quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:18 schreef TallMan het volgende:En Draz, al het papierwerk al in orde? Is de verkoper idd met een goedkope verzekering aangekomen?
Koopcontract is al langs de advokaat geweest, en we hebben een paar aandachtspunten gekregen (ejerskifteforsikring etc. die we al kennen, maar andere niet). Daarnaast ligt de bank van de verkoper tegen, dat ze de zaak niet nu willen behandelen. De advokaat kan deze zaak overnemen, maar kost wel wat extra (lees: 4500kronen). Daarentegen hebben we wel een goedkoop huis.
Zometeen ga ik er nog 'even' langs. Buren ontmoeten, paar maten opmeten, checken voor een paar laatste dingen, kijken of de vorige bewoner niks heeft weggehaald, omgeving bekijken etc.
Morgenmiddag hebben we een afspraak bij de bank, om de hypotheek en lening te ondertekenen.
Kan zijn dat we al over een maand verhuizen. Ondertussen komt er maandag een håndværker (aannemer) kijken naar die ruimte die afgemaakt moet worden, voor een offerte. Maar we houden het niet bij één...
Ondertussen mogen we inderdaad al dingen aan het huis gaan doen, mooi!
Gaat dus allemaal hard, en ondertussen heb ik ook nog een geïnteresseerde voor m'n auto die te koop staat, komt uit Kolding zaterdag even langs

Ik ga zelf waarschijnlijk een VW Passat diesel kopen, waarmee ik ineens 5-6000 kronen per jaar ga besparen, vergeleken met mn huidige auto dan.
Gefeliciteerd Happychappy en welkom in Denemarken

Ik heb weinig toe te voegen aan wat TallMan geschreven heeft. Maar als je meer vragen hebt, stel ze gerust hier. Voor ons is het ook allemaal niet zo lang geleden.
Ik wacht de uitnodiging af

Btw TallMan, is er bij jullie een hele nieuwbouwwijk gepland, of zijn het gewoon de al geplande buren die ook een huis laten bouwen daar?
Ik zie trouwens niet veel nieuwbouw hier, i.v.m. Nederland. Veel huizen worden opgeknapt in plaats daarvan lijkt het.
[ Bericht 8% gewijzigd door Draz op 12-08-2009 16:47:42 ]