Nee eerder op Jung's archetype.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:22 schreef Twizu het volgende:
Zijn die kaarten niet gewoon helemaal gebaseerd op het forer- en placebo effect?![]()
En hoe staat het er mee inmiddels?quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:20 schreef Susie het volgende:
Ik heb wel gelijk het RW deck,alleen het boek welke ik had was lastig. Nieuwe gids binnen en leest al gelijk beter!
Begrijpelijk maar zonde zegquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:46 schreef mousy31 het volgende:
Ik heb ooit de renesance tarot gehad maar die heb ik weggeooid toen iemand eraan had gezeten die er niet aan moest zitten. Ik had daarna t idee dat ze negatief werden en voelden ze niet lekker meer aan.
Ah kijk! Wat was er nu zo goed aan eigenlijk, vertel eens wat meer als je wilt?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:51 schreef Maitje het volgende:
Ik heb toevallig afgelopen zondag voor het eerst het keltisch kruis gelegd. Normaal deed ik altijd een andere legging, maar deze was echt verbluffend!!
Heb je al wat gedaan met je kaarten, Mousy?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:59 schreef mousy31 het volgende:
De kaarten zijn erg leuk van mn nieuwe deck alleen mis ik de beschrijving van de kaarten in het boekje als ze op de kop liggen.
Volgende maand eens een ander boek erbij aanschaffen
Daar zal hij blij mee zijnquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:31 schreef mousy31 het volgende:
Nee nog niet aan toegekomen , moet er eens ff goed rustig voor gaan zitten. k Ga proberen of ik vanaaf een legging voor mn man kan doen.
quote:“Come to the edge.”
“We can't. We're afraid.”
“Come to the edge.”
“We can't. We will fall!”
“Come to the edge.”
... And they came.
And he pushed them.
And they flew.
Guillaume Apollinaire, 1880-1918
French Poet, Philosopher
The weel is hetzelfde als het rad van fortuin, beide zijn grote arcana kaarten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
The wheel is bij ij een andere kaart, een van de grote arcana kaarten toch?
Dat is een prima boek om mee te beginnenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:41 schreef MissVanity het volgende:
Wat een leuk topic
Heb alles doorgelezen. Ga denk ik ook maar eens een boek bestellen.
78 graden der wijsheid wordt het denk ik.
Pff diverse eigenlijk, er is natuurlijk veel overlap maar ik koop wel eens een boek gewoon omdat het een tarot boek is. Maar wat ik zelf ook echt een aanrader vind, is het boek van Hanjo Banzhaf, "De tarot-het grote levensavontuur" het gaat in dat boek puur om de grote arcana kaarten, dus niet de kaarten 1 t/m 10 en de hofkaarten, die komen niet aan bod. Hierin word een grote lijn getrokken door de grote arcana heen en word allerlei verborgen symboliek uit de kaarten omhoog gehaald, geeft heel veel verdieping in de betekenis en een hele goede steun om ze te onthouden.quote:
Heb ook RW.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:39 schreef Bastard het volgende:
Mijn eerste deck was van 'the cat people' maar er staat op de kleine arcana helemaal geen plaatje dus daar kwam ik echt niet meer verder.
Daarna RW deck gekocht, gebruik ik nog steeds het meeste!
In summiere omschrijving staat de pentakels aas voor het starten (aas staat voor het starten) van een praktische onderneming. Meestal ook iets wat met financieen te maken heeft, dus het starten van een nieuwe baan bijvoorbeeld. Maar ook andere aardse zaken vallen onder deze aas een plan wat je had kan werkelijkheid gaan worden en tot uiting gaan komen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb ook RW.
Twee kaarten vind ik heel bijzonder en weet ik niet zo goed te interpreteren.
Aas van Pentakels
en
Matigheid (van de kelken geloof ik, kan ik nu niet zien)
Oh, wat een mooie uitleg . Nu begrijp ik waarom die kaart me zo intrigeert. Dat water bij de wijn doen en die voet enigszins aarzelend in het water. Vrede krijgen, je erbij neerleggen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
In summiere omschrijving staat de pentakels aas voor het starten (aas staat voor het starten) van een praktische onderneming. Meestal ook iets wat met financieen te maken heeft, dus het starten van een nieuwe baan bijvoorbeeld. Maar ook andere aardse zaken vallen onder deze aas een plan wat je had kan werkelijkheid gaan worden en tot uiting gaan komen.
De matigheid vind ik zelf ook 1 van de meest intrigerende kaarten in het deck, ze staat in de grote arcana, als een soort van beschermengel. Maar de meest gangbare uitleg is het water bij de wijn doen, zij schenkt water van de levensbron waar ze op staat over in de andere kelk, het is matigen, verdelen, de gepaste weg zien te vinden. De afstemming tussen geest en lichaam, vrede krijgen met een onderwerp, harmonie vinden in alledaagse gebeurtenissen.
De weg van de engel die je over het gouden pad kan leiden
[ afbeelding ]
Ik wilde haar eigenlijk in een tattoo verwerken
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:39 schreef Bastard het volgende:
Leuk dat mensen kaarten kiezen die ik denk ook echt een beetje bij ze past, een belangrijk stuk van je leven kunnen vertellen.
Ik zou ze uit kunnen leggen voor je waarom ik denk dat ze veel betekenend zijn voor je.. even op de PM maar doenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:07 schreef MissVanity het volgende:
[..]Dan heb ik geen leuke kaarten gekozen! Mijn boek is binnen
![]()
Vandaag op het werk maar even lezen.
Graagquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zou ze uit kunnen leggen voor je waarom ik denk dat ze veel betekenend zijn voor je.. even op de PM maar doen
Checkquote:
Veel plezierquote:Op zaterdag 10 september 2011 01:44 schreef KathyH. het volgende:
Woow.Ik trok net voor de eerste keer 3 kaarten, verleden/heden/toekomst: Twee van zwaarden. Vier van kelken. Drie van zwaarden. En ze lijken precies te passen bij waar ik nu sta in het leven. Echt bizar gewoon.
Ik ga er nog maar eens wat over lezen, want nu ben ik erg benieuwd geworden.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:58 schreef Bastard het volgende:
Wauw! Kwam dit boek tegen bij Haasbeek.. prachtig vormgegeven en heel inzichtelijk.. wilde het even delen, wil m ook
http://www.bol.com/nl/p/n(...).html#product_images
Ik heb het boek in mn handen gehad, echt een groot toverboek achtig iets en heel veel mooie illustraties. Zijn geld wel zeker waard!quote:Op woensdag 14 september 2011 08:48 schreef MissVanity het volgende:
[..]Die wil ik ook! Beetje duur
Dat boek heb ik ook nog niet gelezen... Ik kom er steeds niet aan toe of ik kan me niet concentreren.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb het boek in mn handen gehad, echt een groot toverboek achtig iets en heel veel mooie illustraties. Zijn geld wel zeker waard!
Moet ook nog even wachten met de aankoop, zelfde schrijfster als 78 graden der wijsheid btw.
Hij is moeilijk te verbergen, misschien kun je hem tussen wat grotere kookboeken kwijt danquote:Op woensdag 14 september 2011 09:25 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Dat boek heb ik ook nog niet gelezen... Ik kom er steeds niet aan toe of ik kan me niet concentreren.
Misschien dat ik dit boek volgende maand stiekem ga bestellenMoet wel echt stiekem want ik heb een boekkoopverbod gekregen van mijn vriend
Ohh, ik word echt altijd verliefd op zulk mooi spul!quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:58 schreef Bastard het volgende:
Wauw! Kwam dit boek tegen bij Haasbeek.. prachtig vormgegeven en heel inzichtelijk.. wilde het even delen, wil m ook
http://www.bol.com/nl/p/n(...).html#product_images
Afgesproken met mezelf dat ik deze begin Oktober ga aanschaffen, was er snel over uitquote:Op woensdag 14 september 2011 12:59 schreef KathyH. het volgende:
[..]
Ohh, ik word echt altijd verliefd op zulk mooi spul!
Ahh tof!quote:Op woensdag 14 september 2011 17:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Afgesproken met mezelf dat ik deze begin Oktober ga aanschaffen, was er snel over uit
Nog toffer natuurlijk!quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Gisteren al gekochtwas de laatste nog.
Jaren geleden heb ik het Rider Waite deck aangeschaft. Samen met een boek 'de tarot als synthese van de westerse mystiek' heet het. Ik heb er een tijdlang mee gespeeld. Vond het heel leuk, maar ben er eigenlijk zonder reden mee opgehouden. mss. Moet ik die spullen eens uit de stofnesten vissen .quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:29 schreef Bastard het volgende:
Schop want mooi topic.
Iemand nog leuke decks aangeschaft?
Misschien kan een mooi boek met uitleg over de symboliek je weer aanzetten om er mee bezig te zijn?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jaren geleden heb ik het Rider Waite deck aangeschaft. Samen met een boek 'de tarot als synthese van de westerse mystiek' heet het. Ik heb er een tijdlang mee gespeeld. Vond het heel leuk, maar ben er eigenlijk zonder reden mee opgehouden. mss. Moet ik die spullen eens uit de stofnesten vissen .
Ik raakte eigenlijk pas gefascineerd door de Tarot toen ik een boekje las waarin de symboliek zoveel mogelijk buiten beschouwing werd gelaten. "De Praktische Tarot" heet het.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Misschien kan een mooi boek met uitleg over de symboliek je weer aanzetten om er mee bezig te zijn?
Datzelfde deck gebruik ik ook nog steeds
Dat is een aardige kickquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:50 schreef tass het volgende:
Mag ik een schopje geven????
Zijn er nog mensen met tarot bezig?
Ik ben eindelijk begonnen van de week. Het juiste moment was daar opeens...
Had al een paar jaar kaarten maar nu voelde het pas goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |