Gisteren hield een vriendin van mij een barbecue waarbij ik was uitgenodigd. Samen met mij waren er nog 4 mensen, die ik niet zo goed kende maar wel eens op een feestje ofzo had gesproken.
Na de sateh, hamburgers, kippenpoten en spare-ribs te hebben verorberd besloten we weer eens een ouderwets spelletje risk te doen.
Nu is het zo dat je bij dat spel in het begin hoofdzakelijk twee strategieen kunt gebruiken. Als een angsthaas elke beurt alleen legers bijzetten, of elkaar proberen te zieken en dus met 2 a 3 legers aan te vallen. En een held als ik deed natuurlijk het tweede
Helaas pakte dit niet zo goed uit, en had ik na 2 beurten nog maar 4 landjes, bevolkt door 1 a 2 legers

. En toen begon een gozer die alleen maar bij had gezet vaag te doen.
Blijkbaar vond hij het nodig om in een gezelschapsspel 1 persoon zo snel mogelijk van het bord te trappen. Hij zette alles op alles die beurt om mij te verslaan, wat hem ook uiteindelijk lukte (maar ook hij had toen overal 1 a 2 legers staan). Toen mijn laatste leger verslagen werd, feliciteerde ik hem dan ook in de overtuiging dat het zijn opdracht was.
Maar wat schetste mijn verbazing!? Hoe moest Europe+Noord-Amerika veroveren oid, terwijl ik in Azie stond. Hij vond het dus inderdaad nodig om 1 persoon binnen een half uur van het bord te schoppen, terwijl het voor hemzelf geen nut had

.
Klacht: mensen die het idee van een gezelschapsspel niet begrijpen.
Anti-Klacht: een ander besloot dat een van zijn landen in Afrika in de greep van een burgeroorlog was waardoor ik een nieuw leger kreeg