quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:18 schreef KaMo het volgende:
Ik heb problemen met mijn home-made telecaster
Alles werkt prima, maar als ik met distortion de snaren aanraak krijg ik een harde ruis (hum?)
Ik weet dat ruis normaal is, maar meestal gaat het juist weg als je je snaren/ bridge aanraakt, bij mij veroorzaakt dat het!
Iemand ideeen voor oplossingen/oorzaken?
Al eens gevraagd, toen geen nuttig antwoord gekregen
En je versterker? Geaard stopcontact? Speel je op de Epi Jr.? Heb je die nieuw gekocht?quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:33 schreef KaMo het volgende:
Ja, maar hoe fix ik dat, het klopt met het schema, ik heb hem geaard naar de brug
Nope, meerdere versterkers, met meerdere instrumenten geprobeerd, en meerdere stopcontacten. In elk geval enkel met deze gitaar!quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En je versterker? Geaard stopcontact? Speel je op de Epi Jr.? Heb je die nieuw gekocht?
Je weet dat zo'n Valve Junior ook van zichzelf bromt hè. Nu lijkt het daar niet alleen aan te liggen, maar het is wel iets om rekening mee te houden.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:45 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nope, meerdere versterkers, met meerdere instrumenten geprobeerd, en meerdere stopcontacten. In elk geval enkel met deze gitaar!
Klinkt goed manquote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:35 schreef Cynic het volgende:
Deze komen er in:
http://store.guitarfetish.com/veviexhotwhc.html
En dan met deze elektronica:
http://store.guitarfetish.com/colespaupelc.html
Dat laatste is toch in 10 minuten gebeurd of niet?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:51 schreef The_Dean het volgende:
Ik ook niet! Scheelt dat ik al weekend heb
Wel veel te doen
Zwarte V onder handen nemen [nieuwe elementen erin, Jackson USA in de brug, w00t!], beginnen met het ML project, verder met andere projecten, side-table afmaken, uitlaatophangrubbers vervangen, ...
Als je de goede kant op schuurt welquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:16 schreef Cynic het volgende:
Ik ga vandaag mijn fretboard schuren, kijken of het een beetje vlak wil worden.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:16 schreef Cynic het volgende:
Ik ga vandaag mijn fretboard schuren, kijken of het een beetje vlak wil worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Dat niemand weet wat ik doe heb ik al zo'n beetje... nu het grote geld nogquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:17 schreef Witchfynder het volgende:
Heb ik toch ook? Ik doe alleen wat anders.
Zou me wel grappig lijken dat je een baan hebt zoals Barney in HIMYM, dat je veel geld verdient, maar dat niemand weet wat je doet.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:12 schreef Witchfynder het volgende:
Vandaag weer op een kantoor zitten. leuk!. Maar daarna bier.
Ja, dat lijkt me ook wel wat inderdaad en dan in zo'n groot kantoor met alleen maar motivationals aan de muurquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:17 schreef Witchfynder het volgende:
Heb ik toch ook? Ik doe alleen wat anders.
Zou me wel grappig lijken dat je een baan hebt zoals Barney in HIMYM, dat je veel geld verdient, maar dat niemand weet wat je doet.
http://mp3upload.ca/download/17855/hum.mp3quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je weet dat zo'n Valve Junior ook van zichzelf bromt hè. Nu lijkt het daar niet alleen aan te liggen, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Ik pak eigelijk ook altijd m'n LTDquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef The_Dean het volgende:
Van alle gitaren die ik hier heb pak ik toch elke keer weer de BlackGold V, man, wat speelt dat ding toch lekker!
Hebben jullie [mensen die meer dan één instrument hebben, de luxe! ] dat ook? Of spelen jullie net zo makkelijk op andere stukken uit de collectie?
Hoeft niet... je kan de veren onderin ook aanspannen [mits nog mogelijk]. Ik denk dat je nu gewoon verkeerd stemt... alles laten vieren en dan rustig en met veel geduld naar de stemming die je wil, terwijl je de brug recht houd.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:05 schreef Assassin92 het volgende:
He,
ik heb zo'n tremolo brug (waar je met de tremolo de brug op en neer beweegt), maar, nu ik er nieuwe snaren op heb gedaan staat hij te schuin naar boven, oftewel, de snaren trekken er te hard aan. Ik heb al de snaren veel losser gezet via de brug, maar, alsnog blijft hij redelijk schuin omhoog staan. Wat kan ik het beste doen? Gewoon nieuwe, dunnere snaren kopen?
Heb hier zelf een Ibanez RG1570 Prestige en een Jackson DK2M. Vind zelf de Ibanez veel fijner spelen, waarschijnlijk deels door de Edge Pro 2. Wat een geweldige brug is dat. De Jackson heeft dan wel weer betere elementenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef The_Dean het volgende:
Van alle gitaren die ik hier heb pak ik toch elke keer weer de BlackGold V, man, wat speelt dat ding toch lekker!
Hebben jullie [mensen die meer dan één instrument hebben, de luxe! ] dat ook? Of spelen jullie net zo makkelijk op andere stukken uit de collectie?
Ik heb het ook, ik pak de laatste tijd automatisch mjin Samick.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef The_Dean het volgende:
Ik pak best vaak een andere, waar ik dan meestal wel een tijdje op blijf spelen. Zo heb ik ooit een hele tijd telkens op mijn tele van 90 euro gespeeld, terwijl dat eigenlijk mijn minste gitaar isquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef The_Dean het volgende:
I want itquote:
Ik speel nog op beide: Ibanez RG2620 en m'n Squier Affinity strat (quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef The_Dean het volgende:
Als je in een studentenstad had gewoond was je er al lang vanaf geweestquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:30 schreef The_Dean het volgende:
Wie maakt me los?
[Gratis] Netjes blauw bankstel
Verder: HIMYM
speel nu beina alleen op mijn Bo~el na de verhuizing, daarvoor op me BC. Rich en daarvoor... geen idee meer...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:02 schreef The_Dean het volgende:
Deal! hahahaquote:
Wat voor kleur is het dan?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:35 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Deal! hahaha
Wat is er mis met die strat? Waarschijnlijk niks... heb geen enkel idee wat voor hout/elementen/etc erin zitten, maar het ding is zo lelijk als de nacht
Der zit wel een tremolo op
Iemand heeft een JMP1 gekocht?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:39 schreef Witchfynder het volgende:
Als je een Marshall preamp voor een MESA/Boogie poweramp zet, krijg je dan meer een Marshallgeluid of meer een MESA/Boogiegeluid? Of creëer je daarmee een monsterlijk nieuw geluid?.
Ken iemand die misschien een rack kan overnemen met een JMP1 er in en een Mesa/Boogie 50/50. Nou ja, horen is wetenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
Iemand heeft een JMP1 gekocht?
Je krijgt in ieder geval een beetje van beiden op die manier. Voor de sound is volgens mij vooral je voortrap belangrijk, voor de kracht van je geluid de eindtrap, hoewel die ook echt wel een eigen karakter heeft.
Leuke liedjesquote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:02 schreef guitarist het volgende:
Spam: http://www.megaupload.com/?d=Y4BFVLYD
Onze EP van vorig jaar, al een tijdje uitverkocht dus nu gratis te downloaden.
Tevens TVP.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:10 schreef Metaalkop het volgende:
Tzaaah! Ik faal!
