abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:31:49 #51
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_69716898
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:25 schreef LENUS het volgende:

[..]

Die vragen van die kinderen gaan toch komen. Juf, waarom heeft u die doek om? Ja, dat is omdat ik anders geen goede Moslim ben etc etc. Zie je hoe dat gaat? De betreffende juf kan perfect les geven zonder die doek.
Weer een aanname... Ze kan net zo goed zeggen dat ze die doek mooi vindt. En daarbij, alsof een beetje in contact komen met wat er in de samenleving leeft zo'n slechte invloed heeft. Toen ik op de lagere school zat (grofweg 20 jaar geleden) hadden we ook een islamitische lerares (zonder hoofddoek), een joodse leraar (met keppel), een christelijke godsdienstleraar, en atheïsten. We kregen les over elke religie zonder ooit te horen dat er één beter of slechter dan de andere was.

Ik denk juist als je alles zo steriel maakt dat je religie meer aandacht geeft dan het verdient...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:35:08 #52
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69717024
Ik zou er ook niet zo happig op zijn als mijn kinderen op school of op de kinderopvang door moslima's met hoofddoekjes zouden worden opgevangen of onderwezen.

Tevens tvp.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_69717167
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:35 schreef Hukkie het volgende:
Ik zou er ook niet zo happig op zijn als mijn kinderen op school of op de kinderopvang door moslima's met hoofddoekjes zouden worden opgevangen of onderwezen.
Want.....?
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:50:08 #54
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69717714
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Want.....?
Handschoen.

Even voor de duidelijkheid, ik heb geen kinderen maar als ik kinderen had dan zou ik er belang aan hechten dat mijn kinderen religie neutraal worden opgevoed. En hoofddoekjes/ keppeltjes/ tulbanden/ stippen/... hebben grotere kans om daar afbreuk aan te doen.
DeviantArt
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:53:11 #55
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69717862
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo is het maar mooi. religie? prima, maar niet verder dan je eigen voordeur.
En zwarte kleding, om maar wat te noemen, draagt dat ook niet wat uit? Mag dat ook nog wel? Of juist grijze kleding, of rode?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:55:49 #56
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_69718012
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:53 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

En zwarte kleding, om maar wat te noemen, draagt dat ook niet wat uit? Mag dat ook nog wel? Of juist grijze kleding, of rode?
Mompelt iets over een lul en een drumstel. Wat een vergelijking
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:57:14 #57
248844 Bowlingbal
pi_69718092
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:55 schreef LENUS het volgende:

[..]

Mompelt iets over een lul en een drumstel. Wat een vergelijking
Hoezo? Een hoofddoek is toch een expressie, net zoals een zwart, grijs of rood shirt dat is? Dat jij er een 'zwaardere' betekenis aan hangt, of dat een hele hoop mensen dat doen, maakt niet uit.

Het zou wat anders zijn als ze het opgedrongen zouden krijgen in de lessen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:58:01 #58
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_69718126
Tja, niet leuk voor de betrokkene.

Maar ik snap best wel dat mensen kankergezwellen genaamd islam en multiculturele samenleving graag aan hun leefomgeving voor bij willen laten gaan. Ik zou het ook niet accepteren dat een gehoofddoekte vrouw les geeft aan mijn kinderen. Met een allochtone vrouw an sich zou ik helemaal geen problemen hebben, maar dan wel een goed geïntegreerde zonder die islam-poppenkast.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:59:50 #59
248844 Bowlingbal
pi_69718224
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:58 schreef EdvandeBerg het volgende:

Maar ik snap best wel dat mensen kankergezwellen genaamd islam en multiculturele samenleving graag aan hun leefomgeving voor bij willen laten gaan. Ik zou het ook niet accepteren dat een gehoofddoekte vrouw les geeft aan mijn kinderen. Met een allochtone vrouw an sich zou ik helemaal geen problemen hebben, maar dan wel een goed geïntegreerde zonder die islam-poppenkast.
Jij wilt een monoculturele samenleving? Iets wat enkele mensen in het verleden ook als droom hadden?

Om over je term 'kankergezwellen' nog maar even niet te beginnen..
- Donald Love
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:04:58 #60
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_69718459
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:59 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Jij wilt een monoculturele samenleving? Iets wat enkele mensen in het verleden ook als droom hadden?

Ah, de Godwin, daar is ie!
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:05:59 #61
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_69718506
quote:

Jouw bescheiden mening verschilt in feite heel weinig met een langbaardige jurkendrager die alle vrouwen achter de sluier wil hebben, enkel een kwestie van optiek.

Het feit dat jullie beiden deze mening mogen spuien is toch wel het grootste bewijs van onze vrijheid...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:07:19 #62
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69718552
quote:

Mwa, kankergezwellen vind ik nogal een boude stelling. Ieder zijn meug en de multikul heeft zeker ook goede dingen. Waar ik voor pas is dat mijn kinderen bijvoorbeeld op de kinderopvang 8 uur per dag aan vormen van religie worden blootgesteld. Als ik mijn kind iets van religie wil bijbrengen dan doe ik dat zelf wel, dat hoeft mij niet opgedrongen te worden.
DeviantArt
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:08:09 #63
248844 Bowlingbal
pi_69718590
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:04 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ah, de Godwin, daar is ie!
Waar de hel heb je het over?

Beantwoord gewoon even mijn vraag, hoe zie jij een monoculturele samenleving in een vrij land, in een geglobaliseerde wereld precies voor je? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.
- Donald Love
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:15:52 #64
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_69718980
=dubbel=

[ Bericht 99% gewijzigd door EdvandeBerg op 04-06-2009 22:22:27 ]
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:20:04 #65
248844 Bowlingbal
pi_69719206
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:15 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het feit dat die langbaardige jurkendragen hier in West-Europa zijn volgelingen tegen de Europeanen mag ophitsen is natuurlijk van de gekke. Als je toch graag vergelijkingen maakt; ga dan eens in een willekeurig islamitsch land in een kerk ageren tegen de moslims aldaar. Dan hoop ik voor je dat je door de machthebbers gearresteerd wordt, voordat de woedende massa's je te pakken krijgen.
Als je doelt op haat zaaien, dat mag niet. Ook niet in Nederland
quote:
Wij hebben hier in het noorden van europa vier eeuwen terug al het juk van de katholieke kerk afgeschud en daarna heeft het nog heel lang geduurd voordat de mens (laat staan de vrouw!) zich los kon maken van de heerschap van kerk en adel. Maar de vorige eeuw zijn we akkoord gegaan met het op grote schaal zich hier vestigen van groepen mensen van elders met veel minder verlichte normen en waarden en die probeert men ons nu op te dringen. Schande!
Door een hoofddoekje te dragen? Je bent echt serieus, of heb je een aluminium hoedje op?
quote:
En de feministen die achter de vrouwen staan die een hoofddoek dragen spugen in het gezicht van al die generaties vrouwen die eeuwenlange onderdrukking hebben moeten doorstaan.
De vrijheid hebben betekent ook dat je de vrijheid hebt om, in jouw ogen, de 'verkeerde' keuze te maken.
- Donald Love
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:23:45 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_69719388
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:08 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waar de hel heb je het over?

Beantwoord gewoon even mijn vraag, hoe zie jij een monoculturele samenleving in een vrij land, in een geglobaliseerde wereld precies voor je? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:24:34 #67
248844 Bowlingbal
pi_69719434
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Beantwoord mijn vraag nou maar gewoon, of moet ik mij ook op het niveau begeven waar reacties zuiver en alleen in smileys gegeven worden?
- Donald Love
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:37:32 #68
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_69720196
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:24 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Beantwoord mijn vraag nou maar gewoon, of moet ik mij ook op het niveau begeven waar reacties zuiver en alleen in smileys gegeven worden?
Met jou in discussie gaan, heb ik geen zin in want zinloos. Ben bovendien ook nog in meerdere tipics bezig en ik heb hier mijn zegje gedaan.

