FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Gebruiksaanwijzing golf 1.9 tdi gezocht
Kahlenwoensdag 3 juni 2009 @ 11:15
Net mijn rijbewijs gehaald, mag van de baas rijden in een nieuwe volkswagen golf 1.9 tdi bluemotion (2008) ,maar de gebruiksaanwijzing is weg en ik weet nu niet hoe alle knopjes werken.

Het ding ziet er echt compleet anders uit dan mijn lesauto, dus ik heb wel even dat boekje nodig. Ik dacht: dat download ik wel even van de site van volkswagen, maar ik kan het niet vinden?

Hoe kom je aan een gebruiksaawijzing voor deze auto?
#ANONIEMwoensdag 3 juni 2009 @ 11:21
Bij de dealer?
erikkllwoensdag 3 juni 2009 @ 11:22
Maak een foto, post hem op fok, en wij zeggen waar alle knopjes voor zijn? Veel leuker
CoolGuywoensdag 3 juni 2009 @ 11:25
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:15 schreef Kahlen het volgende:
Net mijn rijbewijs gehaald, mag van de baas rijden in een nieuwe volkswagen golf 1.9 tdi bluemotion (2008) ,maar de gebruiksaanwijzing is weg en ik weet nu niet hoe alle knopjes werken.

Het ding ziet er echt compleet anders uit dan mijn lesauto, dus ik heb wel even dat boekje nodig. Ik dacht: dat download ik wel even van de site van volkswagen, maar ik kan het niet vinden?

Hoe kom je aan een gebruiksaawijzing voor deze auto?
Een 1.9 ? Dat is dan nog de type 5. Welke knopjes bedoel je? Ik rij zelf een type 6, maar vertel de knopjes eens, ik vind 't wel leuk om te kijken of ik kan vertellen waar die knopjes voor dienen
-Marc-woensdag 3 juni 2009 @ 11:25
Een handleiding voor een auto...

Tevens zijn de knopjes niet zo moeilijk hoor, anders gewoon proberen. De auto gaat er heus niet kapot van.
Kahlenwoensdag 3 juni 2009 @ 11:26
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:22 schreef erikkll het volgende:
Maak een foto, post hem op fok, en wij zeggen waar alle knopjes voor zijn? Veel leuker
camera ligt thuis, dus dat gaat hem niet worden. Ik neem toch aan dat je die handleidingen gewoon kan downloaden? Net als voor je tv ofzo?
Kahlenwoensdag 3 juni 2009 @ 11:27
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
Een 1.9 ? Dat is dan nog de type 5. Welke knopjes bedoel je? Ik rij zelf een type 6, maar vertel de knopjes eens, ik vind 't wel leuk om te kijken of ik kan vertellen waar die knopjes voor dienen
ik wil even een uitleg van de cruisecontrol en hoe de lichten werken. Groot licht is volgens mij hendel naar beneden houden, maar verder?

ik zal even het type exact opzoeken
Kahlenwoensdag 3 juni 2009 @ 11:32
Mmm, lastig. Dit krijg ik als ik de gegevens opvraag:
quote:
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming GOLF
Brandstof Diesel

Vervaldatum APK 06-10-2011
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 06-10-2008

BPM ¤ 6116
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja
quote:
Omschrijving van de inrichting stationwagen
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GRIJS
Motor
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1896 cm3
Vermogen 77 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.224 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.880 kg
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 660 kg
- geremd 1.400 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
quote:
Algemeen
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
- stad 5,80 l/100km
- buitenweg 3,80 l/100km
- gecombineerd 4,50 l/100km
Milieu
Roetfilter Ja Affabriek
CO2 uitstoot gecombineerd 119 g/km
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel B
quote:
Datum eerste toelating 06-10-2008
Datum aanvang laatste tenaamstelling 06-10-2008
Datum eerste afgifte Nederland 06-10-2008
Wacht op keuren Nee
Geregistreerd als gestolen Nee
Maarja, hier kan je vast niet uit afleiden welk type ik heb? Mmm, ik ga morgen wel even langs de dealer als dit niet werkt, ik heb er niet zoveel verstand van...
CasBwoensdag 3 juni 2009 @ 11:32
Gewoon in de auto gaan zitten en alles uitproberen is geen optie (niet rijdend uiteraard)?
SicSicSicswoensdag 3 juni 2009 @ 11:34
Handleiding lezen voor je auto!?!

Dan ga je er toch gewoon inzitten en net zo lang proberen tot je precies weet waar alles voor is? Dat is juist de lol van een nieuwe auto!
mstrwoensdag 3 juni 2009 @ 11:35
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:27 schreef Kahlen het volgende:

[..]

ik wil even een uitleg van de cruisecontrol en hoe de lichten werken. Groot licht is volgens mij hendel naar beneden houden, maar verder?

ik zal even het type exact opzoeken
Goedzo, naar je toe trekken.
Kahlenwoensdag 3 juni 2009 @ 11:35
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:32 schreef CasB het volgende:
Gewoon in de auto gaan zitten en alles uitproberen is geen optie (niet rijdend uiteraard)?
ja, dat is een optie, maar ik ben a) een vrouw , b) heb er totaal nog geen verstand van , rijbewijs net 1 dag in bezit en c) ik kan de cruisecontrol alleen testen als ik aan het rijden ben en dat is wat link aangezien ik geen rijervaring heb. Vind het uberhaupt al superspannend om in een bijna nieuwe auto te gaan rijden die echt duur is (vind ik dan) en dat net na het halen van mijn rijbewijs

de lamp zal nog wel lukken, maar ik wil liever even nalezen wat alles doet voordat ik ga rijden, als ik nu wat meer rijervaring had was het niet zo erg, maar ik wil er echt geen deuk ofzo inrijden omdat ik knopjes zit te bekijken onder het rijden, dan ben ik de komende jaren het pispaaltje op het werk.
mstrwoensdag 3 juni 2009 @ 11:43
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:35 schreef Kahlen het volgende:

[..]

ja, dat is een optie, maar ik ben a) een vrouw , b) heb er totaal nog geen verstand van , rijbewijs net 1 dag in bezit en c) ik kan de cruisecontrol alleen testen als ik aan het rijden ben en dat is wat link aangezien ik geen rijervaring heb. Vind het uberhaupt al superspannend om in een bijna nieuwe auto te gaan rijden die echt duur is (vind ik dan) en dat net na het halen van mijn rijbewijs

de lamp zal nog wel lukken, maar ik wil liever even nalezen wat alles doet voordat ik ga rijden, als ik nu wat meer rijervaring had was het niet zo erg, maar ik wil er echt geen deuk ofzo inrijden omdat ik knopjes zit te bekijken onder het rijden, dan ben ik de komende jaren het pispaaltje op het werk.
Ga dan alsjeblieft geen CC gebruiken als je net 1 dag je rijbewijs hebt.
Rij gewoon zoals je altijd deed en al die functies van die auto heb je niet nodig.
Je hebt je handen vol aan het verkeer om je heen begrijpen en op reageren.

* ervaring heeft (maand rijbewijs en +- 800 km)
Roopswoensdag 3 juni 2009 @ 11:48
je hebt niet met rijles geleerd hoe je grootlicht werkt
Kahlenwoensdag 3 juni 2009 @ 11:49
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:43 schreef mstr het volgende:
Ga dan alsjeblieft geen CC gebruiken als je net 1 dag je rijbewijs hebt.
Rij gewoon zoals je altijd deed en al die functies van die auto heb je niet nodig.
Je hebt je handen vol aan het verkeer om je heen begrijpen en op reageren.

* ervaring heeft (maand rijbewijs en +- 800 km)
Ik ga hem ook niet gebruiken, maar ik wil even weten waar hij zit, voor het geval ik hem per ongeluk aanzet of dat de vorige gebruiker van de auto hem nog heeft aanstaan

Volgens mij stel ik hier echt een vraag die alleen vrouwen kunnen stellen gezien de overige reacties dat je het juist moet proberen omdat het leuk is
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:48 schreef Roops het volgende:
je hebt niet met rijles geleerd hoe je grootlicht werkt
Nee, ook hellingproef niet gehad omdat mijn instructeur dat onzin vond... maarja, dat zoek ik zelf dan wel uit, althans als ik dat boekje kan vinden.
SicSicSicswoensdag 3 juni 2009 @ 11:50
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik ga hem ook niet gebruiken, maar ik wil even weten waar hij zit, voor het geval ik hem per ongeluk aanzet of dat de vorige gebruiker van de auto hem nog heeft aanstaan


Dan trek je een Marco Bakkertje!
Nijnswoensdag 3 juni 2009 @ 11:55
zo moeilijk zijn die knopjes toch niet?
mstrwoensdag 3 juni 2009 @ 11:55
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik ga hem ook niet gebruiken, maar ik wil even weten waar hij zit, voor het geval ik hem per ongeluk aanzet of dat de vorige gebruiker van de auto hem nog heeft aanstaan

Volgens mij stel ik hier echt een vraag die alleen vrouwen kunnen stellen gezien de overige reacties dat je het juist moet proberen omdat het leuk is
[..]

Nee, ook hellingproef niet gehad omdat mijn instructeur dat onzin vond... maarja, dat zoek ik zelf dan wel uit, althans als ik dat boekje kan vinden.
Hij kan niet blijven aanstaan.
En je kan hem niet perongeluk aanzetten als je gewoon overal met je tengels vanaf blijft.
En er zit altijd een set, + en - knopje op, dus daar kan je hem aan herkennen.

Ja klopt.
Maar in het begin met 0 ervaring, heb je je handen vol aan alleen het goed rijden, geloof me.
Dan heb je geen tijd om te denken aan de radio of alle frutsels aan die auto.

Lekkere instructeur
kikoooooowoensdag 3 juni 2009 @ 11:59
OMG
CoolGuywoensdag 3 juni 2009 @ 12:10
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:27 schreef Kahlen het volgende:

[..]

ik wil even een uitleg van de cruisecontrol en hoe de lichten werken. Groot licht is volgens mij hendel naar beneden houden, maar verder?

ik zal even het type exact opzoeken
Cruise Control
Aan de linkerkant van je stuur zit een hendel. Bovenop die hendel zit een klein tuimelschakelaartje die naar rechts en links kan. Naar rechts is CC uit. Naar links is CC aan. Als hij aan is zie je in je kilometerteller een groen lampje oplichten. Daar aan kun je zien dat de FUNCTIE CC geactiveerd is. Dat betekent nog niet dat de CC ook automatisch aan staat.

Aan diezelfde hendel heb je op het uiteinde een knopje. Bovenkant is +, onderkant is -. Stel nou dat jij 120 rijdt over de snelweg. Als je dan op de + duwt dan zet hij de snelheid vast op 120 km/u. Maw, je kunt je gas los laten, en de auto blijft 120 rijden. Raak je de rem en/of de koppeling aan, dan staat die snelheid NIET meer vast en dus remt de auto af, ook al heb je de rem niet meer ingetrapt.

op het moment dat je 120 rijdt op de CC is de + om snelheid (per km) erbij te doen, en - is dan logisch...

Als je de auto start kan de functie CC wel geactiveerd zijn, maar de CC zelf staat NOOIT aan. Het gevaar dat jij start en de auto ineens door wil naar 120km/u is dus niet aanwezig. Dat kan ook niet, want de motor draait dan kapot, want je kunt niet in de 1 naar 120km/u toe, dus zou je zelf moeten schakelen maar zodra je aan de koppeling komt stopt de CC

Groot licht
Goede vraag. Om met groot licht te kunnen rijden hoef de hendel niet vast te houden Hoe je 't wel doet weet ik eigenlijk niet. Eens denken. Volgens mij is de hendel aan de rechterkant van je stuur ook voor je groot licht. Naar je toe trekken is Groot Licht, maar dan moet je de hendel vasthouden. Hendel van je afduwen is Groot Licht aanzetten, zonder dat je de hendel hoeft vast te houden.

