Mogen de Spanjolen zelf beslissen wat ze in hun vrije tijd doen? Wat een bekrompen bemoeizucht, werkelijk ongelovelijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:56 schreef A_Soul1980 het volgende:
Ik kan me meer vinden in GroenLinks, omdat die partij meer maatregelen wil treffen tegen de stierenvechten in Spanje dan D66.
hij ligt er nu soms ook uit, tis gewoon een echte stormloop op dit moment. Zou me niks verbazen als die partij vanavond met 4 zetels aan de haal gaan.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:50 schreef Steeven het volgende:
[..]
Die site is in 1997 gelanceerd en sindsdien niet meer geupdate?
Juist. Straks komen ze ook aan ons cultureel erfgoed. Dag drugsbeleid, euthanasie, en abortus. Mensen lijken dit niet te snappen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mogen de Spanjolen zelf beslissen wat ze in hun vrije tijd doen? Wat een bekrompen bemoeizucht, werkelijk ongelovelijk.
Ik vind het nog meer zorgelijk dat dit punt gisteren nog is aangehaald in de Europese debatten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mogen de Spanjolen zelf beslissen wat ze in hun vrije tijd doen? Wat een bekrompen bemoeizucht, werkelijk ongelovelijk.
Same here.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:52 schreef Aurelianus het volgende:
Bijna de helft van de stemmen gaat naar xenofoben en bijbelexegeten. Gaat de goede kant op, hier op Fok!
Mijn stem is naar D66 gegaan. De enige echte liberale partij.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Leg uit.quote:
Daar noem je me een EP-lid die zich voor 100%, zo niet voor 200%, inzet voor de burgerbelangen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:25 schreef pfaf het volgende:
En zojuist D66 gestemd. Ik had ook zeker sympathie voor LibDem, maar Sophie's strijd voor mijn privacy heeft me toch D66 doen stemmen.
Eigenlijk vind ik ook dat het afgelopen moet zijn met de 'ik veeg alleen mijn eigen straatje schoon'-mentaliteit.quote:
Als ik in m'n vrije tijd jouw hersens in wil slaan is dat volgens jou geoorloofd, puur omdat het vrije tijd is?quote:
Ow, vind ik ook. Ik weet ook niet precies wat ik er mee aanmoet. Ik vind het namelijk verwerpelijk en primitief, maar het opsluiten van koeien op een vierkante meter voor een biefstukkiloprijs van 5 euro is dat ook.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik ook dat het afgelopen moet zijn met de 'ik veeg alleen mijn eigen straatje schoon'-mentaliteit.
Wat de Europese Unie nodig heeft is een president van de EC, die van aanpakken weet en van buiten naar binnen de problemen aanpakt in plaats van andersom (de discussie over het stierenvechten vind ik veel minder belangrijk dan het aanpakken van de milieuvervuiling, als voorbeeld).
Wil de Europese samenwerking een beetje slagen dan moet je je als volksvertegenwoordiger toch houden aan de conventie dat je je niet rechtstreeks bemoeit met culturele tradities en gewoonten van andere lidstaten. Ik weet dat het in de karakter van Nederlanders zit om de rol van dominee op zich te nemen en anderen op een belerende, moraliserende manier toe te spreken over hoe men zich dient te gedragen en wat je wel en niet mag doen. Toch lijkt het me verstandig om die karaktertrek een beetje te dimmen.quote:
Waar zaten bij jou de verschillen voor LibDem en D66 dan? Want zoals gezegd kon ik nauwelijks essentiele verschillen ontdekken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:10 schreef superworm het volgende:
Splinterpartij, nl. LibDem. De enige partij waar ik het alleen op voor mij onbelangrijkere punten mee oneens was.
Uiteraard. Het ging me om het argument pur sec, dat als het maar vrije tijd van anderen is, alles geoorloofd zou moeten zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wil de Europese samenwerking een beetje slagen dan moet je je als volksvertegenwoordiger toch houden aan de conventie dat je je niet rechtstreeks bemoeit met culturele tradities en gewoonten van andere lidstaten. Ik weet dat het in de karakter van Nederlanders zit om de rol van dominee op zich te nemen en anderen op een belerende, moraliserende manier toe te spreken over hoe men zich dient te gedragen en wat je wel en niet mag doen. Toch lijkt het me verstandig om die karaktertrek een beetje te dimmen.
De Spanjaarden zelf doe je geen plezier met dergelijke bemoeizucht. Wij zouden het ook niet prettig vinden als vertegenwoordigers van bijvoorbeeld Poolse politieke partijen zich sterk maken op een verbod van euthanasie in Nederland via Brusselse wetgeving.
Ah, de welbekende lokroep om een 'sterke man' die alle problemen gaat oplossen heeft zelfs de verlichte liberalen van D66 bereikt. Gratis tip: misschien zouden jullie bij Wilders kunnen informeren of hij zin heeft?quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik ook dat het afgelopen moet zijn met de 'ik veeg alleen mijn eigen straatje schoon'-mentaliteit.
Wat de Europese Unie nodig heeft is een president van de EC, die van aanpakken weet en van buiten naar binnen de problemen aanpakt in plaats van andersom (de discussie over het stierenvechten vind ik veel minder belangrijk dan het aanpakken van de milieuvervuiling, als voorbeeld).
*Gaat nog even de lijstjes door*quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waar zaten bij jou de verschillen voor LibDem en D66 dan? Want zoals gezegd kon ik nauwelijks essentiele verschillen ontdekken.
Ik werd 2 weken na de vorige 2e Kamer-verkiezingen 18. Was ook zuurquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:16 schreef Machiavelli. het volgende:
Balen dat ik morgen pas 18 wordt, anders had ik op Libertas gestemd.
Oh ja, belastingen. Daar zat ik er ook naast inderdaad. Al vind ik dat geen prioriteit, het geld gaat er toch wel heen, one way or another.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:18 schreef superworm het volgende:
[..]
*Gaat nog even de lijstjes door*
Voor mij woog bijzonder zwaar dat privacy niet nevengeschikt aan veiligheid wordt. Ik wil geen directe Europese belastingen. Tegen kilometerheffing op transport v goederen. Oh en Europa is met een half miljard inwoners en 27 landen groot zát.
Wat mij -als D66-lid, nota bene- bijzonder zwaar viel, was dat er na jarenlange bescherming van de privacy concessies worden gedaan. LibDem doet die niet, daarom werd het niet 'mijn eigen' partijtje.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Oh ja, belastingen. Daar zat ik er ook naast inderdaad. Al vind ik dat geen prioriteit, het geld gaat er toch wel heen, one way or another.
Alsof zoveel partijen falikant tegen Europa zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:12 schreef DennisMoore het volgende:
D66 natuurlijk, naast GroenLinks de enige serieuse pro-Europa partij.
Dat nationalistische en kneuterige wij/zij-denken moet binnen Europa maar 's afgelopen zijn. Denk aan de toekomst, en dan niet de komende 4 jaar, maar de komende 40 of zelfs 100 jaar. Europa als blok is onvermijdelijk en bovendien de beste keuze.
Waardeloos tegenargument. Je moet goed bedenken dat stierenvechten, waar ik overigens tegen ben, cultureel erfgoed is van de Spanjaarden. Ga dat verbieden, en er zullen dingen verboden worden in NL omdat die niet in het Europese straatje liggen. Nou sorry, maar voor die paar stieren, waar Spanje zelf prima over kan beslissen overigens, wil ik niet onze eigen cultuur opgeven, enkel omdat een paar moraalridders te kortzichtig is dat in te zien.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als ik in m'n vrije tijd jouw hersens in wil slaan is dat volgens jou geoorloofd, puur omdat het vrije tijd is?
Precies de reden waarom ik ook voor LibDem ben gegaan, privacy woog zwaar. En doet dat nog steeds.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:21 schreef superworm het volgende:
[..]
Wat mij -als D66-lid, nota bene- bijzonder zwaar viel, was dat er na jarenlange bescherming van de privacy concessies worden gedaan. LibDem doet die niet, daarom werd het niet 'mijn eigen' partijtje.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:34 schreef Steeven het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik ook voor LibDem ben gegaan, privacy woog zwaar. En doet dat nog steeds.
Een simpele foto in je paspoort is al een 'concessie'.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:21 schreef superworm het volgende:
Wat mij -als D66-lid, nota bene- bijzonder zwaar viel, was dat er na jarenlange bescherming van de privacy concessies worden gedaan. LibDem doet die niet, daarom werd het niet 'mijn eigen' partijtje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |