quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:16 schreef J.Herrer het volgende:
Nog steeds niks, maar ik wacht het maar gewoon af. Ik verwacht het wel binnen 2 weken
heb ik ook gehad en mijn zaak is in 2008 al gestaakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:13 schreef Kaar68 het volgende:
Vandaag een grote blauwe envelop. Of ik even een schatting wil doen over wat ik als ondernemer in 2008 heb verdiend. Eind maart netjes als particulier aangifte gedaan, eenmanszaak is pas gestart in maart 2009 dus in 2008 was ik nog helemaal geen ondernemer.
Hier klopt iets niet, en ik hoop niet dat het betekent dat ze mijn particuliere aangifte (lees: teruggave) nu vasthouden totdat ze de schatting over 2008 binnen hebben, ZUCHT!
Er was wel de optie om in te vullen dat de zaak gestaakt was (moet je dus wel insturen lijkt me), niet om aan te geven dat er in 2008 nog helemaal geen zaak was. Geprobeerd te bellen, maar ik was net te laat (kon maar tot 17.00 uur).quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb ik ook gehad en mijn zaak is in 2008 al gestaakt.
Als je goed had gelezen is het een schattingsaangifte voor de jaren 2008 en 2009. Als je verder had gelezen dan kun je aanvinken dat wanneer de al aangifte hebt gedaan over 2008, je over dit jaar verder geen gegevens hoeft in te vullen en alleen de gegevens over 2009 hoeft in te vullen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:13 schreef Kaar68 het volgende:
Vandaag een grote blauwe envelop. Of ik even een schatting wil doen over wat ik als ondernemer in 2008 heb verdiend. Eind maart netjes als particulier aangifte gedaan, eenmanszaak is pas gestart in maart 2009 dus in 2008 was ik nog helemaal geen ondernemer.
Hier klopt iets niet, en ik hoop niet dat het betekent dat ze mijn particuliere aangifte (lees: teruggave) nu vasthouden totdat ze de schatting over 2008 binnen hebben, ZUCHT!
Dus voor 2008 was je nog ondernemer en dus krijg je een schattingsformulier over het jaar 2008 en 2009. Zo moeilijk is het invullen voor jou dus helemaal niet. Als je je aangifte al hebt ingediend is het één vakje aankruisen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb ik ook gehad en mijn zaak is in 2008 al gestaakt.
een dag of tien, terugbetaling gaat in batches, de volgende is meen ik 10 juniquote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:56 schreef Gehannes het volgende:
Ik had een brief gekregen dat ze mijn rekeningnummer nog moesten hebben. En nu heb ik de brief die ik moest terug sturen met mijn rekeningnummer erin vorige week al opgestuurd en nog steeds staat het geld niet op mijn rekening. Dat duurt dus wel weer tyfus lang allemaal.
Iemand enig idee hoe lang dit nog kan gaan duren??
Ik heb goed gelezen, en er staat duidelijk 2008, er wordt met geen woord/cijfer gerept over 2009.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 09:11 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen is het een schattingsaangifte voor de jaren 2008 en 2009. Als je verder had gelezen dan kun je aanvinken dat wanneer de al aangifte hebt gedaan over 2008, je over dit jaar verder geen gegevens hoeft in te vullen en alleen de gegevens over 2009 hoeft in te vullen.
En nee, ze houden de aangifte niet vast tot de schatting is ingediend. Je kunt, zoals ik hierboven al aangeeft, aanvinken dat je al aangifte hebt gedaan.
* ManAtWork zucht even mee.
ga je me nu dingen vertellen die ik allang weet?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 09:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dus voor 2008 was je nog ondernemer en dus krijg je een schattingsformulier over het jaar 2008 en 2009. Zo moeilijk is het invullen voor jou dus helemaal niet. Als je je aangifte al hebt ingediend is het één vakje aankruisen.
Je krijgt nu eerst een brief dat ze je rekeningnummer in de administratie hebben opgenomen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:56 schreef Gehannes het volgende:
Ik had een brief gekregen dat ze mijn rekeningnummer nog moesten hebben. En nu heb ik de brief die ik moest terug sturen met mijn rekeningnummer erin vorige week al opgestuurd en nog steeds staat het geld niet op mijn rekening. Dat duurt dus wel weer tyfus lang allemaal.
nee toch? Dus ik moet eerst die brief ontvangen hebben en daarna kan ik pas het geld verwachten?quote:Op zondag 7 juni 2009 01:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je krijgt nu eerst een brief dat ze je rekeningnummer in de administratie hebben opgenomen.
Je hebt gelijk. Heb even mijn eigen formulier erop nageslagen. (Had hem nog niet doorgelezen omdat dit standaard formulieren voor mij zijn.)quote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:38 schreef Kaar68 het volgende:
[..]
Ik heb goed gelezen, en er staat duidelijk 2008, er wordt met geen woord/cijfer gerept over 2009.
