abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72057013
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:09 schreef GreyWolf het volgende:
Hoi VU gangers

Ik heb geprobeerd me aan te melden voor de cursussen methodologie 1 en inleiding in de psychologie. Nu zie ik dat de codes van inleiding in de psychologie in de studiewijzer en bij de gegevens TIS niet met elkaar overeenkomen. Is dit een foutje wat bij iedere eerstejaars psychologiestudent voorkomt? Waar op blackboard kun je vervolgens zien in welke klas je bent ingedeeld en tot wanneer heb je de tijd om je in te schrijven voor de cursussen.

BVD!
Welke studie doe je?

Ik doe/deed AI en moest ik het ook volgen, in principe kwam het meestal er op neer dat ik me evt. op de psychologische moest inschrijven (als er geen AI variant was, maar kwam op neer dat je dezelfde stuff maar iets minder moest doen). Het verschil tussen het code op de studiewijzer en die van TIS is als het goed is gewoon foutje op de site, als TIS namelijk gewoon dezelfde naam bevat, alsmede overige gegevens (lokatie, de grote zaal in hoofdgebouw 95% zeker, en datum bv) verwacht ik niet dat ze nog een andere hebben met dezelfde naam. Desnoods kun je gewoon bij de eerste college langsgaan en ff vragen bij de docent(e) dat waarsch. mvr. Donk is. Het is meestal niet zo'n punt aangezien ik voor die vakken meestal dezelfde dag ervoor had ingeschreven voor het vak hehe, maar wellicht lag dat aan het feit dat ik AI deed. Hopelijk heeft dat enigszins geholpe.
pi_72057498
Dank je wel voor de reactie! Ik heb er zeker wat aan.

Ik doe gewoon psychologie 1e jaar. En er staat bij blackboard bij mij AI terwijl ik dat dus niet heb gedaan. Maar klopt het dat je tot in oktober ofzo de tijd hebt om in te schrijven omdat het mijn 1e jaar en 1e periode betreft?
pi_72058030
Als je psychologie studeert zou je niet bij AI moete inschrijven maar gewoon bij de Inleiding psychologie 1. Het lijkt me raar dat je tot oktober zou inschrijven. Ik denk dat je gewoon sowieso bij eerste college ff aanwezig moet zijn, vooraf, tijdens pauze en na de college kun je gewoon de docent(e) aanspreken en elke vraag stellen die je maar hebt (alhoewel je waarsch niet de enige ben, meestal staat er groepje van 10 man omheen). Mocht dat nog niet op BB staan dan zijn ze gewoon traag (wat niet de eerste keer is wat betreft psychologie).

Heb ff gekeken op me bb, kzie geen inl. psychologie 1 (van 2009-2010), maar wel:
THE_118000_2009_1 Psychologie I (2009-2010)_1 J.W. Saane *
Maar dit is volgensmij theologie (THE) en de code begint niet met een 8 (standaard voor psychologie).

Op TIS zie ik geen cursus inl psychologie (wel voor AI, maar das niet wat je moet hebben tenzij je AI studeert). En verder een tentamen voor het vak, maar dunno of ze regelement hebben gewijzigd dat oneindig mensen mee kunnen doen en dat je enkel voor tentamen moet inschrijven. Ik zou hoe dan ook iig alvast voor het tentamen inschrijven: 8110021 PS Inleiding i/d Psychologie T 22-10-2009. Als het goed is moet je vakcode 811002 hebben (1 erachter = tentamen meestal) voor de cursus zelf maar die is niet aanwezig op TIS. (Verder is het grappig dat ze de herkansing er ook al in hebben staan (in december).)

Wat betreft inleiding methodologie 1: inschrijven voor beide cursus (811001, maar er staat iets bij info dat me doet twijfelen) en tentamen (denk dat het 8110251 is maar apart dat ze andere code hebben). Voor dit vak heb je waarsch. dezelfde docent(e) (mvr. Donk) en kun je wederom ook gewoon vragen stellen. Mocht je niet weten wanneer of waar het vak is, ik denk dat ze het niet van eervorig jaar hebben veranderd dus als je kijkt naar de info die bij Methodologie voor AI, dan zit je waarsch ook goed (de AI'ers krijgen hetzelfde zeg maar, alleen dan minder ).

Alle info die ik heb kunnen vinden vooralsnog.
pi_72058222
Dank je wel! Ik ga er achteraan. Ik ga de docenten alvast een mail toesturen.
pi_72176420
Ik heb vandaag mn toelatingsexamens voor de biomedische wetenschappen gehaald !! dus ik word komend jaar ook VU student! The VU Rocks!
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_72176575
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:21 schreef nicoo het volgende:
Ik heb vandaag mn toelatingsexamens voor de biomedische wetenschappen gehaald !! dus ik word komend jaar ook VU student! The VU Rocks!
Gefeliciteerd.

Ga je ook nog naar het introductiekamp of laat je dat aan je voorbij gaan?
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:32:26 #107
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_72176733
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:21 schreef nicoo het volgende:
The VU Rocks!
Mwoah.
pi_72186572
Ik heb het introductie kamp al gemist volgens mij, omdat ik deze week die toelatingsexamens heb moeten doen. Wel jammer, anders was ik er zeker heen gegaan.
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_72187603
Introductieweek heb je al gemist. Introductiekamp is van vrijdag tot maandag, maar ik denk dat het ondertussen inderdaad al vol zit. Jammer inderdaad.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_72195018
Ik begin pas 7 sept. Ik dacht eerst a.s. maandag al.
pi_72195131
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:20 schreef Rejected het volgende:
Ik begin pas 7 sept. Ik dacht eerst a.s. maandag al.
Ja ik had precies hetzelfde, normaal begin het altijd op 1 september.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  Moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 11:31:35 #112
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_72196109
Ik begin aanstaande maandag al
pi_72240415
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:03 schreef Sandertje23 het volgende:
Ik begin aanstaande maandag al
Ik ook Scheikunde begint bij mij een week eerder dan bedrijfskunde, dus nou moet ik wel maandag verschijnen En een week later wordt het rooster dus een heel stuk drukker
pi_72251386
Ik ga farmaceutische wetenschappen doen
Ik heb de introweek gemist, ik had het introboekje pas deze week ontvangen. Hopelijk kan ik me later nog voor dat kamp gebeuren inschrijven..
Maar ik had een vraag over de boeken, wanneer krijg je eigenlijk een boekenlijst? Of kreeg je die in de introductieweek?
En ik heb gelezen dat je een taaltoets moet doen en dat op je rooster staat wanneer je die moet maken.. maar ik kan nergens in mijn rooster iets over een taaltoets vinden

zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:51:35 #116
180385 Horloge
pi_72252353
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 04:25 schreef sbk het volgende:Maar ik had een vraag over de boeken, wanneer krijg je eigenlijk een boekenlijst? Of kreeg je die in de introductieweek?
Wij kregen die bij een Academische Vaardigheden-vak van onze mentor, maar in principe moet je die zelf op internet opzoeken. Via www.studiegids.vu.nl en/of via de BlackBoard pagina van het vak.
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 04:25 schreef sbk het volgende:
En ik heb gelezen dat je een taaltoets moet doen en dat op je rooster staat wanneer je die moet maken.. maar ik kan nergens in mijn rooster iets over een taaltoets vinden

Ik kreeg daar vorig jaar als eerstejaars filosofie een aparte mail over, anders had ik het niet eens geweten. Geen idee waar je die roosters kunt vinden dus.
pi_72258279
Begin vanaf volgende week als het goed is aan econometrie, als mijn aanmelding zich nog voltooid voor de deadline. Heb namelijk vandaag pas mijn machtiging ingestuurd die uiterlijk maandag binnen moet zijn

Heb het rooster wel kunnen vinden op internet, nou ga ik er van uit dat de hoorcolleges gewoon facultatief zijn, zoals dat bij de meeste studies zo is? Anders heb ik namelijk een probleem met m'n werk.
Kan iemand dit bevestigen?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:12:36 #118
180385 Horloge
pi_72261267
Als er bij het vak in de studiegids (nogmaals, www.studiegids.vu.nl) niet staat dat er aanwezigheidsplicht is, wordt er niet gecontroleerd en is het de facto dus facultatief.

Maar Econometrie valt onder FEWEB geloof ik, en daar heb je wel redelijk wat werkcolleges omdat je allerlei opdrachten in groepjes moet doen. (Over die werkcolleges ging je vraag niet, weet ik )
pi_72263884
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 14:55 schreef synthesix het volgende:
Begin vanaf volgende week als het goed is aan econometrie, als mijn aanmelding zich nog voltooid voor de deadline. Heb namelijk vandaag pas mijn machtiging ingestuurd die uiterlijk maandag binnen moet zijn

Heb het rooster wel kunnen vinden op internet, nou ga ik er van uit dat de hoorcolleges gewoon facultatief zijn, zoals dat bij de meeste studies zo is? Anders heb ik namelijk een probleem met m'n werk.
Kan iemand dit bevestigen?
De hoorcolleges zijn niet verplicht, maar als ik jou was zou ik er hoe dan ook heen gaan. Kzou trouwens niet je werk verkiezen boven je studie, want zonder het volgen van die hoorcolleges wordt het bij die studie heel lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Irving op 29-08-2009 19:16:17 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:18:45 #120
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72264289
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:03 schreef Irving het volgende:

[..]

De hoorcolleges zijn niet verplicht, maar als ik jou was zou ik er hoe dan ook heen gaan. Kzou trouwens niet je werk verkiezen boven je studie, want zonder het volgen van die hoorcolleges wordt het bij die studie heel lastig.
Dat dus, sowieso als je studeert studie > werk.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_72273397
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:51 schreef Horloge het volgende:

[..]

Wij kregen die bij een Academische Vaardigheden-vak van onze mentor, maar in principe moet je die zelf op internet opzoeken. Via www.studiegids.vu.nl en/of via de BlackBoard pagina van het vak.
[..]

Ik kreeg daar vorig jaar als eerstejaars filosofie een aparte mail over, anders had ik het niet eens geweten. Geen idee waar je die roosters kunt vinden dus.
Bedankt

Ik kon echter niks vinden over boeken op die site En wat bedoel je met de BlacBoard pagina?

Mjah, ik heb het eerstejaars rooster voor farmaceutische wetenschappen bekeken en dinsdag begint het pas. Ik ga maandag wel naar de VU om te kijken hoe het met de boekenlijst zit en of ik nog voor dat kamp gebeuren kan inschrijven

Iemand hier die ook farmaceutische wetenschappen doet of gaat doen?
pi_72273648
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:12 schreef Horloge het volgende:
Als er bij het vak in de studiegids (nogmaals, www.studiegids.vu.nl) niet staat dat er aanwezigheidsplicht is, wordt er niet gecontroleerd en is het de facto dus facultatief.

Maar Econometrie valt onder FEWEB geloof ik, en daar heb je wel redelijk wat werkcolleges omdat je allerlei opdrachten in groepjes moet doen. (Over die werkcolleges ging je vraag niet, weet ik )
Zijn er bij andere studies minder werkcolleges dan ?!
Seriously, ik weet dat die hoorcollege belangrijk zijn enzo, maar ik ben echt een persoon die uit boeken leert, ik kan helemaal niks met die klassikale uitleg van docenten. Ik zou echt van studie switchen puur om het feit dat ik 100% thuis zou mogen doen
pi_72273971
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 03:06 schreef sbk het volgende:

[..]
Ik kon echter niks vinden over boeken op die site En wat bedoel je met de BlacBoard pagina?

Ik denk dat je dan wel beter moet gaan kijken. Ze staan onder de vakinformatie.

Blackboard is de digitale leeromgeving van de VU. Als je je aan hebt gemeld via TIS (inschrijven voor tentamens en vakken etc.) komt op Blackboard een course vrij waar je informatie over het vak van de docent uitgereikt krijgt.

Je krijgt niets, je moet ervoor zorgen dat je het krijgt
pi_72280032
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 03:50 schreef synthesix het volgende:

[..]

Zijn er bij andere studies minder werkcolleges dan ?!
Seriously, ik weet dat die hoorcollege belangrijk zijn enzo, maar ik ben echt een persoon die uit boeken leert, ik kan helemaal niks met die klassikale uitleg van docenten. Ik zou echt van studie switchen puur om het feit dat ik 100% thuis zou mogen doen
Zowel de hoorcolleges als de werkcolleges/AWV's zijn niet verplicht, maar als je niet naar de AWV's gaat dan loop je een te behalen bonuspunt op je tentamen sowieso mis. Alleen in periode 5 (financial accounting en boekhouden) heb je een verplicht AWV eens in de week.

Maar kzou toch hoe dan ook naar die hoorcolleges gaan, want het is al moeilijk genoeg mét hoorcolleges. Bij andere studies is het mogelijk om een heleboel vakken te halen d.m.v. zelfstudie, maar bij econometrie of een andere wiskundige studie gaat dat denk ik niet lukken -.-
pi_72303810
Voordat ik naar HC's ging -> 6'jes
Vanaf dat ik nu HC's volg -> 8~9's

Tsja voor mij heeft het zijn nut wel bewezen.
Je bent al goed met de stof bezig ipv normaal uitstellen, je weet wat een docent belangrijk vindt.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')