Welke studie doe je?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:09 schreef GreyWolf het volgende:
Hoi VU gangers
Ik heb geprobeerd me aan te melden voor de cursussen methodologie 1 en inleiding in de psychologie. Nu zie ik dat de codes van inleiding in de psychologie in de studiewijzer en bij de gegevens TIS niet met elkaar overeenkomen. Is dit een foutje wat bij iedere eerstejaars psychologiestudent voorkomt? Waar op blackboard kun je vervolgens zien in welke klas je bent ingedeeld en tot wanneer heb je de tijd om je in te schrijven voor de cursussen.
BVD!
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:21 schreef nicoo het volgende:
Ik heb vandaag mn toelatingsexamens voor de biomedische wetenschappen gehaald !!dus ik word komend jaar ook VU student! The VU Rocks!
Ja ik had precies hetzelfde, normaal begin het altijd op 1 september.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:20 schreef Rejected het volgende:
Ik begin pas 7 sept.Ik dacht eerst a.s. maandag al.
Dat dacht ik ookquote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:20 schreef Rejected het volgende:
Ik begin pas 7 sept.Ik dacht eerst a.s. maandag al.
Ik ookquote:
Wij kregen die bij een Academische Vaardigheden-vak van onze mentor, maar in principe moet je die zelf op internet opzoeken. Via www.studiegids.vu.nl en/of via de BlackBoard pagina van het vak.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 04:25 schreef sbk het volgende:Maar ik had een vraag over de boeken, wanneer krijg je eigenlijk een boekenlijst?Of kreeg je die in de introductieweek?
Ik kreeg daar vorig jaar als eerstejaars filosofie een aparte mail over, anders had ik het niet eens geweten. Geen idee waar je die roosters kunt vinden dus.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 04:25 schreef sbk het volgende:
En ik heb gelezen dat je een taaltoets moet doen en dat op je rooster staat wanneer je die moet maken.. maar ik kan nergens in mijn rooster iets over een taaltoets vinden![]()
De hoorcolleges zijn niet verplicht, maar als ik jou was zou ik er hoe dan ook heen gaan. Kzou trouwens niet je werk verkiezen boven je studie, want zonder het volgen van die hoorcolleges wordt het bij die studie heel lastig.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:55 schreef synthesix het volgende:
Begin vanaf volgende week als het goed is aan econometrie, als mijn aanmelding zich nog voltooid voor de deadline. Heb namelijk vandaag pas mijn machtiging ingestuurd die uiterlijk maandag binnen moet zijn![]()
Heb het rooster wel kunnen vinden op internet, nou ga ik er van uit dat de hoorcolleges gewoon facultatief zijn, zoals dat bij de meeste studies zo is? Anders heb ik namelijk een probleem met m'n werk.
Kan iemand dit bevestigen?
Dat dus, sowieso als je studeert studie > werk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:03 schreef Irving het volgende:
[..]
De hoorcolleges zijn niet verplicht, maar als ik jou was zou ik er hoe dan ook heen gaan. Kzou trouwens niet je werk verkiezen boven je studie, want zonder het volgen van die hoorcolleges wordt het bij die studie heel lastig.
Bedanktquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:51 schreef Horloge het volgende:
[..]
Wij kregen die bij een Academische Vaardigheden-vak van onze mentor, maar in principe moet je die zelf op internet opzoeken. Via www.studiegids.vu.nl en/of via de BlackBoard pagina van het vak.
[..]
Ik kreeg daar vorig jaar als eerstejaars filosofie een aparte mail over, anders had ik het niet eens geweten. Geen idee waar je die roosters kunt vinden dus.
Zijn er bij andere studies minder werkcolleges danquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:12 schreef Horloge het volgende:
Als er bij het vak in de studiegids (nogmaals, www.studiegids.vu.nl) niet staat dat er aanwezigheidsplicht is, wordt er niet gecontroleerd en is het de facto dus facultatief.
Maar Econometrie valt onder FEWEB geloof ik, en daar heb je wel redelijk wat werkcolleges omdat je allerlei opdrachten in groepjes moet doen. (Over die werkcolleges ging je vraag niet, weet ik)
Ik denk dat je dan wel beter moet gaan kijken. Ze staan onder de vakinformatie.quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:06 schreef sbk het volgende:
[..]
Ik kon echter niks vinden over boeken op die siteEn wat bedoel je met de BlacBoard pagina?
![]()
Zowel de hoorcolleges als de werkcolleges/AWV's zijn niet verplicht, maar als je niet naar de AWV's gaat dan loop je een te behalen bonuspunt op je tentamen sowieso mis. Alleen in periode 5 (financial accounting en boekhouden) heb je een verplicht AWV eens in de week.quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:50 schreef synthesix het volgende:
[..]
Zijn er bij andere studies minder werkcolleges dan?!
Seriously, ik weet dat die hoorcollege belangrijk zijn enzo, maar ik ben echt een persoon die uit boeken leert, ik kan helemaal niks met die klassikale uitleg van docenten. Ik zou echt van studie switchen puur om het feit dat ik 100% thuis zou mogen doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |