abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:16:15 #1
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_69703298
nee ik ben zelf niet zwanger maar naar aanleiding van Ben jij een voor of tegenstander van abortus? ben ik daar wel benieuwd naar.

Dus stel dat jij/je partner/je scharrel zwanger blijkt te zijn. Wat doe je dan?
Weet je hoe je partner er tegnover staat? Vertel je het/zou je het willen weten, in geval van een one-night stand. En als je toch al zeker weet dat je het weg laat halen? Is adoptie een overweging?

Ik moet zeggen dat ik het zelf echt niet zou weten. Wel weet ik dat mijn vriend tegen abortus is en het zou willen houden gezien we er opzich voor zouden kunnen zorgen, maar dat hij de keus aan mij zou laten.
Het is heel makkelijk om te zeggen dat ik abortus zou laten plegen omdat ik er echt niet klaar voor ben. Ik ben veel te jong, kan financieel net voor mijzelf zorgen ben halverwege een studie.
Maar als je eenkeer zwanger bent, een echo hebt gezien en er misschien wel ineens vroege moedergevoelens naar boven komen lijkt het me heel lastig. Om van de eventuele spijt later nog maar niet te spreken.
an urge to help mankind overcomes me
pi_69703436
heel hard wegrennen
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:20:14 #3
258320 Jules-
Jules Winfield
pi_69703461
Bevallen
pi_69703561
Als ze zwanger zou raken zou ik dacht ik dat geweldig vinden.
Ik zou heel graag een kindje met mn vriendin willen hebben maar we wachten nog effe.

En zover ik weet zou ze er sowieso nooit op tegen zijn ook al gebeurt het "per ongeluk".
pi_69703668
op dit moment zeker abortus,
van een one-night stand of in een relatie zou geen verschil maken
pi_69703793
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:25 schreef _LotT het volgende:
van een one-night stand of van in een relatie zou geen verschil maken
als ze je naam niet kent bij een ONS heb je misschien wel geluk!
pi_69703901
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:28 schreef Synthesist het volgende:

[..]

als ze je naam niet kent bij een ONS heb je misschien wel geluk!
ik ben een ze
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:41:59 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69704332
... naar een groter huis zoeken denk ik...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_69704382
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:25 schreef _LotT het volgende:
van een one-night stand of in een relatie zou geen verschil maken
pi_69704507
Opgeschoond. "Grapjes" mogen ergens anders.

Ontopic:
Als m'n vriendin zwanger zou zijn dan zou ik daar niet mee zitten. Maarja.. liever nog een aantal jaartjes wachten .
  donderdag 4 juni 2009 @ 15:48:25 #11
140318 Thy...
Met puntjes
pi_69704589
Ik zou het (in eerste instantie) niet leuk vinden. Echter heb ik een baan met modaal inkomen en is mn vriendin bijna afgestudeerd, dus we kunnen een kind wel een toekomst geven.
Ik ben niet tegen abortus, maar ik vind het een noodoplossing voor als je het kind echt geen toekomst kan geven. Het moet geen makkelijke uitweg worden omdat een foutje je toekomstplannen in de war brengen.
Ben trouwens 24 en m'n vriendin 23.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:04:11 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_69705282
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:48 schreef Thy... het volgende:
Ik zou het (in eerste instantie) niet leuk vinden. Echter heb ik een baan met modaal inkomen en is mn vriendin bijna afgestudeerd, dus we kunnen een kind wel een toekomst geven.
Ik ben niet tegen abortus, maar ik vind het een noodoplossing voor als je het kind echt geen toekomst kan geven. Het moet geen makkelijke uitweg worden omdat een foutje je toekomstplannen in de war brengen.
Ben trouwens 24 en m'n vriendin 23.
Hmmwah. Ik heb toch redelijk wat kinderen geboren zien worden in situaties waarin je denkt.
Liever niet.
pi_69706418
Mijn vriend is bijna 26, dus die wil al wel kinderen. Ik moet nog minimaal 2 jaar naar school. Maar als ik nu zwanger was zou ik gewoon een paar jaar niet naar school gaan en later een deeltijd HBO doen. Mijn vriend verdient nu genoeg om hem, mij en eventueel kind te onderhouden. Dus ik zou geen abortus laten plegen. Als ik geen relatie had of een vriend die ook studeerde zou ik wel abortus overwegen.

Toen ik het er voor de grap met mijn 'schoonmoeder' over had was ze heeeel enthousiast. Dus mocht ik een oppas nodig hebben als ik ooit kinderen heb: dan is er in elk geval een hele leuke oma.
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:12:30 #14
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69709556
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:31 schreef PinkCake het volgende:
Mijn vriend is bijna 26, dus die wil al wel kinderen. Ik moet nog minimaal 2 jaar naar school. Maar als ik nu zwanger was zou ik gewoon een paar jaar niet naar school gaan en later een deeltijd HBO doen. Mijn vriend verdient nu genoeg om hem, mij en eventueel kind te onderhouden. Dus ik zou geen abortus laten plegen. Als ik geen relatie had of een vriend die ook studeerde zou ik wel abortus overwegen.

Toen ik het er voor de grap met mijn 'schoonmoeder' over had was ze heeeel enthousiast. Dus mocht ik een oppas nodig hebben als ik ooit kinderen heb: dan is er in elk geval een hele leuke oma.
Simpele ziel

Denk je nou echt dat je dan "maar even HBO op een laag pitje kan zetten" met een kind..? Kleine kans Hans. Zeker als jouw vriend fulltime werkt, kan je niet zomaar ff een avondstudie oppakken.. 's-avonds zal je flink naar de klote zijn tijdens het zorgen voor je kleine..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_69710040
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:31 schreef PinkCake het volgende:

Wat zijn we weer lekker zelfstandig...
pi_69710230
Ik denk dat ik het weg zou laten halen... zeker nu niet omdat ik nog jong ben maar ik weet eigenlijk al wel dat ik helemaal geen kinderen wil.... Mijn vriend ook niet....
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_69710340
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:29 schreef BrokenBond het volgende:

[..]

Wat zijn we weer lekker zelfstandig...
Want je persoonlijke situatie mee laten tellen bij de beslissing abortus of houden is not done?
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:42:32 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69710371
dan zou ik vragen hoe dat kan, aangezien ze bij mij wat belangrijke leidingen hebben doorgeknipt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_69710393
Ik denk dat ik het weg zou laten halen. Maarrr, zo'n beslissing kun je pas goed nemen als je ook daadwerkelijk zwanger bent (lijkt me) dan is het toch wat anders..
Baby darling doll face honey
pi_69710884
Run for the freaking hills!!!!

Toevallig afgelopen weekend meegemaakt dat een ex aan een van mijn beste vrienden vertelde dat ze dacht dat ze zwanger was...................... Ik kon er wel om lachen, hij niet zo. Ja karma 's a bitch

Ik zou er op dit moment nog niet aan moeten denken om een kind te hebben. Ik zou toch wel even aan het rekenen gaan en veel praten met d'r. Ik ben niet per definitie voor of tegen het plegen van abortus.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 4 juni 2009 @ 19:20:30 #21
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69711587
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Run for the freaking hills!!!!

Toevallig afgelopen weekend meegemaakt dat een ex aan een van mijn beste vrienden vertelde dat ze dacht dat ze zwanger was...................... Ik kon er wel om lachen, hij niet zo. Ja karma 's a bitch

Ik zou er op dit moment nog niet aan moeten denken om een kind te hebben. Ik zou toch wel even aan het rekenen gaan en veel praten met d'r. Ik ben niet per definitie voor of tegen het plegen van abortus.
Jouw ex aan een van jouw vrienden?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_69712195
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:20 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Jouw ex aan een van jouw vrienden?
Hahaha nee, foutje van mijn kant. Er had moeten staan "zijn ex". Ze deed dat op een feestje
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:51:10 #23
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_69717765
Het lijkt me echt een enorme kutbeslissing om te moeten maken. Mocht ik nu zwanger worden dan zal ik het waarschijnlijk wel weg laten halen en het er heel moeilijk mee hebben. Mocht het kindje rond de 3 maanden zijn dan zou ik het echter niet meer doen. Iets dat zijn duim in z'n mond kan stoppen en orgaantjes heeft en alles.. nee

Naja ik kan alleen maar hopen dat ik nooit in die situatie terecht kom
My mama didn't raise no fool
pi_69719262
Ze gaat abortus nemen als het aan mij zou liggen.
Lambo of Rekt
pi_69721540
abortus nemen
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')