abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3813483
Hoi,

Ik meen dat Pearl Jam met een nieuw album bezig is. Heeft iemand enig idee wanneer die ongeveer gereleased gaat worden.

* JonkieXL heeft op dit moment het geniale Pearl Jam album Ten opstaan.

[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/jonkie.xl/images/cs1x.jpg]CS1X rules![/url]
  vrijdag 12 april 2002 @ 21:00:18 #2
545 dop
:copyright: dop
pi_3813580
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 20:50 schreef JonkieXL het volgende:
Hoi,

Ik meen dat Pearl Jam met een nieuw album bezig is. Heeft iemand enig idee wanneer die ongeveer gereleased gaat worden.

* JonkieXL heeft op dit moment het geniale Pearl Jam album Ten opstaan.

koester hem maar
zo geniaal gaat pearl jam ze niet meer maken
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_3814907
Als het goed is staat er nog een b-sides/unreleased songs CD op de stapel.

De nieuwe CD is op z'n vroegst eind 2002 denk ik.

En 'No Code' vind ik minstens zo goed als 'Ten'

pi_3815923
Ze gingen deze maand de studio in en volgens de laatste berichten komt er eind 2002 een rarities album uit en begin 2003 het nieuwe album.
  zaterdag 13 april 2002 @ 14:11:57 #5
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_3818776
Ten blijft het beste, maar naar een nieuw album van Pearl Jam ben ik altijd wel benieuwd .....
Smell the flowers while you can....
  zaterdag 13 april 2002 @ 14:15:57 #6
19597 Skull
Stay hungry!
pi_3818827
Ach wat nou "het beste". VS, No code, Yield, Binaural en vooral Vitalogy zijn ook verschrikkelijk goede albums. Als je er maar van kan genieten.

Mijn favoriet is in ieder geval Vitalogy.

I don't even know what I'm doing here.
pi_3819214
Tja, ik verwacht er eerlijk gezegd ook niet meer zo gek veel van.
Niet dat ik niet benieuwd ben, maar toch steekt Ten en V.S. er gewoon ver bovenuit, maar die sound komt gewoon niet meer terug.
  zaterdag 13 april 2002 @ 19:04:38 #8
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_3821030
Een der laatste der goede bands van de jaren 90 en nog steeds bestaan, koester die maar.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_3825094
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 14:15 schreef Skull het volgende:
Ach wat nou "het beste". VS, No code, Yield, Binaural en vooral Vitalogy zijn ook verschrikkelijk goede albums. Als je er maar van kan genieten.

Mijn favoriet is in ieder geval Vitalogy.

Vitalogy vind ik niet zo'n heel sterke plaat. Binaural vind ik wel weer super en Yield is ook behoorlijk goed ('given to fly' ).

De mensen die beweren dat Pearl Jam na VS en Ten niets goeds meer heeft gemaakt moeten in ieder geval nog maar eens goed luisteren naar de recentere cd's.

Hmmzz....
pi_3827754
Ten is als geheel een goede CD, alleen de extra's van de euro versie hadden van mij niet gehoeven. Toch staan op de overige cd's ook hele goede nummers die zeker niet op Ten zouden misstaan. Al blijven Black en Oceans mijn all time favo's.

Nieuw PJ spul is altijd nog beter wat andere bands ooit zullen maken, dus ik kijk er iig naar uit.

zondag 21 april 2002 @ 23:46:00 #11
26953 MnX
Given to fly...
pi_3914474
Het feit dat de eerdere albums hoger gewaardeerd worden dan de latere, ligt hem aan het feit dat de latere albums (en dan in het bijzonder Binaural en No Code) veel complexer zijn en daardoor minder toegankelijk.

Neem nu een nummer als Sleight of hand, van Binaural. De nuances die hierin te ontdekken zijn zijn talloos. In vergelijking tot dit nummer zijn de krakers van Ten RELATIEF simpel.

Evengoed blijft PJ de beste band ooit.

Oh, en check http://www.fivehorizons.com voor de laatste nieuwsberichten.

Any new realizations would have to wait til he had more time, more time...[br]time to dream, to himself[br]he waves goodbye, to himself[br]i'll see you on the other side...[br]another man...moved by sleight of hand...[br]--- E. Vedder (Pearl Jam)
pi_3934427
ik heb van Pearl Jam alleen Ten in mijn CD- collectie staan, en dat vind ik een prachtig album. Hun andere CD's heb ik echter nog nooit gehoord.
  dinsdag 23 april 2002 @ 15:13:26 #13
26714 Wrirreljorkel
go back to sleep
pi_3935121
Wrirreljorkel heeft alle albums van Pearl Jam, alsmede alle singles, (op de laatste 5 na) en een hele rits verzamelCD's waar ook een PJ-nummertje op staat.

PJ is uniek, blijft in tegenstelling tot vele andere bands constant op niveau, en doet niet gekunsteld aan. Geen samples omdat dat zo nodig hip is, of andere concessies. Gewoon zo goed mogelijk musiceren is het credo. een prachtige, integere band die altijd weer met gewoon goede albums komt. Dat ze het nog maar lang zo mogen blijven doen.

Someone else for president!!
pi_3935245
Er komen als het goed is, twee nieuwe albums uit. Een 'gewoon' studioalbum en nog een 'experimenteel' album.

We zullen zien.

Vind de kritiek dat Pearl Jam na Ten geen goeie plaat meer heeft gemaakt altijd zeer onterecht. Toegegeven: de sfeer van Ten vind je niet terug op andere albums; het roer ging al vrij snel om. Maar omdat het ANDERS is, is het niet per se slechter. Ook mijn favoriet is het album 'Vitalogy', ook al zullen over dit album nooit ontkennen dat het een soort 'tussendoortje' was.

pi_3936986
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 15:20 schreef Forumpi het volgende:
Er komen als het goed is, twee nieuwe albums uit. Een 'gewoon' studioalbum en nog een 'experimenteel' album.
Dat 'experimentele' album is gewoon een album met B-kanten en unreleased songs. Waar heb je gehoord dat 't een experimenteel album is?
  dinsdag 23 april 2002 @ 22:41:49 #16
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_3940615
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 14:32 schreef Leatherface het volgende:
ik heb van Pearl Jam alleen Ten in mijn CD- collectie staan, en dat vind ik een prachtig album. Hun andere CD's heb ik echter nog nooit gehoord.
Ga ff heel gauw VS. luisteren die is bijna nog beter als Ten maar iig zeker zo goed. Als je Ten hebt mag je VS. zeker niet missen! En al die andere ookniet natuurlijk

Maargoed t ging over de nieuwe uit te komen albums he Had ik al gezegd dat ik er benieuwd naar was?

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_3940692
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 15:20 schreef Forumpi het volgende:
Ook mijn favoriet is het album 'Vitalogy', ook al zullen over dit album nooit ontkennen dat het een soort 'tussendoortje' was.
Vitalogy is ook wel een van m'n PJ-favo's
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 23 april 2002 @ 22:47:51 #18
26953 MnX
Given to fly...
pi_3940697
De plaat van PJ die je ook absoluut niet mag missen is de

>>> Official Bootleg #72: Seattle, WA Nov 6 2000 <<<

Deze bevat heel wat momenten die onvergetelijk zijn. De Daughter improv, de wereldse solo van Mike aan het slot van Yellow Ledbetter, de Bill Gates/Paul Allen speech. De geuitte frustratie omtrent de buitensporige beveiliging...

En behalve dat is het gewoon één van de beste optredens die ze ooit gegeven hebben.

