abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69726405
Ik kijk nu het programma 'Dubbeltje op zijn kant' op rtlgemist, in twee afleveringen zijn twee gezinnen die drie wassen per dag draaien! Beide gezinnen hebben 2 kinderen, dus dat zal het aantal wassen wel omhoog brengen, maar welke idioot doet er drie wassen op een dag?!

Ik heb bewust een hele berg onderbroeken, sokken en witte t-shirts gekocht, omdat ik vaak een was moest draaien omdat ik geen schone onderbroeken/sokken/tshirt meer had. Hierdoor kan ik elke twee weken twee wassen draaien, voor beddengoed, handdoeken en kleding. Ik prop hem dan helemaal vol en gebruik speciaal wasmiddel voor 15 graden. Binnen anderhalf uur gewassen en dan aan een lijn ophangen (geen wasdroger).

Hoe vaak doen jullie een was en op welke manier probeer je daar op te besparen?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:23:38 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69726561
Eens per week, geen wasdroger .
Het programma 'dubbeltje op z'n kant' is een typische RTL-tranentrekker, die programma's worden doorgaans overmatig gedramatiseerd dus het kan best zijn dat dat gezin eigenlijk ook 1x per week wast.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:24:30 #3
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_69726579
Ik heb 3 kinderen (soms 6), en draai iedere dag minstens 1 was. Ophangen doe ik niet aan, dus alles gaat in de droger.
Iedereen hier thuis trekt iedere dag schone sokken/ondergoed aan, verder gaat in de was wat vies is. Lange broek wordt dus wel eens 2x gedragen voordat die de was in gaat. Kinderpyama's gaan om de dag de was in, verder heb ik een viespeukje van 3 jaar die minimaal 1x per dag een schone set kleren aan krijgt, soms nog een keer verkleden op een dag (in de modder zitten spelen o.i.d.).
Om de week (en in de zomer vaker) gaat al het beddengoed in de was.
Theedoeken/werkdoekjes/handdoeken uit de keuken worden iedere dag door schone vervangen.

Verder draai ik nooit halve wasjes, en heb ik een grote trommel. Centrifuge draait met 1400 toeren per minuut, zodat de droogtijd verkort wordt (drogen is duurder dan wassen).
~gedachten zijn meestal geen feiten~
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:29:20 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69726660
klinkt als een dagtaak, Kaar! . Hoeveel uur per dag ben je nou bezig met de was?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69726731
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:24 schreef Kaar68 het volgende:
Ik heb 3 kinderen (soms 6), en draai iedere dag minstens 1 was. Ophangen doe ik niet aan, dus alles gaat in de droger.
Iedereen hier thuis trekt iedere dag schone sokken/ondergoed aan, verder gaat in de was wat vies is. Lange broek wordt dus wel eens 2x gedragen voordat die de was in gaat. Kinderpyama's gaan om de dag de was in, verder heb ik een viespeukje van 3 jaar die minimaal 1x per dag een schone set kleren aan krijgt, soms nog een keer verkleden op een dag (in de modder zitten spelen o.i.d.).
Om de week (en in de zomer vaker) gaat al het beddengoed in de was.
Theedoeken/werkdoekjes/handdoeken uit de keuken worden iedere dag door schone vervangen.

Verder draai ik nooit halve wasjes, en heb ik een grote trommel. Centrifuge draait met 1400 toeren per minuut, zodat de droogtijd verkort wordt (drogen is duurder dan wassen).

een broek kun je makkelijk een week aan, tenzij graag knoeit

bij kinderen is dat uiteraard een ander verhaal en laat ze inderdaad lekker in de modder spelen! daar wordt een kind nooit slechter van!
pi_69726748
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:23 schreef Maanvis het volgende:
Eens per week, geen wasdroger .
Het programma 'dubbeltje op z'n kant' is een typische RTL-tranentrekker, die programma's worden doorgaans overmatig gedramatiseerd dus het kan best zijn dat dat gezin eigenlijk ook 1x per week wast.

maar het is wel een vermakelijk programma

ik geloof dat die mensen er niet bij nadenken en heel vaak kleine wassen draaien, misschien niet 3 keer per dag, maar 10 keer in de week moet lukken
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:35:59 #7
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_69726785
Dagtaak is het niet hoor, ik heb een heel handig systeem ontwikkeld al zeg ik het zelf. Wasmand staat op de overloop, wasmachine en droger staan op zolder (waar we zelf ook slapen). Als de kinderen zijn ingestopt loop ik met de was meteen door naar zolder, en stop een lading in de machine. In de droger zit was van de dag ervoor, die gaat mee naar beneden en die vouw ik voor de TV, dan is het zo gebeurd (strijken doe ik alleen als het echt niet anders kan).
Als ik naar bed ga, stop ik de was die dan klaar is, in de droger.

Verder heb ik op zolder 2 krattenrekken staan, met in totaal 6 kratjes erin. Daarin sorteer ik meteen de was die ik mee naar boven heb genomen op kleur. Is een kratje vol, dan is dat precies een wasmachine vol.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_69726913
wij zijn met z'n tweeën en draai gemiddeld 3 wassen in de week. 1 bonte was 1 witte was en 1 fijne was. Zo om de week beddengoed en komt het ook wel eens voor dat ik een week een van de wekelijkse wasjes niet draai omdat ik geen machine vol heb..

Ik douche bijna altijd op het werk dus heb van mezelf maar 1 of 2 handdoeken in de week. Dat scheelt aanzienlijk in machine vulling. Aangezien de handdoeken die ik op het werk gebruik daar worden gewassen..

Verder gewoon elke dag zuiver ondergoed en sokken maar niet elke dag een broek de was in..
pi_69728517
Ik zoek nog even verder naar de link met WGR
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:17:15 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_69729572
We zijn met 2 personen thuis en ik red het met 2 wassen per week ( 1 keer bont en 1 keer wit) en tussendoor nog eens voor dekbedhoezen etc. We hebben redelijk veel sokken en onderbroeken enzo in huis zodat we in ieder geval een week doorkomen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 juni 2009 @ 09:18:36 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69729606
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:17 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik zoek nog even verder naar de link met WGR
Ik denk het dubbeltje... Maar verder vind ik het een prima topic voor LIF
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_69730497
Wij zijn met zijn tweetjes en ik draai gemiddeld een was of 4 per week.
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:57:49 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_69730569
Twee personen, 3 á 4 wassen per week. Geen wasdroger.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 10:03:11 #14
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69730666
Ik draai 1 witte en 1 bonte was in de week. 1Persoonshuishouden. Ik was bij mijn vriend, want mijn wasmachine is kapot. Daar gaat het ook in de droger. Aangevuld met zijn was, hebben wij 3 trommels in de week. Toen ik thuis waste, hing ik het op, ik heb wel een droger, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Ik vind de geur van schone was zo lekker in huis, .

De gezinnen in Dubbeltje op zijn kant hebben ook paarden en motoren, dat vaak wasen vind ik nog het minst raar.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:07:59 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_69732484
Twee volwassenen, drie kleine kinderen.. Een was per dag zo'n beetje

's Avonds als de kinderen naar bed gaan stop ik een was in de machine en zet die op uitgestelde start. Hij is dan om 5 uur klaar zo'n beetje (dubbel tarief voor elektra, ik was dus graag 's nachts). 's morgens bij het opstaan haal ik 'm er uit en hang de was buiten op als we terug zijn van het naar school brengen van de oudste.
Als het rotweer is gaat het op zolder op een rekje. Als het binnen hangt, stop ik onderbroeken, sokken en hydrofiele doeken in de droger.. maar het meeste hangt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:32:36 #16
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_69733260
Ik woon op mezelf en draai op de zaterdag standaard 1 bonte en 1 witte was en 1x in de 2 weken het beddengoed erdoorheen wat een extra was kost
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:45:53 #17
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_69733680
Twee volwassenen, drie kleine kinderen. Elke dag 1 a 2 keer wassen (grote trommel - 7 kg - altijd vol).
Alles wat in de droger kan gaat in de droger, geen ruimte om veel uit te hangen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_69742565
Ben alleen en was 1 keer per week.
Heb alleen bonte kleding en geen wit
pi_69746061
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:32 schreef numero_uno het volgende:
Ik woon op mezelf en draai op de zaterdag standaard 1 bonte en 1 witte was en 1x in de 2 weken het beddengoed erdoorheen wat een extra was kost
Ditto.

En altijd in het weekend ivm dubbeltarief.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 5 juni 2009 @ 18:48:24 #20
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_69748036
Solo => Elke week een wasje. Om de week beddengoed, andere keer rest van m'n kleding en handdoeken. Alle broeken, t-shirts, truien, rokjes, jurkjes die niet vies zijn/waar ik niet op heb geknoeid of in heb lopen zweten gooi ik niet meteen in de was. Is sowieso niet goed voor je kleren. Eventjes luchten en dan weer de kast in Als ik ze dan een paar keer aan heb gehad gooi ik het pas in de was.

Ik was op 30 graden, heb geen wasdroger en doe niet aan witte/bonte was
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_69750021
Ik woon alleen en draai gemiddeld 2 wasjes per week. Beddengoed elke week, handdoeken eens in de twee weken (ik heb een flinke voorraad), en tussendoor bonte was en heel af en toe wat fijnwas. Ik heb een droger, gebruik ik alleen voor het beddengoed. De rest gaat buiten of als het slecht weer is, binnen op een rekje. Ik was in het weekend of 's nachts.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_69754774
Wij zijn met zijn 2-en 1 witte en 1 bonte (ondergoed, handdoeken, thee doeken enz op 60 graden mijn vriend douched elke dag en gebruikt dan ook 1 grote handdoek ik doe 2 dagen met mijn handdoek) en 1 a 2 wassen snelwas op 30 graden. Heb maar een 5kilo wasmachine. Bonte en witte was gaan samen in de droger de snelwas hang ik op. Ik was 's nachts of ik het weekend. dubbel tarief dan is het goedkoper.

Mijn moeder had vroeg ook elke dag een was en nu wast ze toch nog mee dan wij doen schoonmoeder idem dito.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:17:44 #23
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_69755583
Ik vind het altijd zo raar als mensen een handdoek maar een keer willen gebruiken Ik gebruik altijd een grote handdoek voor m'n lijf en een kleintje voor m'n gezicht en haar. Die gaan dan best een paar dagen mee. Ik ga ook niet uitgebreid m'n bilnaad staan flossen met m'n handdoek (dat is toch altijd het argument om hem meteen in de was te doen?). Misschien ben ik gewoon een viespeuk
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_69755947
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 22:17 schreef Electrocute het volgende:
Ik vind het altijd zo raar als mensen een handdoek maar een keer willen gebruiken Ik gebruik altijd een grote handdoek voor m'n lijf en een kleintje voor m'n gezicht en haar. Die gaan dan best een paar dagen mee. Ik ga ook niet uitgebreid m'n bilnaad staan flossen met m'n handdoek (dat is toch altijd het argument om hem meteen in de was te doen?). Misschien ben ik gewoon een viespeuk
Aan de ene kant is het zo dat je net schoon bent, dus wordt die handdoek ook niet vies van je. Maar een verse zachte frisse handdoek geeft naar mijn mening een fijner gevoel, je bent zelf weer vers dus je handdoek ook.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_69756105
2 persoonshuishouden en ik doe ieder weekend de was.
beddengoed, handoeken/theedoeken, en zeker wel 3 tot 4 wassen met kleding. ik was graag shirtjes apart, overhemden met pantalons van mijn vriend gaan ook apart (is vrijwel de enige donkere was die ik draai)

wassen op 15 graden?
ik was niet lager dan 30 graden

ik droog met goed weer buiten en anders binnen, geen was droger hier in huis.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')