abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69689398
quote:
WAALWIJK - RKC Waalwijk keert na twee seizoenen afwezigheid terug in de eredivisie. De Brabantse voetbalclub verzekerde zich van een plaats in de hoogste voetbalafdeling door De Graafschap in de beslissende wedstrijd van de play-offs met 1-0 te verslaan.
ANP
RKC Waalwijk - De Graafschap
slideshow

Benjamin de Ceulaer had met het winnende doelpunt, na een klein half uur spelen, een groot aandeel in de promotie.

Het is de tweede keer in korte tijd dat beide clubs tegelijkertijd wisselen van klasse. In 2007, toen RKC degradeerde, maakte De Graafschap na het behalen van de titel in de Jupiler League juist de stap omhoog.

Vorig seizoen was RKC al dichtbij een directe terugkeer naar de eredivisie, maar ADO Den Haag was toen in de laatste ronde van de play-offs net wat sterker. RKC liet het dit keer niet zo ver komen, al had het met een beetje meer pech ook anders af kunnen lopen.

Sahar

Trainer Darije Kalezic van De Graafschap liet Ben Sahar woensdag verrassend buiten het basisteam. De Israëlische spits stelde zondag in de thuiswedstrijd tegen RKC teleur en werd halverwege vervangen.

Dankzij een 2-1 zege in Doetinchem kon De Graafschap destijds degradatie nog voorkomen. Omdat RKC de eerste wedstrijd, op Hemelvaartsdag, met 2-0 had gewonnen, vond het derde en beslissende treffen opnieuw in Waalwijk plaats.

En dat maakt voor De Graafschap, dat dat meeste punten doorgaans op een uitverkochte Vijverberg pakt, nogal een verschil.

Benson

RKC was net als zes dagen eerder de bovenliggende partij in Waalwijk. Coach Ruud Brood miste weliswaar spits Fred Benson wegens een schorsing, maar ook de andere voorhoedespelers zorgden voor gevaar.

Na een klein half uur spelen nam RKC de leiding. Scheidsrechter Jan Wegereef liet tot verbazing van velen doorspelen toen Benjamin de Ceulaer de bal, na een duwfout op Joost Volmer, ongehinderd verder mocht gaan.

De Belg omspeelde doelman Erik Heijblok en schoot de bal binnen: 1-0. De Graafschap was tot dan toe alleen via Stijn Wuytens in de buurt van een treffer geweest.

Dreiging

Na de pauze speelde De Graafschap aanvallender. Echte dreiging bleef echter lange tijd uit. Ook toen Sahar alsnog binnen de lijnen kwam, wist De Graafschap niet gelijk te maken. Voor De Graafschap heeft degradatie grote gevolgen.

De club wil op termijn een nieuw stadion betrekken en is daarbij voor een belangrijk deel afhankelijk van sponsoren.
Ik bedoel maar, kan er nog een lelijkere club naar de eredivisie gaan? Mandemakers keuken stadion kom op zeg
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  donderdag 4 juni 2009 @ 02:45:11 #2
177885 JoaC
Het is patat
pi_69689424
Henk van Stee deeed het ook zo goed bij AZ.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_69689449
Ik was oprecht het bestaan van RKC vergeten, en ik kan niet zeggen dat het een gemis was in mijn leven.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 4 juni 2009 @ 02:50:40 #4
177885 JoaC
Het is patat
pi_69689455
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 02:49 schreef Nosh het volgende:
Ik was oprecht het bestaan van RKC vergeten, en ik kan niet zeggen dat het een gemis was in mijn leven.
Martin Jol en Erwin Koeman zijn er Coach geweest, Marcel Brands was er TD.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_69689466
Liever RKC dan de Graafschap. Liever verzorgd voetbal dan een stel superboeren.
pi_69689493
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 02:54 schreef Emimich het volgende:
Liever RKC dan de Graafschap. Liever verzorgd voetbal dan een stel superboeren.
Ik ga bij ploegen van dit kaliber liever naar het stadion voor een flinke dosis bloed, zweet en kapotgeschopte knieschijven dan 'verzorgde' middelmatigheid. Het blijft RKC waar we het over hebben. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_69689511
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 03:02 schreef Nosh het volgende:
Ik ga bij ploegen van dit kaliber liever naar het stadion voor een flinke dosis bloed, zweet en kapotgeschopte knieschijven dan 'verzorgde' middelmatigheid. Het blijft RKC waar we het over hebben. .
Je bent in het verkeerde land geboren.
pi_69689837
goed dat wij volgend jaar in ieder geval een extra thuiswedstrijd hebben!
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_69690723
RKC

Kutclub waar je als "neutrale" supporter het stadion niet in mag omdat je een RKC clubcard nodig hebt --> . .
Godverdomme 2 uur heen en 2 uur terug in de auto gezeten vorig seizoen voor nop, omdat ze het niet konden geloven dat ik voor het voetbal kwam i.p.v. voor een club
Kutzakken

Ohja en het hele seizoen het stadion halfleeg en uitgerekend gisteren voor het eerst uitverkocht

Liever Doetinchem gehad, tenminste sfeer en echte supporters.
U MAD?
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:43:15 #10
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69690754
Het veld in Waalwijk kan in elk geval niet slechter zijn dan in Doetinchem, wat een zandbak is dat zeg
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_69690803
had liever de graafschap gehad, rkc is een voorbeeld voor clubs die lekker hoofdklasse moeten gaan spelen
agenda 5 mei reis nassau 3 oktober malediven 23 augustus tv afstoffen 7 augustus dodge ophalen
[..]
pi_69690898
Roda

Oh wacht... RKC

Misschien kan Hoogendorp weer terug
MOKUM XXX RATED
pi_69690901
RKC
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:52:09 #14
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69690920
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 08:51 schreef dronkeykong het volgende:
Roda

Oh wacht... RKC

Misschien kan Hoogendorp weer terug
Roda
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 juni 2009 @ 08:54:58 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_69690972
Klacht gegrond. RKC
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_69691000
Ik zou graag De Volewijckers zien in de eredivisie.
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_69691008
Wedden dat Den Ouden naar RKC gaat ---
U MAD?
pi_69691041
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 08:57 schreef de_boswachter het volgende:
Wedden dat Den Ouden naar RKC gaat ---
QFT

Ik denk dat je helemaal gelijk gaat hebben.
Oplosing is simpel.
  donderdag 4 juni 2009 @ 09:30:45 #19
251650 Schoenveter
Die moet je strikken
pi_69691704
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 02:41 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ik bedoel maar, kan er nog een lelijkere club naar de eredivisie gaan? Mandemakers keuken stadion kom op zeg
KUTKLACHT van een KUTHATER!
pi_69691761
rkc was jaren in de eredivisie met 2 jaar niet. waarom zou een dergelijke team er niet in mogen. ik denk dat de CU een grote fan is.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69693008
RKC
De graafschap
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:24:24 #22
254875 MarkoA.
A L P E N B O M B E R !
pi_69693119
RKC is best tof.
pi_69693153
Wat is er mis met RKC? Hebben zich allang bewezen als eredivisieclub.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:27:05 #24
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_69693189
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 03:02 schreef Nosh het volgende:

[..]

Een flinke dosis, bloed, zweet en kapotgeschopte knieschijven?

Bij de Graafschap zie je hooguit een supporter die een grensrechter 'omduwt' en een verdediger die de spits van Ajax een enorm lompe stoot geeft.
><(({°>
pi_69693596
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:27 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Een flinke dosis, bloed, zweet en kapotgeschopte knieschijven?

Bij de Graafschap zie je hooguit een supporter die een grensrechter 'omduwt' en een verdediger die de spits van Ajax een enorm lompe stoot geeft.
Met een beetje geluk heb je het gedeelte bloed dan in ieder geval gehad

Overigens vind ik de huilies bij De Graafschap wel zielig die vinden dat de 1-0 niet had mogen tellen.. en wat te denken van het afgekeurde doelpunt van Benjamin.. dat was ook echt buitenspel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')