Ging m'n snaren vervangen, want dat was echt nodig (doe het nu voor het eerst). Draai m'n hoge e aan en pang! Kapot. Blijkbaar iets bij het stemmechaniek niet helemaal lekker geregeld... Maarja, morgen maar weer nieuwe halen, heb geen zin om nu weer terug naar de winkel te gaan, dan schaam ik me zo
Ben benieuwd hoe die PAF klinktquote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:35 schreef Cynic het volgende:
Deze komen er in:
http://store.guitarfetish.com/veviexhotwhc.html
En dan met deze elektronica:
http://store.guitarfetish.com/colespaupelc.html
Dan moet ik ze wel eerst hebben en installeren natuurlijkquote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:29 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe die PAF klinkt![]()
Wat willen we dus... ?
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:15 schreef metallicattim het volgende:
Njah ik heb nog een fender strat. maar als je denkt dat ik daar ooit nog op ga spelen, heb je het echt misDie heb ik ooit 7/8 jaar geleden gekocht toen ik er de balle verstand van had... twas mn eerste gitaar.
quote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:02 schreef guitarist het volgende:
Spam: http://www.megaupload.com/?d=Y4BFVLYD
Onze EP van vorig jaar, al een tijdje uitverkocht dus nu gratis te downloaden.
Bij elementen kun je helaas ze niet downloaden en een paar keer op Next drukken en ze zitten er inquote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:42 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan moet ik ze wel eerst hebben en installeren natuurlijk
Tenzij je patches voor die Line 6 programma's downloadquote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bij elementen kun je helaas ze niet downloaden en een paar keer op Next drukken en ze zitten er in.
quote:
Goed bezig.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:17 schreef The_Dean het volgende:
Maandag op gesprek bij Philips voor een functie als Test Engineer
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 23:17 schreef The_Dean het volgende:
Maandag op gesprek bij Philips voor een functie als Test Engineer
Check!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 19:21 schreef Jorikjet het volgende:
hujz, bier
Klinkt goed. Hier loopt de koffie door, wordt het boterhammetje geroosterd en heb ik lekker Paul Weller aangezet... Relaxed wakker worden!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 07:53 schreef The_Dean het volgende:
Koffie, broodje kipsaté en Hardradio op standje 11. Dat is lekker wakker worden op de vroege zaterdagochtend
Too bad, gisteren was echt super tof!quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:59 schreef Gitaarmat het volgende:
Vera was geweldig alleen ik kon niet optijd genoeg komen voor I Kissed Charles. Ik speel nu wel met een plectrum van I Kissed Charles. En bij Daily Bread zijn we helemaal los gegaan.
Nee, daarna weggooienquote:
Dan is voor akoorden niet te doen joh, solo's misschien, maar ik zie bij gitaar de toegevoegde waarde nietquote:
We zullen zien...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:21 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dan is voor akoorden niet te doen joh, solo's misschien, maar ik zie bij gitaar de toegevoegde waarde niet
Ik had niet verwacht dat het al zo vroeg echt los ging. We waren er om 22.30 en toen kregen we te horen dat jullie al geweest waren.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:11 schreef guitarist het volgende:
[..]
Too bad, gisteren was echt super tof!
Heb jullie ook gemist helaas... Wat ik me afvroeg, hoe zijn jullie eigenlijk op deze tour gekomen? Via Exelsior ofzo? Maar lijkt me niet dat the Undertones daar ook op zitten...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:11 schreef guitarist het volgende:
[..]
Too bad, gisteren was echt super tof!
Hier staat hij tussen. Ik denk dat je even moet registreren om daar te kunnen downloaden.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 14:37 schreef BigKahuna het volgende:
Iemand die mij misschien de akkoorden van dit nummer kan vertellen?
Ik mag voorlopig de versterker van mijn pa gebruiken. Dat is een laney.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:12 schreef The_Dean het volgende:
Goeie keus wat betreft die London City, dat is erg leuk spul. Wat voor versterker heb je er bij?
Foto's komen eraan. Ik heb het vandaag nogal druk. Ik moet eerst effe de juiste instellingen vinden, vervolgens een paar stukjes schrijven voor de Foksport frontpage en vervolgens naar een verjaardag.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:16 schreef Meursault het volgende:
Ik heb veel goede dingen over London City gitaren gehoord. Ik heb er helaas nog geen in m'n handen gehad.
HairyArsedIrishman, we willen natuurlijk wel foto's zien!
"Maar mam, ik doe altijd al alsof hoor..."quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:24 schreef Meursault het volgende:
Ik moest gisteren als fotomodel fungeren voor m'n moeder.
Ze doet een digitalefotografiecursus. Ik was gitaar aan het spelen en toen zei ze dat ik even buiten moest gaan staan met m'n gitaar en net doen of ik speelde..
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:24 schreef Meursault het volgende:
Ik moest gisteren als fotomodel fungeren voor m'n moeder.
Ze doet een digitalefotografiecursus. Ik was gitaar aan het spelen en toen zei ze dat ik even buiten moest gaan staan met m'n gitaar en net doen of ik speelde..
Een verloopstuk?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 17:14 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ik mag voorlopig de versterker van mijn pa gebruiken. Dat is een laney.
Maar dat ding is voor de akoestische gitaar.
Dus ik moet eerst maar eens gevoel met het instrument krijgen, en daarna koop ik misschien wel een verloopstuk.
So is Cartman's mother...quote:
Dat hou je niet een kwartier binnenquote:
Gast pak die hoge a dan op de D snaarquote:Op zondag 7 juni 2009 20:23 schreef GuitarJJ het volgende:
Moet weer eens wat vaker staand gitaarspelenmoest vandaag sinds lange weer optreden, effe wennen ^^
Maar zo irritant als je op de lage E-snaar de 6e fret moet pakken en op de A-snaar de 12e fret tegelijk. Zittend gaat dat prima maar staand moet ik toch effe een rare houding hebben om dat te kunnen. Of je gitaar rete hoog like marcus miller !
[ afbeelding ]
Ik wou net zeggen....7de fret D-snaar, lekker dichtbij, toch?quote:Op zondag 7 juni 2009 20:42 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Gast pak die hoge a dan op de D snaar![]()
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
quote:Op zondag 7 juni 2009 21:27 schreef The_Dean het volgende:
Hummer herschrijven, debiele grepen zijn voor consevatoriumkneuzen en Steve Vai.
Zit vlakbij op het toetsenbord dus een acceptabele vaudquote:Op zondag 7 juni 2009 21:38 schreef The_Dean het volgende:
Alleen moest die eerste H even een N worden
Mijn gitaar hangt altijd hoog.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:23 schreef GuitarJJ het volgende:
Of je gitaar rete hoog like marcus miller !
Hummer is ook net herschreven, dus dat klopt wel.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:38 schreef The_Dean het volgende:
Alleen moest die eerste H even een N worden
B is voor gitaristenquote:Op zondag 7 juni 2009 21:06 schreef Metaalkop het volgende:
Niet B dan?
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hummer is ook net herschreven, dus dat klopt wel.
De bass waar die in hoort is er nog niet!quote:
GAS hebben op iets wat je thuis hebt liggenquote:
Always look on the bright sight of bassquote:Op zondag 7 juni 2009 23:07 schreef KaMo het volgende:
[..]
GAS hebben op iets wat je thuis hebt liggen
Deze GAS is wel beste voor mn portemoneequote:Op zondag 7 juni 2009 23:12 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Always look on the bright sight of bass
Concerto Suite for Electric Guitar & Orchestra in E flat minor, Opus 1quote:Op zondag 7 juni 2009 22:43 schreef Witchfynder het volgende:
Trilogy Suite Opus 5 van Yngwie Malmsteen is best gaaf.
Lickjes en opdrukken doe ik wel op mijn elektrische gitaren, dit is echt voor bij het kampvuur en voor de heb/GAS.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:25 schreef guitarist het volgende:
Ik vind die dingen maar iritant, het stemmen is opzich wel te doen. Maar behalve dat ik persoonlijk niet mooi vind klinken is het ook nog eens iritant spelen met lickjes en opdrukken. Gewoon een goede 6-snaar western kopen is veel handiger.
quote:
quote:The twelve-string guitar is an acoustic or electric guitar with 12 strings in 6 courses, which produces a richer, more ringing tone than a standard six-string guitar. Essentially, it is a type of guitar with a natural chorus effect due to the subtle differences in the frequencies produced by each of the two strings on each course.
Een paar van 3? Dat klinkt onmogelijkquote:Op maandag 8 juni 2009 15:23 schreef Cynic het volgende:
Ik vind het in ieder geval wel gaaf klinken, zo'n 12-snarige gitaar.
Ook mooi: een 12-snarige bas (4 paren van 3)
Of je leert gewoon gitaar spelen, dan hou je er meteen rekening meequote:Op zondag 7 juni 2009 22:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
B is voor gitaristen.
Nee, C is fijner, want dan kun je je loopjes door laten lopen. Anders heb je die klote halve toon om rekening mee te houden.
Apenkots!quote:Op maandag 8 juni 2009 16:54 schreef The_Dean het volgende:
Zo, eindelijk van dat hoerige Vista af, en alles draait zo'n beetje weer...
eigenlijk wat guitarist zecht, maar het klinkt wel lekker vind ik dan, vooral accoorden, en als je een duur model hebt (of goed afgesteld) speelt het net zo makkelijk als een 6-snaarquote:Op maandag 8 juni 2009 12:41 schreef Goover het volgende:
[..]
Lickjes en opdrukken doe ik wel op mijn elektrische gitaren, dit is echt voor bij het kampvuur en voor de heb/GAS.
Ik ga binnenkort maar eens wat bespelen in de winkel..
Ik kan toch geen fatsoenlijke PC betalen manquote:Op maandag 8 juni 2009 17:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Apenkots!
Vista draait prima op een fatsoenlijke pc...
Welkomquote:Op maandag 8 juni 2009 17:13 schreef wapwip het volgende:
En ik maar denken dat het hier over gitaar zou gaan![]()
Ben ik in een besturingssysteem topic beland
Philips Drachten?quote:Op maandag 8 juni 2009 17:35 schreef The_Dean het volgende:
Gesprek vanmiddag ging trouwens goed
Was nog wel een andere kandidaat eerst, maar de man van het detacheringsbedrijf gaf eerlijk toe dat hij dacht dat ik wel een streepje voor had
Die andere had nog nooit testwerk gedaan, en dat is juist wat ik laatste jaar heb gedaan, en hij sprak geen Fries, en ik sprak met de Philipsdude meteen Fries
"Even kijken, Eibert zie ik, uit Damwâld! Dan kunnen we ook wel Fries praten, fijn!" *
-Graag
"Kijk, daar hou ik wel van." *
[*vertaald uit het Fries naar het Nederlands voor jullie]
Ohja en een ex-collega werkt er, en die gaat mooi even een goed woordje voor me doen
Ageheel zie ik het wel positief in
Ja, dit is ontopic, als het meezit kan ik straks de GASrekening weer een beetje aanvullen
quote:Op maandag 8 juni 2009 17:35 schreef The_Dean het volgende:
Gesprek vanmiddag ging trouwens goed
Was nog wel een andere kandidaat eerst, maar de man van het detacheringsbedrijf gaf eerlijk toe dat hij dacht dat ik wel een streepje voor had
Die andere had nog nooit testwerk gedaan, en dat is juist wat ik laatste jaar heb gedaan, en hij sprak geen Fries, en ik sprak met de Philipsdude meteen Fries
"Even kijken, Eibert zie ik, uit Damwâld! Dan kunnen we ook wel Fries praten, fijn!" *
-Graag
"Kijk, daar hou ik wel van." *
[*vertaald uit het Fries naar het Nederlands voor jullie]
Ohja en een ex-collega werkt er, en die gaat mooi even een goed woordje voor me doen
Ageheel zie ik het wel positief in
Ja, dit is ontopic, als het meezit kan ik straks de GASrekening weer een beetje aanvullen
Drachtenquote:Op maandag 8 juni 2009 17:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Philips Drachten?
Dan ga je straks dus scheerapparaten testen
Of maken ze daar inmiddels ook andere dingen?
Het gaat in elk geval helemaal goed komen zo te horen.
Dit is het gitaristentopic: het topic voor gitaristen die over vanalles en nogwat praten..quote:Op maandag 8 juni 2009 17:13 schreef wapwip het volgende:
En ik maar denken dat het hier over gitaar zou gaan![]()
Ben ik in een besturingssysteem topic beland
Geel, en er zit een witte dunne inquote:
Nee.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Apenkots!
Vista draait prima op een fatsoenlijke pc...
De gele? en dan de witte op m'n switch?quote:
Niemand houd je tegen een en ander aan te passen hoor.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:00 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik sta niet in de OP maar een kerel die al anderhalf jaar niet online is geweest wel.
http://www.esnips.com/NewAccountAction.ns?action=initquote:Op maandag 8 juni 2009 20:25 schreef Cynic het volgende:
Da's mooi vervelend...
Waar kan ik nu .wav files uploaden?
Hij doet het niet..quote:Op maandag 8 juni 2009 21:12 schreef Cynic het volgende:
Okay, dan zou dit dus moeten werken:
http://www.esnips.com/doc(...)b2c-ae78f6338623/555
Nieuw liedje, in een beetje een vervelende maat (ik heb er dan ook maar geen solo in gespeeld, voorlopig niet althans).
Heb je je files wel geshared?quote:Op maandag 8 juni 2009 21:20 schreef Cynic het volgende:
Oh? Bij mij doet-ie het gewoon
Doe weer wat verkeerd natuurlijk...
quote:Op maandag 8 juni 2009 21:27 schreef Cynic het volgende:
Nee, daar ben ik net achter.
En nou ik hem public heb gemaakt moet ik opnieuw de file uploaden? Kan dat niet anders?
quote:Op maandag 8 juni 2009 21:30 schreef Cynic het volgende:
Ah, prima.
Deze link is het dus (nog steeds?):
Ja, ik denk er nog over na. Dat kan ik ook wel, dat is het punt niet. Maar ik moet het ook nog zingen en in 5/4 soleren moet ik ook echt goed voor gaan zitten, dat improviseer ik niet zo lekker.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:37 schreef Meursault het volgende:
..en het klinkt goed ook!
Het heeft wel potentie voor een solo. Niet makkelijk, maar zou wel vet zijn.
Klinkt goed man!quote:Op maandag 8 juni 2009 21:12 schreef Cynic het volgende:
Okay, dan zou dit dus moeten werken:
Nieuw liedje, in een beetje een vervelende maat (ik heb er dan ook maar geen solo in gespeeld, voorlopig niet althans).
Mijn stem heb jequote:Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zie dat Cynic nog geen ondertitel heeft. Ik stel voor: Captain Awesome.
Amerika ook niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:34 schreef allsystemshalt het volgende:
Mwhoehaaaahahah
Europa is niet te intoneren zo vals als wat![]()
![]()
quote:Op maandag 8 juni 2009 22:41 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zie dat Cynic nog geen ondertitel heeft. Ik stel voor: Captain Awesome.
Ik wilde deze tafel al een tijdje hebben, maar heb hem nooit gekocht omdat hij zo duur is.quote:
Ben ik nu te negatief als ik zeg dat ik zo'n meubelstukken echt te fout voor woorden vind?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:57 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik wilde deze tafel al een tijdje hebben, maar heb hem nooit gekocht omdat hij zo duur is.
Mijn vriendin wist dit en ze is nogal handig, dus heeft ze een een tafel voor me gemaakt in de vorm van een Telecaster body![]()
![]()
Ik zal vanavond eens wat foto's posten
Een beetje zoals een kettinkje met een gitaartje of een plectrum eraan bedoel je?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ben ik nu te negatief als ik zeg dat ik zo'n meubelstukken echt te fout voor woorden vind?
Check, ik heb beide.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:51 schreef Cynic het volgende:
Een beetje zoals een kettinkje met een gitaartje of een plectrum eraan bedoel je?(wie durft dat toe te geven?)
nee, familie weekend in de ardennequote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:00 schreef Cynic het volgende:
Gaan er trouwens nog mensen naar Waldrock zaterdag? Ik wel namelijk.
Minimeetquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:00 schreef Cynic het volgende:
Gaan er trouwens nog mensen naar Waldrock zaterdag? Ik wel namelijk.
Stel je neemt een echte gitaar, laat 'm geheel intact, bevestigt glazen plaat net boven de body in ruime vorm en een stel poten aan de onderkant.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:57 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik wilde deze tafel al een tijdje hebben, maar heb hem nooit gekocht omdat hij zo duur is.
Mijn vriendin wist dit en ze is nogal handig, dus heeft ze een een tafel voor me gemaakt in de vorm van een Telecaster body![]()
![]()
Ik zal vanavond eens wat foto's posten
En anders heb je mijn nummer vast nog wel ergens.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:19 schreef Cynic het volgende:
Ik alleen zaterdag, maar dan kom ik je vast wel tegen! (volgens mij wordt het niet druk, zo zonder echte grote namen)
Dude, op de nieuwendijk zit Sjak Zwier, een van de betere gitaarbouwers in Nederland, als je de walstraat uit komt rechtsaf en dan gelijk na de frietboer.quote:
Nou, ik zou er geen moeite mee hebben welke gitaar dan ook achter te laten bij Sjak. Prima vent, bovendien een vakman!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:39 schreef Meursault het volgende:
Natuurlijk ken ik Sjak Zwier. Prima gitaarbouwer, maar met m'n Ibanez ga ik liever naar iemand die wat meer gespecialiseerd is in die stijl gitaren.
Alleen dan ben je de kosten van het afstellen kwijt aan benzinekosten!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:50 schreef Meursault het volgende:
En de rest van het personeel? Ik neem aan dat hij veel werk delegeert. Ik zie daar elke keer weer andere mensen rondlopen.
Ik heb de gitaar in Amersfoort gekocht. Ik kwam daar vaak, ik ken de mensen en heb er goede ervaringen.
Niet iedereen heet Jeff Beckquote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:02 schreef TeleluvR het volgende:
Dan speel je toch gewoon zónder plectrum? Ik zie het bezwaar niet zo!
Kwestie van oefenen... en als je met plectrum spelen echt zo vervelend vindt, waarom niet?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:04 schreef wapwip het volgende:
[..]
Niet iedereen heet Jeff Beck![]()
Als je beetje snelheid wilt is een plectrum toch verrekte handig, en powerchords zonder een plectrum is ook wel een beetje net niet
Dat is het voordeel van de beste man een beetje kennenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:50 schreef Meursault het volgende:
En de rest van het personeel? Ik neem aan dat hij veel werk delegeert. Ik zie daar elke keer weer andere mensen rondlopen.
Ja, dat is dus een beetje het probleem. Ik ken hem niet en hij kent mij niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:19 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van de beste man een beetje kennenHij weet ook precies wat ik wil en hoe ik het wil, scheelt een hoop uitleggen.
Vanavond maar weer een stukje akoustisch spelen dan, tot ik m'n LP terug heb.
Wat bedoel je.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:40 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ow ja vet![]()
![]()
![]()
Goed opletten als je hun trukendoos kan imiteren ben je de baas
Ach, de man bouwt gitaren, ik denk dat hij heus wel verstand heeft van het afstellen en intoneren van andermans gieter. Ik zou er niet zo over stressen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:34 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ja, dat is dus een beetje het probleem. Ik ken hem niet en hij kent mij niet.
Maar wat weet/vind je van de rest van het personeel dan? In hoeverre doet hij dat soort klussen zelf.
Halve liter heineken!quote:
Pauperquote:
Die gasten hebben zoveel hits geschreven das niet normaal meer dat bedoel ikquote:
ja, idd zoiets, kan ik een vette buizenbak kopenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:44 schreef Dribbel_ het volgende:
6100 en een zak kastagnes !
ik zou wel willen, maar het geld is opquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:18 schreef Cynic het volgende:
Maar er gaat een nieuwe versterker komen Ares?
Je hebt gelijk. Ik doe moeilijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ach, de man bouwt gitaren, ik denk dat hij heus wel verstand heeft van het afstellen en intoneren van andermans gieter. Ik zou er niet zo over stressen.
Alleen wonen is duurderquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:42 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ja, idd zoiets, kan ik een vette buizenbak kopen
[..]
ik zou wel willen, maar het geld is op
wat is samen wonen duur
De keuze tussen staalsnarig (western) of nylonsnarig (klassiek)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:47 schreef Seam het volgende:
Ik wil beginnen met gitaar leren spelen en ik ben van plan binnenkort een akoestische gitaar te kopen. Waar kan ik het beste op letten ?
Geniaal antwoord einsteinquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:52 schreef KaMo het volgende:
[..]
De keuze tussen staalsnarig (western) of nylonsnarig (klassiek)
En prijsklasse hangt er natuurlijk vanaf wat je budget is, al enig idee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of je haalt deze week bij de actieweek van Feedback zo'n Ibanez V70 die ik ook heb, voor 119 euro heb je een best leuk gitaartje om wat mee aan te kloten (wel nog beetje zelf afstellen)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:00 schreef Daantke het volgende:
Gewoon voor een euro of 100 tweedehands een staalsnarige scoren, en ff letten of de hals nog enigszins oke is
En dan na een maand weer verkopen, zoals Daantke dat met al zijn instrumenten doetquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:00 schreef Daantke het volgende:
Gewoon voor een euro of 100 tweedehands een staalsnarige scoren, en ff letten of de hals nog enigszins oke is
Dat valt ook wel weer mee, de SG en de Dean deden er een paar maanden over en de Explorer heb ik nog steedsquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En dan na een maand weer verkopen, zoals Daantke dat met al zijn instrumenten doet.
Andere personeel ken ik niet zo goed, toen ik nog in Vlissingen woonde liep er regelmatig een wat oudere man rond, die had er ook veel kijk op. Tegenwoordig lopen er ook gasten stage daar geloof ik, ik zag de laatste keer tenminste een bordje "erkend leerbedrijf" hangen. Nou denk ik dat een ieder die leert hoe hij een gitaar moet bouwen heus wel zal weten hoe hij er eentje moet intoneren. Ovrigens werd ik ook eerst door zo'n jong gastje 'geholpen' maar omdat hij m'n probleem niet snapte legde sjak z'n broodje aan de kant en toen werd alles gelijk een stuk duidelijkerquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:52 schreef Meursault het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik doe moeilijk.![]()
Binnenkort maar eens langs gaan om te vragen of hij tijd heeft.
Ja die probeer je constant te ruilenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:36 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee, de SG en de Dean deden er een paar maanden over en de Explorer heb ik nog steeds
Ik geef hem geen ongelijk, zo proef je eens wat van de wereld (van de gitaren)quote:
quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:37 schreef Witchfynder het volgende:
Ik denk dat je dan beter je energie kan steken in het leren bespelen van je instrument in plaats van er tig te willen verzamelen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |