quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja kan ook..
is het Turks? het lied dat ik zoek is rustig
Ja... deze zocht ik, maar toen ik het gisteren luisterde, klonk het andersquote:
haha, deze had ik ooit in het Engels gelezenquote:Op zondag 21 juni 2009 00:26 schreef Burakius het volgende:
Hoca hızlı ve yüksek sesle bağırmaya çalışıyordu. Biri onu gördü ve ona bir şey olduğunu sandı.
Hemen Nasrettin Hoca'nın yanına kadar koştu ve sordu,
"Hocam ne oldu?"
Nasreddin Hoca bağırmaya devam etti ve dedi ki,
"Ben, benim sesimin ne kadar uzağa gittiğini merak ediyorum..."
Nooit geweten, ik vond die verschillen altijd maar vreemd, wel leuk om te weten, zal me dan iig niet meer verwarrenquote:Op zondag 21 juni 2009 00:45 schreef Burakius het volgende:
Nasreddin vind ik correct. In Turkije heb je bijvoorbeeld ook selattin, wat een verbastering is van Sal ad-din. ad-din = van het geloof.
Maar wat wel mooi is in Turkije, dat kinderen met de naam Muhammed het met een T krijgen dus Muhammet, uit respect voor de profeet (vzmh), dat mocht er iets slechts over die persoon gezegd worden dat het met een t is. Om die reden heten vele ook een afgeleide van de naam Muhammed. Stel dat je boos wordt op iemand, dat je je niet afreageert met die naam. Daarom heten velen Mehmet, Mahmud, Ahmed
Gebruik ik wel als tegenspraak als ik nog een keer word gecorrigeerdquote:Op zondag 21 juni 2009 01:05 schreef Burakius het volgende:
Er is geen regel dat het Selattin of Saladin moet zijn. Vaak wordt bijvoorbeeld Ayse ook geschreven als Aise of Aisha in Turkije.
Je kunt ook zeggen. Oja ....waar staat dat?quote:Op zondag 21 juni 2009 01:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Gebruik ik wel als tegenspraak als ik nog een keer word gecorrigeerd
Ik ga er meestal van uit dat mensen mij goed verbeteren, omdat mijn Turkse spelling niet al te best isquote:Op zondag 21 juni 2009 01:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen. Oja ....waar staat dat?
quote:Op zondag 21 juni 2009 00:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
heeeeeeeeel erg bedankt, voor vandaag ben je de beste![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Turkan Soray.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:23 schreef xminator het volgende:
Lachen we is het niet goed, lachen we niet is het niet goed...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |