Ik meen dit serieus. Is dit niet de plek waar we discussiėren over paranormale fenomenen?quote:
Dat kunnen twee dingen zijn die je voelt stromen:quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:27 schreef Nikmans het volgende:
De laatste tijd merk ik steeds meer dat de maan vreemde effecten op me heeft... Ik voel als het ware een soort energie mijn lichaam instromen die ik dan kan verplaatsen naar verschillende lichaamsdelen, waarna ik deze energie weer naar buiten kan laten stromen.
Wat is dit? Is het mogelijk met deze energie fysieke dingen te manipuleren?
Wat zijn dit voor andere stofjes? Het voelt als een soort 'hoes' die zich over mijn lichaam beweegt, lastig te omschrijven. Niet echt iets wat in me zit zeg maar, maar het hoort wel bij me en ik kan het tot op zekere hoogte besturen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:54 schreef Houdnini het volgende:
[..]
Dat kunnen twee dingen zijn die je voelt stromen:
- bloed
- andere stofjes
Met die laatste kan je veel dingen manipuleren, waaronder je geestelijke gesteldheid en de periodes waarin je slaapt.
Hmmm interessant, zou je misschien eens wat voorbeelden kunnen geven vanuit het wicca oogpunt? Wat kan de maan zoal uitoefenen, qua invloed, op de mens?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:29 schreef Metro2005 het volgende:
De maan heeft een enorme invloed op het leven op aarde. Zonder maan zou de zee wilder zijn en zou de wereld er heel anders uit zien (onstuimiger). Aangezien de mens voor een groot deel uit water bestaat geloof ik best dat de maan ook invloed op mensen heeft. Als je het doortrekt naar wicca of andere paganistische religie dan zie je dat de maan een grote rol speelt.
Dus ja naar mijn mening heeft de maan enorm veel invloed op mensen.
In de Wicca is de maan belangrijk omdat deze geassocieerd wordt met de godin. De maan en de verschillende maanstanden staan voor veranderingen die teweeg gebracht kunnen worden in magische rituelen. Zo worden bv rituelen die groei bevorderen gedaan bij een wassende maan en rituelen die afname belichamen gedaan bij afnemende maan. Volle maan en nieuwe maan zijn voor respectievelijk het opladen van (maan)energie in bv water en voorwerpen en nieuwe maan wordt voor negatieve dingen gebruikt (dus niet door zgn witte magiers)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:31 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Hmmm interessant, zou je misschien eens wat voorbeelden kunnen geven vanuit het wicca oogpunt? Wat kan de maan zoal uitoefenen, qua invloed, op de mens?
Hormonen, enzymen, etc. Sommigen omschrijven het als een "energie" en benoemen het met veel hocus pocus, maar het komt allemaal op hetzelfde neerquote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:57 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor andere stofjes? Het voelt als een soort 'hoes' die zich over mijn lichaam beweegt, lastig te omschrijven. Niet echt iets wat in me zit zeg maar, maar het hoort wel bij me en ik kan het tot op zekere hoogte besturen.
wat had je verwacht dan? een utopia?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:11 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Damn wat een dystopia, ik zou ze geven
hou je oogkleppen maar opquote:Reptilians
het is misschien om de krachtstromingen van de maan met aliens te linken maar op andere planeten halen ze eenmaal veel energie uiit soortgelijke manen. de man is er niet voro niets en reptilians beinvloeden de erngie hier op aarde door onder ons te zijnquote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:14 schreef Michielos het volgende:
[..]
wat had je verwacht dan? een utopia?
@ muay thai
[..]
hou je oogkleppen maar op
Ik wil niet lullig doen hoor.... Maar.. Er komt GEEN energie van de maan af. Er is hooguit een zwaarte kracht die van de maan af invloed uitoefend op de aarde.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:29 schreef Metro2005 het volgende:
De maan heeft een enorme invloed op het leven op aarde. Zonder maan zou de zee wilder zijn en zou de wereld er heel anders uit zien (onstuimiger). Aangezien de mens voor een groot deel uit water bestaat geloof ik best dat de maan ook invloed op mensen heeft. Als je het doortrekt naar wicca of andere paganistische religie dan zie je dat de maan een grote rol speelt.
Dus ja naar mijn mening heeft de maan enorm veel invloed op mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |