Een 1.9 ? Dat is dan nog de type 5. Welke knopjes bedoel je? Ik rij zelf een type 6, maar vertel de knopjes eens, ik vind 't wel leuk om te kijken of ik kan vertellen waar die knopjes voor dienenquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:15 schreef Kahlen het volgende:
Net mijn rijbewijs gehaald, mag van de baas rijden in een nieuwe volkswagen golf 1.9 tdi bluemotion (2008) ,maar de gebruiksaanwijzing is weg en ik weet nu niet hoe alle knopjes werken.
Het ding ziet er echt compleet anders uit dan mijn lesauto, dus ik heb wel even dat boekje nodig. Ik dacht: dat download ik wel even van de site van volkswagen, maar ik kan het niet vinden?
Hoe kom je aan een gebruiksaawijzing voor deze auto?
camera ligt thuis, dus dat gaat hem niet worden. Ik neem toch aan dat je die handleidingen gewoon kan downloaden? Net als voor je tv ofzo?quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:22 schreef erikkll het volgende:
Maak een foto, post hem op fok, en wij zeggen waar alle knopjes voor zijn? Veel leuker
ik wil even een uitleg van de cruisecontrol en hoe de lichten werken. Groot licht is volgens mij hendel naar beneden houden, maar verder?quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
Een 1.9 ? Dat is dan nog de type 5. Welke knopjes bedoel je? Ik rij zelf een type 6, maar vertel de knopjes eens, ik vind 't wel leuk om te kijken of ik kan vertellen waar die knopjes voor dienen
quote:Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming GOLF
Brandstof Diesel
Vervaldatum APK 06-10-2011
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 06-10-2008
BPM ¤ 6116
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja
quote:Omschrijving van de inrichting stationwagen
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GRIJS
Motor
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1896 cm3
Vermogen 77 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.224 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.880 kg
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 660 kg
- geremd 1.400 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
quote:Algemeen
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
- stad 5,80 l/100km
- buitenweg 3,80 l/100km
- gecombineerd 4,50 l/100km
Milieu
Roetfilter Ja Affabriek
CO2 uitstoot gecombineerd 119 g/km
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel B
Maarja, hier kan je vast niet uit afleiden welk type ik heb? Mmm, ik ga morgen wel even langs de dealer als dit niet werkt, ik heb er niet zoveel verstand van...quote:Datum eerste toelating 06-10-2008
Datum aanvang laatste tenaamstelling 06-10-2008
Datum eerste afgifte Nederland 06-10-2008
Wacht op keuren Nee
Geregistreerd als gestolen Nee
Goedzo, naar je toe trekken.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:27 schreef Kahlen het volgende:
[..]
ik wil even een uitleg van de cruisecontrol en hoe de lichten werken. Groot licht is volgens mij hendel naar beneden houden, maar verder?
ik zal even het type exact opzoeken
ja, dat is een optie, maar ik ben a) een vrouw , b) heb er totaal nog geen verstand van , rijbewijs net 1 dag in bezit en c) ik kan de cruisecontrol alleen testen als ik aan het rijden ben en dat is wat link aangezien ik geen rijervaring heb. Vind het uberhaupt al superspannend om in een bijna nieuwe auto te gaan rijden die echt duur is (vind ik dan) en dat net na het halen van mijn rijbewijsquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:32 schreef CasB het volgende:
Gewoon in de auto gaan zitten en alles uitproberen is geen optie (niet rijdend uiteraard)?
Ga dan alsjeblieft geen CC gebruiken als je net 1 dag je rijbewijs hebt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:35 schreef Kahlen het volgende:
[..]
ja, dat is een optie, maar ik ben a) een vrouw , b) heb er totaal nog geen verstand van , rijbewijs net 1 dag in bezit en c) ik kan de cruisecontrol alleen testen als ik aan het rijden ben en dat is wat link aangezien ik geen rijervaring heb. Vind het uberhaupt al superspannend om in een bijna nieuwe auto te gaan rijden die echt duur is (vind ik dan) en dat net na het halen van mijn rijbewijs
de lamp zal nog wel lukken, maar ik wil liever even nalezen wat alles doet voordat ik ga rijden, als ik nu wat meer rijervaring had was het niet zo erg, maar ik wil er echt geen deuk ofzo inrijden omdat ik knopjes zit te bekijken onder het rijden, dan ben ik de komende jaren het pispaaltje op het werk.
