithalen omdat er tegen tig beun de hazen niet meer op te bieden is.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 22:33:11 #74
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137143303
Ik zou er nooit een 'mannetje' weghalen. De referenties bieden mij totaal geen inzicht in de kwaliteit die men pretendeert te leveren. Mede omdat diezelfde referenties door vriendjespolitiek tot stand komen. Ik heb meer vertrouwen in de referenties die mijn vrienden geven over de door hun ingeschakelde bedrijven.

Werkspot is het afvoerputje van ondernemend Nederland geworden. Iedere beunhaas adverteert erop, kwaliteit is ver te zoeken en gefundeerde adviezen worden er al helemaal niet gegeven. Hoe sommige beunhazen tot hun prijs komen is mij een compleet raadsel, slechts op basis van een stukje tekst is het onmogelijk een faire prijs neer te leggen. Anderzijds, mensen willen ook niet anders, voor een dubbeltje eerste rang zitten, veel voor weinig, goedkoop en kwaliteit kan nooit samen genoemd worden.

Ik doe liever zaken met een lokaal bedrijf waar ik de werkwijze van ken. Dan maar wat langer sparen om zaken gedaan te krijgen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  † In Memoriam † dinsdag 25 februari 2014 @ 22:44:29 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137143972
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 22:33 schreef cvboer het volgende:
Ik zou er nooit een 'mannetje' weghalen. De referenties bieden mij totaal geen inzicht in de kwaliteit die men pretendeert te leveren. Mede omdat diezelfde referenties door vriendjespolitiek tot stand komen. Ik heb meer vertrouwen in de referenties die mijn vrienden geven over de door hun ingeschakelde bedrijven.

Werkspot is het afvoerputje van ondernemend Nederland geworden. Iedere beunhaas adverteert erop, kwaliteit is ver te zoeken en gefundeerde adviezen worden er al helemaal niet gegeven. Hoe sommige beunhazen tot hun prijs komen is mij een compleet raadsel, slechts op basis van een stukje tekst is het onmogelijk een faire prijs neer te leggen. Anderzijds, mensen willen ook niet anders, voor een dubbeltje eerste rang zitten, veel voor weinig, goedkoop en kwaliteit kan nooit samen genoemd worden.

Ik doe liever zaken met een lokaal bedrijf waar ik de werkwijze van ken. Dan maar wat langer sparen om zaken gedaan te krijgen.
er zitten wel vaklui op hoor, maar die moet je met een lampje zoeken
prijzen voor schilderwerk opgegeven door autoherstelbedrijven, adviesbureau's en andere branchevreemde bedrijven.
en daar zat mijn man dan als vakschilder tussen.
waar anderen hun prijzen op baseren? geen idee. gammaverf misschien?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')