abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:27:59 #1
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69737049

Het enige algemene SC-topic in [WGR]! De toga's kunnen af, de rekenmachines mogen aan de kant en we laten het werk even voor wat het is! Slap ouwehoeren met al die mensen die hier lurken, meeposten, modden en/of kennis spuien? Het kan hier! Sterker: het móet hier.

Slowchatten over onweer, vertragingen, boodschappen, buitenland, Pinksteren, zomer, vakantiefoto's, politiek correcte uitspraken, stemrecht,... Het kan allemaal in de [WGR] slowchat.

Regeltjes? Weinig: de enige regel is: leuk meeposten!

Topic vol? Degene die het laatste topic sloot, opent een nieuwe.

Gaat het te snel? Dan zitten we in de SnelChat-modus.

En daar gaan we weer,...

De OP is hier of hier te vinden. Aanpassingen en aanvullingen kunnen daar plaats vinden.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:31:48 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69737178
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

• Kwartje van Kok terug
  • Minder ambtenaren
  • Bezuinigingen op Europa, ontwikkelingshulp en subsidies
  • Hogere straffen (+3 strikes, you're out)
  • Afschaffen verjaring zedenmisdrijven
  • Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen, mogen het land uit
  • Kraakverbod
  • Sociale dienstplicht
  • Immigratiestop
  • Geen export van uitkeringen
  • Afschaffen Eerste Kamer
  • Wachtgeldregelingen afschaffen
  • Kerncentrales

Overigens zijn er genoeg punten waar ik het totaal níét mee eens ben, overigens, maar dat blijf je altijd houden. Ik heb altijd VVD gestemd, maar bij die partij ben ik volledig afgehaakt. Die partij heeft geen gezicht meer en is een eenheidsworst geworden. Wilders is een voordeel voor de PVV, maar tegelijkertijd een nadeel, omdat hij de koers bepaalt en niet altijd (of altijd niet ) de meest slimme dingen zegt of op een slimme manier gebruikt.
  • Jij weet duidelijk welke punten je wel of niet verwezenlijkt wilt zien worden. De meeste PVV stemmers hebben volgens mij geen enkel idee wat de PVV wil. Met uitzondering van geen Europa en geen Turkije bij de EU.
    Nu maar hopen dat de PVV voldoende stemmen krijgt bij de komende verkiezingen om alleen te regeren. Want met wie er een coalitie gevormd moet worden, blijft dan weer een raadsel.
    pi_69737293
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:31 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Jij weet duidelijk welke punten je wel of niet verwezenlijkt wilt zien worden. De meeste PVV stemmers hebben volgens mij geen enkel idee wat de PVV wil. Met uitzondering van geen Europa en geen Turkije bij de EU.
    Nu maar hopen dat de PVV voldoende stemmen krijgt bij de komende verkiezingen om alleen te regeren. Want met wie er een coalitie gevormd moet worden, blijft dan weer een raadsel.
    Ik zeg overigens niet dat ik PVV stem, dat weet ik helemaal nog niet. Ik weet wél op welke partijen níét, maar da's ook een slechte manier van stemmen: uitsluiten totdat je het meest geschikte (of minst slechte ) alternatief hebt....
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
      vrijdag 5 juni 2009 @ 13:35:26 #4
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69737304
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom? Omdat antistemmen een vertekenend beeld geven van de dadwerkelijke verhoudingen. Juist omdat antistemmen meestal niet beargumenteerd/onderbouwd zijn.

Sta je achter de partijpunten van de partij waarop je stemt?

Ja? -> wel stemmen
    Nee? -> niet stemmen

Op die manier gaan mensen wellicht beter nadenken over op welke partij ze moeten stemmen en niet zozeer stemmen om het stemmen of stemmen tegen de gevestigde orde (op een partij met een programma waar ze niet achter staan).

Het moeilijke is natuurlijk de controle daarop.
    Ik ben het niet eens met de standpunten. (Maar zeg lekker dat ik het wel ben en dan stem ik gewoon wat ik zelf wil.)
    Tuurlijk is het van belang dat mensen nadenken voor ze iets doen. Dat is met veel meer dingen zo. Maar je zult altijd mensen blijven houden die vinden dat ze moeten stemmen op iemand met een 'leuke kop' of een 'hard geluid'. Dat is een deel van de NL samenleving die op die manier vertegenwoordigd wordt door politici.

Waarbij ik me dan afvraag of een PVV wel blij moet zijn met het aantal stemmen dat ze heeft gekregen. Het zijn toch voornamelijk tegenstanders van het huidige beleid, niet zozeer medestanders van de partij.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 13:36:25 #5
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69737333
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zeg overigens niet dat ik PVV stem, dat weet ik helemaal nog niet. Ik weet wél op welke partijen níét, maar da's ook een slechte manier van stemmen: uitsluiten totdat je het meest geschikte (of minst slechte ) alternatief hebt....
    Sorry, ik bedoelde ook niet dat jij PVV zou hebben gestemd. Het was meer in algemene zin bedoeld.
    pi_69737350
    Over politiek correcte uitspraken gesproken:

Analoog aan een kind dat vervelend is (een kutkind), een auto die het niet doet (een rotauto) of een willekeurig ding dat niet doet wat jij wilt (een kutding) moet ik gewoon kunnen zeggen dat iemand een kutmarokkaan of een rotneger is
      vrijdag 5 juni 2009 @ 13:38:58 #7
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69737427
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:26 schreef Five_Horizons het volgende:
    Ook een nadeel van ons coalitiestelsel: politici kúnnen veel van hun beloftes niet eens nakomen, omdat er ergens weer eens consensus ( ) over bereikt moet worden. Zo wordt het nooit wat
    Vandaar ook de vraag wat de PVV van het 'geblaat' waar kan maken. Zeker in het Europese parlement. Met 4 van de hoeveel zetels kun je wel een boel lawaai maken maar echt indruk maken doet ie daar volgens mij niet mee.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 13:39:52 #8
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69737459
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:37 schreef Five_Horizons het volgende:

Analoog aan een kind dat vervelend is (een kutkind), een auto die het niet doet (een rotauto) of een willekeurig ding dat niet doet wat jij wilt (een kutding) moet ik gewoon kunnen zeggen dat iemand een kutmarokkaan of een rotneger is
    Van mij mag je.

Ik denk dat DJ nog wel een plekje vrij heeft in zijn partij.
    pi_69737585
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:38 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Vandaar ook de vraag wat de PVV van het 'geblaat' waar kan maken. Zeker in het Europese parlement. Met 4 van de hoeveel zetels kun je wel een boel lawaai maken maar echt indruk maken doet ie daar volgens mij niet mee.
    Maar dat zouden ze ook niet kunnen als ze een 100%-score zouden hebben, gok ik. Al werken ze waarschijnlijk wel samen met VB en andere rechtse partijen.

Die Europese verkiezingen zijn ook te mallotig voor woorden, eigenlijk. Het belang van de VVD in NL, is natuurlijk niet het belang van de Spaanse VVD (althans: niet persé). Nóg meer consensus.....
    pi_69737724
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:39 schreef ManAtWork het volgende:

Ik denk dat DJ nog wel een plekje vrij heeft in zijn partij.
    Ik bedankt voor de eventuele plek.... ik kan slecht tegen autoriteit
      Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 13:52:07 #11
    45833 crew  Fogel
    pi_69737931
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dictator worden? Ben je ook meteen van de verkiezingen af
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_69737992
    Een dictatuur is mogelijk nóg stressvoller. Je moet vooral paranoïa zijn
      Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 13:56:53 #13
    45833 crew  Fogel
    pi_69738133
    Zou het meer stress opleveren voor de dictator of voor de bevolking?
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_69738181
    Voor mij natuurlijk... de bevolking interesseert me niks
      vrijdag 5 juni 2009 @ 14:03:45 #15
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69738383
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:37 schreef Five_Horizons het volgende:

Juistem NIets discriminerend aan iets bij de naam noemen.

Net als dat ik de negerzoen weer in de schappen wil. En ze mij ook kutnederlander mogen noemen (maar weer geen kaaskop want dat ben ik niet).
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 14:13:21 #16
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69738682
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 13:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik denk dat er met DJ wel overleg mogelijk is.
    Gewoon stug doorgaan met compromissen sluiten maar het ander gaan noemen.
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 juni 2009 @ 14:49:38 #17
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_69739907
    tjong wat de europese verkiezingen allemaal los kan maken in een SC....
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 juni 2009 @ 14:50:42 #18
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_69739943
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 14:13 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik denk dat er met DJ wel overleg mogelijk is.
    Gewoon stug doorgaan met compromissen sluiten maar het ander gaan noemen.
    kortom je eigen kabinet beginnen.
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
      vrijdag 5 juni 2009 @ 15:03:34 #19
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69740390
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 14:49 schreef Nizno het volgende:
    tjong wat de europese verkiezingen allemaal los kan maken in een SC....
    Tijd voor een nieuw onderwerp?
      vrijdag 5 juni 2009 @ 15:04:51 #20
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69740439
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 14:50 schreef Nizno het volgende:

[..]

Fok!WGR-partij.
    Voor [W]ensen, [G]emopper en [R]umoer.
    pi_69742817
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 14:50 schreef Nizno het volgende:

[..]

In je eigen land.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 16:15:44 #22
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69743025
    Dan komen we weer uit bij dat oude booreiland
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 5 juni 2009 @ 17:02:27 #23
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_69744730
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 16:08 schreef Light het volgende:

[..]

In je eigen land.
    wel gezellig
      Moderator vrijdag 5 juni 2009 @ 17:19:27 #24
    45833 crew  Fogel
    pi_69745295
    Ik ga gewoon Noorwegen een keer overnemen. Afweergeschut op het plein voor het paleis en de oppositie letterlijk aan iedere straatlamp lang Karl Johansgate ophangen als "voorbeeld"
    En natuurlijk de gulden invoeren, dat lijkt me wel een leuke gimmic.
      zaterdag 6 juni 2009 @ 16:17:33 #25
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_69771653
    "Time flies when you're having fun."

Hé, blijkbaar heb ik fun.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')