Ik ga hem ook niet gebruiken, maar ik wil even weten waar hij zit, voor het geval ik hem per ongeluk aanzet of dat de vorige gebruiker van de auto hem nog heeft aanstaanquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:43 schreef mstr het volgende:
Ga dan alsjeblieft geen CC gebruiken als je net 1 dag je rijbewijs hebt.
Rij gewoon zoals je altijd deed en al die functies van die auto heb je niet nodig.
Je hebt je handen vol aan het verkeer om je heen begrijpen en op reageren.
* ervaring heeft (maand rijbewijs en +- 800 km)
Nee, ook hellingproef niet gehad omdat mijn instructeur dat onzin vond... maarja, dat zoek ik zelf dan wel uit, althans als ik dat boekje kan vinden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:48 schreef Roops het volgende:
je hebt niet met rijles geleerd hoe je grootlicht werkt
quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:49 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik ga hem ook niet gebruiken, maar ik wil even weten waar hij zit, voor het geval ik hem per ongeluk aanzet of dat de vorige gebruiker van de auto hem nog heeft aanstaan
Hij kan niet blijven aanstaan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:49 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik ga hem ook niet gebruiken, maar ik wil even weten waar hij zit, voor het geval ik hem per ongeluk aanzet of dat de vorige gebruiker van de auto hem nog heeft aanstaan
Volgens mij stel ik hier echt een vraag die alleen vrouwen kunnen stellen gezien de overige reacties dat je het juist moet proberen omdat het leuk is
[..]
Nee, ook hellingproef niet gehad omdat mijn instructeur dat onzin vond... maarja, dat zoek ik zelf dan wel uit, althans als ik dat boekje kan vinden.
Cruise Controlquote:Op woensdag 3 juni 2009 11:27 schreef Kahlen het volgende:
[..]
ik wil even een uitleg van de cruisecontrol en hoe de lichten werken. Groot licht is volgens mij hendel naar beneden houden, maar verder?
ik zal even het type exact opzoeken
thanks voor de uitleg, dat lukt nu zo wel, die knopjes zag ik allemaal zitten.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
Het gevaar dat jij start en de auto ineens door wil naar 120km/u is dus niet aanwezig. Dat kan ook niet, want de motor draait dan kapot, want je kunt niet in de 1 naar 120km/u toe, dus zou je zelf moeten schakelen maar zodra je aan de koppeling komt stopt de CC![]()
Ik heb ook een automaat, maar die CC kan niet doortrekken, want als je de motor af zet dan wordt de snelheid niet onthouden, en zelfs al werd die onthouden, het is niet zo dat je, als je de CC voor je em uitzette op 120 had staan, en je start je auto op een parkeerplaats, dat ie door gaat naar de 120 km/u. Zo werkt het simpelweg nietquote:Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef Kahlen het volgende:
[..]
thanks voor de uitleg, dat lukt nu zo wel, die knopjes zag ik allemaal zitten.
was even bang dat die cc kon doortrekken, dat had een collega van mijn namelijk gehad in een nieuwe auto, maar die heeft een automaat en daar kan het dus wel.
Groot licht is heel eenvoudig, linker schakelaar (richtingaanwijzers) naar je toe trekken is seinen (als je vast houdt blijft het branden, laat je los gaat het uit) en van je af duwen blijft ie branden. Meestal gaat bij gebruik van groot licht ook nog een blauw lampje brande op je dashboard.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
Groot licht
Goede vraag. Om met groot licht te kunnen rijden hoef de hendel niet vast te houdenHoe je 't wel doet weet ik eigenlijk niet. Eens denken. Volgens mij is de hendel aan de rechterkant van je stuur ook voor je groot licht. Naar je toe trekken is Groot Licht, maar dan moet je de hendel vasthouden. Hendel van je afduwen is Groot Licht aanzetten, zonder dat je de hendel hoeft vast te houden.
Tenminste...dat denk ik..omg wat erg dit, ik weet 't gewoon echt niet zeker nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |