Joepie! 9 April heb ik de sleutel gehad van mijn immer toffe appartementje in Almere Poort, het is nieuwbouw en tof en scheef en puik en geweldig!
Ik heb de afgelopen dagen mijn best gedaan om op te ruimen en het was de bedoeling dat ik foto's zou maken van mijn eindrestultaat. Maar een dikke vette lekkage van mijn bovenbuurman heeft nogal wat roet in het eten gegooid, dus de gang en de woonkamer zijn weer een georganiseerde chaos

Even een copypastepost:
Gisternacht ging mijn wekker om kwart over 3 (werken, jeweets). Ik hoor wat vreemde geluiden en loop mijn gang in, ligt er een onwijze plens water in de gang en bij het opendoen van de meterkasten vallen er hele grote druppels water naar beneden vanuit het plafond. Fijn, lekkage vanaf boven

. Ik water opruimen, handdoeken neerleggen en naar boven aanbellen en op de deuren bonzen (en de deur daarnaast, en bij de onderbuuf). Ik was in de veronderstelling dat de buuf er al woonde. Nou niks geen gehoor, misschien is ze tijdens het douchen onderuit gegaan ofzo? Dus ik in paniek mijn pa bellen, en daarna de politie. Die kwamen langs, sleutelboer gebeld (moest vanuit Lelystad komen. Dus de plisie maar een kopje koffie aangeboden

oh en Otis en Jip vrijgelaten want die zaten al enige tijd opgesloten in mijn slaapkamer), deur opengebroken; niks geen water he. Uberhaupt nog geen bewoonbare situatie daar

. Kurkdroog bij de bovenbuurvrouw. Maar het bleef nog steeds doorlopen in mijn kast en het portiek stond ook blank

.
Ik de sos dienst van Ymere gebeld (Die

Margje

die ik te spreken kreeg was me toch een chagerijnige tuthola '
Wat moet ik nu voor je doen dan?' Nou een loodgieter of iemand van het onderhoud sturen lijkt me een strak plan

), nou uiteindelijk kwam er iemand langs die weer zei dat Koopmans zou langskomen (het was ondertussen 7:00 in de ochtend) en na wachten en wachten heb ik Ymere nazorg maar weer gebeld en toen opeens stonden ze met 3 man sterk van Koopmans voor de deur. 'Ja dit is ernstig zeg (denk er een Tukkers accent bij :p) en dit moet vandaag opgelost'. Dus ik zo van 'Ja dat dacht ik ook, ik blijf hozen zo

.'.
Uiteindelijk bleek het niet de bovenbuuf te zijn maar haar buurman, woning is 1,5 week geleden opgeleverd. Er zat in de vloer in de badkamer bij de plee een plastic buis waar een schroef doorheen was geboord, bouwfoutje

. Sinds er iemand is gaan wonen is er druk op de vloer komen te staan, water heeft er 1,5 week over gedaan om mijn meterkast, meterkast van mijn benedenbuurvrouw en de meterkast, badkamer én berging van mijn directe buurvrouw te bereiken. Binnen no time was het lek gevonden dus, stopte de waterval in mijn meterkast en gingen ze aan de slag.
Maar niemand van alle instanties die moeite deed om de huurders van de woningen in te lichten he

. De politie had dan wel de deur open laten breken en er een nieuw slot op laten zetten, de bovenbuuf wist van nog niks. Die moet een nieuwe sleutel ophalen bij het politiebureau. Dus ik maar Ymere gebeld, of ze alstjeblieft even naar haar wilden bellen; ik heb immers de politie gebeld en zou het zelf fijn vinden als ik wist wat er aan de hand was. Dus toen telefonisch doorgeschakeld met de buuf en ze was heel blij dat ik het een en ander kon ophelderen.
Ben ik even blij dat ik vorige week een inboedelverzekering heb afgesloten zeg

. Nu maar hopen dat mijn vloer het een beetje heeft gered. En gelukkig moest ik werken (nouja ik heb maar even gebeld dat ik niet kwam) anders had ik misschien tot 9 of 10 uur in mijn nest liggen rotten en had de schade erger geweest

.
Dus :
![]()
![]()
Dit is het portiek bij de bovenburen; het water is nu aardig weg maar het stond echt helemaal blank

.
![]()
Dus als ik weer thuis ben en de tijd heb genomen om mijn puinzooi op te ruimen ga ik mijn best doen om foto's te maken

.
Ondanks alles woon ik er heeeel erg fijn, ben ik elke dag blij dat ik er wakker word, ben ook heel blij dat Otis en Jip het er zo naar hun zin hebben. Ze zijn echt heel lief. Ohja ik heb vanmorgen gedouched met Otis, hij kwam er gewoon onder staan _O*

. Heb er helaas geen foto's van maar het zal ongetwijfeld nog eens gebeuren