Met de ambitie is op zich niets mis, maar het zou natuurlijk niet slim zijn om bijvoorbeeld studievertraging op te lopen, omdat hij extra vakken wil volgen. Het is al heel wat als je nominaal een ingenieursstudie afrondt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:16 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ik denk dat je het allemaal wat te rooskleurig ziet. Probeer 't eerst maar 't eerste jaar te halen en als het je er te makkelijk doorheen loopt meld je je gewoon aan voor het honors programma.
Tuurlijk daarom zeg ik ook dat ie eerst maar eens moet proberen om zijn P in 1 jaar te halenquote:Op donderdag 9 juni 2011 11:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Met de ambitie is op zich niets mis, maar het zou natuurlijk niet slim zijn om bijvoorbeeld studievertraging op te lopen, omdat hij extra vakken wil volgen. Het is al heel wat als je nominaal een ingenieursstudie afrondt.
Er is toch geen ereprogramma voor elektrotechniek?quote:Ik denk dat je het allemaal wat te rooskleurig ziet. Probeer 't eerst maar 't eerste jaar te halen en als het je er te makkelijk doorheen loopt meld je je gewoon aan voor het honors programma.
Als je er aan twijfelt, gewoon langs het NSC gaan. Daar zijn ze voor.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heeft iemand problemen met zijn laptop die hij via de TU/e kocht?
Ik heb zojuist een externe monitor aangesloten op mijn laptop, op die externe monitor wordt het beeld met een rare groene kleur weergegeven. Op het laptopscherm zelf is het beeld in orde en met die monitor of de kabel is ook niets mis aangezien ik met diezelfde monitor en kabel een prima beeld heb wanneer ik die op mijn desktopcomputer aansluit.
Zo erg is GEWIS niet hoorquote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:46 schreef Quyxz_ het volgende:
In de eerste week dat je rondloopt op de universiteit kan je boeken halen bij je studievereniging. (GEWIS dus) Eerstejaars hoeven hun boeken over het algemeen niet te bestellen.
Verder klopt het verhaal van lyolyrc over de intro helemaal. (ik ben dit jaar begeleider(niet bij GEWIS overigens (gelukkig!
)))
Misschien organiseert GEWIS nog een los introweekend, maar daarvoor zullen zij jou contacten. (Je zou ze eventueel kunnen bellen om te vragen of ze iets organiseren, of in hun kalender/agenda kijken.)
Er ging een berg frustratie aan vooraf, daarom ben ik nu wel extra blij dat ik het papiertje heb. En laten we eerlijk zijn, ingenieur klinkt beter dan master of science.quote:
gefeliciteerd!quote:Op maandag 12 maart 2012 13:53 schreef lyolyrc het volgende:
Dit is ook zo'n levendig topic!![]()
Vorige week kreeg ik bericht dat ik geslaagd ben voor mijn ingenieursexamen!
![]()
TU/e
![]()
qftquote:Op maandag 12 maart 2012 20:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er ging een berg frustratie aan vooraf, daarom ben ik nu wel extra blij dat ik het papiertje heb. En laten we eerlijk zijn, ingenieur klinkt beter dan master of science.
Hehe zeker. Zelfs met bepaalde vage studies aan bijvoorbeeld de Radboud Uni in Nijmegen krijg je de msc titel.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er ging een berg frustratie aan vooraf, daarom ben ik nu wel extra blij dat ik het papiertje heb. En laten we eerlijk zijn, ingenieur klinkt beter dan master of science.
Dank je!quote:Op maandag 12 maart 2012 23:42 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hehe zeker. Zelfs met bepaalde vage studies aan bijvoorbeeld de Radboud Uni in Nijmegen krijg je de msc titel.
Van mij ook proficiat!
Thanx!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Lyolyrc, gefeliciteerd!
Je mag toch nog steeds de ir.-titel gebruiken zolang je die niet samen met de MSc.-titel gebruikt?
Nu ja, geen van beide titels zegt eigenlijk iets. Ook de technische bedrijfskundige kreeg/krijgt de ir.-titel. Met alle respect voor deze mensen maar buiten een beetje basiswiskunde krijgen die toch bar weinig bčtavakken en technische vakken.
Eigenlijk wel want het staat zelfs gewoon op je diploma.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:49 schreef Dale. het volgende:
Ir. wordt officieel niet meer gebruikt en ook niet meer uitgereikt. Maar in de techniek is het wel nog steeds gebruikelijk om deze titel, evenals ing. te gebruiken.
ligt eraan wat je onder beta en technisch verstaat, maar tbk is ook een brede opleiding, dus nergens echt de diepte inquote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Lyolyrc, gefeliciteerd!
Je mag toch nog steeds de ir.-titel gebruiken zolang je die niet samen met de MSc.-titel gebruikt?
Nu ja, geen van beide titels zegt eigenlijk iets. Ook de technische bedrijfskundige kreeg/krijgt de ir.-titel. Met alle respect voor deze mensen maar buiten een beetje basiswiskunde krijgen die toch bar weinig bčtavakken en technische vakken.
Ik doe zelf geen technische bedrijfskunde. Maar volgens mij ben je beetje van het padje, want als ik hoor wat zij doen is dat zeker net zo technisch als de andere studies.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Lyolyrc, gefeliciteerd!
Ik pretendeer geenzins hier een goed en volledig antwoord te geven, ik denk dat beide begrippen onvoldoende duidelijk zijn gedefinieerd.quote:ligt eraan wat je onder beta en technisch verstaat
kansrekening, statistiek, lineair programmeren, optimaliseren, calculus, reliabilityquote:Op zaterdag 17 maart 2012 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vergelijk tbk met tn, tw, et en wt
Leg eens uit wat jij hoort?
Welke technische vakken zie jij op het curriculum staan?
Ze krijgen een redelijke wiskundebasis maar buiten het feit dat ze wat moeten programmeren voor wat vakken zie ik weinig technische vakken op het curriculum.
[..]
Ik pretendeer geenzins hier een goed en volledig antwoord te geven, ik denk dat beide begrippen onvoldoende duidelijk zijn gedefinieerd.
Mijn persoonlijke opvatting:
- bčta: fysica, chemie, wiskunde, biologie en afgeleiden hiervan. Wiskunde en fysica vind ik wat meer bčta dan chemie en biologie aangezien je voor de eerste twee vakken verhoudingsgewijs meer moet redeneren en voor de laatste twee vakken meer moet memoriseren.
- technisch: de vakken die zijn ontwikkeld met behulp van de bčtavakken en waarmee die wetenschap op een nuttige manier wordt toegepast om innovatieve producten te ontwikkelen. Kortom, het inzetten van de bčtavakken voor een toegepaste wetenschap. Een probleem van deze definitie is dat artsen dan ook technici zouden zijn, wat volgens mij volgens de meesten toch niet zo is.
Software vind ik een lastig twijfelgeval (ik vind dat overigens het moeilijkste deel van mijn technische opleiding), er zijn goede argumenten om dat bij de technische vakken in te delen en er zijn goede argumenten om dat niet te doen.
Ik denk bij de technische vakken aan al die vakken die het mogelijk maken dat wij spectaculaire machines, gebouwen, infrastructurele werken enz. bouwen.
Voor alle duidelijkheid, ik doe hiermee geen uitspraak over de moeilijkheidsgraad van opleidingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |