The weel is hetzelfde als het rad van fortuin, beide zijn grote arcana kaarten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
The wheel is bij ij een andere kaart, een van de grote arcana kaarten toch?
Dat is een prima boek om mee te beginnenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:41 schreef MissVanity het volgende:
Wat een leuk topic
Heb alles doorgelezen. Ga denk ik ook maar eens een boek bestellen.
78 graden der wijsheid wordt het denk ik.
Pff diverse eigenlijk, er is natuurlijk veel overlap maar ik koop wel eens een boek gewoon omdat het een tarot boek is. Maar wat ik zelf ook echt een aanrader vind, is het boek van Hanjo Banzhaf, "De tarot-het grote levensavontuur" het gaat in dat boek puur om de grote arcana kaarten, dus niet de kaarten 1 t/m 10 en de hofkaarten, die komen niet aan bod. Hierin word een grote lijn getrokken door de grote arcana heen en word allerlei verborgen symboliek uit de kaarten omhoog gehaald, geeft heel veel verdieping in de betekenis en een hele goede steun om ze te onthouden.quote:
Heb ook RW.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:39 schreef Bastard het volgende:
Mijn eerste deck was van 'the cat people' maar er staat op de kleine arcana helemaal geen plaatje dus daar kwam ik echt niet meer verder.
Daarna RW deck gekocht, gebruik ik nog steeds het meeste!
In summiere omschrijving staat de pentakels aas voor het starten (aas staat voor het starten) van een praktische onderneming. Meestal ook iets wat met financieen te maken heeft, dus het starten van een nieuwe baan bijvoorbeeld. Maar ook andere aardse zaken vallen onder deze aas een plan wat je had kan werkelijkheid gaan worden en tot uiting gaan komen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb ook RW.
Twee kaarten vind ik heel bijzonder en weet ik niet zo goed te interpreteren.
Aas van Pentakels
en
Matigheid (van de kelken geloof ik, kan ik nu niet zien)
Oh, wat een mooie uitleg . Nu begrijp ik waarom die kaart me zo intrigeert. Dat water bij de wijn doen en die voet enigszins aarzelend in het water. Vrede krijgen, je erbij neerleggen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
In summiere omschrijving staat de pentakels aas voor het starten (aas staat voor het starten) van een praktische onderneming. Meestal ook iets wat met financieen te maken heeft, dus het starten van een nieuwe baan bijvoorbeeld. Maar ook andere aardse zaken vallen onder deze aas een plan wat je had kan werkelijkheid gaan worden en tot uiting gaan komen.
De matigheid vind ik zelf ook 1 van de meest intrigerende kaarten in het deck, ze staat in de grote arcana, als een soort van beschermengel. Maar de meest gangbare uitleg is het water bij de wijn doen, zij schenkt water van de levensbron waar ze op staat over in de andere kelk, het is matigen, verdelen, de gepaste weg zien te vinden. De afstemming tussen geest en lichaam, vrede krijgen met een onderwerp, harmonie vinden in alledaagse gebeurtenissen.
De weg van de engel die je over het gouden pad kan leiden
[ afbeelding ]
Ik wilde haar eigenlijk in een tattoo verwerken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |