abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69659336
Net mijn rijbewijs gehaald, mag van de baas rijden in een nieuwe volkswagen golf 1.9 tdi bluemotion (2008) ,maar de gebruiksaanwijzing is weg en ik weet nu niet hoe alle knopjes werken.

Het ding ziet er echt compleet anders uit dan mijn lesauto, dus ik heb wel even dat boekje nodig. Ik dacht: dat download ik wel even van de site van volkswagen, maar ik kan het niet vinden?

Hoe kom je aan een gebruiksaawijzing voor deze auto?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69659507
Bij de dealer?
pi_69659535
Maak een foto, post hem op fok, en wij zeggen waar alle knopjes voor zijn? Veel leuker
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 11:25:33 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_69659628
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:15 schreef Kahlen het volgende:
Net mijn rijbewijs gehaald, mag van de baas rijden in een nieuwe volkswagen golf 1.9 tdi bluemotion (2008) ,maar de gebruiksaanwijzing is weg en ik weet nu niet hoe alle knopjes werken.

Het ding ziet er echt compleet anders uit dan mijn lesauto, dus ik heb wel even dat boekje nodig. Ik dacht: dat download ik wel even van de site van volkswagen, maar ik kan het niet vinden?

Hoe kom je aan een gebruiksaawijzing voor deze auto?
Een 1.9 ? Dat is dan nog de type 5. Welke knopjes bedoel je? Ik rij zelf een type 6, maar vertel de knopjes eens, ik vind 't wel leuk om te kijken of ik kan vertellen waar die knopjes voor dienen
Breitling - Instruments for Professionals
pi_69659629
Een handleiding voor een auto...

Tevens zijn de knopjes niet zo moeilijk hoor, anders gewoon proberen. De auto gaat er heus niet kapot van.
pi_69659651
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:22 schreef erikkll het volgende:
Maak een foto, post hem op fok, en wij zeggen waar alle knopjes voor zijn? Veel leuker
camera ligt thuis, dus dat gaat hem niet worden. Ik neem toch aan dat je die handleidingen gewoon kan downloaden? Net als voor je tv ofzo?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69659677
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
Een 1.9 ? Dat is dan nog de type 5. Welke knopjes bedoel je? Ik rij zelf een type 6, maar vertel de knopjes eens, ik vind 't wel leuk om te kijken of ik kan vertellen waar die knopjes voor dienen
ik wil even een uitleg van de cruisecontrol en hoe de lichten werken. Groot licht is volgens mij hendel naar beneden houden, maar verder?

ik zal even het type exact opzoeken
pi_69659812
Mmm, lastig. Dit krijg ik als ik de gegevens opvraag:
quote:
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming GOLF
Brandstof Diesel

Vervaldatum APK 06-10-2011
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 06-10-2008

BPM ¤ 6116
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja
quote:
Omschrijving van de inrichting stationwagen
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GRIJS
Motor
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1896 cm3
Vermogen 77 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.224 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.880 kg
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 660 kg
- geremd 1.400 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
quote:
Algemeen
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
- stad 5,80 l/100km
- buitenweg 3,80 l/100km
- gecombineerd 4,50 l/100km
Milieu
Roetfilter Ja Affabriek
CO2 uitstoot gecombineerd 119 g/km
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel B
quote:
Datum eerste toelating 06-10-2008
Datum aanvang laatste tenaamstelling 06-10-2008
Datum eerste afgifte Nederland 06-10-2008
Wacht op keuren Nee
Geregistreerd als gestolen Nee
Maarja, hier kan je vast niet uit afleiden welk type ik heb? Mmm, ik ga morgen wel even langs de dealer als dit niet werkt, ik heb er niet zoveel verstand van...
pi_69659833
Gewoon in de auto gaan zitten en alles uitproberen is geen optie (niet rijdend uiteraard)?
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:34:36 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_69659901
Handleiding lezen voor je auto!?!

Dan ga je er toch gewoon inzitten en net zo lang proberen tot je precies weet waar alles voor is? Dat is juist de lol van een nieuwe auto!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:35:13 #11
98259 mstr
Een jonge God!
pi_69659913
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:27 schreef Kahlen het volgende:

[..]

ik wil even een uitleg van de cruisecontrol en hoe de lichten werken. Groot licht is volgens mij hendel naar beneden houden, maar verder?

Goedzo, naar je toe trekken.
pi_69659929
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:32 schreef CasB het volgende:
Gewoon in de auto gaan zitten en alles uitproberen is geen optie (niet rijdend uiteraard)?
ja, dat is een optie, maar ik ben a) een vrouw , b) heb er totaal nog geen verstand van , rijbewijs net 1 dag in bezit en c) ik kan de cruisecontrol alleen testen als ik aan het rijden ben en dat is wat link aangezien ik geen rijervaring heb. Vind het uberhaupt al superspannend om in een bijna nieuwe auto te gaan rijden die echt duur is (vind ik dan) en dat net na het halen van mijn rijbewijs

de lamp zal nog wel lukken, maar ik wil liever even nalezen wat alles doet voordat ik ga rijden, als ik nu wat meer rijervaring had was het niet zo erg, maar ik wil er echt geen deuk ofzo inrijden omdat ik knopjes zit te bekijken onder het rijden, dan ben ik de komende jaren het pispaaltje op het werk.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:43:58 #13
98259 mstr
Een jonge God!
pi_69660195
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:35 schreef Kahlen het volgende:

[..]

ja, dat is een optie, maar ik ben a) een vrouw , b) heb er totaal nog geen verstand van , rijbewijs net 1 dag in bezit en c) ik kan de cruisecontrol alleen testen als ik aan het rijden ben en dat is wat link aangezien ik geen rijervaring heb. Vind het uberhaupt al superspannend om in een bijna nieuwe auto te gaan rijden die echt duur is (vind ik dan) en dat net na het halen van mijn rijbewijs

de lamp zal nog wel lukken, maar ik wil liever even nalezen wat alles doet voordat ik ga rijden, als ik nu wat meer rijervaring had was het niet zo erg, maar ik wil er echt geen deuk ofzo inrijden omdat ik knopjes zit te bekijken onder het rijden, dan ben ik de komende jaren het pispaaltje op het werk.
Ga dan alsjeblieft geen CC gebruiken als je net 1 dag je rijbewijs hebt.
Rij gewoon zoals je altijd deed en al die functies van die auto heb je niet nodig.
Je hebt je handen vol aan het verkeer om je heen begrijpen en op reageren.

* ervaring heeft (maand rijbewijs en +- 800 km)
pi_69660383
je hebt niet met rijles geleerd hoe je grootlicht werkt
TVP
One after one, by the star-dogged Moon, too quick for groan or sigh,
each turned his face with a ghastly pang, and cursed me with his eye.
pi_69660398
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:43 schreef mstr het volgende:
Ga dan alsjeblieft geen CC gebruiken als je net 1 dag je rijbewijs hebt.
Rij gewoon zoals je altijd deed en al die functies van die auto heb je niet nodig.
Je hebt je handen vol aan het verkeer om je heen begrijpen en op reageren.

* ervaring heeft (maand rijbewijs en +- 800 km)
Ik ga hem ook niet gebruiken, maar ik wil even weten waar hij zit, voor het geval ik hem per ongeluk aanzet of dat de vorige gebruiker van de auto hem nog heeft aanstaan

Volgens mij stel ik hier echt een vraag die alleen vrouwen kunnen stellen gezien de overige reacties dat je het juist moet proberen omdat het leuk is
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:48 schreef Roops het volgende:
je hebt niet met rijles geleerd hoe je grootlicht werkt
Nee, ook hellingproef niet gehad omdat mijn instructeur dat onzin vond... maarja, dat zoek ik zelf dan wel uit, althans als ik dat boekje kan vinden.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:50:50 #16
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_69660432
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik ga hem ook niet gebruiken, maar ik wil even weten waar hij zit, voor het geval ik hem per ongeluk aanzet of dat de vorige gebruiker van de auto hem nog heeft aanstaan

Dan trek je een Marco Bakkertje!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:55:11 #17
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69660590
zo moeilijk zijn die knopjes toch niet?
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:55:46 #18
98259 mstr
Een jonge God!
pi_69660608
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:49 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Volgens mij stel ik hier echt een vraag die alleen vrouwen kunnen stellen gezien de overige reacties dat je het juist moet proberen omdat het leuk is
[..]

Nee, ook hellingproef niet gehad omdat mijn instructeur dat onzin vond... maarja, dat zoek ik zelf dan wel uit, althans als ik dat boekje kan vinden.
Hij kan niet blijven aanstaan.
En je kan hem niet perongeluk aanzetten als je gewoon overal met je tengels vanaf blijft.
En er zit altijd een set, + en - knopje op, dus daar kan je hem aan herkennen.

Ja klopt.
Maar in het begin met 0 ervaring, heb je je handen vol aan alleen het goed rijden, geloof me.
Dan heb je geen tijd om te denken aan de radio of alle frutsels aan die auto.

Lekkere instructeur
pi_69660700
OMG
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 12:10:37 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_69661025
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:27 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Cruise Control
Aan de linkerkant van je stuur zit een hendel. Bovenop die hendel zit een klein tuimelschakelaartje die naar rechts en links kan. Naar rechts is CC uit. Naar links is CC aan. Als hij aan is zie je in je kilometerteller een groen lampje oplichten. Daar aan kun je zien dat de FUNCTIE CC geactiveerd is. Dat betekent nog niet dat de CC ook automatisch aan staat.

Aan diezelfde hendel heb je op het uiteinde een knopje. Bovenkant is +, onderkant is -. Stel nou dat jij 120 rijdt over de snelweg. Als je dan op de + duwt dan zet hij de snelheid vast op 120 km/u. Maw, je kunt je gas los laten, en de auto blijft 120 rijden. Raak je de rem en/of de koppeling aan, dan staat die snelheid NIET meer vast en dus remt de auto af, ook al heb je de rem niet meer ingetrapt.

op het moment dat je 120 rijdt op de CC is de + om snelheid (per km) erbij te doen, en - is dan logisch...

Als je de auto start kan de functie CC wel geactiveerd zijn, maar de CC zelf staat NOOIT aan. Het gevaar dat jij start en de auto ineens door wil naar 120km/u is dus niet aanwezig. Dat kan ook niet, want de motor draait dan kapot, want je kunt niet in de 1 naar 120km/u toe, dus zou je zelf moeten schakelen maar zodra je aan de koppeling komt stopt de CC

Groot licht
Goede vraag. Om met groot licht te kunnen rijden hoef de hendel niet vast te houden Hoe je 't wel doet weet ik eigenlijk niet. Eens denken. Volgens mij is de hendel aan de rechterkant van je stuur ook voor je groot licht. Naar je toe trekken is Groot Licht, maar dan moet je de hendel vasthouden. Hendel van je afduwen is Groot Licht aanzetten, zonder dat je de hendel hoeft vast te houden.

Tenminste...dat denk ik..omg wat erg dit, ik weet 't gewoon echt niet zeker nu
pi_69661720
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
Het gevaar dat jij start en de auto ineens door wil naar 120km/u is dus niet aanwezig. Dat kan ook niet, want de motor draait dan kapot, want je kunt niet in de 1 naar 120km/u toe, dus zou je zelf moeten schakelen maar zodra je aan de koppeling komt stopt de CC
thanks voor de uitleg, dat lukt nu zo wel, die knopjes zag ik allemaal zitten.

was even bang dat die cc kon doortrekken, dat had een collega van mijn namelijk gehad in een nieuwe auto, maar die heeft een automaat en daar kan het dus wel.
pi_69661958
Volgens mij moet je de hendel van de CC compleet naar achteren klikken, waarna het CC lampje op je toerenteller uit moet gaan.
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 12:55:42 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_69662317
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef Kahlen het volgende:

[..]

thanks voor de uitleg, dat lukt nu zo wel, die knopjes zag ik allemaal zitten.

was even bang dat die cc kon doortrekken, dat had een collega van mijn namelijk gehad in een nieuwe auto, maar die heeft een automaat en daar kan het dus wel.
Ik heb ook een automaat, maar die CC kan niet doortrekken, want als je de motor af zet dan wordt de snelheid niet onthouden, en zelfs al werd die onthouden, het is niet zo dat je, als je de CC voor je em uitzette op 120 had staan, en je start je auto op een parkeerplaats, dat ie door gaat naar de 120 km/u. Zo werkt het simpelweg niet
pi_69662393
Mijn god . Symbooltjes? Proberen? Nadenken?

Jeugd van tegenwoordig .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69663559
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

Groot licht
Goede vraag. Om met groot licht te kunnen rijden hoef de hendel niet vast te houden Hoe je 't wel doet weet ik eigenlijk niet. Eens denken. Volgens mij is de hendel aan de rechterkant van je stuur ook voor je groot licht. Naar je toe trekken is Groot Licht, maar dan moet je de hendel vasthouden. Hendel van je afduwen is Groot Licht aanzetten, zonder dat je de hendel hoeft vast te houden.

Tenminste...dat denk ik..omg wat erg dit, ik weet 't gewoon echt niet zeker nu
Groot licht is heel eenvoudig, linker schakelaar (richtingaanwijzers) naar je toe trekken is seinen (als je vast houdt blijft het branden, laat je los gaat het uit) en van je af duwen blijft ie branden. Meestal gaat bij gebruik van groot licht ook nog een blauw lampje brande op je dashboard.

De andere schakelaar is voor ruitenwisser/sproeier

Tot zover de cursus hoe ziet m'n auto er vanachter het stuur uit
TVP
One after one, by the star-dogged Moon, too quick for groan or sigh,
each turned his face with a ghastly pang, and cursed me with his eye.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')