En nu gaat het hard.quote:
Een vriendin van mijn vriend zou besmet zijn geraakt.quote:
Die vriendin werkte ook in een winkel in Zwolle: Kelly's. Dus volgens mij betreft het hier om dezelfde vrouw.quote:BILTHOVEN (ANP) - Voor het eerst is de Mexicaanse griep in Nederland overgedragen. Het gaat om twee gevallen. Een vader die het griepvirus in de Verenigde Staten heeft opgelopen, heeft zijn kind besmet.
Een 18-jarige medewerkster van een winkel heeft het virus gekregen via haar collega. Ook die was op vakantie in de VS. Dat meldt het RIVM maandag.
De afgelopen dagen zijn er in Nederland tien gevallen van griep bijgekomen. In totaal zijn nu twintig mensen in Nederland besmet geraakt met Mexicaanse griep.
Om een griepje?quote:Op maandag 8 juni 2009 15:27 schreef felic. het volgende:
Erg dichtbij, zeker 1 deur verderop. Ik ga me zorgen maken.
brussel kan mijn reet likkenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:16 schreef buachaille het volgende:
Brussel maant tot solidariteit bij griepvaccin
Brussel wil dat landen die veel dosis hebben besteld van de vaccins tegen de mexicaanse griep solidair zijn met landen die dat vooralsnog verzuimd hebben. Nederland hoort bij de 7 grootste afnemers van de vaccins.
Hij is supersterk, ik weet gewoon honderd procent zeker dat als het griepvirus hier in Nederland gaat huishouden dat het volk het "Eigen volk eerst" zal gaan gillen![]()
En terecht, het is toch van de zotte dat solidariteit verwacht wordt als er levens van belastingbetalers op het spel staan?
Mind you -- De gemiddelde burger zal geen vaccin zien tot diep in 2010.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:16 schreef buachaille het volgende:
Brussel wil dat landen die veel dosis hebben besteld van de vaccins tegen de mexicaanse griep solidair zijn met landen die dat vooralsnog verzuimd hebben. Nederland hoort bij de 7 grootste afnemers van de vaccins.
Hij is supersterk, ik weet gewoon honderd procent zeker dat als het griepvirus hier in Nederland gaat huishouden dat het volk het "Eigen volk eerst" zal gaan gillen![]()
En terecht, het is toch van de zotte dat solidariteit verwacht wordt als er levens van belastingbetalers op het spel staan?
Dan had Brussel ze zelf maar moeten bestellen...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:16 schreef buachaille het volgende:
quote:Hoogste alarmfase Mexicaanse griep nabij
Uitgegeven: 9 juni 2009 18:17
Laatst gewijzigd: 9 juni 2009 18:43
GENEVE - De Wereldgezondheidsorganisatie WHO staat op het punt de hoogste alarmfase voor de Mexicaanse griep uit te roepen.
Dat heeft de plaatsvervangend directeur-generaal van WHO, Keiji Fukuda, dinsdag laten weten. Bij alarmfase zes is er sprake van een pandemie.
''We zijn echt zeer nabij een pandemie'', zei Fukuda tijdens een persconferentie in Genčve. Hij uitte zijn zorgen over aanhoudende verspreiding van het zogeheten H1N1-virus in de wereld.
In 73 landen zijn meer dan 26.500 mensen besmet geraakt, van wie er 139 zijn overleden. De meeste slachtoffers zijn gevallen in de Verenigde Staten en Mexico, waar het virus uitbrak.
Fase vijf
De WHO hanteert nu fase vijf, dat betekent dat een pandemie aanstaande is.
Een belangrijk criterium voor het uitroepen van de hoogste alarmfase is dat er behalve in het oorsprongsgebied van het virus ook in een andere regio op grote schaal sprake is van mens-op-mensbesmettingen.
In Australië, met ruim 1200 besmettingen, lijkt daar nu sprake van.
Als ze dat zouden doen, zouden ze ook een negatief reisadvies voor de US af moeten geven.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:49 schreef byah het volgende:
[..]
Oh en Nederland hanteert geen negatief reisadvies meer naar Mexico
En in Melbourne ook al 1000 gevallen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:51 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Als ze dat zouden doen, zouden ze ook een negatief reisadvies voor de US af moeten geven.
De vraag is ook in hoeverre dat nog zin heeft op een zeker moment. Alleen in de allereerste fases kun je daar verspreiding misschien mee voorkomen. In spanje en engeland zijn er al honderden besmettingen, en waarschijnlijk het tienvoudige. Over een maand vertrekt half Nederland richting de Costa's. Die paar extra besmettingen uit Mexico maken dan ook niks uit.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:49 schreef byah het volgende:
[..]
Oh en Nederland hanteert geen negatief reisadvies meer naar Mexico
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |