Weer een aanname... Ze kan net zo goed zeggen dat ze die doek mooi vindt. En daarbij, alsof een beetje in contact komen met wat er in de samenleving leeft zo'n slechte invloed heeft. Toen ik op de lagere school zat (grofweg 20 jaar geleden) hadden we ook een islamitische lerares (zonder hoofddoek), een joodse leraar (met keppel), een christelijke godsdienstleraar, en atheïsten. We kregen les over elke religie zonder ooit te horen dat er één beter of slechter dan de andere was.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:25 schreef LENUS het volgende:
[..]
Die vragen van die kinderen gaan toch komen. Juf, waarom heeft u die doek om? Ja, dat is omdat ik anders geen goede Moslim ben etc etc. Zie je hoe dat gaat? De betreffende juf kan perfect les geven zonder die doek.
Want.....?quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:35 schreef Hukkie het volgende:
Ik zou er ook niet zo happig op zijn als mijn kinderen op school of op de kinderopvang door moslima's met hoofddoekjes zouden worden opgevangen of onderwezen.
Handschoen.quote:
En zwarte kleding, om maar wat te noemen, draagt dat ook niet wat uit? Mag dat ook nog wel? Of juist grijze kleding, of rode?quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo is het maar mooi. religie? prima, maar niet verder dan je eigen voordeur.
Mompelt iets over een lul en een drumstel. Wat een vergelijkingquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:53 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
En zwarte kleding, om maar wat te noemen, draagt dat ook niet wat uit? Mag dat ook nog wel? Of juist grijze kleding, of rode?
Hoezo? Een hoofddoek is toch een expressie, net zoals een zwart, grijs of rood shirt dat is? Dat jij er een 'zwaardere' betekenis aan hangt, of dat een hele hoop mensen dat doen, maakt niet uit.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:55 schreef LENUS het volgende:
[..]
Mompelt iets over een lul en een drumstel. Wat een vergelijking
Jij wilt een monoculturele samenleving? Iets wat enkele mensen in het verleden ook als droom hadden?quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
Tja, niet leuk voor de betrokkene.
Maar ik snap best wel dat mensen kankergezwellen genaamd islam en multiculturele samenleving graag aan hun leefomgeving voor bij willen laten gaan. Ik zou het ook niet accepteren dat een gehoofddoekte vrouw les geeft aan mijn kinderen. Met een allochtone vrouw an sich zou ik helemaal geen problemen hebben, maar dan wel een goed geïntegreerde zonder die islam-poppenkast.
Ah, de Godwin, daar is ie!quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:59 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Jij wilt een monoculturele samenleving? Iets wat enkele mensen in het verleden ook als droom hadden?
Om over je term 'kankergezwellen' nog maar even niet te beginnen..
Jouw bescheiden mening verschilt in feite heel weinig met een langbaardige jurkendrager die alle vrouwen achter de sluier wil hebben, enkel een kwestie van optiek.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar ik snap best wel dat mensen kankergezwellen genaamd islam en multiculturele samenleving graag aan hun leefomgeving voor bij willen laten gaan. Ik zou het ook niet accepteren dat een gehoofddoekte vrouw les geeft aan mijn kinderen. Met een allochtone vrouw an sich zou ik helemaal geen problemen hebben, maar dan wel een goed geïntegreerde zonder die islam-poppenkast.
Mwa, kankergezwellen vind ik nogal een boude stelling. Ieder zijn meug en de multikul heeft zeker ook goede dingen. Waar ik voor pas is dat mijn kinderen bijvoorbeeld op de kinderopvang 8 uur per dag aan vormen van religie worden blootgesteld. Als ik mijn kind iets van religie wil bijbrengen dan doe ik dat zelf wel, dat hoeft mij niet opgedrongen te worden.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
Waar de hel heb je het over?quote:
Als je doelt op haat zaaien, dat mag niet. Ook niet in Nederlandquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:15 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het feit dat die langbaardige jurkendragen hier in West-Europa zijn volgelingen tegen de Europeanen mag ophitsen is natuurlijk van de gekke. Als je toch graag vergelijkingen maakt; ga dan eens in een willekeurig islamitsch land in een kerk ageren tegen de moslims aldaar. Dan hoop ik voor je dat je door de machthebbers gearresteerd wordt, voordat de woedende massa's je te pakken krijgen.
Door een hoofddoekje te dragen? Je bent echt serieus, of heb je een aluminium hoedje op?quote:Wij hebben hier in het noorden van europa vier eeuwen terug al het juk van de katholieke kerk afgeschud en daarna heeft het nog heel lang geduurd voordat de mens (laat staan de vrouw!) zich los kon maken van de heerschap van kerk en adel. Maar de vorige eeuw zijn we akkoord gegaan met het op grote schaal zich hier vestigen van groepen mensen van elders met veel minder verlichte normen en waarden en die probeert men ons nu op te dringen. Schande!
De vrijheid hebben betekent ook dat je de vrijheid hebt om, in jouw ogen, de 'verkeerde' keuze te maken.quote:En de feministen die achter de vrouwen staan die een hoofddoek dragen spugen in het gezicht van al die generaties vrouwen die eeuwenlange onderdrukking hebben moeten doorstaan.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:08 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waar de hel heb je het over?
Beantwoord gewoon even mijn vraag, hoe zie jij een monoculturele samenleving in een vrij land, in een geglobaliseerde wereld precies voor je? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.
Beantwoord mijn vraag nou maar gewoon, of moet ik mij ook op het niveau begeven waar reacties zuiver en alleen in smileys gegeven worden?quote:
Met jou in discussie gaan, heb ik geen zin in want zinloos. Ben bovendien ook nog in meerdere tipics bezig en ik heb hier mijn zegje gedaan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Beantwoord mijn vraag nou maar gewoon, of moet ik mij ook op het niveau begeven waar reacties zuiver en alleen in smileys gegeven worden?
Het is maar één simpele vraag. Is dat teveel van je gevraagd? Je mag ook morgen beantwoorden, of volgende week. Schikt het je dan?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Met jou in discussie gaan, heb ik geen zin in want zinloos. Ben bovendien ook nog in meerdere tipics bezig en ik heb hier mijn zegje gedaan.
Nu ga je natuurlijk geheel voorspelbaar iets zeggen over dat ik niet met je in discussie durf etc etc.
waar hij dan ook volledig gelijk in heeft.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nu ga je natuurlijk geheel voorspelbaar iets zeggen over dat ik niet met je in discussie durf etc etc.
En hoe is omgaan met iemand die een hoofddoek draagt "religie opgedrongen krijgen"? Wil je ook niet dat je kinderen les krijgen van iemand die een kettinkje met een kruisje eraan om haar hals draagt omdat ze dan je kinderen indoctrineert?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:07 schreef Hukkie het volgende:
Als ik mijn kind iets van religie wil bijbrengen dan doe ik dat zelf wel, dat hoeft mij niet opgedrongen te worden.
Ik vind dat religieuze symbolen op geen enkele school thuishoren. Sterker nog, ik ben tegen alle vormen van bijzonder onderwijs.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:15 schreef isogram het volgende:
Ik vind overigens dat een religieus symbool niet thuishoort op een openbare school, maar zoiets is nog geen reden om mensen te gaan bedreigen.
Ik denk dat multiculturele samenleving een politiek idee is die vertelt hoe in de samenleving moet worden omgegaan met verschillende culturele gemeenschappen. Het multiculturalisme gaat uit van een ideaalplaatje waarnaar de overheid, sociaal-maatschappelijke instanties en individuele personen moeten handelen, bijvoorbeeld bij de integratie van allochtonen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:59 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Jij wilt een monoculturele samenleving? Iets wat enkele mensen in het verleden ook als droom hadden?
Om over je term 'kankergezwellen' nog maar even niet te beginnen..
Zichtbaar gedragen, nee, inderdaad niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 07:32 schreef Santello het volgende:
Dit zou op school ook niet mogen [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |