abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:24:31 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69736919
Ik vind zwart ook mooi hoor, maar net als met kaarsen zou ik geen zwarte zakje nemen, omwille van sfeer dan zou ik de volgende kleuren passender vinden.

ROOD speelt in vele tradities een magische rol als kleur van bloed of kern van het leven. De noormannen schreven hun runentekens in rood, in China weefde men een rode draad door de vlechten der wijzen ter afwending van boosaardige invloeden. In de magie is rood de kleur van kracht, fysieke energie en vastberadenheid. Draag rood voor moed bij tegenstand en voor verandering in moeilijke omstandigheden. Deze kleur associeert men met het gevecht omdat Mars, de planeet genoemd naar de Romeinse god van de oorlog, een rode gloed heeft.

PURPER is de koninklijke kleur, gedragen door goden, keizers, koningen, maar ook door priesters. Deze kleur werd in het bijzonder opgedragen aan de Oud Egyptische god Osiris. In de magie symboliseert ze een link met hogere dimensies, met een adellijke geest en met inspiratie. Draag purper wanneer u op uw innerlijke stem dient te vertrouwen, en voor psychische ontwikkeling en spirituele sterkte.

Maar dat is een ieder vrij natuurlijk om zelf te bepalen!
The truth was in here.
  † In Memoriam † vrijdag 5 juni 2009 @ 20:17:36 #27
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_69751171
Het is een hele persoonlijke keuze waar je je kaarten in bewaard. Ik heb mijn kaarten gewikkeld in een zijden doekje. Het bordeauxrode doekje zelf heb ik omzoomd met paars garen om zodoende mijn eigen energie erin te stoppen. Dit geheel bewaar ik in een houten kistje. Wanneer ik op pad ga met mijn kaarten, laat ik het houten kistje meestal thuis anders wordt het zo'n gesjouw
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:43:57 #28
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69752250
inderdaad een persoonlijke keuze.. al mijn decks slingeren los door de kamer.. ik gun mijn kameraden een vrij leven
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  † In Memoriam † vrijdag 5 juni 2009 @ 21:12:03 #29
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_69753364
Zo heb ik inderdaad ook een kennis die zijn pakjes gewoon open en bloot ergens in de woonkamer legt Zonder tasje, zakje, doosje, gewoon in hun blote niksie

P.s. meteen even je profiel gecheckt Michielos, maar jij bent het niet
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:19:35 #30
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69753635
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:12 schreef Slaapmeisje het volgende:
Zo heb ik inderdaad ook een kennis die zijn pakjes gewoon open en bloot ergens in de woonkamer legt Zonder tasje, zakje, doosje, gewoon in hun blote niksie

P.s. meteen even je profiel gecheckt Michielos, maar jij bent het niet
sommige moet ik zelfs zoeken omdat ze ergens rondzweven(hoe toepasselijk).
Heb verschillende decks waaronder tarot of the witches, crowley, rider-waithe enz

moet binnenkort maar eens nieuwe halen.. of gewoon een linnen zakje haha
  † In Memoriam † vrijdag 5 juni 2009 @ 21:22:22 #31
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_69753733
Of een grote bananendoos om alles bij elkaar te flikkeren. Is alleen wel lastig als je eens een keer een legging wil doen. Moet je eerst alles uitsorteren

Ik heb trouwens een stuk of 15 decks, 3 glazen bollen (nou ja 1 kristal, 1 glas en 1 obsidiaan), pendel, runenstenen, I Tjing muntjes, gewoon voor de heb en voor de leuk
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:28:36 #32
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69753939
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Of een grote bananendoos om alles bij elkaar te flikkeren. Is alleen wel lastig als je eens een keer een legging wil doen. Moet je eerst alles uitsorteren

Ik heb trouwens een stuk of 15 decks, 3 glazen bollen (nou ja 1 kristal, 1 glas en 1 obsidiaan), pendel, runenstenen, I Tjing muntjes, gewoon voor de heb en voor de leuk
- 12 tarot decks, verschillende types(meeste zijn wel opgeborden, de bekendere slingeren rond. laat de bananendoos maar zitten idd:P)
- 3 ouija borden
- 4 pendels(en ik gebruik de goedkoopste het meest omdat ik die fijnste vind)
- Ogham
- Lenormand deck
- engelen orakel
- eigenwijsjes voor kinderen

Ik gebruik het alleen voor spiritueel getinte effecten maar mensen schijnen de readings mooier te vinden dan de " trucjes"
  vrijdag 5 juni 2009 @ 22:01:07 #33
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_69755042
Wow.. jullie hebben dus al een hele collectie
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 6 juni 2009 @ 07:17:14 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69762449
Die eigenwijsjes voor kinderen wil ik ook eens tegenkomen (even secreten )
Ik heb 2 decks in doosjes, RW en Crowley deck, en nog 2 decks die inderdaad rondslingeren. En het Oshozen tarot deck heb ik ook nog liggen.

En ik geloof iets van 7 tarotboeken... je denkt wel eens hee wat een leuk boek, kijken of er nog iets nieuws in staat he
The truth was in here.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:40:40 #35
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70279591
Ik had afgelopen nacht een leuke droom, vlak voor ik wakker werd.
Ik kwam bij iemand thuis, en hij had zn huiskamer helemaal bezaaid liggen met foto's, allemaal polaroids (Van die foto's die meteen uit een fototoestel komen). En hij stond druk te schrijven in een mooie klapper.. toen ik vroeg wat hij aan het doen was zei hij dat hij de legging probeerde te interpreteren.
Nu had hij van allerlei glazen, half volle, volle en lege glazen steeds wat foto's gemaakt.. zo waren 3 glazen op de foto gezet, en dat was 'bekers 3' , en 6 glazen, 'bekers 6' zeg maar. En in sommige glazen zat wijn, de ander water, de ander leeg of op de aas kaart een overlopend glas water..
En die glazen stonden overal, en overal lagen foto's van de glazen.
Verder lagen er allemaal foto's met fietswielen erop, en er stonden allemaal fietsen in de woonkamer.
Nou had hij van allerlei wielen bij elkaar ook foto's gemaakt, en dat waren de 'muntenkaarten' Dus overal een wirwar van kaarten, er was geen legging van te maken eigenlijk!

Maar goed, zo werd ik dus wakker.. en ik dacht bij mijzelf, dat is wel een leuk idee zeg! Je eigen tarotkaarten maken dmv afbeeldingen te fotograferen waarmee je je eigen creatie schept, wel in de geest van de betekenis van de kaarten.
Nou vond ik die glazen erg leuk bedacht (van mijzelf dus eigenlijk ) maar voor die fietswielen zou ik echt geld gebruiken, muntgeld.
Misschien voor staven, twijgjes van een boom.. maar wat voor de zwaarden/lucht kaarten?
Daarbij nog een moeilijkheid, de hofkaarten en de grote arcana!

Hebben jullie wel eens zelf tarotkaarten gemaakt?
The truth was in here.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:44:48 #36
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71485320
Mooi tijd voor een schopje en een mopje

Q: How many Major Arcana does it take to screw in a light bulb?
A: All of them:

The Fool has already started before anyone else is ready.

The Magician assembles an array of objects that might be needed , displays them to best advantage and starts discussing how to go about it.

The High Priestess sits in the background, knowing one thing is missing but says nothing.

The Empress fusses around making sure it is safe and nobody gets hurt.

The Emperor tells everyone he thinks it should be done right now and starts delegating responsibilities.

The Hierophant offers advice on the missing part after consulting with the High Priestess.

The Lovers umm and ahh about what wattage bulb to put in this time.

The Chariot charges in and starts doing it himself regardless of the others' protests.

Strength surreptitiously places what's needed into Chariot's hands and gets it done her way.

The Hermit suggests a candle in a lamp would provide light in the meantime.

The Wheel of Fortune laughs and reminds everyone that the light will need changing again in the future.

Justice works out whose turn it is to change the light and whether the division of labour is being delegated fairly.

The Hanged Man sits back and contemplates how darkness can change our lives.

Death points out mournfully that this was bound to happen and how everything ends.

Temperance tells Death to chill out, it all evens up in the end.

The Devil tries to blame the Hanged Man for causing the light to blow and creates bad feelings all round.

The Tower suddenly starts ripping out the original light fitting so he can create a whole new more basic look.

The Star marvels at new beginnings and says how much she's looking forward to having the light working again.

The Moon continually offers conflicting advice, confusing everyone until he wanders off to the relief of all.

The Sun wants to redesign the whole room around a much brighter light.
Judgement examines the globe to see whether it truly was its time to blow and ponders whether the globe can be recycled.

The World suggests that any problems with the light are temporary: we had light once, we will have it again, and suggests focussing on the bigger picture.

Meanwhile, the Fool has already finished changing the light bulb and is off doing his own thing.

The truth was in here.
pi_71485573
Als heel TRU nu eventjes haar/zijn foto naar mij PM'ed dan maak ik een TRU tarot set
Wie "The Fool' is laat ik compleet aan jullie verbeelding over en blijft een verrassing

PM me jullie foto's! Allemaal! Lijkt me een tof idee
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:57:06 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71485735
The fool is iedereen Flammie, die duikte namelijk overal op
The truth was in here.
pi_71485796

Goed maar is het geen wreed idee om een TRU tarot set te hebben
En dan allemaal als avatar/UI nemen hier

Ik wil die best wel maken hoor
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:59:15 #40
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71485819
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:58 schreef Flammie het volgende:

Goed maar is het geen wreed idee om een TRU tarot set te hebben
En dan allemaal als avatar/UI nemen hier

Ik wil die best wel maken hoor
Ik wil The Magician zijn
  † In Memoriam † zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:30:48 #41
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71524482
Dan wil ik de hogepriesteres zijn natuurlijk
  † In Memoriam † zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:35:07 #42
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_71524650
Foto is gemaild. En nou maar hopen dat we 22 mensen bijelkaar kunnen vinden
pi_71530048
Ik kies voor de Wereld (21) ; m'n leventje past daar goed bij. En m'n avatar als foto eveneens.
 FR
  zondag 2 augustus 2009 @ 09:47:01 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71531424
Ik ben gerechtigheid.
The truth was in here.
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:43:45 #45
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71531937
Vraagje, heeft 1 van jullie wel eens kaarten via het internet besteld, zo ja waar dan?

Wil zelf namelijk graag Tarot of the old path bestellen.. voor de verzameling maar ook zeker om deze te gaan gebruiken omdat ik denk dat de symboliek duidelijker is en dieper dan de normale Waith kaarten.
The truth was in here.
pi_71532283
mailen btw naar mijn live adres
maarten_tummers@live.nl.

hotmail is dood:P

Bastard: Gerechtigheid
Michielos: magician
Slaapmeisje: Highpriestess
Flammie: Ik wil wel die Hermit zijn
Bora-Bora : Wereld
pi_71532858
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 10:43 schreef Bastard het volgende:
Vraagje, heeft 1 van jullie wel eens kaarten via het internet besteld, zo ja waar dan?

Wil zelf namelijk graag Tarot of the old path bestellen.. voor de verzameling maar ook zeker om deze te gaan gebruiken omdat ik denk dat de symboliek duidelijker is en dieper dan de normale Waith kaarten.
Mooi inderdaad, die Old Path Tarotkaarten!
Ze waren me nog nooit eerder echt opgevallen, maar ze zijn heel apart.

Ik heb verder geen ervaring met het bestellen van Tarot-kaarten via internet, dus daar kan ik je niet bij helpen, maar bij een (bekende) serieuze site of een bekende boekhandel zal het geen problemen geven.
 FR
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:49:34 #48
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71533051
Mooi tarotdeck Bastard!
pi_71534592
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:07 schreef Flammie het volgende:
Flammie: Ik wil wel die Hermit zijn
Goeie, ook met oog op je nickname!
 FR
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:28:23 #50
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71535353
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:39 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Mooi inderdaad, die Old Path Tarotkaarten!
Ze waren me nog nooit eerder echt opgevallen, maar ze zijn heel apart.
Zag ze via de site webtarot.nl, de beheerder gemaild en er naar gevraagd zodoende kwam ik erachter.
Vlgs mij moet je ineens een klik hebben met een deck, en toen ik hier wat kaarten van zag had ik zoiets van ja... dat is m inderdaad.

Zat al te kijken via amazon.co.uk kan ik ze ook bestellen, maar binnenland heeft mn voorkeur.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')