Nu ga je natuurlijk geheel voorspelbaar iets zeggen over dat ik niet met je in discussie durf etc etc.
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:39:27 #69
248844 Bowlingbal
pi_69720300
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:37 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Met jou in discussie gaan, heb ik geen zin in want zinloos. Ben bovendien ook nog in meerdere tipics bezig en ik heb hier mijn zegje gedaan.

Nu ga je natuurlijk geheel voorspelbaar iets zeggen over dat ik niet met je in discussie durf etc etc.
Het is maar één simpele vraag. Is dat teveel van je gevraagd? Je mag ook morgen beantwoorden, of volgende week. Schikt het je dan?

Jij noemt een multiculturele samenleving een kankergezwel. Daarmee impliceer je, lijkt me, dat je het tegenovergestelde wilt. Een monocultuur. Mijn vraag is dus, hoe stel je je dat voor, in deze tijd?
- Donald Love
pi_69725660
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:37 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
waar hij dan ook volledig gelijk in heeft.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 01:25:46 #71
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_69726595
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:07 schreef Hukkie het volgende:
Als ik mijn kind iets van religie wil bijbrengen dan doe ik dat zelf wel, dat hoeft mij niet opgedrongen te worden.
En hoe is omgaan met iemand die een hoofddoek draagt "religie opgedrongen krijgen"? Wil je ook niet dat je kinderen les krijgen van iemand die een kettinkje met een kruisje eraan om haar hals draagt omdat ze dan je kinderen indoctrineert?

Hoe verwacht je bovendien dat je kinderen leren omgaan met zaken waaraan ze nooit blootgesteld zijn, omdat je ze in een kunstmatig neutrale omgeving hebt gehouden waarin ze er zelf geen ervaring mee opdoen?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:10:28 #72
3542 Gia
User under construction
pi_69728101
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:15 schreef isogram het volgende:

Ik vind overigens dat een religieus symbool niet thuishoort op een openbare school, maar zoiets is nog geen reden om mensen te gaan bedreigen.
Ik vind dat religieuze symbolen op geen enkele school thuishoren. Sterker nog, ik ben tegen alle vormen van bijzonder onderwijs.

Los daarvan vind ik op dit moment dat de werkgever moet bepalen wat wel en wat niet mag binnen zijn bedrijf. Of dat nou een school of een supermarkt is. Een werkgever moet een hoofddoek kunnen verbieden, maar net zo goed toe kunnen staan. En dan heeft niemand het recht om deze mensen te bedreigen.
pi_69728194
Dit zou op school ook niet mogen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:52:55 #74
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_69728313
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:59 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik denk dat multiculturele samenleving een politiek idee is die vertelt hoe in de samenleving moet worden omgegaan met verschillende culturele gemeenschappen. Het multiculturalisme gaat uit van een ideaalplaatje waarnaar de overheid, sociaal-maatschappelijke instanties en individuele personen moeten handelen, bijvoorbeeld bij de integratie van allochtonen.
Daarbij is duidelijk de discrepantie waar te nemen van het overheidsbeleid van de jaren '80 en '90 met integratie met behoud van eigen identiteit naar thans de politieke agenda die veel meer gericht is op integratie, bestrijden van het achterblijven van hele hele generaties allochtonen en emancipatie van allochtonen vrouwen.
Dat is iets anders dan diversiteit en het gegeven dat Nederland veel verschillende nationaliteiten telt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:36:06 #75
3542 Gia
User under construction
pi_69733357
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 07:32 schreef Santello het volgende:
Dit zou op school ook niet mogen [ afbeelding ]
Zichtbaar gedragen, nee, inderdaad niet.

Een religieus hangertje onder de kleding, of dat nou een ster, kruis of halvemaan is, moet kunnen.

Henna handjes mogen wmb ook. Duurt effe voor dat spul eraf is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')