quote:
@Knak
Vientiane is opzich wel ok, maar als je tijd gebonden bent dan zou ik het ook overslaan Luang Namtha en Nong Kiew in het Noorden zijn ook zeker de moeite waard Het is mogelijk om vanuit Sapa naar Laos te reizen (een vriend van mij heeft het andersom gedaan), maar dat kost je wel 2/3 dagen (mooie omgevingen, datwel)
Die brug is denk ik de Friendship-brug naar Thailand, volgens mij is daar niks aan Ik was van plan om 8-9 dagen in Laos te blijven, maar dat is uiteindelijk 21 geworden Er zijn niet echt veel bezienswaardigheden, maar alles is gewoon erg relaxed
Ik vertrek morgenavond naar Sapa met de slaaptrein, ik denk dat ik met de bus terug ga, scheelt toch weer wat geld Ik was echt blij dat ik die airport-pickup heb gedaan, want ik was aardig ziek gisteren (nog steeds eigenlijk, haalt toch iets van de charme weg van Hanoi....)
Dank voor de uitleg

Friendschip brug is het inderdaad...ik bedenk me net dat ik daar zowiezo overheen ga aangezien ik na Laos naar Thailand doorreis, over die brug.
Dus..
-Aankomst Hanoi : 2 dagen
Daar in een hotel (wie kan me wat aanbevelen?) overnachten en tevens de tour (zijn dat alleen tickets of zit er meer bij) boeken naar Sapa en H.Bay. Ter plekke beslis ik wel aan de hand van de tijd e.d. hoe ik ga (bus/slaaptrein)
Is het aangeraden zoveel mogelijk overdag te reizen ivm de scenery buiten? ik neem aan dat je nogal veel mist als je in een slaaptrein zit. (?)
-H.Bay: 3 dagen (hotel, anyone?) en daar beetje rondkijken... Zag in het vorige topic iemand iets zeggen over een boot boeken. Is dat aan te raden? Wat doe je er dan? beetje langs de kust varen?
Dan weer de hort op naar Sapa
-Sapa: 3 dagen (recommended hotel anyone??) Dit zal vanaf H.bay wel met de trein moeten, gaat sneller, zal wel een x aantal uur duren. of niet?
Na Sapa naar Laos, maar ik vraag me af of het niet beter is naar Hanoj te gaan en daar een vlucht te pakken naar Vietiane, om daar dan even snel doorheen te crossen en de weg naar Luang Prabang te volgen.
Wat een gekloot is reizen eigenlijk

Ik heb een klein vraagje over het boeken van een 'tour'
Wat houdt dat precies in dan? boek je de alleen de tickets van en naar? (het vervoer?)