Tenminste...dat denk ik..omg wat erg dit, ik weet 't gewoon echt niet zeker nu
Kahlenwoensdag 3 juni 2009 @ 12:33
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
Het gevaar dat jij start en de auto ineens door wil naar 120km/u is dus niet aanwezig. Dat kan ook niet, want de motor draait dan kapot, want je kunt niet in de 1 naar 120km/u toe, dus zou je zelf moeten schakelen maar zodra je aan de koppeling komt stopt de CC
thanks voor de uitleg, dat lukt nu zo wel, die knopjes zag ik allemaal zitten.

was even bang dat die cc kon doortrekken, dat had een collega van mijn namelijk gehad in een nieuwe auto, maar die heeft een automaat en daar kan het dus wel.
Geqxonwoensdag 3 juni 2009 @ 12:42
Volgens mij moet je de hendel van de CC compleet naar achteren klikken, waarna het CC lampje op je toerenteller uit moet gaan.
CoolGuywoensdag 3 juni 2009 @ 12:55
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef Kahlen het volgende:

[..]

thanks voor de uitleg, dat lukt nu zo wel, die knopjes zag ik allemaal zitten.

was even bang dat die cc kon doortrekken, dat had een collega van mijn namelijk gehad in een nieuwe auto, maar die heeft een automaat en daar kan het dus wel.
Ik heb ook een automaat, maar die CC kan niet doortrekken, want als je de motor af zet dan wordt de snelheid niet onthouden, en zelfs al werd die onthouden, het is niet zo dat je, als je de CC voor je em uitzette op 120 had staan, en je start je auto op een parkeerplaats, dat ie door gaat naar de 120 km/u. Zo werkt het simpelweg niet
r8alitywoensdag 3 juni 2009 @ 12:58
Mijn god . Symbooltjes? Proberen? Nadenken?

Jeugd van tegenwoordig .
Roopswoensdag 3 juni 2009 @ 13:39
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

Groot licht
Goede vraag. Om met groot licht te kunnen rijden hoef de hendel niet vast te houden Hoe je 't wel doet weet ik eigenlijk niet. Eens denken. Volgens mij is de hendel aan de rechterkant van je stuur ook voor je groot licht. Naar je toe trekken is Groot Licht, maar dan moet je de hendel vasthouden. Hendel van je afduwen is Groot Licht aanzetten, zonder dat je de hendel hoeft vast te houden.

Tenminste...dat denk ik..omg wat erg dit, ik weet 't gewoon echt niet zeker nu
Groot licht is heel eenvoudig, linker schakelaar (richtingaanwijzers) naar je toe trekken is seinen (als je vast houdt blijft het branden, laat je los gaat het uit) en van je af duwen blijft ie branden. Meestal gaat bij gebruik van groot licht ook nog een blauw lampje brande op je dashboard.

De andere schakelaar is voor ruitenwisser/sproeier

Tot zover de cursus hoe ziet m'n auto er vanachter het stuur uit
CoolGuywoensdag 3 juni 2009 @ 13:41
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:39 schreef Roops het volgende:

[..]

Groot licht is heel eenvoudig, linker schakelaar (richtingaanwijzers) naar je toe trekken is seinen (als je vast houdt blijft het branden, laat je los gaat het uit) en van je af duwen blijft ie branden. Meestal gaat bij gebruik van groot licht ook nog een blauw lampje brande op je dashboard.

De andere schakelaar is voor ruitenwisser/sproeier

Tot zover de cursus hoe ziet m'n auto er vanachter het stuur uit
Damned, had ik geen gelijk. Ik zit elke dag minimaal 2 uur in dat ding, en nog weet ik dat soort dingen niet te vertellen
Kahlenwoensdag 3 juni 2009 @ 15:38
Het komt nu helemaal goed. Heb morgen voor een uurtje de auto gereserveerd. Moet namelijk ook de parrot en de tomtom nog aan de praat zien te krijgen en ga wat oefenen. Krijg van een collega ook nog 10 minuten uitleg. Nu verder moet het wel lukken!
Kahlenwoensdag 3 juni 2009 @ 16:08
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb ook een automaat, maar die CC kan niet doortrekken, want als je de motor af zet dan wordt de snelheid niet onthouden, en zelfs al werd die onthouden, het is niet zo dat je, als je de CC voor je em uitzette op 120 had staan, en je start je auto op een parkeerplaats, dat ie door gaat naar de 120 km/u. Zo werkt het simpelweg niet
Het was na een stoplicht, maar de werking van de cc werd ook niet begrepen, dus het zal wel een samenloop van omstandigheden zijn geweest. Het was in iedergeval wel lachen achteraf om met een spliksplinternieuwe auto op bijna 2 wielen door een 90 graden bocht te gaan
Ferwoensdag 3 juni 2009 @ 21:54
Ik heb ook een Golf Automaat gehad. Drukte bij 60km op "resume" terwijl die nog op 140 ingesteld stond. Automaat schakelde 2 trappen terug (kickdown) en ging er volgas vandoor.
erikkllwoensdag 3 juni 2009 @ 22:08
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef Kahlen het volgende:

[..]

thanks voor de uitleg, dat lukt nu zo wel, die knopjes zag ik allemaal zitten.

was even bang dat die cc kon doortrekken, dat had een collega van mijn namelijk gehad in een nieuwe auto, maar die heeft een automaat en daar kan het dus wel.
nee hoor, zodra je de rem indrukt op een automaat, of de automaat in 'N' zet, stopt ook de CC
r8alitywoensdag 3 juni 2009 @ 22:25
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 21:54 schreef Fer het volgende:
Ik heb ook een Golf Automaat gehad. Drukte bij 60km op "resume" terwijl die nog op 140 ingesteld stond. Automaat schakelde 2 trappen terug (kickdown) en ging er volgas vandoor.
Moet je eens in een Phaeton V10 TDI doen. Das pas vet .
LuckyLoekdonderdag 4 juni 2009 @ 21:13
Tijd voor een update! Hoe was het om in de Golf te rijden? Heb je het overleefd zonder al te veel krassen op de auto?
Kahlendonderdag 4 juni 2009 @ 21:19
Even post uit een ander topic waar ik het had neergezet:

net een uurtje gereden met de nieuwe vw golf diesel. Ging helemaal goed! Wel wennen, dat ding trok 10 keer zo snel op als de lesauto. Vooraf even uitgebreide uitleg van de receptioniste gehad die vorige week in deze auto had gereden (wel handig om bijv. te weten dat je de tankdop open krijgt met een knopje in de linkervoordeur) en meer van dat soort weetjes.

Ging prima verder! Maar 1 keer iemand gehad die begon te toeteren, maarja, vond de situatie wel meevallen, ik kan moeilijk links of rechts om een vrachtwagen heen die midden op 2 wegdelen gaat rijden.

Verder veel landweggetjes gehad en snelweg gepakt etc. Heerlijk, zoveel fijner dan met instructeur. Wel apart om 140 te rijden en niks te horen, dat was in mijn lesauto heel heel anders (peugeot 206).

Ohja, sloeg ook 1 keer af op een rotonde, maar die koppeling drukt zichzelf echt omhoog in deze auto, die moet je tegenhouden, dat was ik even vergeten en niet gewend van mijn slomere lesauto.

Heb er nu wel veel vertrouwen in, begrijp nu alles (van het openen van de tankdop tot aan het aan/uitzetten van de achterruitenwisser en het aan/uit doen van de radio / tomtom / parrot etc.). En nergens tegenaan gereden, dat moet dus wel goedkomen.
LuckyLoekdonderdag 4 juni 2009 @ 21:29
Klinkt goed! Succes de komende tijd met het echt leren autorijden
Trouwens, als je koppeling echt serieus zwaar is, laat het dan even nakijken bij de garage. Het kan ook zijn dat je koppelingspedaal gaar is.
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:19 schreef Kahlen het volgende:
.....een heel verhaal
mstrdonderdag 4 juni 2009 @ 21:32
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:29 schreef LuckyLoek het volgende:
Klinkt goed! Succes de komende tijd met het echt leren autorijden
Trouwens, als je koppeling echt serieus zwaar is, laat het dan even nakijken bij de garage. Het kan ook zijn dat je koppelingspedaal gaar is.
[..]
Golf Diesel koppelt zwaar, weet ik uit ervaring
CoolGuydonderdag 4 juni 2009 @ 21:38
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:19 schreef Kahlen het volgende:
Even post uit een ander topic waar ik het had neergezet:

net een uurtje gereden met de nieuwe vw golf diesel. Ging helemaal goed! Wel wennen, dat ding trok 10 keer zo snel op als de lesauto. Vooraf even uitgebreide uitleg van de receptioniste gehad die vorige week in deze auto had gereden (wel handig om bijv. te weten dat je de tankdop open krijgt met een knopje in de linkervoordeur) en meer van dat soort weetjes.

Ging prima verder! Maar 1 keer iemand gehad die begon te toeteren, maarja, vond de situatie wel meevallen, ik kan moeilijk links of rechts om een vrachtwagen heen die midden op 2 wegdelen gaat rijden.

Verder veel landweggetjes gehad en snelweg gepakt etc. Heerlijk, zoveel fijner dan met instructeur. Wel apart om 140 te rijden en niks te horen, dat was in mijn lesauto heel heel anders (peugeot 206).

Ohja, sloeg ook 1 keer af op een rotonde, maar die koppeling drukt zichzelf echt omhoog in deze auto, die moet je tegenhouden, dat was ik even vergeten en niet gewend van mijn slomere lesauto.

Heb er nu wel veel vertrouwen in, begrijp nu alles (van het openen van de tankdop tot aan het aan/uitzetten van de achterruitenwisser en het aan/uit doen van de radio / tomtom / parrot etc.). En nergens tegenaan gereden, dat moet dus wel goedkomen.
Tja, Volkswagen he
Kahlendonderdag 4 juni 2009 @ 21:45
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:29 schreef LuckyLoek het volgende:
Trouwens, als je koppeling echt serieus zwaar is, laat het dan even nakijken bij de garage. Het kan ook zijn dat je koppelingspedaal gaar is.
Ik hoop het niet, er staat nog maar 6000 km op de teller

Maar het indrukken gaat niet zwaar, maar hij zit gewoon je voet omhoog te duwen als je hem wat laat verslappen, wel handig om snel op te trekken bij het stoplicht.

Ik kan niet inschatten of het zo te sterk is, ik neem aan dat collega's die erin rijden dit wel opmerken en het melden? De collega die de uitleg gaf vond hem wel fel, maar dat hoorde zo zei ze. Ik weet het ook niet, ken alleen de peugeot 206 van de rijschool en dat was een trage bak vergeleken bij deze.

Helaas kan ik zelf niet zo'n goede auto betalen, zal wel eerste paar jaar een 1.0 motortje worden...
Geqxondonderdag 4 juni 2009 @ 22:04
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, Volkswagen he
De enige reden dat je met 140 de motor niet meer hoort is omdat al het gerammel van het plastic het geluid overstemd.
LuckyLoekdonderdag 4 juni 2009 @ 22:14
Right, je hebt natuurlijk geen referentie punt dus je weet toch niet anders dan hoe het was in die (waarschijnlijk afgetrapte) 206. Dan moet je er maar gewoon aan wennen, je krijgt vanzelf een gespierd linkerbeen van het koppelen
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:45 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, er staat nog maar 6000 km op de teller

Maar het indrukken gaat niet zwaar, maar hij zit gewoon je voet omhoog te duwen als je hem wat laat verslappen, wel handig om snel op te trekken bij het stoplicht.

Ik kan niet inschatten of het zo te sterk is, ik neem aan dat collega's die erin rijden dit wel opmerken en het melden? De collega die de uitleg gaf vond hem wel fel, maar dat hoorde zo zei ze. Ik weet het ook niet, ken alleen de peugeot 206 van de rijschool en dat was een trage bak vergeleken bij deze.

Helaas kan ik zelf niet zo'n goede auto betalen, zal wel eerste paar jaar een 1.0 motortje worden...
CoolGuyvrijdag 5 juni 2009 @ 00:52
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:04 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De enige reden dat je met 140 de motor niet meer hoort is omdat al het gerammel van het plastic het geluid overstemd.
Nee, je hoort gewoon niets. Zoals het hoort.
Geqxonvrijdag 5 juni 2009 @ 01:14
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, je hoort gewoon niets. Zoals het hoort.
Je hoort niets omdat de brandstofpomp weer eens kapot is?
Nijnsvrijdag 5 juni 2009 @ 09:38
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, je hoort gewoon niets. Zoals het hoort.
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:04 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De enige reden dat je met 140 de motor niet meer hoort is omdat al het gerammel van het plastic het geluid overstemd.
pwn
CoolGuyvrijdag 5 juni 2009 @ 09:38
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 01:14 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Je hoort niets omdat de brandstofpomp weer eens kapot is?
Nee. Alles werkt naar behoren.
Turquaz52vrijdag 5 juni 2009 @ 15:31
CC gaat uit als je de koppeling indrukt, rem aantikt, of de gaspedaal..dus tja..
kloas_wokkelvrijdag 5 juni 2009 @ 15:35
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
CC gaat uit als je de koppeling indrukt, rem aantikt, of de gaspedaal..dus tja..
Als je het gaspedaal indrukt gaat de CC niet uit, als je het gaspedaal indrukt en daarna loslaat gaat de CC weer mooi naar de ingestelde snelheid ( handig bij inhalen)
CoolGuyvrijdag 5 juni 2009 @ 15:37
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:31 schreef Turquaz52 het volgende:
CC gaat uit als je de koppeling indrukt, rem aantikt, of de gaspedaal..dus tja..
dat is niet waar. CC gaat niet uit als je aan 't gaspedaal komt. Stel je hebt 'm op 120 staan. Dan geef je gas bij waardoor je 140 rijdt, maar als je je gaspedaal daarna weer los laat gaat ie weer mooi 120 rijden hoor.
Turquaz52vrijdag 5 juni 2009 @ 16:22
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dat is niet waar. CC gaat niet uit als je aan 't gaspedaal komt. Stel je hebt 'm op 120 staan. Dan geef je gas bij waardoor je 140 rijdt, maar als je je gaspedaal daarna weer los laat gaat ie weer mooi 120 rijden hoor.
Hmm.. bij een Audi A4 waar ik in reed was het wel anders hoor..
Devilnlvrijdag 5 juni 2009 @ 18:12
de vragen: omg.

en Turquaz.. in mijn wroom wroom gaat ie ook niet uit als ik gas geef.
meende dat die dingen alleen uitspringen als je remt.. en als je het koppelings pedaal indrukt.
knepdinsdag 9 juni 2009 @ 13:26
Cruisecontrol gaat uit als je langer dan 5 minuten gas bijgeeft .
Daarnaast is het groene lampje in het dashboard alleen aan als je de cruise control daadwerkelijk gebruikt en niet alleen als hij geactiveerd is (tuimelschakelaar naar 'links').

* knep ook een Golf V 1.9 TDI rijdt .