abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:14:49 #201
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_69664650
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:05 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Van der Vaart, Mathijsen, Boulah, Heitinga en Seedorf zijn volgens mij allemaal niet haalbaar.
ironie
pi_69664683
Ik vond Jaap Stam ook niet heel denderend bij Ajax. Had je hem eens moeten zien als zn ploegmaten wat beter hun taken hadden uitgevoerd.

Oleguer kan echt wel wat, maar dan moet er wel een degelijke organisatie staan.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:17:55 #203
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_69664766
je kan 1 speler niet afrekenen op zijn prestaties als het hele team niet draait. Dit seizoen heeft het team nooit gedraaid, dan komt niemand in zijn spel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:18:06 #204
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_69664773
Je bent ook in principe net zo goed als de spelers om je heen. Ik ben ervan overtuigd dat als Martin Jol écht een team weet te maken van dit Ajax, dat alle spelers er ineens een stuk beter uitzien, ook individueel. Veel spelers stonden het afgelopen jaar gewoon stil in hun ontwikkeling, die hebben niks bijgeleerd.

Spelers worden zo snel afgeserveerd hier, diegene die van deze selectie een hecht team weet te smeden wordt gewoon kampioen. No doubt.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:19:37 #205
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_69664834
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:18 schreef Silenus het volgende:
Je bent ook in principe net zo goed als de spelers om je heen. Ik ben ervan overtuigd dat als Martin Jol écht een team weet te maken van dit Ajax, dat alle spelers er ineens een stuk beter uitzien, ook individueel. Veel spelers stonden het afgelopen jaar gewoon stil in hun ontwikkeling, die hebben niks bijgeleerd.

Spelers worden zo snel afgeserveerd hier, diegene die van deze selectie een hecht team weet te smeden wordt gewoon kampioen. No doubt.
Opzich ben ik het met je eens, maar in het geval Oleguer toch niet, ook hele simpele dingen heb ik hem fout zien doen. En op meer dan 1 fatsoenlijke pass per wedstrijd naar voren is ie ook niet te betrappen.

Maar goed, zoals altijd, we zullen het allemaal wel weer zien over een jaar .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:19:41 #206
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_69664836
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:15 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik vond Jaap Stam ook niet heel denderend bij Ajax. Had je hem eens moeten zien als zn ploegmaten wat beter hun taken hadden uitgevoerd.

Oleguer kan echt wel wat, maar dan moet er wel een degelijke organisatie staan.
Oleguer is echter ook geen speler die de ploeg organiseert.

Taalbarrière speelt daarbij een vrij grote rol.

Dat kan met Obradovic ook zo zijn. Met Braaheid en Boulahrouz (en/of Mathijsen) zal dat denk ik niet zo zijn.

En geen pepernoot kunnen raken heeft niets te maken met het meeverdedigen van medespelers. Niet goed positioneel dekken van speler A mag je niet afschuiven op slechte prestaties van spelers B & C.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:20:40 #207
51286 w00h00
Digital man!
pi_69664878
quote:

Kijk naar een Klavan bij AZ bijv. die speelde gewoon goed, puur omdat hij in een goed team stond, dan kun je bijna iedereen inpassen.
pi_69664891
quote:

Van Oleguer weet ik het niet, aangezien hij vorig seizoen wel erg veel dramatische fouten maakte. Maar de spelers hebben echt wel kwaliteit, dat zie je wel aan veel spelers die weggaan en gewoon succesvol zijn bij andere clubs (Escudé, Rosenberg, Pasanen in mindere mate)
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_69664904
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:09 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Maar daar heb ik het toch helemaal niet over.
Oke prima. Jouw mening, dat mag. Oleguer heeft fouten gemaakt, maar Wielaert ook. Vind het gewoon onterecht de vele aantal tegengoals op Oleguer af te schuiven. Ons middenveld heeft ook vaak lopen schutteren, en als die schutteren moet de verdediging het overnemen met te weinig man en dan gaat het 5 van de 10 keer fout ja. Er moet een middenveld staan dat ervoor kan zorgen dat Aissati vrijuit mag voetballen. Net als Sneijder.

Wielaert zei overigens zelf pasgeleden dat veel spelers hun afspraken niet na komen. Zo'n idee had ik al, maar dat zegt genoeg dus.
pi_69664973
In sportweek wordt Cruiff ook al op zijn plaats gezegt. Ze vinden zijn commentaar nergens op slaan wat ook zo is.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:24:11 #211
30220 Barca
pi_69665006
Zelfs de aanval loopt te schutteren. Ja, ook god Luis. Zo veel knullig balverlies en dan niet de moeite nemen om de bal weer te veroveren.
pi_69665022
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:23 schreef versteegrob het volgende:
In sportweek wordt Cruiff ook al op zijn plaats gezegt. Ze vinden zijn commentaar nergens op slaan wat ook zo is.
Wat heb jij nou weer voor een geyl weijf in je avatar staan? Dat mag wel oneindig worden versteegrobd.
pi_69665043
Mijn TT was toch trouwens best neutraal, het is gewoon een feit dat Ajax veel interesse heeft in meerdere spelers van Twente?

Maar oké, ben benieuwd wie er komen trouwens. Versterking is er in ieder geval nodig voor jullie.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:25:37 #214
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_69665056
quote:

.
The voice of reason.
Helemaal mee eens. Weet je nog dat Grygera en Escude te traag waren, niet het niveau Ajax etc.
Toen die wegvielen zag je pas hoe goed ze waren..
-
pi_69665071
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:20 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Kijk naar een Klavan bij AZ bijv. die speelde gewoon goed, puur omdat hij in een goed team stond, dan kun je bijna iedereen inpassen.
Precies. Die hele verdediging van az vond ik op papier middelmaat hoor, maar ze stonden er wel elke week.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:27:03 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_69665109
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:26 schreef Nashje het volgende:

[..]

Precies. Die hele verdediging van az vond ik op papier middelmaat hoor, maar ze stonden er wel elke week.
Dat is wel een punt, de motivatie, dat had Louis goed voor elkaar itt de Pannenkoek,
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:27:12 #217
30220 Barca
pi_69665111
Daarom doet Wisgerhof het bij Twente wel goed, en Wielaert bij Ajax niet zo.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is wel een punt, de motivatie, dat had Louis goed voor elkaar itt de Pannenkoek,
Wat een verrassing!
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:27:46 #218
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69665125
Klavan was bij Heracles ook zeer goed hoor, ondanks de spelers om hem heen.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_69665430
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik denk dat als er een team wordt gemeden, de motivatie vanzelf komt. Wat dat betreft doet Ajax het eigenlijk al die jaren niet eens zo onaardig. We strijden elk jaar mee voor plekken bovenin, en zijn zelfs een aantal keer nipt geen kampioen geworden .
pi_69665509
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:24 schreef Barca het volgende:
Zelfs de aanval loopt te schutteren. Ja, ook god Luis. Zo veel knullig balverlies en dan niet de moeite nemen om de bal weer te veroveren.
Ongelooflijk.
pi_69665636
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:25 schreef Rots het volgende:
Mijn TT was toch trouwens best neutraal, het is gewoon een feit dat Ajax veel interesse heeft in meerdere spelers van Twente?

Maar oké, ben benieuwd wie er komen trouwens. Versterking is er in ieder geval nodig voor jullie.
Je wilt er mee suggereren dat Ajax concurrenten uitkoopt, maar het is vrij logisch als je goede spelers hebt lopen dat er dan interesse komt. Alleen omdat het Ajax is loopt iedereen weer te zeiken, want als PSV zich meldt voor 1 of 2 spelers is er niks aan de hand
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:48:22 #222
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_69665729
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:26 schreef Nashje het volgende:

[..]

En als je dan leest hoe Martin Jol een team weet op te peppen voor een wedstrijd en dat hij de juiste snaar kan raken (daar zag ik Marco eigenlijk niet bepaald voor aan, die zei volgens mij gewoon 'doe je best' en dat was 't) dan stemt me dat toch wel vrolijk.

Je zag het ook in het team van 1996, daar had je spelers als Wooter, Reuser, Musampa etc die moeiteloos meedraaiden met een wereldelftal. En dat terwijl het eigenlijk gewoon best beperkte spelers zijn, nadat Ajax zelf terugviel kwamen ze niet meer boven het niveautje Omonia Nicosia uit. In een Ajax wat thuis Willem II met 7-0 oprolt zouden wij (als we conditioneel top zijn) misschien niet eens negatief opvallen als linksback, maar uit bij PSV waar je met 6-2 weggeblazen wordt kun je daar de beste verdediger ter wereld neerzetten, die heeft geen schijn van kans als de overige 10 falen.

De basiskwaliteiten moeten bij elke Ajax-1speler gewoon prima/uitstekend zijn. Als een goede trainer al die uitstekende voetballers dan ook nog samen weet te smeden tot een synergie, een team waarbij de uitkomst veel meer is dan de som der delen, dan hoeven wij echt niet 12 punten achter AZ te eindigen volgend jaar.
Gourmetten of steengrillen?
pi_69665773
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:25 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
The voice of reason.
Helemaal mee eens. Weet je nog dat Grygera en Escude te traag waren, niet het niveau Ajax etc.
Toen die wegvielen zag je pas hoe goed ze waren..
Mitea ook hoor!

Gelukkig krijgen we weer een nieuwe Roemeen .
pi_69665793
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:48 schreef Silenus het volgende:

[..]

En als je dan leest hoe Martin Jol een team weet op te peppen voor een wedstrijd en dat hij de juiste snaar kan raken (daar zag ik Marco eigenlijk niet bepaald voor aan, die zei volgens mij gewoon 'doe je best' en dat was 't) dan stemt me dat toch wel vrolijk.

Je zag het ook in het team van 1996, daar had je spelers als Wooter, Reuser, Musampa etc die moeiteloos meedraaiden met een wereldelftal. En dat terwijl het eigenlijk gewoon best beperkte spelers zijn, nadat Ajax zelf terugviel kwamen ze niet meer boven het niveautje Omonia Nicosia uit. In een Ajax wat thuis Willem II met 7-0 oprolt zouden wij (als we conditioneel top zijn) misschien niet eens negatief opvallen als linksback, maar uit bij PSV waar je met 6-2 weggeblazen wordt kun je daar de beste verdediger ter wereld neerzetten, die heeft geen schijn van kans als de overige 10 falen.

De basiskwaliteiten moeten bij elke Ajax-1speler gewoon prima/uitstekend zijn. Als een goede trainer al die uitstekende voetballers dan ook nog samen weet te smeden tot een synergie, een team waarbij de uitkomst veel meer is dan de som der delen, dan hoeven wij echt niet 12 punten achter AZ te eindigen volgend jaar.
Word.
Koning.
pi_69665810
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:42 schreef kevin6188 het volgende:
Heb geen scanner hier. Maar hij pareert onder meer de kritiek van Cruijff op de jeugdopleiding en haalt het voorbeeld FC Barcelona wat onderuit. Doet 'ie goed.
quote:
Jol over Cruijff: 'Gedachten over jeugdopleiding Ajax lopen parallel'
Datum: 3-jun-2009 14:04

Door Bart Vlietstra

Af en toe, meestal zo eind mei, komt er bij De Telegraaf een apart verzoek binnen. Of alle columns van Johan Cruijff naar Martin Jol (foto) in Scheveningen kunnen worden gestuurd. “Die stop ik in mijn tas en ga ik lekker op vakantie lezen,” vertelde de nieuwe trainer van Ajax vijf jaar geleden aan Sportweek.

“Cruijff is geen fenomeen maar een mirakel. Ik laat ook wel eens iets geinigs vallen in een interview, maar daar heb ik dan even over nagedacht. Hij lepelt à la minute iets onnavolgbaars op. En het klopt altijd! Als Cruijff ooit kritiek op me zou hebben, dan zou ik dat echt heel erg vinden.” Hij is vooral gek van de jonge Ajacied Cruijff. “Die was subliem. Hij kon zo vier man voorbij dribbelen. Niet op kracht of op snelheid, maar door zijn schijnbewegingen.”

Afgelopen donderdag tijdens zijn presentatie als nieuwe trainer van Ajax meldde Jol het best leuk te vinden om met Cruijff te praten over Ajax als hij hem zou tegenkomen. “Maar ik denk dat onze gedachten over de jeugdopleiding aardig parallel lopen.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')