abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69768874
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

Zo zwart-wit is het allemaal niet.
Aldus nummer_zoveel live vanuit Disneyland
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_69768893
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
De gemiddelde PVV-stemmer is een man van rond de 50. Het is niet zo dat de gemiddelde PVV-stemmer bejaard is ofzo.
Denk dat de meeste bejaarden vooral CDA stemmen.
Volgens de statistieken vooral 50+.
pi_69768931
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:14 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ehh, voor alle partijen was de opkomst laag. Of denk jij dat het alleen de PVV aanhang is die massaal niet is gaan stemmen?
Het waren gewoon weer dezelfde mensen die al stemden ver voordat de PVV bestond.
quote:
Ik denk dat deze verkiezingen wel een aardige afspiegeling zijn van wat Nederland met de tweede kamerverkiezingen te wachten staat. En dat is dat de PVV de 2e of 3e partij zal worden. Dit is uiteraard afhankelijk van hoe de debatten tegen die tijd gaan lopen (als Wilders daar al aan mee gaat doen).
Blijf maar door gaan met wegkijken.

De PVV wordt de grootste partij van het land.
quote:
Zal hij als een Pim Fortuyn er doorheen lopen of gaat hij er als een zoutzak ala Melkert erbij zitten. Kan zeer veel invloed hebben op de uitslag.
Zoals je vroeger een grafhekel aan die kale flickr hadden, hebben jullie nu een hekel aan Wilders en praten jullie (jij dus ook) nu vervolgens goed over Fortuyn (alsof jullie destijds op hem gestemd hadden).

Al die Wildershaters moeten gewoon geen gal spuwen meer over Wilders, want als er over een paar jaar een nog radicalere politicus opstaat, verlangen jullie ook weer terug naar Geert.
Dus wees verstandig, leer van jullie fouten en stem dus straks PVV.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_69769038
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:57 schreef Bowlingbal het volgende:
CDA is nog steeds de grootste, dus waarom Wilders dan gewonnen heeft, weet ik niet.
Ach, hetzelfde werd vorige keer gezegd over de SP die naar 25 zetels steeg. "Nederland heeft gesproken" etc. En dan verbaasd opkijken dat er een regering tussen het CDA, de PvdA en de CU wordt gemaakt.

Mensen veranderen niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:59:05 #230
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_69769896
quote:
Achtendertig procent van de Nederlanders is het eens met de stelling van Wilders dat de moslims gekomen zijn 'om hier de boel over te nemen, om ons te onderwerpen'.
Dat is wel heel zielig als het echt zo is dat 36% van de Nederlanders dat echt denkt. Ben benieuwd naar de exacte vraagstelling.
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het waren gewoon weer dezelfde mensen die al stemden ver voordat de PVV bestond.
[..]
Nogmaals, jij denkt dus dat de PVV stemmers massaal niet zijn gaan stemmen.
quote:
Blijf maar door gaan met wegkijken.
Nee hoor, 2e of 3e partij is heel goed mogelijk.
quote:
De PVV wordt de grootste partij van het land.
Dat blijkt niet uit de peilingen. Maar goed, er kan nog veel gebeuren in de komende tijd. Zowel in negatieve zin als positieve zin.
quote:
Zoals je vroeger een grafhekel aan die kale flickr hadden, hebben jullie nu een hekel aan Wilders en praten jullie (jij dus ook) nu vervolgens goed over Fortuyn (alsof jullie destijds op hem gestemd hadden).
Lijkt er eerder op dat jij een grafhekel aan Fortuyn had. In iedergeval, Fortuyn was van een totaal ander niveau dan Wilders. Wilders kan nog niet eens de schaduw van Fortuyn lopen als hij nog geleeft had. Als Fortuyn nog geleeft had en Wilders zou met hem in debat durven te gaan dan had Fortuyn Wilders alleen maar hoeven aan te kijken en dan was Wilders al uitgelult. Dit om maar even aan te geven wat voor een clown Wilders is in vergelijking met Fortuyn (waar ik het overigens inhoudelijk over het algemeen niet mee eens was en nee, mijn stem zou Fortuyn absoluut niet gekregen hebben. Ook niet postuum.).
quote:
Al die Wildershaters moeten gewoon geen gal spuwen meer over Wilders
Zie jij nou echt niet dat je zelf ook alleen maar fanatiek bezig bent met het haten van veel dingen? Het lijkt erop dat jij wat dat betreft geen haar beter bent dan fanatieke linkse mensen met het verschil dat jij rechts stemt en zij links.

Wat dat betreft zijn er ook veel overeenkomsten te zien tussen extreem rechtse mensen, extreem linkse mensen en extreme Moslims. Allemaal één pot nat.
pi_69770070
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 14:59 schreef Dlocks het volgende:

Lijkt er eerder op dat jij een grafhekel aan Fortuyn had. In iedergeval, Fortuyn was van een totaal ander niveau dan Wilders. Wilders kan nog niet eens de schaduw van Fortuyn lopen als hij nog geleeft had. Als Fortuyn nog geleeft had en Wilders zou met hem in debat durven te gaan dan had Fortuyn Wilders alleen maar hoeven aan te kijken en dan was Wilders al uitgelult. Dit om maar even aan te geven wat voor een clown Wilders is in vergelijking met Fortuyn (waar ik het overigens inhoudelijk over het algemeen niet mee eens was en nee, mijn stem zou Fortuyn absoluut niet gekregen hebben. Ook niet postuum.).
[..]
Jij en velen met jou hadden een grafhekel aan Fortuyn, netzoals jullie nu een hekel aan Wilders hebben.

En eerlijk is eerlijk: Fortuyn zou in deze tijd veel te gematigd zijn geweest als hij zich niet had aangepast aan deze tijd.
Fortuyn zou het debat in dat geval zeker weten van Wilders verliezen, maar dat debat zou er nooit gekomen zijn als Fortuyn nog had geleefd.

Maar goed: over een paar jaar praat jij netzo over Wilders zoals je nu over Fortuyn praat. Dus wees nou een keertje verstandig en leer van je fouten en stem straks op de PVV.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:22:12 #232
18159 Dlocks
pi_69770442
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij en velen met jou hadden een grafhekel aan Fortuyn, netzoals jullie nu een hekel aan Wilders hebben.
Nee hoor, ondanks dat ik het inhoudelijk over het algemeen niet met hem eens was vond ik het altijd wel vermakelijk om hem in een debat te zien. Het haten van (groepen) mensen laat ik over aan de extremere mensen in onze samenleving. Wilders haat ik ook niet.
quote:
Fortuyn zou het debat in dat geval zeker weten van Wilders verliezen, maar dat debat zou er nooit gekomen zijn als Fortuyn nog had geleefd.
Fortuyn zou een debat verliezen van Wilders? Als er iets is waar Wilders absoluut niet goed in is dan is het wel debatteren. Het enige wat Wilders doet is niet ingaan op vragen, niet inhoudelijk ingaan op een probleem maar alleen halstarig een standpunt van een paar woorden blijven herhalen met de vermelding dat het een schande is. Stelt iemand een inhoudelijk vraag? Gewoon niet op ingaan en weer het standpunt van een paar woorden herhalen. En ja, dat doet hij blijkbaar goed, maar dat heeft helemaal niet te maken met debatteren.
quote:
Maar goed: over een paar jaar praat jij netzo over Wilders zoals je nu over Fortuyn praat. Dus wees nou een keertje verstandig en leer van je fouten en stem straks op de PVV.
Tuurlijk
pi_69770648
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:22 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Nee hoor, ondanks dat ik het inhoudelijk over het algemeen niet met hem eens was vond ik het altijd wel vermakelijk om hem in een debat te zien. Het haten van (groepen) mensen laat ik over aan de extremere mensen in onze samenleving. Wilders haat ik ook niet.
[..]
Maak het nou niet mooier dan het is, want je had destijds een grafhekel aan Fortuyn netzoals je dat nu ook met Wilders hebt.
quote:
Fortuyn zou een debat verliezen van Wilders? Als er iets is waar Wilders absoluut niet goed in is dan is het wel debatteren. Het enige wat Wilders doet is niet ingaan op vragen, niet inhoudelijk ingaan op een probleem maar alleen halstarig een standpunt van een paar woorden blijven herhalen met de vermelding dat het een schande is. Stelt iemand een inhoudelijk vraag? Gewoon niet op ingaan en weer het standpunt van een paar woorden herhalen. En ja, dat doet hij blijkbaar goed, maar dat heeft helemaal niet te maken met debatteren.
[..]
Je had je niet genoeg verdiept in Fortuyn en daarom stemde je niet op Fortuyn, dus ga nou nu niet lopen zeggen dat Fortuyn een debat van Wilders zou winnen of verliezen, want Fortuyn draait zich om in zijn graf door figuren zoals jij
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:32:27 #234
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69770663
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En eerlijk is eerlijk: Fortuyn zou in deze tijd veel te gematigd zijn geweest als hij zich niet had aangepast aan deze tijd.
Waarom zou dat deba niet plaatsgevonden hebben? Fortuyn zei over Dewinter dat hij tever ging. Dewinter vindt Wilders te ver gaan. Kortom lijkt het me dat Fortuyn niet met Wilders overeengekomen was. Dat het debat niet zou plaatsvinden, zou kunnen, omdat als Fortuyn er nog was, Wilders waarschijnlijk niet opgekomen was. Net als wanneer Fortuyn er nooit was geweest. Wat dit betreft heeft Fortuyn een slecht effect teweeggebracht. Van die niwits die totaal geen maatschappelijke interesse, kennis of ervaring hebben, denken dit nu wel te hebben. En de media gaat er voor een flink deel in mee. En dat deel van de media die er in mee gaat (en dus er niet altijd al mee bezig was) brengt het ook nog eens op een manier dat het de kijker aanspreekt. Simpel, kort door de bocht, en snel beschouwd.
pi_69770801
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:32 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Waarom zou dat deba niet plaatsgevonden hebben? Fortuyn zei over Dewinter dat hij tever ging. Dewinter vindt Wilders te ver gaan. Kortom lijkt het me dat Fortuyn niet met Wilders overeengekomen was. Dat het debat niet zou plaatsvinden, zou kunnen, omdat als Fortuyn er nog was, Wilders waarschijnlijk niet opgekomen was. Net als wanneer Fortuyn er nooit was geweest. Wat dit betreft heeft Fortuyn een slecht effect teweeggebracht. Van die niwits die totaal geen maatschappelijke interesse, kennis of ervaring hebben, denken dit nu wel te hebben. En de media gaat er voor een flink deel in mee. En dat deel van de media die er in mee gaat (en dus er niet altijd al mee bezig was) brengt het ook nog eens op een manier dat het de kijker aanspreekt. Simpel, kort door de bocht, en snel beschouwd.
Ook voor jou geldt: jij had destijds een grafhekel aan Fortuyn. Ook jij laat Fortuyn rollen in zijn graf.
pi_69770916
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:16 schreef JohnDope het volgende:
Ik en velen met mij hebben niet gestemd, maar wanneer er straks de belangrijke verkiezingen zijn, zullen we wel gaan stemmen.

Maar ondanks de opkomst lager dan laag was heeft de PVV als nog ongekende monsterzege weten te behalen. Echt heel bijzonder.

En let op mensen! Dit is pas het begin, want de PVV gaat nog veel en veel groter worden en deze nieuwe heldhaftige politieke stroming zal zich heel snel door Europa verspreiden.
Hoe hoger ze gaan hoe harder ze vallen....
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:44:30 #237
18159 Dlocks
pi_69770921
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maak het nou niet mooier dan het is, want je had destijds een grafhekel aan Fortuyn netzoals je dat nu ook met Wilders hebt.
[..]
Tuurlijk, jij weet alles beter. Jij weet zelfs beter dan ik wat ik destijds vond van Fortuyn. Jij weet zelfs dat ik mij destijds niet verdiepte in Fortuyn en zijn 'programma'.

Hoe goed verdiep jij je eigenlijk in de programma's van de politieke (oppositie) partijen in Nederland? Jij hebt dit keer nog niet eens gestemt!!!

Maar nogmaals, als er iemand is die zich bezig houdt met blind haten dan ben jij het wel.
quote:
Je had je niet genoeg verdiept in Fortuyn en daarom stemde je niet op Fortuyn, dus ga nou nu niet lopen zeggen dat Fortuyn een debat van Wilders zou winnen of verliezen, want Fortuyn draait zich om in zijn graf door figuren zoals jij
Nee, Fortuyn draait zich om in zijn graf door figuren zoals jij die in een droomwereld leven waarin Fortuyn een debat van Wilders zou verliezen. Nogmaals, Wilders voert nog niet eens debatten.

Natuurlijk hoort Fortuyn veel liever van iemand dat hij het debat van WIlders zou verliezen. Dat zou hij pas gaaf gevonden hebben. Als Fortuyn zou kunnen horen dat iemand zegt dat hij een debat met Wilders met gemak zou winnen zou hij zich uiteraard omdraaien in zijn graf.
pi_69771443
Met alle respect, jij stemde niet op Fortuyn, jij had een grafhekel aan hem en nu ga je heel ver achteraf - terwijl Fortuyn ergens onder de groene zoden ligt - lopen verkondigen dat we beter met Fortuyn af waren.

Als je een punt had willen maken, had je dit destijds moeten zeggen en niet achteraf.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:28:10 #239
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69771903
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:08 schreef JohnDope het volgende:
Met alle respect, jij stemde niet op Fortuyn, jij had een grafhekel aan hem en nu ga je heel ver achteraf - terwijl Fortuyn ergens onder de groene zoden ligt - lopen verkondigen dat we beter met Fortuyn af waren.

Als je een punt had willen maken, had je dit destijds moeten zeggen en niet achteraf.
Dit is weer zo'n onzinredenatie van je. Dat er twee kwaden zijn, wil niet zeggen dat je ze beiden als even erg inschaalt. Ik ben tegen facisme en tegen rekeningrijden. Toch kan ik zeggen dat ik rekeningrijden beter kan accepteren dan een facistische regering. Snappie??

En een punt kan achteraf pas relevant worden.

Weet iemand wie die Surinaamse of Antilliaanse vrouw was die achter Madlener en Wilders stond te juichen toen die twee elkaar een beetje verliefd aankeken na de 'overwinning'?

[ Bericht 9% gewijzigd door Xaobotnik op 06-06-2009 16:35:09 ]
pi_69772073
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:28 schreef Xaobotnik het volgende:

En een punt kan achteraf pas relevant worden.
Dat probeer ik dus ook de hele tijd duidelijk te maken: leer nou een keer van je fouten en stem gewoon direct PVV.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:41:10 #241
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69772215
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat probeer ik dus ook de hele tijd duidelijk te maken: leer nou een keer van je fouten en stem gewoon direct PVV.
Niet snappie dus. Ik doelde op de verpositivering van Fortuyn tov Wilders. Een ander voorbeeld is de Israëlische aggressie en conservatisme die in het heden minder geplaatst is dan in het verleden.

En leren van mijn fouten? Ik heb geen fouten gemaakt in hoe ik gestemd heb. En indien dat wel zo was, dan was Wilders nog steeds geen optie. Wat je nu zegt is net zoiets als: Kijk in het vervolg beter uit en ram ipv je auto tegen je voorganger te rijden, hem in het vervolg gewoon het ravijn in...

[ Bericht 22% gewijzigd door Xaobotnik op 06-06-2009 17:08:24 ]
  zaterdag 6 juni 2009 @ 17:05:00 #242
18159 Dlocks
pi_69772771
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:08 schreef JohnDope het volgende:
Met alle respect, jij stemde niet op Fortuyn, jij had een grafhekel aan hem [..]
Hoe vaak ga je dat nog herhalen? Jij lijkt Wilders wel. Constant blijven halen van de zelfde paar woorden en als iemand met argumenten komt waaruit blijkt dat het niet zo is gewoon niet op ingaan en de stelling blijven herhalen. En ook vooral niet op de andere punten ingaan. Gewoon heel seledtief één puntje eruit halen en zelfs daar niet inhoudelijk op ingaan.

Ga jij maar lekker door met je negatieve instelling zoals het haten van van alles en nog wat en halstarrig blijven vasthouden aan verkeerde aannames. Blijf ik ondertussen lekker doorgaan met plezier maken. Maakt het leven een stuk leuker
  zaterdag 6 juni 2009 @ 18:46:17 #243
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69775501
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 16:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wanhopig?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69777466
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:57 schreef Bowlingbal het volgende:
CDA is nog steeds de grootste, dus waarom Wilders dan gewonnen heeft, weet ik niet.
wellicht dat wint daarom tussen aanhalingstekens staat....

zo moeilijk is het niet....
pi_69778556
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 18:46 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wanhopig?
Lijkt me niet toch?

Wilders is de grote winnaar.

De PVV is een van de weinige partijen die duidelijk tegen Europa is, dat kan een reden zijn, maar dit is niet voor niets gebeurd.
pi_69778925
Volgens mij is Berlusconi, gelieerd aan het CDA in het EP, rechtser dan Wilders.

In Italie wordt Berlusconi toegejuigd met "Duce, Duce, ..."

Dus een stem op het CDA is dus via via eigenlijk een stem op Mussolini.

Balkenende kon dit niet ontkennen bij Andries Knevel.

D'66 is eigenlijk een kloon van de Pvda.

Dus de Nederlandse uitslag met 26 zetels in het EP straks is dus:

CDA-Mussolini: 5 zetels
PVV: 5 zetels
VVD: 3 zetels

CU-SGP: 2 zetels

Pvda: 3+3 = 6 zetels
Overig links: 5 zetels

[ Bericht 19% gewijzigd door Bankfurt op 06-06-2009 21:03:39 ]
  zaterdag 6 juni 2009 @ 21:36:10 #247
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_69780169
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef yyentle het volgende:

[..]

De PVV is een van de weinige partijen die duidelijk tegen Europa is, dat kan een reden zijn, maar dit is niet voor niets gebeurd.
Wanneer je ècht helemaal niets volgt, zoals wel meer PVV-stemmers hier lijken te doen, gezien hun gebrek aan tegenargumentatie, dan denk je dat. Die zgn. 'linkse' kwade media, heeft Wilders namelijk veel meer dan anderen in staat gesteld zijn boodschap uit te brengen. De SP was gewoon erg duidelijk tegen Europa, wat ze in principe altijd al zijn geweest.
pi_69780382
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:36 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Wanneer je ècht helemaal niets volgt, zoals wel meer PVV-stemmers hier lijken te doen, gezien hun gebrek aan tegenargumentatie, dan denk je dat. Die zgn. 'linkse' kwade media, heeft Wilders namelijk veel meer dan anderen in staat gesteld zijn boodschap uit te brengen. De SP was gewoon erg duidelijk tegen Europa, wat ze in principe altijd al zijn geweest.
Goede post, ja.

Waarom is de SP wel tegen Polen, Roemenen en Bulgaren, en doet zij de poort wagenwijd open voor dat volk uit Marokko ?

Ik snap iets niet, ben ik soms iets vergeten ?
pi_69780812
quote:

[..]

Wat een toon zeg.

Je gaat er vanuit dat ik op de PVV hebt gestemd. Ik vraag me af waarop je dat baseert.

En nee, ik houd me niet zo erg veel met politiek bezig, alhoewel, de laatste tijd wel wat meer maar heb mijn partner mijn stemkaart meegeven.

Drie maal raden op welke partij er dit keer gestemd is.
pi_69781201
quote:

[..]

Wanneer je ècht helemaal niets volgt, zoals wel meer PVV-stemmers hier lijken te doen, gezien hun gebrek aan tegenargumentatie, dan denk je dat.
Ik heb mijn bedenkingen bij de PVV, dat kun je ook in mijn eerdere berichten lezen, heb ook niet op die partij gestemd, maar om al die mensen die op de PVV hebben gestemd (blijkbaar toch wel mensen uit alle lagen van de bevolking) weg te zetten als dommen en idioten is een beetje zwakjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')