Bovendien staat er dat ik dat vinkje mag plaatsen als ik al een voorlopige aanslag 2008 heb ontvangen, en als daarop niets gewijzigd hoeft te worden. Aangifte heb ik dus eind maart al gedaan, maar de voorlopige aanslag heb ik nog niet ontvangen.
Mij lijkt het dat ze me gewoon het verkeerde formulier hebben gestuurd, of beter helemaal geen formulier hadden moeten sturen aangezien ik in 2008 helemaal geen onderneming had.
Maandag meteen even bellen voor opheldering.
Tuurlijk.quote:Op zondag 7 juni 2009 01:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ga je me nu dingen vertellen die ik allang weet?
je had dat al in moeten vullen toen je aangifte deed he? tja...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:56 schreef Gehannes het volgende:
schatting: verdienste 0,0quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:13 schreef Kaar68 het volgende:
Zo werkt het dus niet. Dus ja, het is iets moeilijker.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:10 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
schatting: verdienste 0,0
insturen
wordt verwerkt
krijgt teruggave binnen twee wken?
is dat nu zo moeilijk? of ben jij zo dom?
mwah - als het iets moeilijker is : leg het mij dan ook even uit?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:11 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet. Dus ja, het is iets moeilijker.
Je moet al je inkomsten opgeven, niet alleen de winst uit onderneming. Dus loon uit dienstbetrekking, winst uit ondernemeing, resultaat uit AB, inkomen uit box 3, aftrekposten enz.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:12 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
mwah - als het iets moeilijker is : leg het mij dan ook even uit?
Tijdens de inschrijving bij de KvK is meteen het BTW-nummer aangevraagd, en daar is toen ook een schatting opgegeven. Dus ik neem aan dat ik dat niet nog een keer hoef te doen, vandaar misschien?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
* ManAtWork vraagt zich nu af waarom er geen schatting over 2009 gedaan hoeft te worden,... ;?
Ik bedoel in het algemeen. Ik hoef ook alleen over 2008 een schatting te doen terwijl ik (en mijn klanten) vorig jaar over 2007 en 2008 een schatting moest doen.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:16 schreef Kaar68 het volgende:
[..]
Tijdens de inschrijving bij de KvK is meteen het BTW-nummer aangevraagd, en daar is toen ook een schatting opgegeven. Dus ik neem aan dat ik dat niet nog een keer hoef te doen, vandaar misschien?
lekker de definitieve aanslag afwachten.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:57 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Bedrag van 4 cijfers bijgeschreven gekregen op mijn bankrekening terwijl ik volgens mijn aangifte op ¤0 uitkom.
Zou ik hier nog ooit iets van horen?. Ga natuurlijk geen slapende honden wakker maken.
Als het een opvallende post is zal ie wel gefilterd worden. Valt het niet echt op, heb je kans dat ie wordt uitbetaald en bij de uiteindelijke controle gecorrigeerd wordt en je moet terug betalen.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:34 schreef erwin_denfer het volgende:
Wat gebeurd er al je perongeluk een getal teveel hebt ingevult bij loonheffing. krijg je dat dan ook uitbetaald en moet je later gewoon terug betalen? of word het er gelijk uit gefilterd.
dan lees eens eerst voordat je reageert! je ziet nergens een vraagstelling van mij staan, maar je gaat wel vragen beantwoorden die niet gesteld zijn!quote:
Oei, iemand is op z'n teentjes getrapt.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan lees eens eerst voordat je reageert! je ziet nergens een vraagstelling van mij staan, maar je gaat wel vragen beantwoorden die niet gesteld zijn!
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:23 schreef ManAtWork het volgende:
Deel 2? Volgens mij ben je de tel kwijt?
praat toch geen onzin, spindoctorquote:Op maandag 8 juni 2009 20:43 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Oei, iemand is op z'n teentjes getrapt.![]()
BTW: ik beantwoordde geen vraag, ik vulde de opmerking alleen maar aan.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:03 schreef DonJames het volgende:
Ik kon de verleiding niet weerstaan, ik heb ook gebeldsorry Nizno
![]()
De aangifte is in behandeling, maar ze kon nog niet zeggen wanneer ze de aanslag gingen opleggen
Ik hoop het voor graspop te hebben eigenlijkquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
![]()
Jij ongeloveloze %$#@%#$@
Moeilijk he... wachten tot 1 juli?
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:57 schreef coltje87 het volgende:
Pff, nog steeds niks. Heb alles eind maart ingestuurd.
Zelfs DJ,...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
![]()
Jij ongeloveloze %$#@%#$@
Moeilijk he... wachten tot 1 juli?
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:09 schreef mkw het volgende:
[..]
Goed bericht, hoop ik??
Wanneer heb jij het ingestuurd??
Staat ook al op rekening, nu lekker verbrassen aan zakjes snoep, feestartikelen en aan goede doelen schenkenquote:Op woensdag 10 juni 2009 08:44 schreef LENUS het volgende:
Gisteren de brief ontvangenIk heb het nog nooit zo laat ontvangen, normaal al in mei. Enfin, nu nog wachten op de valuta
Wat gebeurt er eigenlijk als ze het niet voor 1 juli terugeven? Krijgen ze dan een boete?quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:07 schreef McTasty het volgende:
pff ik heb ook nog niks lol als ik 1 juli nog niks heb gelijk belle![]()
quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk als ze het niet voor 1 juli terugeven? Krijgen ze dan een boete?
Krijg je daar geen rente over? Ze vragen ook rente als jij iets terug moet gaan betalenquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nope. Je kan een klacht neerleggen bij de Ombudsman, maar aangezien die ook geen bevoegdheden heeft..
Kunnen ze dat gewoon zien? Mij konde ze alleen vertellen, u heeft het optijd ingediend dus voor 1 juli.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:29 schreef Bullebak het volgende:
19 juni krijg ik bericht, ik kon de onzekerheid niet langer aanHeb het geld te hard nodig
Weet iemand dit?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk als ze het niet voor 1 juli terugeven? Krijgen ze dan een boete?
rente betalen ze sowieso, ook als ze voor 1 juli zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:48 schreef justmattie het volgende:
[..]
Krijg je daar geen rente over? Ze vragen ook rente als jij iets terug moet gaan betalen
is al beantwoord een paar posts boven je.quote:
waarschijnlijk na 1 juli 2009. Als het goed is voor 1 juli 2013.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:07 schreef EilandjeOnline het volgende:
En als je nou eind mei de teruggaveformulier digitaal hebt opgestuurd, wanneer krijg je dan bericht en geld gestort ?
Als de betaling al klaar staat met dagtekening dan is er soms wel een BDertje die het vertelt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 05:45 schreef erwin_denfer het volgende:
[..]
Kunnen ze dat gewoon zien? Mij konde ze alleen vertellen, u heeft het optijd ingediend dus voor 1 juli.
Same story here..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:51 schreef dniieze het volgende:
Heb alles eind maart ingestuurd
3/4 weken terug bericht gehad dat ze me rekeningnummer in de database opgeslagen hebben ofzo.
Verder nog geen bericht over wanneer me geld komt..:(
Ik belde die dame op, en ze vertelde meteen dat ik 19 juni bericht zou krijgenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 05:45 schreef erwin_denfer het volgende:
[..]
Kunnen ze dat gewoon zien? Mij konde ze alleen vertellen, u heeft het optijd ingediend dus voor 1 juli.
Maar dan heeft het toch wel zin om de Belastingdienst op te bellen?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:25 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Ik belde die dame op, en ze vertelde meteen dat ik 19 juni bericht zou krijgen
Dat kunnen ze alleen maar zeggen als de aangifte is afgehandeld en er een aanslag is opgelegd.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar dan heeft het toch wel zin om de Belastingdienst op te bellen?
Eerder hoorde ik berichten dat het geen zin zou hebben en dat je een eikel bent als je wel belt...
Geen idee, tot het in het betalingssysteem komt te staan kan de BD er ook weinig tot niets over zeggen.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:59 schreef Kimiie1980 het volgende:
iemand enig idee hoelang het duurt voor je daadwerkelijk de envelop op de mat hebt wanneer ze je telefonisch hebben meegedeeld dat alles rond is en afgesloten ?
wacht namelijk nog op dat van mijjn man...want moet terug betalen, en wil dat ze snel mogelijk doen....ben ik er maar af/...
Gewoon even bellen..... weet je het directquote:Op maandag 15 juni 2009 16:59 schreef Kimiie1980 het volgende:
iemand enig idee hoelang het duurt voor je daadwerkelijk de envelop op de mat hebt wanneer ze je telefonisch hebben meegedeeld dat alles rond is en afgesloten ?
wacht namelijk nog op dat van mijjn man...want moet terug betalen, en wil dat ze snel mogelijk doen....ben ik er maar af/...
quote:
Je gaat toch niet bellen naar de bd en mensen met echt zinnige vragen dwars zitten he? Dat wordt hier niet gewaardeerd namelijkquote:
ja, waarschijnlijk welquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:10 schreef SilverGun het volgende:
Gister gebeld, 25 juni krijg ik de brief.
Maar ik snap iets niet helemaal. Het enige verschil tussen mijn aangifte over 2007 en die van 2008 is dat ik in 2007 ongeveer een half jaar één van mijn twee baantjes heb uitgeoefend en in 2008 was dat een volledig jaar. Echter, over 2007 heb ik mijn volledige ingehouden loonheffing teruggekregen, terwijl in het aangifte 2008 programma bij het overzicht een bedrag 'Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen' wordt afgetrokken van de loonheffing en daar nu slechts een fractie van overblijft. Heeft dit simpelweg te maken met een bepaalde grens waar ik overheen ben gegaan door die extra maanden werken, waardoor ik dat nu opeens moet betalen?
Binnen 2 week na dagtekening. Vaak al de dag van dagtekening. Soms wat later.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:07 schreef Sirrem het volgende:
Vandaag de brief gekregen, met als dagtekening 18 Juni. Iemand enig id wanneer het dan op mijn rekening (ABN) staat?
Gr
Had je verwacht dat ze zouden zeggen... O sorry Meneer D. I. Epvriez, uw aangifte hebben wij verwerkt en ik maak in orde dat het geld vanavond nog op uw rekening staat?quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:26 schreef Diepvriez het volgende:
Vandaag toch maar even gebeld maar het B-Telefoontje of ze mijn aangifte binnen hebben gekregen. Die had ik namelijk begin maart verstuurd maar tot vandaag dus niks gehoord.
Na enkele minuten aan de lijn te hebben gehangen konden ze me alleen vertellen dat het wel binnen is, en dat er niks raars te zien was, dus ik moest gewoon nog even wachten.
Nou, als je wat moet terug betalen weten ze je wel flink te spammen met brieven, dus een ontvangst bevestiging in dit of zoiets was niet misplaatst.... 4 maanden wachten op een bericht.......quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
Had je verwacht dat ze zouden zeggen... O sorry Meneer D. I. Epvriez, uw aangifte hebben wij verwerkt en ik maak in orde dat het geld vanavond nog op uw rekening staat?
Het is nog geen 1 juli. Dus de BD heeft nog tijd zat.
Als je moet betalen heb je ook netjes 2 maand de tijd na dagtekening.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:43 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Nou, als je wat moet terug betalen weten ze je wel flink te spammen met brieven, dus een ontvangst bevestiging in dit of zoiets was niet misplaatst.... 4 maanden wachten op een bericht.......
is de belastingdienst toch niet.
oh wacht, toch wel...
hier t zelfde... gelukkig ga ik van dat geld pas in augustus op vakantie, maar alle voorgaande keren had ik t geld al weken geleden binnen... je zal al geboekt hebben ofzoquote:Op woensdag 17 juni 2009 16:26 schreef Diepvriez het volgende:
Vandaag toch maar even gebeld maar het B-Telefoontje of ze mijn aangifte binnen hebben gekregen. Die had ik namelijk begin maart verstuurd maar tot vandaag dus niks gehoord.
Na enkele minuten aan de lijn te hebben gehangen konden ze me alleen vertellen dat het wel binnen is, en dat er niks raars te zien was, dus ik moest gewoon nog even wachten.
sofinummer heb je altijd nodig idd als je de BD belt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:20 schreef Opperkaas het volgende:
Als je belasting dient belt vragen of ze alles binnen hebben gekregen
wat hebben hun kwa informatie nodig?
Mijn naam is voldoende of hebben zo ook nog een sofi nr nodig ofzo ?
zit namelijk op werk wil in lunch effe bellen, maar bdat heeft geen zin als ik niet de juiste informatie bij me heb.
Vriendlief heeft het geld al. Ik nog niet, zal er maandag wel zijn dan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:14 schreef Raissa het volgende:
Gisteren eindelijk de brief gekregen, nu nog geduldig wachten op de poen
quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:45 schreef coltje87 het volgende:
Ha, gister de brief gehad met dagtekening 19 juni. Nog heel even geduld hebben dus
Welke bank heb jij?quote:
Ik zie dat je de brief binnen hebt? Ik zit bij de Rabobank.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:32 schreef RoCaDo het volgende:
[..]
Welke bank heb jij?
Aangezien wij van de BD te horen kregen dat wij ook een dagtekening hebben van 19 juni....
Maar we hebben de brief ook nog niet.
We zitten met smart te wachten.
Stond dat niet op de uitnodiging die je hebt ontvangen?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:35 schreef Opperkaas het volgende:
Net gebeld, niet in behandeling genomen, aangifte mist de m-biljet..... dus die moet je ook invullen als je in 2008 in buitenland hebt gewoond.
Schijnt best nog wel een uitgebreid formulier te zijn.... kutzooi...iemand hier ervaring daar mee ?
Aha okee, ja heb de brief vandaag gehad.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:26 schreef coltje87 het volgende:
[..]
Ik zie dat je de brief binnen hebt? Ik zit bij de Rabobank.
Verzendkosten van de blauwe enveloppe.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:08 schreef Kaar68 het volgende:
Ik ben bestolen door de belastingdienst!
Gisteren de brief gekregen dat ik 466 euro terug zou krijgen, plus 22 euro rente, totaal 488. Vanmiddag was het geld al binnen (Rabo): 487 euro. Volgens mij mis ik een euro?
Over een jaar of 3.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:13 schreef Juicyhil het volgende:
Ik had iets van 2 april aangifte gedaan. Wanneer kan ik geld verwachten?
En nu heb ik het ookquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:47 schreef Raissa het volgende:
[..]
Vriendlief heeft het geld al. Ik nog niet, zal er maandag wel zijn dan.
En wat moet een werkgever dan inleveren?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:41 schreef Marmex het volgende:
Kan het eigenlijk vertraagd zijn omdat 1 van je werkgevers de boel te laat in kan leveren? (dat kan ik me van 1 v/d 3 werkgevers van vorig jaar heeeel goed voorstellen namelijk, administratie is een bende daar :p)
Ik neem aan dat wat een werknemer opgeeft wel gecheckt word met de cijfers die een werkgever aan de Belastingdienst geeft?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En wat moet een werkgever dan inleveren?
Ligt eraan of de voorlopige aanslag gecheckt is of niet. Bij mij niet, dan nemen ze de gegevens precies zo over als op je aangifte en krijg je precies dat bedrag (of moet het terugbetalen). Pas bij de definitieve aanslag hebben ze dan, als het goed is, alles gecontroleerd.quote:Op zondag 21 juni 2009 17:29 schreef Marmex het volgende:
[..]
Ik neem aan dat wat een werknemer opgeeft wel gecheckt word met de cijfers die een werkgever aan de Belastingdienst geeft?
omdat de maximale tijd 2 week is.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:56 schreef mkw het volgende:
Hmmm...ik heb ook de voorlopig aanslag binnen gedateerd op 19 juni en ik heb helemaal nog geen geld gezien!
Iemand enig idee waarom er zoveel verschillen zijn in de tijd die zit tussen het ontvangen van de voorlopige aanslag en het moment van daadwerkelijk uitbetalen???
ok, dat verduidelijkt veel...heb dus nog even geduld nodig (dat ik niet heb) :-)quote:Op maandag 22 juni 2009 15:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
omdat de maximale tijd 2 week is.
Maar de 19e was vrijdag, dus in werkdagen ben je pas 1 dag verder.
Mij hebben ze ze brief de 24e beloofd! of het geld er dan ook meteen op staat blijft de vraag!quote:Op zondag 21 juni 2009 16:33 schreef bonke het volgende:
de 24ste word et bij mij gestort hoorde ik van een insider
Zou kunnen dat je voor 1 juli bericht hebt. Echter de BD stelt dat als je voor 1 april was je voor 1 juli bericht zou krijgen.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:32 schreef harm12 het volgende:
wat gebeurd er nu als ik mijn opgaaf te laat gedaan heb? moet ik dan heel lang wachten of kan ik het nog gewoon verwachten voor 1 juli dit jaar?
Cheque gecashedquote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:05 schreef SeLang het volgende:
Ik heb belasting teruggekregen van de linksen!
Net een cheque in de bus gekregen voor £6571,20 (ca ¤7700)
Wel de laatste keer helaas, want vanaf dit jaar betaal ik helemaal geen belasting meer
3 jaar na het ontstaan van de belastingschuld (plus de termijn van eventueel aangevraagd uitstel)quote:Op maandag 22 juni 2009 16:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Zou kunnen dat je voor 1 juli bericht hebt. Echter de BD stelt dat als je voor 1 april was je voor 1 juli bericht zou krijgen.
Na 1 juli is het volgens de officiele regeltjes... Binnen 5 jaar. Uiteraard zijn ze vaak niet die 5 jaar bezig
En het geld is ook binnen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:28 schreef RoCaDo het volgende:
[..]
Aha okee, ja heb de brief vandaag gehad.
Nog geen geld binnen verder.
Ik zit ook bij de Rabobank.
Hmz.... zal wel in de loop van volgende week worden.
Ook goedquote:Op maandag 22 juni 2009 20:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
3 jaar na het ontstaan van de belastingschuld (plus de termijn van eventueel aangevraagd uitstel)
Dan niet... Ook goedquote:
al gebeld? want nu moet het al in behandeling zijn ! dus weten ze ook wanneer je bericht krijgt!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:30 schreef Verbal het volgende:
Nog een week te gaan en nog geen piepje van de BD
Ik wil mijn geld![]()
![]()
V.
zelfde hier..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Nog niets, geen brief geen geld. Voor 1 april ingeleverd.
Jepquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:23 schreef Verbal het volgende:
Nee, geen idee dat je kunt bellen. Gewoon het centrale belastingnummer?
V.
En dat dan van ons belastinggeldquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:52 schreef admiraal_anaal het volgende:belastingdienst heeft bij mij dus wel geld gestort alleen ik belde net op om te vragen over welk jaar dat was gezien ik van 3 jaar heb gedaan en geen brief ontvangen heb. Zeggen ze dat alles nog in behandeling is en dat zij geen betaling hebben verricht naar mij
Ze gaan het uitzoeken
Daar ga ik dan zeker in posten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:48 schreef Nizno het volgende:
Kunnen we geen TT zetten.. Wie heeft nog geen bericht van de BD??
het is gewoon geld waar je recht op hebt, hoor....quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:09 schreef Verbal het volgende:
JOEHOEOEOEOEOE... kwam net thuis: twee blauwe envelopjes boordevol goed nieuws![]()
Hou hoop mensen, het kan voor jullie ook niet lang meer duren
V.
Jeweeeeel, maar het was iets meer dan ik dacht, en toch is het leukquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
het is gewoon geld waar je recht op hebt, hoor....
?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:00 schreef Xebber het volgende:
Al mensen met dagtekening 19 juni die hun poen hebben mogen ontvangen?
* Xebber wilt vakantie boeken.
Toch nog vier dagen te vroeg,...quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:53 schreef DonJames het volgende:
3 april ingediend, vandaag aanslag ontvangen met dagtekening 26 juni.![]()
SHOW ME THE MONEY!!
[ afbeelding ]
Hier hetzelfde, mijn aanslag had ik in apil/mei al.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:16 schreef Ml-etje het volgende:
Net even een belletje gepleegd. De dame aan de lijn vond het ook vreemd dat we feb aangifte hebben gedaan en dat ik het al binnen heb (begin mei) en mijn fiscaal partner nog steeds niet.
Even check..en 26 juni moet er een brief zijn. En nee natuurlijk mogen ze niets zeggen
Dat doe je goed wij hebben de brief nu ookquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:09 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, mijn aanslag had ik in apil/mei al.
Vandaag de brief gehad voor mijn vriendin, we krijgen ¤ 7200,00 terug![]()
.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:55 schreef erwin_denfer het volgende:
25e terug gehad, moest 1500 zijn kreeg maar 400. oplichters, brief nog niet binnen
had je nog iets te verrekenen bij de BD?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:51 schreef Xebber het volgende:
Ik heb de voorlopige aanslag met dagtekening 19 juni al een week binnen, van de week kreeg ik een brief dat de verrekening of terugbetaling was verwerkt met als dagtekening 20 juni, maar ik heb nog altijd geen cent gezien.
Iemand een idee?
Hier ook 3 apr ingestuurd, nog niks ontvangenquote:Op woensdag 24 juni 2009 19:53 schreef DonJames het volgende:
3 april ingediend, vandaag aanslag ontvangen met dagtekening 26 juni.![]()
SHOW ME THE MONEY!!
[ afbeelding ]
Bij mij duurde het van de week iets van 3 dagen.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:06 schreef smook123 het volgende:
Hallo ik heb 25 juni donderdag de blauwe brief teruggave 2008 ontvangen met dagtekening 26 juni maar ik heb het geld nog niet op de bank staan weet iemand wanneer ik it kan verwachten
groetjes
binnen 2 week na dagtekening als er niets te verrekenen valtquote:Op maandag 29 juni 2009 22:06 schreef smook123 het volgende:
Hallo ik heb 25 juni donderdag de blauwe brief teruggave 2008 ontvangen met dagtekening 26 juni maar ik heb het geld nog niet op de bank staan weet iemand wanneer ik it kan verwachten
groetjes
das wel ergquote:Op donderdag 2 juli 2009 16:22 schreef justmattie het volgende:
Heb eindelijk bericht, nu hebben ze m'n rekeningnr niet![]()
Duurt het weer een aantal weken....
logisch, het moet voor 1 aprilquote:Op donderdag 2 juli 2009 18:18 schreef Hetiszover het volgende:
Half mei ingeleverd, nog steeds geen bericht
Nou, dat is al heel snel hoor voor de belastingdienst! Enne moet je maar niet weggaan uit NL, dat doe je toch zelf en daar kunnen zij toch niets aan doen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:52 schreef Diepvriez het volgende:
Gisteren een brief ontvangen van de bloedzuigers dat ik een ander formulier moet invullen om mijn aangifte te doen.
Na 4 maanden !!!!
En dat allemaal omdat ik pas vanaf februari 2008 weer ben ingeschreven in NL, 't toch altijd wat![]()
niets moet.quote:
Nee hoor, je hebt met de belastingdienst te makenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:32 schreef hanpeters het volgende:
begin maart ingestuurd, nog steeds geen bericht! bizar toch?
neequote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:38 schreef hanpeters het volgende:
Ik heb het voor 1 April ingestuurd, dan zijn ze toch verplicht het over te maken voor 1 Juli?
Ik had ook dagtekening 3 juliquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:01 schreef ongekendje het volgende:
Hoi,
Wie van jullie heeft dagtekening 3 juli, maar door vertraging bij de belastingdienst krijg je het geld later deze week gestort?
Woensdag gestort zeiden ze, dus waarschijnlijk morgen op de rekening. Hoop ik. NOrmaal is het binnen 2 dagen gepiept.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:05 schreef er1969 het volgende:
[..]
Ik had ook dagtekening 3 juli
nog geen geld gehad maar dat komt vast nog wel![]()
trouwens het is al bijna het eind van deze week
Als t morgen er nog niet is, moet je aan de bel trekken!quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:20 schreef teigan het volgende:
Ik heb even gekeken, de dagtekening is hier ook 3 juli...
En voor zover ik weet nog geen geld gestort.
x2, heb net gebeld het kan 10 WERKdagen duren voordat je het geld erop hebt, dus deadline is 17 juli!quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:20 schreef teigan het volgende:
Ik heb even gekeken, de dagtekening is hier ook 3 juli...
En voor zover ik weet nog geen geld gestort.
de zorgtoeslag hoeft niet perse op eigen rekeningnummer worden gestort natuurlijk. Stel je voor dat iemand anders jouw verzekering betaald, moet die dan ook jaar inkomenstenbelastinggeld ontvangen?quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:15 schreef justmattie het volgende:
Hier ook dagtekening 3 Juli, maar ja ze moeten m'n bankrekening nr hebben. Zo moeilijk voor hun ook om zelf te zoeken. Ze betalen mij tenslotte ook zorgtoeslag![]()
Anyway. Weet iemand ook hoe dat zit als je het in termijnen terug laat betalen. Krijg je daar ook een extraatje voor (lees rente) ?
als het er voor 17 juli is, dan is het goed.... Aangezien we dan hard gaan klussen in ons nieuwe huis..quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
x2, heb net gebeld het kan 10 WERKdagen duren voordat je het geld erop hebt, dus deadline is 17 juli!
10 werkdagen... dus de 2 week die al eerder in de topics is genoemd...... toch mooi dat de oud collega's me gelijk gevenquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
x2, heb net gebeld het kan 10 WERKdagen duren voordat je het geld erop hebt, dus deadline is 17 juli!
Zit wat in, echter gaat de zorgtoeslag ook via sofinr en sofinr weten ze ook bij de loonheffings afdeling dacht ik.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
de zorgtoeslag hoeft niet perse op eigen rekeningnummer worden gestort natuurlijk. Stel je voor dat iemand anders jouw verzekering betaald, moet die dan ook jaar inkomenstenbelastinggeld ontvangen?
Hoeveel procent is dit? Ik krijg een bedrag met 4 cijfertjes, en ben het niet echt hard nodig ofzo.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:00 schreef lammegiraf het volgende:
heb uitstel aangevraagd...krijg nog een fors bedrag terug maar je krijgt bij de belastingdienst meer rente dan bij een bank....heb geen haast iig
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/betalen/betalen-29.htmlquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:11 schreef justmattie het volgende:
[..]
Hoeveel procent is dit? Ik krijg een bedrag met 4 cijfertjes, en ben het niet echt hard nodig ofzo.
Bedankt voor je linkje !quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:36 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/betalen/betalen-29.html
Bij een aantal banken krijg je meer rente.
En bij de ABN spaarrekening van mij krijg ik 2,10% Erg verleidelijk om het 2 kwartalen bij hun te laten houden dan !quote:Het rentepercentage voor het 1e, 2e, 3e kwartaal 2009 is respectievelijk 4,90%, 3,50% en 2,75%.
Precies! Geen bank kan er tegenop!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:55 schreef justmattie het volgende:
[..]
Bedankt voor je linkje !
Even nagekeken. Dit krijg je van de BD.
[..]
En bij de ABN spaarrekening van mij krijg ik 2,10% Erg verleidelijk om het 2 kwartalen bij hun te laten houden dan !
x2, brief was van 3 juli!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:09 schreef er1969 het volgende:
Net ff gecheckt op mijn bankrekening en alles was binnen
Daarmee weten ze niet of je je verzekering zelf betaalt en de ZT op eigen rek.nr krijgtquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:11 schreef justmattie het volgende:
[..]
Zit wat in, echter gaat de zorgtoeslag ook via sofinr en sofinr weten ze ook bij de loonheffings afdeling dacht ik
Truequote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
Daarmee weten ze niet of je je verzekering zelf betaalt en de ZT op eigen rek.nr krijgt
hallo, ben je nog normaal? en posten op 10 juli dat je niks binnen hebt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:39 schreef Dizzee het volgende:
eind juni aangevraagd en nog steeds niet binnen
Op welk punt verschillen jij en de inspecteur van mening? Dus waarom is de inspecteur van mening dat jij niks krijgt, en waarom vindt jij van wel?quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:58 schreef RealMadMan het volgende:
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
In maart heb ik mijn aangiften op gestuurd en in juni een brief gekregen dat ik geen voorlopige aanslag zal krijgen en dat ik nog bericht zou krijgen.
Vanochtend maar even gebeld hoe het nu zat en wanneer ik bericht zou krijgen.
Hier werdt mij verteld dat ik waarschijnlijk onder het uitkeer bedrag of betaal bedrag van 43 euro zat.
Bij mijn berekeningen zou ik zo'n 200 euro terug moeten krijgen.
Nou zou ik een verzoek tot voorlopige aanslag kunnen doen via brief echter heb ik geen idee wat ik hier van moet verwachten of wat voor info hier in zou moeten staan.
Iemand die misschien een voorbeeld heeft en die me kan vertellen wat ik kan verwachten.
Dat zou ik dus niet weten het enige wat ik heb gehad is een brief dat ik geen voorlopige terug gaaf zou krijgen en aan de telefoon kon mij ook niets verteld worden waarom het zo was alleen dat je een verzoek tot verlopige terug gaaf kon doen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Op welk punt verschillen jij en de inspecteur van mening? Dus waarom is de inspecteur van mening dat jij niks krijgt, en waarom vindt jij van wel?
kan het niet zijn dat Real (omdat hij pas na 1 april heeft ingezonden) een standaard brief heeft ontvangen en dat zijn formulieren aanvraag nog in behandeling is?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Op welk punt verschillen jij en de inspecteur van mening? Dus waarom is de inspecteur van mening dat jij niks krijgt, en waarom vindt jij van wel?
Ik dacht uit zijn post op te maken dat hij de standaardbrief heeft ontvangen waarin staat dat ze geen VA opleggen, omdat het bedrag te klein (of 0) is. Voorzover ik weet sturen ze geen brief waarin de informatie staat die jij noemt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
kan het niet zijn dat Real (omdat hij pas na 1 april heeft ingezonden) een standaard brief heeft ontvangen en dat zijn formulieren aanvraag nog in behandeling is?
(ik doe slechts een gok hoor... don't mind me if I'm wrong)
oke dan heb ik niets gezegdquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik dacht uit zijn post op te maken dat hij de standaardbrief heeft ontvangen waarin staat dat ze geen VA opleggen, omdat het bedrag te klein (of 0) is. Voorzover ik weet sturen ze geen brief waarin de informatie staat die jij noemt.
had wel verwacht dat geld niet snel zou zijn, maar die brief wel.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hallo, ben je nog normaal? en posten op 10 juli dat je niks binnen hebt.
reken maar op 2 maanden, in jou geval eind augustusquote:Op woensdag 22 juli 2009 21:34 schreef Dizzee het volgende:
[..]
had wel verwacht dat geld niet snel zou zijn, maar die brief wel.
Ik heb mijn aanvraag 29 maart gedaan via internet (aangezien ik 2 maal een verkeerd formulier heb gehad zonder voorblad wat ze niet wilde geloven.) dus zou optijd moeten zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik dacht uit zijn post op te maken dat hij de standaardbrief heeft ontvangen waarin staat dat ze geen VA opleggen, omdat het bedrag te klein (of 0) is. Voorzover ik weet sturen ze geen brief waarin de informatie staat die jij noemt.
Het is ongetwijfeld een standaardbrief, maar wat staat er letterlijk in? Dat maakt het voor mij (en voor Nizno natuurlijk) wat makkelijker om te raden..quote:Op donderdag 23 juli 2009 07:10 schreef RealMadMan het volgende:
[..]
Ik heb mijn aanvraag 29 maart gedaan via internet (aangezien ik 2 maal een verkeerd formulier heb gehad zonder voorblad wat ze niet wilde geloven.) dus zou optijd moeten zijn.
Het zou misschien een standaard brief kunnen zijn aangezien er alleen staat dat hij in behandeling is en dat er dus geen voorlopige aanslag verstuurd zou worden.
Nou werdt mij via de telefoon verteld dat dit kon zijn omdat het bedrag te laag zou zijn.
Alleen had ik dan wel verwacht dat ze dat duidelijk in de brief zouden zetten waarom er geen verstuurd zou worden.
Misschien morgen ochtend nog maar eens bellen met de vraag misschien kan deze me meer info geven.
Ik zal hem vanmiddag even over typen heb hem op het moment niet bij de hand.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is ongetwijfeld een standaardbrief, maar wat staat er letterlijk in? Dat maakt het voor mij (en voor Nizno natuurlijk) wat makkelijker om te raden..
Nee eerder, kom net thuis en de blauwe envelop lag op tafel. Krijg (voorlopig) 1100 euro terug.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
reken maar op 2 maanden, in jou geval eind augustus
Blijkbaar heb je overige inkomsten/winst uit onderneming. Onder voorwaarden moet je dan nog een aanslag ZVW betalen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:14 schreef Knakker het volgende:
Heel fijn, ik moest 850 betalen extra belasting betalen en mijn vriendin zou 1400+ euro terugkrijgen (zijn fiscale partners). Ik krijg dus al bericht of ik even die 850 euro kan storten binnen anderhalve maand, maar bericht over haar teruggave is in geen velden of wegen te bekennenNou ja, maar hopen dat die de komende maand binnenkomt, en anders maar ff bellen.
Verder heb ik een voorlopige aanslag inkomensafhankelijke bijdrage Zvw gekregen. Zit dat niet al bij mijn premie volksverzekeringen in en moet ik dat (dus echt) apart betalen?
Toelichting.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:42 schreef Knakker het volgende:
Klopt, ik had vorig jaar een paar duizend euro extra inkomsten. Maar daar betaal ik toch die extra inkomestenbelasting voorOf is dit voor 'werkgevers' ofzo?
Hier te downloaden of inloggen op de beveiligde site en daar het formulier electronisch indienen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:50 schreef Knakker het volgende:
Etters!
Nog iets trouwens: ik heb vorig jaar wel BTW afgedragen, maar zat uiteindelijk onder het minimumbedrag (iets van 1300 euro aan BTW oid). Ik zou dus onder de kleine ondernemersregeling vallen. Moet ik gewoon een briefje naar mijn lokale belastingkantoor sturen en om restitutie van mijn BTW vragen? Of hebben ze daar andere formulieren voor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |