abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_70287219
Oeh, Oeke! Wat leuk gemaakt jullie kaartje! En echtechtecht helemaal van jullie zelf!

Heeft er hier iemand verstand van tekstjes op het kaartje? Ik twijfel tussen 3 dingetjes...ik was eerst helemaal overtuigd dat ik het had en nu ga ik toch weer twijfelen...
Lotte!
Noah!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:29:49 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70287442
Verstand... we hebben iig allemaal een mening!
Gooi het maar neer, dan zullen wij onze deskundige mening wel even geven hoor!

Ik ben iig heel nieuwsgierig!
***
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:30:23 #103
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70287459
Ja, hoor, ik heb er wel verstand van!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_70287689
Vandaag kreeg ik het eerste door mij ontworpen geboortekaartje in de bus... * Wampi is heel trots!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_70287760
Ik vind dus deze tekst heel mooi, dus eventueel daar een stukje uit:


tekst

En anders hieruit:


Dit stukje:
I hope you don't mind
that I put down in words
how wonderful life is
while you're in the world

Nadeel vind ik aan beide dat het in de I-vorm geschreven is, dus moet ik dat dan veranderen of niet? Ik bedoel..eigenlijk vind ik van wel...maar vriendlief interesseert dat hele kaartje sowieso niks (doen ze niet aan hier, dus tis echt van: naja, als jij er gelukkig van wordt ) maar het wordt toch ook zijn kleine meisje en ook zijn naam komt op de kaart... ikke niet weten
Lotte!
Noah!
pi_70287936
Linda, waarom dan niet alleen die laatste twee regels?
"How wonderful life is
Now you're in the world..."

(heb ik van "while" even "now" gemaakt omdat ik dat zelf mooier zou vinden Maar dat moet je zelf weten )
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:46:34 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70287957
Maar iemand die dat kaartje leest weet toch niet of de I jij bent of dat hij dat is.
Jij gaat er vanuit dat jij het bent, maar voor een ander kan hij het net zo goed zijn.

Ons tekstje was ook 'ik' en daar heb ik ook over getwijfeld, maar ik vond dat ik de tekst niet aan moest passen. Juist in de ik-vorm vond ik het een hele sterkte tekst.
Mensen snappen toch wel dat het van ons beide af komt. Toch?
***
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:47:36 #108
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70287986
Kijk, ik ben het helemaal eens met Innepin! Wilde ik ook voorstellen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:47:52 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70287993
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:45 schreef innepin het volgende:
Linda, waarom dan niet alleen die laatste twee regels?
"How wonderful life is
Now you're in the world..."

(heb ik van "while" even "now" gemaakt omdat ik dat zelf mooier zou vinden Maar dat moet je zelf weten )
Op zich is het wel mooier, zeker nu met de 2 regels, maar ik zou dan weer denken 'wat knullig, het is net niet zoals de officiele songtekst is', maar dat geldt alleen voor degenen die de tekst erin herkennen.

Dat geldt trouwens ook voor het herschrijven in de 'we' vorm. Het is en blijft een songtekst en persoonlijk vind ik dat je daar vanaf moet blijven.
Hooguit idd maar 1 of 2 zinnen gebruiken, maar niet aan de zinnen zelf sleutelen.

Er hoort ook gewoon onder te staan waar het uit komt, eigenlijk, wel, toch...

Maar ik ben een muts.
***
pi_70288008
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:45 schreef innepin het volgende:
Linda, waarom dan niet alleen die laatste twee regels?
"How wonderful life is
Now you're in the world..."

(heb ik van "while" even "now" gemaakt omdat ik dat zelf mooier zou vinden Maar dat moet je zelf weten )
Owja...dat kan ook nog..verdorie Ik had het met 4 regeltjes omdat ik eigenlijk vond dat het 1 zin was zeg maar.. En met dat now heb je ook wel weer gelijk.

Ik vroeg om het makkelijker te maken hah

Lotte!
Noah!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:49:18 #111
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70288040
Ik heb van ons gedichtje ook de "me" verandert in "ons". Een lezer weet idd niet of het om mijzelf of om mn lief gaat en de meeste lezers zal het ook roesten maar ik vond het zelf leuker, dat het er echt stond zwart op wit, dat we met zn 3 bij elkaar horen zeg maar.
Maar das persoonlijk natuurlijk
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70288060
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
Maar iemand die dat kaartje leest weet toch niet of de I jij bent of dat hij dat is.
Jij gaat er vanuit dat jij het bent, maar voor een ander kan hij het net zo goed zijn.

Ons tekstje was ook 'ik' en daar heb ik ook over getwijfeld, maar ik vond dat ik de tekst niet aan moest passen. Juist in de ik-vorm vond ik het een hele sterkte tekst.
Mensen snappen toch wel dat het van ons beide af komt. Toch?
Ja, tekst aanpassen hoort ook eigenlijk niet...dat was ook mijn probleem een beetje. En over dat ik heb je wel gelijk...ik ga er vanuit dat ze denken dat ik het ben omdat ik weet het het hem geen drol uitmaakt. Maar anderen weten dat natuurlijk niet..
Lotte!
Noah!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:50:18 #113
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70288070
Oh, ik dacht dat ie ook een keertje 'now you're in the world' zong. Maar dat is dus niet. En ik ben het eigenlijk met BE eens, van teksten moet je afblijven. Maar ja. Hmmm.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:50:24 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_70288077
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]
maar dat geldt alleen voor degenen die de tekst erin herkennen.

Ik ben alleen bang dat dat om een heleboel mensen gaat, want het is natuurlijk best een bekend nummer.

Ik zou ook gewoon voor het originele tekstje gaan, ook al staat er while in.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70288099
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:49 schreef huuphuup het volgende:
Ik heb van ons gedichtje ook de "me" verandert in "ons". Een lezer weet idd niet of het om mijzelf of om mn lief gaat en de meeste lezers zal het ook roesten maar ik vond het zelf leuker, dat het er echt stond zwart op wit, dat we met zn 3 bij elkaar horen zeg maar.
Maar das persoonlijk natuurlijk
Dat was ook voor mij de reden...maarja, wat BE ook zegt, ze kunnen ook alleen hem erin lezen, of alleen mij of wat dan ook...maar het is toch "ons" kaartje, ookal zoekt hij niks uit. Onze aankondiging voor onze dochter
Lotte!
Noah!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:51:49 #116
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70288123
Gaan jullie dat trouwens doen, BE, eronder zetten waar het uit is?

En Wampi, showen! Cool lijkt me dat!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_70288134
Maar niemand dus die nummer 1 mooi vindt? Is een stuk onbekender natuurlijk (wat voor en nadeel kan zijn)
Lotte!
Noah!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:55:08 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70288233
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:51 schreef Sugar het volgende:
Gaan jullie dat trouwens doen, BE, eronder zetten waar het uit is?

En Wampi, showen! Cool lijkt me dat!
Ja, niet de titel van het liedje zelf, dat mogen ze googelen, anders zou het te lang worden, maar wel 'Guus Meeuwis'.

Ik ben echt een trut wat dat soort dingen betreft.

De vorige keer wist ik het niet en wilde ik N.N. eronder hebben (zo heb ik het geleerd bij de module 'rouwteksten' ) maar dat vond F. overdreven, omdat dat niemand wat zou zeggen. Dus daar heb ik in toegegeven.
Nu heb ik hem niet eens iets gevraagd hierover.
Het staat met het 'Guus Meeuwis' op mijn schets en ik ga ook gewoon aan Eva vragen of ze het zo op het kaartje wil maken. Wel een stukje kleiner natuurlijk, maar wel erop.
***
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:55:25 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_70288243
Nummer 1 doet me denken aan She's like the wind van Dirty Dancing
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:56:14 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70288270
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:52 schreef Linda2205 het volgende:
Maar niemand dus die nummer 1 mooi vindt? Is een stuk onbekender natuurlijk (wat voor en nadeel kan zijn)
Ik vind het 'out of my league' wel heel erg passen bij relaties ofzo. Daar hoor je het ook wel eens 'die of die is echt out of my league', maar ik vind het bij een babietje op de een of andere manier minder mooi.

Het is namelijk jullie kindje, meer in jouw league kan je het niet krijgen.
***
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:56:42 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_70288287
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, niet de titel van het liedje zelf, dat mogen ze googelen, anders zou het te lang worden, maar wel 'Guus Meeuwis'.

Ik ben echt een trut wat dat soort dingen betreft.

De vorige keer wist ik het niet en wilde ik N.N. eronder hebben (zo heb ik het geleerd bij de module 'rouwteksten') maar dat vond F. overdreven, omdat dat niemand wat zou zeggen. Dus daar heb ik in toegegeven.
Nu heb ik hem niet eens iets gevraagd hierover.
Het staat met het 'Guus Meeuwis' op mijn schets en ik ga ook gewoon aan Eva vragen of ze het zo op het kaartje wil maken. Wel een stukje kleiner natuurlijk, maar wel erop.
Nomen Nescio


Leuke voornamen trouwens ZOu een ambtenaar dat goedkeuren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:57:39 #122
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70288321
BE, is het wel geschreven door Guus Meeuwis? Vaak niet, toch?

En Linda, ik vind uit dat eerste nummer deze regels achter elkaar ook mooi:
it's her hair and her eyes today
that just simply take me away
yes she's all that i see and she's all that i need
and i'm out of my league once again
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:59:14 #123
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70288380
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:57 schreef Sugar het volgende:
BE, is het wel geschreven door Guus Meeuwis? Vaak niet, toch?

En Linda, ik vind uit dat eerste nummer deze regels achter elkaar ook mooi:
it's her hair and her eyes today
that just simply take me away
yes she's all that i see and she's all that i need

and i'm out of my league once again

ik zou dan voor die 3 gaan denk ik
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:00:09 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70288412
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:57 schreef Sugar het volgende:
BE, is het wel geschreven door Guus Meeuwis? Vaak niet, toch?
Ja, daar heb ik ook nog aan gedacht, maar als ik op de tekst zelf, of stukjes ervan google dan kom ik alleen GM tegen.
Ik zal nog eens gaan spitten. Anders is het helemaal suf.

[aanvulling]
Ja, gevonden, op www.guusmeeuwis.nl, nou dat zal wel kloppen toch?

Album 10 jaar levensecht
Muziek Jan Willem Rozenboom
Tekst Guus Meeuwis
***
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:01:29 #125
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70288455
Heb al gezocht! En de tekst is van hem!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')