[edit]Typo[/edit]

Any new realizations would have to wait til he had more time, more time...[br]time to dream, to himself[br]he waves goodbye, to himself[br]i'll see you on the other side...[br]another man...moved by sleight of hand...[br]--- E. Vedder (Pearl Jam)
pi_3940801
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 22:47 schreef MnX het volgende:
>>> Official Bootleg #72: Seattle, WA Nov 6 2000 <<<
En 3CD geloof ik
Ik moet 'em nog kopen. Ze zijn alleen zo duur in de winkels.
pi_3958096
Persoonlijk vind ik No Code de beste, gevolgd door Yield en Ten. Mijn favo nummer (qua uitvoering) is de Unplugged extended versie van Porch, kan ff niet op de cd komen waar hij opstaat. Natuurlijk is ook de Extended Black versie kippenvel genererend.

vergeet ook nummers als Blood(VS),Red Mosquito(NC) en Nothing As It Seems(Binaural) niet.

Ook vind ik een nummer als WMA(VS) geniaal, vooral de stukjes van Neil Young die erin verwerkt zijn

PJ Rocks.... ps. nog iemand die zijn kaartje van 3 mei 2000 aan de muur heeft hangen....

donderdag 25 april 2002 @ 11:08:00 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3958141
Hoop dat 'n beetje oldskool is, back to the roots
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_4211348
Volgens Tenclub.net zijn de opnames al gedaan
Nu wil men 't gaan mixen e.d.

Lekker snel

vrijdag 24 mei 2002 @ 15:20:02 #23
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_4310210
Zeg die Eddie Vedder heeft die nu niet een kapsel a la Robert de niro in TAXIDRIVER????
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_4314360
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 15:20 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Zeg die Eddie Vedder heeft die nu niet een kapsel a la Robert de niro in TAXIDRIVER????
Umm ja een tomahawk. Heeft hij zo z'n redenen voor. Seek and thou shall find
pi_4929120
quote:
July 1, 2002: The Rumor Pit released on Friday says: the record is done. It's coming out in November. They hope to play some shows this year, but the full tour is next year. Rarities pushed back to 2003. Any PJ "news" stories you're reading online, or hearing on your radio stations are coming from the Rumor Pit. Ignore them and go to the source!!
quote:
Let's Play Ball!
Stepping up to the plate: the new album. Pearl Jam's new album, produced by Adam Kasper and Pearl Jam, is now scheduled for release in November of 2002. Brendan O'Brien has worked his mixing magic and things went great. Next up will be creating the artwork, deciding the album name and then the tracklisting. The new album does include a guest artist...Ed's friend, Boom, is playing keyboards on some tracks, some piano, some organ. As long as things keep moving right along, we should have it in our hot little hands before year's end! A glance at the scouting report shows that the rarities album is still happening but it'll be released next year now. It'll be a mix of live and studio tracks and there's a possibility that it could be a double CD.
pi_5775626
Check it out op de website http://www.pearljam.com
"I Am Mine", the first single from the forthcoming, yet-untitled PJ album will be added to radio on September 17th and will tentatively be available in stores on October 8th.

Ben erg benieuwd.

[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/jonkie.xl/images/cs1x.jpg]CS1X rules![/url]
pi_5781255
quote:
Op donderdag 12 september 2002 22:00 schreef JonkieXL het volgende:
Check it out op de website http://www.pearljam.com
"I Am Mine", the first single from the forthcoming, yet-untitled PJ album will be added to radio on September 17th and will tentatively be available in stores on October 8th.

Ben erg benieuwd.

benieuwd? nou ja, ik weet het niet. Ik denk niet dat het verrassend is wat ze gaan uitbrengen.
Ik hoop van wel...

misschien moeten ze de energie uit het stof halen

pi_5918484
Zojuist hoorde ik voor het eerst de nieuwe single en ik moet zeggen dat deze goed klinkt. Valt me op dat er R.E.M. invloeden in zitten. Wordt nu wel nieuwsgierig naar de nieuwe cd...
pi_5925560
Nieuwe CD heet dus 'Riot Act'
Aantal nummers zijn al te horen via http://www.theskyiscrape.com/

12 november komtie uit!
Vind 't tot nu toe erg stoer klinken (vooral You Are is vet). Schijnt dat Mike McCready weer lekker aan 't soleren is op dit album. Drumwerk op 'Save You' is ook kneiterstrak.

't B-kanten album wordt trouwens een dubbel-cd
* Theeboon zet zo maar weer eens Binaural op

Om 't nog maar ff te onderstrepen:
"You Are" is echt een VET nummer.
Geschreven door Matt Cameron)

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 22-09-2002 23:04]

pi_5941643
Tracklisting Riot Act

01. Can't Keep
02. Save You
03. Love Boat Captain
04. Cropduster
05. Ghost
06. I Am Mine
07. Thumbing My Way
08. You Are
09. Get Right
10. Green Disease
11. helphelp
12. Bushleaguer
13. 1/2 Full
14. Arc
15. All or None

Ik ga al kwijlen bij 't lezen van deze tracks. Weinig PJ-fans hier?

pi_5981730
Hij staat ondertussen op 3 nummertjes na op mijn HD. Ben hem nu voor het eerst aan het luisteren, en mijn eerste gedachte is dat ze verder gaan met de stijl van Binaural. Beetje ingetogen rock dus..

Ik blijf het wel jammer vinden dat ze geen ruigere nummers maken, met "emotionele kreten" erin, want juist daar heeft Eddie een schitterende stem voor..

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  zaterdag 28 september 2002 @ 02:38:04 #32
19597 Skull
Stay hungry!
pi_6009936
Ik vind hem erg goed

favorieten
Love boat captain <- Gaat dit over Roskilde? (two years ago today zingt ie). Erg mooi nummer dit.
I am mine
You are <- vreemde stijl voor PJ

Ghost, Save you, Get Right en Green Disease zijn lekker stevige nummers. Vooral die laatste twee vormen een goed duo.
Al deze nrs zullen het wel goed doen tijdens live optredens.

Thumbing my way zeer relaxed nummer. Kan ik zeker waarderen.

Bushleager
Eddie die kritiek op Bush zit te brommen, afgewisseld met een gezamenlijk melodietje. Best grappig. Klinkt een beetje als The Whale song voor mensen die dat nr kennen. Gitaar intro en dan Eddie die binnenkomt met een heel laag How does he it? vind ik best gaaf.

De rest van de cd vind ik wat minder. Moet wel gezegd worden dat Arc geen nr is (maar een beetje vreemd gebler van Eddie LOL), Help Help een soort alternatief intermezzo is en All or none gewoon een relaxed einde van de cd betekend.

pi_6012393
Ik vind 'em geloof ik al beter dan Binaural
  zaterdag 28 september 2002 @ 13:04:50 #34
19597 Skull
Stay hungry!
pi_6012509
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 12:50 schreef Theeboon het volgende:
Ik vind 'em geloof ik al beter dan Binaural
Ik ook.
Maar op Binaural staan ook nummers die ik niet had willen missen.
pi_6012838
Gooit Pearl Jam DVD in de computer....nog geen 10 pleuro betaald voor dit juweeltje
quote:
PLEASE PLAY THIS MOVIE LOUD
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_6068653
Riot Act coverart
Ziet er cool uit of niet?
pi_6068760
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 13:39 schreef Public Enemy het volgende:
Gooit Pearl Jam DVD in de computer....nog geen 10 pleuro betaald voor dit juweeltje
[..]

Hoe doe je dat???

Staat nl. op mijn Wishlist

pi_6156077
Ze hebben weer een erg goed album gemaakt! Best knap om al zo'n 10 jaar lang achter elkaar goede cd's te maken. Van mij mogen ze nog tig jaar doorgaan.
Experimenting technological differences
pi_6156348
En waar we nu naar luisteren is geloof ik niet de eindmix...
Lijkt me leuk als ze er weer wat leuke geluidseffecten in gooien, zoals op Binaural die sleepkettingen en blaffende honden.
  woensdag 9 oktober 2002 @ 00:14:23 #40
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_6180627
Gaaf dat er nu eindelijk schot in de zaak komt Green disease net gehoord klinkt erg gaaf hoor nu love boat captain mag er ookwel wezen goed opgebouwd maar what else is new? Dit album kijk ik echt naar uit iig heb de single nog niet gehoord maar okay Pearl jam
pi_6623808
12 november toch? Ik luister het album nu al een weekje of 3 en het is een topper Pearl Jam is geweldig Matt Cameron klinkt ook heel ok
pi_6777144
sgop
* D3nn15 heeft hem net gekocht
pi_6796474
De OOR noemt 't hun beste album sinds Ten.
pi_6797027
quote:
Op donderdag 14 november 2002 12:05 schreef Theeboon het volgende:
De OOR noemt 't hun beste album sinds Ten.
Hij is heel goed idd... Maar dat weet ik niet Vind VS toch ook wel heel goed... Hij is gewoon heel goed punt
pi_6805135
* D3nn15 in pearl jam mood is
*nu binaural opzet
pi_6846510
Oke, ik ben nu voor het eerst de retail aan het luisteren.. maarre zit er eigelijk nog verschil tussen de retail en de Unmastered Advance??
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_6846542
quote:
Op zondag 17 november 2002 12:05 schreef BarBaar het volgende:
Oke, ik ben nu voor het eerst de retail aan het luisteren.. maarre zit er eigelijk nog verschil tussen de retail en de Unmastered Advance??
ik weet niet eens wat een retail en een Unmastered Advance is Is dat nu heel stom?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_6847325
quote:
Op zondag 17 november 2002 12:05 schreef BarBaar het volgende:
Ik hoorde hele kleine verschillen... Nummer 1 die mooi overloopt naar nummer 2... En de geluidskwaliteit is gewoon beter van de retail...
pi_6847358
quote:
Op zondag 17 november 2002 12:07 schreef MuadDib het volgende:

[..]

ik weet niet eens wat een retail en een Unmastered Advance is Is dat nu heel stom?

Die unmastered advance was die versie die al een maand voor de retail over internet circuleerde...
pi_6852849
Unmastered is volgens mij nog niet helemaal af qua post-productie van o.a. de producer.

Anyway, de artwork is GAAAAAF en de muziek ook! Ik schaar 'em denk ik naast Vitalogy. De orgels/keyboards zijn ook perfect bij de muziek...

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 17-11-2002 18:41]

pi_6881094
K'heb Riot Act zojuist gekocht.. Ik ben benieuwd....
pi_6881205
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:00 schreef CaPS_ het volgende:
K'heb Riot Act zojuist gekocht.. Ik ben benieuwd....
Hij is super
  donderdag 21 november 2002 @ 22:09:25 #53
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_6933213
Vind m steeds lekkerder Staan net ietsmeer lekkere nummers op als op Binaural erg lekker dus. Eerst wist ik heel ff niet zeker of t verstandig geweest was om hem blind te kopen maar duidelijk ben ik niet teleurgesteld. Pearl Jam op z'n best
pi_6933330
quote:
Op donderdag 21 november 2002 22:09 schreef Machiel het volgende:
Vind m steeds lekkerder Staan net ietsmeer lekkere nummers op als op Binaural erg lekker dus. Eerst wist ik heel ff niet zeker of t verstandig geweest was om hem blind te kopen maar duidelijk ben ik niet teleurgesteld. Pearl Jam op z'n best
Ik wil hem ook. Maar ik heb even geen geld.
En meer lekkere nummer dan Binaural? Hmzz. Dat geloof ik niet zomaar!
Hmmzz....
pi_6935079
quote:
Op donderdag 21 november 2002 22:13 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ik wil hem ook. Maar ik heb even geen geld.
En meer lekkere nummer dan Binaural? Hmzz. Dat geloof ik niet zomaar!

Met alle respect hoor, maar ik vond Riot Act behoorlijk teleurstellend klinken. Matige zang. Bijna tegen het valse aan op sommige momenten, onorginele teksten en weinig goede riffs te bespeuren. Heb het album echt meerdere keren gedraaid, maar ik blijf bij mijn mening. Had er echt meer van verwacht. Terug op hun oude niveau zullen ze helaas nooit meer komen ben ik bang.
Take no prisoners... take no shit!
pi_6935198
quote:
Op donderdag 21 november 2002 23:08 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Met alle respect hoor, maar ik vond Riot Act behoorlijk teleurstellend klinken. Matige zang. Bijna tegen het valse aan op sommige momenten, onorginele teksten en weinig goede riffs te bespeuren.
Ook de metro gelezen?

(laat maar, weet 't antwoord al)

Vals? Waar? Riffs? Bestaat gitaarmuziek alleen uit riffs? 't Is geen metal.

Kom maar op met die argumenten

pi_6935382
quote:
Op donderdag 21 november 2002 23:12 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Ook de metro gelezen?

(laat maar, weet 't antwoord al)

Vals? Waar? Riffs? Bestaat gitaarmuziek alleen uit riffs? 't Is geen metal.

Kom maar op met die argumenten

Hieruit kan ik dus concluderen dat jij metal alleen uit riffs vind bestaan?
En nee, ik had de metro nog niet gelezen. Ik heb het recht toch gewoon om het een zwak album te vinden... Of heb ik nu je pearljam ego aangetast?
pi_6935425
quote:
Op donderdag 21 november 2002 23:19 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Ik heb het recht toch gewoon om het een zwak album te vinden... Of heb ik nu je pearljam ego aangetast?
Nou nou, niet zo kleinerend meteen. Waar zingtie nou vals? Btw, wat is vals.. Neil Young? Bob Dylan? Jantje Smit zingt in mijn ogen ook vals. Goeie riff trouwens: You Are. Of niet? Gaat zeker niet hard genoeg, meneer Mustaine?
pi_6935556
quote:
Op donderdag 21 november 2002 23:21 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Nou nou, niet zo kleinerend meteen. Waar zingtie nou vals? Btw, wat is vals.. Neil Young? Bob Dylan? Jantje Smit zingt in mijn ogen ook vals. Goeie riff trouwens: You Are. Of niet?

Oke, You Are is misschien net een hoogtepunt van de cd. Ben echt niet kleinerend over Pearl Jam. Heb vroeger veel PJ geluisterd, maar ik vond ze na Yield echt een beetje achteruit gehold. Dat is bij de stem van Vedder eigenlijk ook een beetje het geval. Je moet niet vergeten dat hij ook al behoorlijk op leeftijd is.
pi_6951310
quote:
Op donderdag 21 november 2002 23:27 schreef Dave_Mustaine het volgende:

[..]

Oke, You Are is misschien net een hoogtepunt van de cd. Ben echt niet kleinerend over Pearl Jam. Heb vroeger veel PJ geluisterd, maar ik vond ze na Yield echt een beetje achteruit gehold. Dat is bij de stem van Vedder eigenlijk ook een beetje het geval. Je moet niet vergeten dat hij ook al behoorlijk op leeftijd is.

Doorleefde stemmen zijn de mooiste stemmen ja!
En Binaural kwam na Yield en over dat album wil ik niets slechts horen.
Basta!
Hmmzz....
pi_6951357
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 19:25 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Doorleefde stemmen zijn de mooiste stemmen ja!
En Binaural kwam na Yield en over dat album wil ik niets slechts horen.
Basta!

klopt niks slechts over Binaural, maar Riot Act is beter en Yield al helemaal
  vrijdag 22 november 2002 @ 20:49:45 #62
40220 -username-
Hopeloos geval...
pi_6952561
Hmmm, ik heb tot nu toe alleen VS, Ten en Binaural mogen horen, en die vond ik alle 3 super

* -username- wacht in spanning

Therapy has tought me that nothing is my fault
pi_6952660
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 20:49 schreef -username- het volgende:
* -username- wacht in spanning
Waar wacht je op?

Daarnet weer Yield geluisterd met dat geweldige 'geheime' nummer, "Hummus".

vrijdag 22 november 2002 @ 22:43:30 #64
40220 -username-
Hopeloos geval...
pi_6954302
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 20:58 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Waar wacht je op?

Daarnet weer Yield geluisterd met dat geweldige 'geheime' nummer, "Hummus".

Tot ik hem van iemand kan kopieren, t geld is op
Therapy has tought me that nothing is my fault
  zaterdag 23 november 2002 @ 13:33:09 #65
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_6961018
Dan ga je maar rood staan hoor

Maargoed misschien staan er wel evenveel goede nummers op als op Binaural, die ik wel degelijk ook erg goed vind, maar vind dit album als geheel net even beter op een of andere manier Maargoed waar lullen we over Pearl Jam levert altijd kwaliteit!

En dat gelul dat het nietmeer zo is als in t begin moet ookmaar eens afgelopen zijn! Nee 7 albums als Ten en VS. das leuk zeker? Dan zou je het gezeik weer hebben dat ze maar 1 kunstje kunnen

Dat je het nu ze wat ouder zijn minder leuk vind dat kan maar dat zegt niet dat het een slechter album is.

pi_6964854
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 13:33 schreef Machiel het volgende:
Dan ga je maar rood staan hoor

Maargoed misschien staan er wel evenveel goede nummers op als op Binaural, die ik wel degelijk ook erg goed vind, maar vind dit album als geheel net even beter op een of andere manier Maargoed waar lullen we over Pearl Jam levert altijd kwaliteit!

En dat gelul dat het nietmeer zo is als in t begin moet ookmaar eens afgelopen zijn! Nee 7 albums als Ten en VS. das leuk zeker? Dan zou je het gezeik weer hebben dat ze maar 1 kunstje kunnen

Dat je het nu ze wat ouder zijn minder leuk vind dat kan maar dat zegt niet dat het een slechter album is.

Eens is met [betreffende user] Pearl Jam is gewoon top! Ze hebben nog geen enkel slecht album afgeleverd
pi_6966650
Ze zijn ook zo geweldig integer en hebben een fantastische fanbasis
pi_6996959
En ik heb hem ook.
Helemaal origineel. Zoals het hoort.
Na één luisterbeurt klinkt het ok. Eindoordeel volgt later.
Hmmzz....
pi_7030698
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 00:20 schreef -Wepeel2- het volgende:
En ik heb hem ook.
Helemaal origineel. Zoals het hoort.
Na één luisterbeurt klinkt het ok. Eindoordeel volgt later.
Ik denk dat ik Binaural toch net een fractie beter vond. Net wat meer nummers die me de eerste paar draaibeurten meteen beetpakten zoals bijv. Evacuation, Nothing as it seems, light years, sleigh of hand.
Maar deze plaat heeft ook weer een aantal juweeltjes, dus het scheelt niet veel.
Maar de recensie in de OOR vind ik in ieder geval onzin, daar wordt net gedaan of ze met deze plaat dan eindelijk terugkeren naar de kwaliteit van Ten en VS (ik vind niet dat de nieuwere platen zoveel minder waren dan deze cd's overigens, ik hou eigl meer van PJ nieuwe stijl dan PJ oude stijl) terwijl ik deze plaat gewoon een logische voortzetting vindt van Binaura,, maar dan net iets minder pakkend.
Hmmzz....
pi_7032306
Ik vind Binaural juist minder toegankelijk en over 't algemeen vrij donker van klankkleur, ook tekstueel. Riot Act is ietsie luchtiger.
pi_7033771
quote:
Op woensdag 27 november 2002 23:00 schreef Theeboon het volgende:
Ik vind Binaural juist minder toegankelijk en over 't algemeen vrij donker van klankkleur, ook tekstueel. Riot Act is ietsie luchtiger.
Ja. Dat slepende sprak mij juist wel aan in dat album.
Maar iets luchtiger, ja, misschien is dat het wel.
Ik ben hem nu iig weer aan het luisteren. Ik vind het zonder meer een erg goed album (laat daar geen misverstand over verstaan ).
Hmmzz....
pi_8214562
Leuk nieuws voor de fans, de komende concerten in Japan en Australie zullen worden uitgegeven op cd! Binnen een dag na het concert kun je de MP3's al luisteren als je de cd koopt.

Meer info: www.pearljambootlegs.com

Zouden meer bands moeten doen!

pi_8218666
Ik heb de cd nu een paar weekjes in huis en vind hem lekker!! Echt een fijne cd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')